Talkshow Humberto magertjes van start, vernederd door Op1

De kijkcijfers van zondag 10 januari 2021 (SKO) – De nieuwe zondagtalkshow van Humberto Tan is teleurstellend van start gegaan op RTL 4. Concurrent Op1 trok gisteren ruim twee keer zo veel kijkers.

Op1 en Humberto © NPO, RTL

Zowel NPO 1 als RTL 4 zenden vanaf dit jaar ook op zondagavond een live-talkshow uit. De publieke zender trekt Op1 gewoon door naar zondag, terwijl de commerciële zender een oude bekende heeft teruggehaald naar talkshowland: Humberto Tan. De kijker stemde gisteren echter niet massaal af op zijn talkshowcomeback.

Op1 vernedert Humberto

Waar Op1, met daarin onder meer Thierry Baudet en Wybren van Haga als gasten, kon rekenen op bijna 1,5 miljoen kijkers (31 procent marktaandeel), bleef Humberto steken op 660.000 kijkers (17 procent). Humberto had onder meer Theo Hiddema in de show. Beide programma begonnen iets na tien uur ’s avonds en stonden dus recht tegenover elkaar.

Op1, dat werd gepresenteerd door Jort Kelder en Welmoed Sijtsma, had wel een veel betere lead-in dan Humberto. Op1 stond direct na het door bijna 1,5 miljoen mensen (25 procent) bekeken 40 Jaar TV Show, terwijl Humberto’s lead-in RTL Exclusief slechts 757.000 kijkers (13 procent) wist te bekoren.

Terugkeer

Humberto stond aan het begin van zijn talkshow kort stil bij zijn terugkeer als talkshowhost. “Welkom bij de allereerste aflevering. Ik had beloofd aan de redactie dat ik iets zou zeggen over mijn terugkeer etcetera, maar het is gewoon fijn om aan die tafel te zitten. Dat is het enige dat ik kan zeggen.”

“Ik ben ook blij dat jullie er zijn als gasten, maar laten we maar gewoon snel beginnen met het nieuws van dit weekend”, aldus de presentator.

Heel Holland Bakt

De grote winnaar op prime time was Heel Holland Bakt met 3 miljoen kijkers (40 procent) op NPO 1. Het meest bekeken alternatief was de NPO 2-serie De Wereld van de Chinezen met een erg mooie 1,1 miljoen kijkers (15 procent). Nieuwsuur trok aansluitend 751.000 kijkers (13 procent).

Pas op de derde plek volgt RTL 4. De Chantal Janzen-show Beat the Champions trok 1,1 miljoen kijkers (15 procent) en trok daarmee iets meer kijkers dan vorige week.

Verder was de finale van de SBS 6-show Klein Maar Fijn het meest in trek met 676.000 kijkers (12 procent). De Code van Coppens trok ervoor 601.000 kijkers (8 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3 scoorde met Draadstaal: 477.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met EOD Explosieven Opruimingsdienst: 226.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 214.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met K-19 The Widowmaker: 209.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS: 203.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Dawn of the Planet of the Apes: 101.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (3,1 miljoen), Studio Sport Eredivisie (2,1 miljoen), Ajax – PSV (1,5 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), RTL Boulevard (944.000), Studio Sport (791.000), de voetbalnabeschouwing (709.000), Editie NL (695.000) en vtwonen (677.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (1,5 miljoen), Hart van Nederland (729.000), Humberto (660.000), Shownieuws (576.000) en Studio Voetbal (544.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 31 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 11 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 3.054.00001. NPO1 / 30.7%
02. Heel Holland Bakt (NPO1) 3.031.00002. RTL4 / 15.4%
03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.086.00003. SBS6 / 10.5%
04. Op1 (NPO1) 1.492.00004. NPO2 / 7.9%
05. 40 Jaar TV Show (NPO1) 1.486.00005. ESPN / 4.8%
06. Ajax – PSV (ESPN) 1.458.00006. NPO3 / 4.0%
07. De Wereld van de Chinezen (NPO2) 1.125.00007. RTL7 / 2.8%
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.097.00008. Vero / 2.5%
09. Beat the Champions (RTL4) 1.073.00009. RTL8 / 2.5%
10. RTL Boulevard (RTL4) 944.00010. RTL5 / 2.4%
11. Studio Sport (NPO1) 791.00011. NET5 / 2.3%
12. RTL Exclusief (RTL4) 757.00012. RTLZ / 1.2%
13. Nieuwsuur (NPO2) 751.00013. Comedy / 1.1%
14. Hart van Nederland (SBS6) 729.00014. Discov / 1.0%
15. Voetbal ED NB (ESPN) 709.00015. BBC / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 42,6%
02. RTL Nederland 24,6%
03. Talpa TV 16,1%

