Pijnlijk: Helga van Leur al na één aflevering uit De Slimste Mens

Het is de nachtmerrie van elke BN’er die meedoet aan De Slimste Mens: er al na één aflevering uit vliegen. Het overkwam gisteren de bekende weervrouw Helga van Leur.

Helga van Leur © NPO

Helga van Leur debuteerde dinsdag als uitdager in het kijkcijfermonster van NPO 2. Voor het oog van 1,9 miljoen kijkers nam ze het op tegen NPO-radiomaker Caroline Brouwer en Snollebollekes-zanger Rob Kemps. Waar Rob de aflevering won, moest Helga het in de finale opnemen tegen Caroline.

David Copperfield

Uiteindelijk werd een vraag over David Copperfield de weervrouw fataal. Door in een mum van tijd drie goede antwoorden te geven over de illusionist, speelde Caroline Helga naar huis. “Helga, ze gaf wél die drie goede antwoorden. Toevallig kent ze de David Copperfield heel goed”, merkte presentator Philip Freriks op.

Helga onderging haar verlies met opgeheven hoofd. “Het is ze gegund, hoor”, zei ze.

Philip: “Dat vind ik ontzettend sportief van je.”

Vereerd

Philip: “Zoals ik al zei: we waren zeer vereerd dat je hier naartoe wilde komen, maar we moeten helaas afscheid van je nemen.”

Helga: “Kort en krachtig.”

Vanavond wordt Helga vervangen door Qmusic-nieuwslezeres Fien Vermeulen.

50 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Irene
januari 7, 2021 11:39

Parate kennis feiten dat is geen intelligentie. Vragen over programma’s en bekende mensen is toevallig als je daar naar kijkt.

En helga probeert mooi te zijn en de bbekende Nederlander te zijn.

Gast
Carla
januari 7, 2021 01:34

de slimste mens is niet altijd een intelligent mens met heuse kennis. Je moet meer een mens van “weetjes”zijn…

Gast
René
januari 6, 2021 16:01

Fijn dat Snollebolleke het zo goed doet. Brabant de beste!

Gast
Carlos
januari 7, 2021 13:36
Antwoord op  René

Ja ik ben ook blij met zijn deelname, geweldig als performer en als mens

Gast
Paul Lamote
januari 6, 2021 14:15

Ze kunnen niet allemaal zo slim zijn als Emma.

Gast
WeZet
januari 7, 2021 09:38
Antwoord op  Paul Lamote

Hoe slim is dat meisje Emma? Uitspraken over oesters en cancelen. Dat is slim?

Gast
Harry:-D
januari 6, 2021 13:28

Ik vraag me nog steeds af waarom ze

wèl het format van onze zuiderburen
hebben overgenomen maar er ver-
volgens zo’n saai programma van
hebben gemaakt. Het origineel is
echt vele malen leuker; een topper!

Gast
René
januari 6, 2021 15:58
Antwoord op  Harry:-D

Nederland zendt juist het origineel uit. Zo was het in België bij de eerste seizoenen ook. Geen komieken maar een professor die commentaar gaf.

Gast
Harry:-D
januari 7, 2021 00:34
Antwoord op  René

Vanwege tegenvallende kijkcijfers is het format daar gewijzigd. En zie het resultaat. Nu is het een kijkcijferkanon. Bekijk ook de filmpjes op You Tube maar eens. Meer wil ik er niet over kwijt. De kijkcijfers spreken voor zich…

Gast
oijoepio
januari 6, 2021 12:24

Officieel dommer dan Anna Nooshin.

Gast
Sport 7 kijker
januari 6, 2021 12:29
Antwoord op  oijoepio

Helga heeft tenminste een echt beroep, in plaats van de hele tijd met getuite lippen foto’s op Instagraf te zetten.

Gast
pepe
januari 6, 2021 13:58
Antwoord op  Sport 7 kijker

ze geeft lezingen over het klimaat is dat een beroep?

Gast
Meneer de Uil
januari 6, 2021 15:25
Antwoord op  pepe

Het is meer een roeping. Helga en Greta. Klinkt wel aardig boreaal. Leuren met Thunberg was ook leuk geweest.