120 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Respect ✌️
januari 13, 2021 08:57

👁️

Gast
Prima Start
januari 11, 2021 18:17

ESPN1 is uitstekend van start gegaan met de topper AJAX-PSV met 1,5 miljoen kijkers in de namiddag/vooravond.

Ook RTL4 heeft een best prima start met RTL EXCLUSIEF en Humberto.
Zal de komende tijd nog kunnen stijgen net als wat er met BTC gebeurd.

Ook SBS6 houdt redelijk goed stand op primetime tot middernacht. Zeker voor SBS6 begrippen.

Ik verbaas me al jaren over het vreemde kastjes kijkgedrag op de zondagavond gezien de al jaren wekelijkse giga cijfers voor NSO1 met veelal niet interessante bejaarden tv.
Maar ja smaken verschillen. Dat is duidelijk.

Gast
RTL SBS compleet te verwaarlozen op zondag
januari 11, 2021 19:49
Antwoord op  Prima Start

Wat een bijzondere analyse “prima start”. De commerciële prutzenders met programma’s voor onnadenkende kijkers zijn compleet maar dan ook compleet weggeblazen door de NPO.

Om een analyse te maken waarin wordt gesteld dat RTL en SBS6 zich goed staande hebben gehouden geeft weer dat je een enorme luchtfietser bent. Zeg gewoon wat je ziet in de cijfers en constateer met alle lezers dat de NPO zenders gister feitelijk een groots gat heeft geslagen met de CO’s omdat er zo goed als niet naar is gekeken.

Gast
Bezoeker 2
januari 11, 2021 18:01

“Talkshow Humberto magertjes van start” gewoon 17% marktaandeel :)

Gast
Bart tv man
januari 12, 2021 19:35
Antwoord op  Bezoeker 2

87% idioot!

Gast
Tom plot
januari 11, 2021 17:00

Ik vind dat jort en Welmoed baudet niet hard genoeg aan hebben gepakt…

Gast
Roger
januari 11, 2021 16:43

Ok, Humberto heeft een beetje een glad, glamoureus kantje, beetje pronken met kostuums en auto’s enz maar dit gaat zeker niet ten koste van de inhoud van in dit geval zijn vernieuwde talkshow. Ik vond het een heel prettige, ontspannen sfeer en spannend waar het moest oa met Hiddema. Zijn rijping heeft rust ingesloten, welcome back Humberto…

Laatst bewerkt 11 dagen geleden door Roger
Gast
Jimmy
januari 11, 2021 15:46

De eerste klap is één daalder waard.Weg met die egocentrische gast!!!
Op1 ga zo door.👍

Gast
bastiaandv85
januari 11, 2021 14:24

Oemberto! wat een armoede! lekker origineel programma weer

Gast
Lieke Wevers lekkertje
januari 11, 2021 13:01

Humberto was TOP, eindelijk een talkshow zonder dat ze door elkaar heen praten zoals bij op1, heerlijke rustige show waar ze mensen laten uitpraten, goede gasten ook, alleen die Jaap gebochelde op het eind kan niet zinen zal nooit wat worden in NL

Gast
Kees
januari 11, 2021 13:50

Goede gasten… 😂😂😂😂

Gast
Bart
januari 11, 2021 13:53

Dat zegt meer over de Nederlandse smaak dan over Jaap.

Gast
Kees
januari 11, 2021 12:44

Humberto.. Ach arme jongen.
Weinig kijkers.. Ook geen verrassing als je de zusjes Wevers, Louis en een niet kunnen zingen duo uitnodigd.
Turn gedoe is al 500 x besproken, Louis heeft z’n verhaal ook al tig x gedaan..
Humberto heeft de afgelopen jaren geen nieuws gevolgd, da’s wel duidelijk

Gast
Henk de Vries
januari 11, 2021 12:42

Dionne en de andere buitenvrouwen hebben wel gekeken.

Gast
AM van Leur
januari 11, 2021 12:41

Wat een stelletje arrogante talkshow hosts zijn Welmoed en Jort in Op1. Ze stellen vragen en laten hun gasten niet uitspreken, ze kappen antwoorden af op het moment dat het voor hun eigen inzichten het beste uitkomt.
Ook de beelden erbij, walgelijk. Iemand is aan het woord en op de achtergrond zit een ander de spreker belachelijk te maken door minachtend te gaan zitten lachen, met de ogen rollen of anderzijds commentaar. Ook worden andere gasten in beeld gehaald met non verbale uitdrukkingen waarbij de kijker al een spoor wordt gezet. Welmoed en Jort dienen ook objectief te zijn maar stellen zulke suggestieve vragen dat daarvan beslist geen sprake is. Ze zijn ook niet in staat om een discussie te leiden want ze laten iedereen door elkaar praten en doen daar zelf ook vooral aan mee.

Gast
AM van Leur
januari 11, 2021 12:31

Op1 Welmoed en Jort onbeschoft

Gast
De Zoete Zus
januari 11, 2021 13:02
Antwoord op  AM van Leur

Nu weten we het wel!

Gast
Mark
januari 11, 2021 12:23

Humberto net als bij Beau en Jinek vaak gigantisch uitgelopen. Een talkshow mag hooguit een uurtje duren, net als Op1. Het sijpelt maar door, je zag artiesten Jaap en Pommelien geergerd kijken: wanneer zijn wij aan de beurt, want het was al na half 12 (!). Er zijn ook mensen die moeten werken de dag erna, en die kijken hooguit tot 11 uur.

Gast
Arjan
januari 11, 2021 12:07

Mark,enz

Ik verwacht dat rtl5 blij mag zijn met 400.000 kijkers voor big brother.

Zag morgen dat lang leven liefde om 19:30 en mr visser begint om 20 uur

Gast
Mark
januari 11, 2021 12:24
Antwoord op  Arjan

Door persconferentie. Niet echt slim, LLDL tegenover First Dates.

Gast
Boosterrolla
januari 11, 2021 12:04

Humberto is einde oefening. Lekker rentenieren of iets anders doen.

Gast
Irene
januari 11, 2021 11:51

Wat een onbeschofte tafel bij npo1
Die micro bioloog de fd journalist en die cabaretiers op de achtergrond. Stuitend. Haga heeft gelijk. Hij wil maatregelen. Alleen hij wil echte cijfers en wij weten niets. Alleen dat er niet opgeschaald wordt in de zorg. Opleiden en meer ic dat zegt Haga.

Want het virus blijft muteert en er komen er nog meer aan. Opgesloten blijven??? Keer op keer? Zijn ondrnemers zij hebben vast salaris en geen inlevingsvermogen.

Gast
Marjan
januari 11, 2021 11:47

1-13, wederom geen Talpa.
Opbouwfase.

Gast
Jean-Paul
januari 11, 2021 11:39

Lekker voor die comerciele……. We willen niet om de paar minuten reklame

Gast
anonymous
januari 11, 2021 11:16

Is ook niet gek.
Op1 had HHB en TV show voor zich,
Humbeto een slecht programma van Beau wat weinig kijkers trok.

Gast
Rob v W
januari 11, 2021 11:12

RTL Exclusief…..ongelooflijk wat een onnozel programma.
Samen met Big Brother, gelijk in de kliko met deze programma’s.
Snap überhaupt niet dat Beau zoiets wil of moet presenteren.

Gast
Ron
januari 11, 2021 11:00

Humberto zat in het Twan Huys late night decor? Verder een talkshows zoals er zo velen zijn, zelfde items en gasten. Next.

Gast
Fluffy
januari 11, 2021 12:36
Antwoord op  Ron

Nee is het Jinek decor

Gast
Piet Zwart
januari 11, 2021 10:26

Tuurlijk keken 1 miljoen kijkers
“De wereld vd Chinezen ” je moet wel onze nieuwe leiders leren kennen .
Nu Europa en Amerika op de rand van de afgrond staan.

Gast
Luister
januari 11, 2021 10:20

Waarom altijd “dat vergelijken” met talkshows? Je vergelijkt het NOS journaal toch ook niet met het RTL nieuws?
Het heeft voor mij iets treiterigs. Ik ben geen fan van Umberto maar ik vond dat hij het gisteren prima deed.

Gast
A. B
januari 11, 2021 10:48
Antwoord op  Luister

Zo mee eens. Voor omroepen zijn kijkcijfers natuurlijk wel belangrijk. Maar meteen iets brullen, na een eerste uitzending, gewoon niet doen. Heb de uitzending van Tan niet gezien, maar hoorde vanmorgen dat hij het prima deed.

Gast
anonymous
januari 11, 2021 11:18
Antwoord op  Luister

En Humberto had Beau voor zich, waar weinig mensen naar keken..
Op1 had HHB én Ivo Niehe voor zich waar veel mensen naar kijken en die blijven dan kijken.

Gast
Jopie
januari 11, 2021 11:40
Antwoord op  anonymous

Is onzinnige redenatie als je ’t niet wilt zien zap je weg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast
Boh foi toch
januari 11, 2021 11:19
Antwoord op  Luister

Ik vind dat lijstjes maken prima, we willen ook op radiogebied een top 2000, top 4000, enz. enz., maar laat dat conclusies trekken gewoon aan onszelf over. Want ik vind Op1 over de hele lijn echt serieuzer en leuker dat b.v. Jinek of Beau, waar meligheid en ongein erg vaak troef is, maar als die De Leeuw weer aan de beurt is ben ik gelijk weg, vreselijke vent. Maar goed anderen denken daar weer heel anders over, moet kunnen. Maar de hele tijd dat vergelijken, ik heb dat wel een beetje gehad!

Gast
Bart
januari 11, 2021 09:59

Net verwacht dat ik dit ooit zou zeggen maar Humberto deed het best goed. Hopen dat hij niet meer zo naast zijn schoenen gaat lopen als een aantal jaren geleden.

RTL Exclusief is ook in de nieuwe opzet net om aan te zien. Het werkt gewoon niet met dat deep face. Het was nog steeds niet grappig. Ik vind het jammer voor Beau. Op papier was het misschien een leuk idee. Advies is per direct de stekker uit dit programma halen.

Programmering voortaan zo op zondag:

20.00 Beat The Champions
21.00 Crime Desk met Beau en Marieke
22.00 Humberto

Maandag op RTL5

20.30 De Verhulstjes (reallifesoap van VIER over Gert en zijn familie)
21.30 Big Brother

Gast
Mark
januari 11, 2021 12:25
Antwoord op  Bart

Op zondag past Crime Desk beter en zit niet tegenover De Slimste Mens.

Gast
Julske
januari 11, 2021 16:48
Antwoord op  Bart

Meneer Bart; had ik niet van U verwacht . Dus het was ook een verrassing voor U. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Gast
Uuuh
januari 11, 2021 09:48

660.000 is redelijk voor een eerste uitzending maar daar zaten alle ramptoeristen en tv-recensenten van Nederland nog bij dus volgende week duikt Humberto T. als vanouds weer onder de 500.000 en verdwijnt hij weer in de coulissen. Dit wordt een herhaling van zetten. De man heeft nog steeds een levensgroot imagoprobleem. Heel veel mensen hebben geen behoefte aan deze schuinsmarcheerder en zeker niet op de heilige zondag? Wie bedenkt zoiets?

Gast
A. B
januari 11, 2021 10:50
Antwoord op  Uuuh

Dat schuinsmarcheerder, hebben we toch wel gehad.

Gast
Roger
januari 11, 2021 19:10
Antwoord op  A. B

Wat een ouwe koeien zeg, brave borst…

Gast
Jopie
januari 11, 2021 11:41
Antwoord op  Uuuh

Spreek voor je zelf!!!!!!!!!!!!!

Gast
Umberto
januari 11, 2021 09:22

Zag de uitzending van op 1.
Baudet en Haga , de Peppie en kokkie van de politiek.
En Jort kelder en side cick niet echt doorvragen over hun achterhaalde stellingen over corona .
En als slot betoog nog even melden đat Trump zo’n geweldige president was …. Ehhhh
Nou succes met forum

Gast
Jopie
januari 11, 2021 11:42
Antwoord op  Umberto

Kun je zien wat voor ’n idioot Baudet is!!!!!!!!!!!!!!

Gast
Fhfcc
januari 11, 2021 09:18

Wat een overdreven titel.
Humberto begint met de helft minder kijkers qua lead in. Verliest er veeeel minder dan Op1.

Gast
Wim
januari 11, 2021 09:40
Antwoord op  Fhfcc

Je kan aan elk verhaal je eigen draai geven, wat een domme reactie.

Gast
Declan
januari 11, 2021 09:13

Gast van Gaal bij Tan: Was hij deze week in het nieuws of hadden ze niet genoeg gasten?

Gast
Jopie
januari 11, 2021 11:43
Antwoord op  Declan

Staat nergens dat ’t deze week in ’t nieuws moet zijn geweest!!

Gast
COkijkers
januari 11, 2021 09:12

Zucht! Daar gaan we weer, wat een negatieve kop weer. Mediacourant is schijnbaar anti RTL en pro NPO, Humberto was vele malen beter dan het Linkse Op1

Gast
Freddy
januari 11, 2021 09:04

Wat een goede eerste aflevering van Humerto! Goede gasten w.o. Hiddema, Van Gaal, turnzusjes

Gast
COkijkers
januari 11, 2021 09:13
Antwoord op  Freddy

Klopt , kijk maar uit! deze site is zo negatief en zodra je kritiek op hun hebt word je geblokkeerd

Gast
A.M.
januari 11, 2021 08:57

Niet iedereen kijkt naar Heel Holland Bakt dus. Ik heb ook naar De wereld van de Chinezen gekeken zoals meer dan een miljoen anderen, prachtig programma weer!

Gast
Louis
januari 11, 2021 12:18
Antwoord op  A.M.

Dat is een echt interessant programma. Het laat veel zien en de presentator (ik weet even niet zijn naam) doet het heel goed. Hij laat anderen veel aan het woord en treedt zelf niet veel op de voorgrond zoals vaak in dat soort docu’s.

Gast
factcheck
januari 11, 2021 08:48

Talpa heeft een dramatische start in 2021.comment image

Gast
Onze Vriend Geert
januari 11, 2021 08:46

Humberto had een leuk programma met een ander geluid

Gast
Annelies
januari 11, 2021 08:44

Humberto deed het geweldig… ben blij hem zo weer te zien … goed interview met Hiddema !!!!!

Gast
Eef
januari 11, 2021 11:05
Antwoord op  Annelies

Humberto, goedemorgen!

Gast
man pan
januari 11, 2021 08:42

Die viruswappies van Haga en Baudet, wat een stel idioten. We zitten midden in de winter, kouder en droger lucht, mensen ventileren minder, dus veel meer besmettingen. Nu economie compleet opengooien zoals ze willen en drie weken laten zitten we weer met overvolle ziekenhuizen. Daarnaast geef je de Britse mutatie vrij spel.
We moeten gewoon door de zure appel heen bijten en ervoor waken dat Hugo de Jonge de vaccinaties niet gaat verprutsen door teveel bureaucratie en “cover your ass” mentaliteit. Kijk hoe Israel het aanpakt, vaccinatie is daar een militaire operatie, daar wordt de hele dag geprikt.

Gast
joop bravenboer
januari 11, 2021 09:44
Antwoord op  man pan

Zeker ambtenaar, pensioen en goed salaris

Gast
man pan
januari 11, 2021 09:51
Antwoord op  joop bravenboer

Nope, een zzp’er, zonder pensioen en nu even geen salaris.

Gast
Trotsie
januari 11, 2021 08:42

Haha, die kop wat slecht. De enige die echt vernederd zijn, zijn Welmoed en Jort bij Op1. Waarom zaten zij nog aan tafel? Als hosts moet je de talkshow kunnen leiden en sturen, maar helaas niets van dat alles. Jort zat met 1 vinger in de kont van zijn vriendje Thierry. #Fail

Gast
Umberto
januari 11, 2021 10:10
Antwoord op  Trotsie

Vinger in de kont … Ah vandaar die grijns

Gast
Nils Holgersson
januari 11, 2021 08:39

Het interview van Humberto met Hiddema was vele malen beter en interessanter dan Baudet en Van Haga bij OP1

Gast
Wim
januari 11, 2021 08:54
Antwoord op  Nils Holgersson

Sorry hoor Nils, maar Tan is geen beste interviewer.

Gast
Meneer de Uil
januari 11, 2021 08:36

Hier ook genoten van Humberto.

Gast
Anneliese
januari 11, 2021 08:27

Wat een belachelijke overdreven titel; OP1 vernedert Humberto. We hebben het over de 1e aflevering. Mooi interview met Hiddema bij Humberto en “ geblaat” van Baudet en Haga bij OP1!

Gast
Jannes van Loon
januari 11, 2021 08:34
Antwoord op  Anneliese

Humberto deed het goed Hiddema was als vanouds mooie combi.

Gast
Wim
januari 11, 2021 08:58
Antwoord op  Anneliese

Ja Anneliese, en het wordt nog erger voor Tan als Sven Kockelman OP1 gaat doen op Zondag. Hij is nl de beste interviewer van Nederland.

Gast
Respect ✌️
januari 11, 2021 08:27

Op1, Jan Jaap: is er nou helemaal niemand daar die bedenkt om een zak over zijn hoofd te doen?
Of desnoods te schminken als een clowntje?
Het kan gewoon niet meer op tv zo’n hoofd..
Oja En geef hem in plaats van een glas water een drinkbak.

Gast
Jeroen
januari 11, 2021 08:38
Antwoord op  Respect ✌️

Zou graag jouw hoofd even willen beoordelen, maar helaas. Je bent een anoniem triest figuur.

Gast
Anneliese
januari 11, 2021 09:01
Antwoord op  Respect ✌️

Wat een stuitende opmerking🤮

Gast
Roger
januari 11, 2021 09:59
Antwoord op  Respect ✌️

Ik zou de naam respect veranderen in sneue roeptoeter! Ik wens je ernstige acne toe!

Gast
Boh foi toch
januari 11, 2021 11:25
Antwoord op  Respect ✌️

Het wordt tijd dat jij eens blind een drukke straat over gaat steken…

Gast
jan````````````````````````
januari 11, 2021 08:23

Vraag me toch echt af wie er snachts op de com zenders naar teleshopping kijkt , of zullen dat de kastjes op zolder staan die 24/7 constant op 4 – of 6 staan ?

Gast
Audrey
januari 11, 2021 08:15

Lijkt me een prima score voor nu. Met zo’n sterke programmering op NPO1 is het lastig om daar mee te gaan concurreren, dus dit gaat OP1 makkelijk ‘winnen’ ondanks dat het natuurlijk geen wedstrijd is.
Ik verwacht dat RTL Exclusief volgende week keldert, dus dat Humberto automatisch ook minder kijkers gaat trekken, tenzij de gasten heel goed zijn. RTL zou er goed aan doen na Beat The Champions een sterker programma te programmeren, zodat ook Humberto daar van profiteert.

Gast
youri
januari 11, 2021 08:14

 De Code van Coppens trok ervoor 601.000 kijkers (8 procent).

Mogen dus concluderen dat ook DIT programma geflopt is, gaat goed daar bij Talpa

Gast
Chiel
januari 11, 2021 08:51
Antwoord op  youri

Als DIT al een flop is op sbs6 dan hebben ze 3 succesvolle programma’s.

Gast
greet
januari 11, 2021 09:07
Antwoord op  Chiel

Er is toch bijna niks meer op SBS6 dat überhaupt nog boven de 700.000 scoort

Gast
Chiel
januari 11, 2021 12:46
Antwoord op  greet

Meiland, Hart van Nederland (heeeeeel soms) en Linda’s winterweek en spelshows.

Gast
Humberto
januari 11, 2021 09:07
Antwoord op  youri

Had slechts 59.000 kijkers meer.
Even relativeren.

Gast
Nel-ly Veen-en-daal
januari 11, 2021 09:14
Antwoord op  Humberto

Er is een verschil tussen primetime en late avond. Code van Coppens had een marktaandeel van 8.2%, Humberto had een marktaandeel van 16.6%.

Gast
Ne-ll-y Veen-en-daal
januari 11, 2021 09:16
Antwoord op  Nel-ly Veen-en-daal

Op1 had 1,5 miljoen.

Gast
JobF
januari 11, 2021 10:48
Antwoord op  youri

Als een programma lager scoort dan het gemiddelde van de zender op de avond of in het algemeen scoort het niet goed nee. Een flop vind ik 400k en minder. Er zit nog een categorie tussen flop en goed scoren. Het staat natuurlijk ook tegenover heel Holland bakt die 3M kijkers heeft. De reacties zijn in ieder geval positief op social media. Vorige week hebben nog 100k mensen het terug gekeken. (730k) dan is het opeens wel weer prima.

Laatst bewerkt 11 dagen geleden door JobF
Gast
Bezoeker 2
januari 11, 2021 08:11

Fijn om Humberto weer in deze rol te zien. Mooie gesprekken ook. Alleen van Gaal was niet urgent en een herhaling van zetten. Helaas voor Humberto had Op1 ook een interessante tafel met de microbioloog en de heren Baudet en van Haga. FVD zat daar met hun mond vol tanden. Wat een onzin kwam daar uit zeg. Wel vermakelijk!

Gast
Wim
januari 11, 2021 08:09

Zo zo, da’s een harde klap voor H Tan.
De eerste klap is een daalder waard.
En wat een cijfers voor NPO 1, op prime time meer dan 4 miljoen kijkers voor NPO 1 en 2.

Gast
Dionne Stax
januari 11, 2021 08:21
Antwoord op  Wim

Gelukkig krikt Dionne de cijfers dinsdagavond weer omhoog met DNA onbekend

Gast
Jannes van Loon
januari 11, 2021 08:37
Antwoord op  Wim

H.Tan heeft nog steeds last van zijn slechte imago .

Gast
Anneliese
januari 11, 2021 09:02
Antwoord op  Jannes van Loon

Domme opmerking!

Gast
Jopie
januari 11, 2021 11:47
Antwoord op  Jannes van Loon

Blijven altijd mensen die vinden dat ze ander de les kunnen lezen, vergeten om in de spiegel tekijken!!!!!!!

Gast
ome H
januari 11, 2021 08:07

Tan deed het best aardig, niet naar Op1 gekeken, als Haga in beeld komt ben ik gelijk weg.

Gast
Lenze Kramer
januari 11, 2021 08:05

Baudet en Wybren deden het slecht bij Op1. Zo ongeloofwaardig.

Gast
Joop
januari 11, 2021 08:05

De praat programma’s zijn saaie monsters de enige echte talkshow was van Jerry springers als ze willen scoren moeten ze eens in die richting denken JERRY JERRY JERRY

Gast
Opbouwen & Afbouwen
januari 11, 2021 08:01

Zondag 10 januari 2016 (Zondag 10 januari 2021)

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

1. RTL Nederland 30,7% (24,6%) —> met meer dan 3 zenders
2. Publieke Omroep 28,6% (42,6%) —> met slechts 3 zenders
3. SBS Groep 19,1% (16,1%) —> met meer dan 3 zenders

Cijfers zeggen alles. Verbazingwekkend.

Gast
Stef G.
januari 11, 2021 08:03
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Sbs6 is momenteel aan het afbouwen? 🤣😂

Gast
Flob Goossens
januari 11, 2021 08:05
Antwoord op  Stef G.

RTL is momenteel ook aan het afbouwen.

Tijd voor een fusie?

Gast
Ne-ll-y Veen-en-daal
januari 11, 2021 08:08
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

RTL minus 6% groot dipje
Talpa MAAR minus 3% klein dipje

NPO plus 14% KLASSE

Gast
Nel-ly Veen-en-daal
januari 11, 2021 08:13

Dit is weer op basis van jouw onzinnige vergelijking met één dag vijf jaar geleden, dat zegt niks. Je moet naar trendontwikkelingen kijken.

Gast
Jonathan
januari 11, 2021 08:14
Antwoord op  Nel-ly Veen-en-daal

Weet je niet dat je op jezelf reageert?

Gast
Sven L.
januari 11, 2021 11:13

Percentages zeggen alleen maar iets tov het totaal. Hier kunnen we nu dus niks mee.

Gast
Nel-ly Veen-en-daal
januari 11, 2021 08:00

660.000 lijkt me een prima score, en de 757.000 kijkers voor rtl exclusief is ook meer dan ik had verwacht. Op1 had interessante gasten en profiteert ook van de goede lead-in.

Gast
Ne-ll-y Veen-en-daal
januari 11, 2021 08:05
Antwoord op  Nel-ly Veen-en-daal

Het is gewoon heel magertjes. Iets wat slecht is kan je niet goed praten.

Gast
Nel-ly Veen-en-daal
januari 11, 2021 08:09

We hoeven ook niks goed te praten, en rtl heeft betere avonden, maar we moeten niet overdrijven.

Gast
Jonathan
januari 11, 2021 08:13
Antwoord op  Nel-ly Veen-en-daal