Gast
Carla
januari 7, 2021 01:36
Antwoord op  pepe

wat een domme onslimme opmerking

Gast
Pietje Puk
januari 6, 2021 11:52

Geitjes weten heeft niets maar dan ook echt niets met slimheid te doen. Ik kan me voorstellen dat Helga van Leur toch veel slimmer is dan die snollekes zanger.

Gast
De Islamitische thuisslager
januari 6, 2021 12:03
Antwoord op  Pietje Puk

Niks mis met geitjes.

Gast
Pietje Puk
januari 6, 2021 12:12

Geitjes. Sorry slager.

Gast
Bjoetifoel
januari 7, 2021 11:27

😅🤣😂👍

Gast
Matthias Rustenburg
januari 6, 2021 12:08
Antwoord op  Pietje Puk

Altijd al fan geweest van geitenvlees.
Met Suikerfeest krijg ik de laatste jaren een plastic zakje met een stuk rauw geit van de buurman. Elke keer weer groot feest met spiesjes van de barbeque.
Net als lam trouwens. Maar we hadden het hier over geitjes…

Gast
Maria
januari 6, 2021 12:10
Antwoord op  Pietje Puk

Dat is geitelijk juist, Helga had waarschijnlijk haar dag niet door slaapgebrek want ik zag haar stiekem achter haar hand schapen.

Gast
Markus Brand
januari 6, 2021 12:22
Antwoord op  Pietje Puk

Ze lopen constant achter de geiten aan, dan krijg je dit

Gast
pepe
januari 6, 2021 13:59
Antwoord op  Pietje Puk

Rob Kemps acteert een domme volkszanger te zijn vergis je niet (de beste man heeft Frans gestudeerd om maar eens wat te zeggen)

Gast
Carlos
januari 7, 2021 13:38
Antwoord op  Pietje Puk

Dat blijkt dus niet zo te zijn, daar gaat je vooroordeel

Gast
Jeroen Smit
januari 6, 2021 11:40

Ze is leuker als Wortelboer maar dat is niet zo moeilijk.

Gast
Mark
januari 6, 2021 11:33

Heeft niks met wel of niet slim genoeg te maken, of niet genoeg kennis. Gewoonweg botte pech. Voor hetzelfde geldt kreeg zij een makkelijke eindvraag, bv. over het weer.

Gast
Respect ✌️
januari 6, 2021 11:32

Die Helga is gewoon een dom suf wicht, maar wie had anders verwacht van iemand met zo’n raar hoofd ..en dan die schele ogen .Brrrrr

Gast
Helga's weerbericht
januari 6, 2021 11:13

Het uiterlijk van helga gaat al jaren de goede kant op, sinds het vertrek bij het rtl weer. Maarja, net 50 is nog net te doen.53,5 is even wat minder, kijk maar naar premier jokkebrok pinokkio.

Gast
Groen CDA doorslaapmatras
januari 6, 2021 23:02
Antwoord op  Helga's weerbericht

Helga heeft hetzelfde laten doen als Heleen van Royen-Kroon aan het gezicht en hals. Kan ze nog jaren mee.

Gast
Rene
januari 6, 2021 10:59

De verduidelijking dat het niet om het karakter uit een boek van Charles Dicksens ging was gewoon niet goed. Een eerdere situatie waar een antwoord over twee zaken konden gaan in de finale werd deze verklaring niet gegeven. De Slimste mens is wat mij betreft behoorlijk door het ijs gezakt.

Gast
Ron
januari 6, 2021 10:55

Caroline is een eindbaas. Geweldig.

Gast
J.R.
januari 6, 2021 10:24

Ik vond Helga echt het domste mens! Had ze nooit een uitzending gezien? Vast wel. Ze verloor simpelweg ruim een minuut door te lang na te denken!!

Gast
Greet
januari 6, 2021 10:18

Helga gaf gauw op met vragen.Ze dacht “ Weet ik veel”!!!!!

Gast
Luister
januari 6, 2021 09:59

Je moet ook maar nèt de geschikte vragen krijgen. Helga de Leur is allesbehalve dom.

Gast
Zalmneusje
januari 6, 2021 09:58

Helga heeft gewoon pech gehad. Vond haar er trouwens wel heel goed uitzien. Prachtig stralende ogen.

Gast
Rodo
januari 6, 2021 09:44

Dus als je veel weet over Copperfield ben je slim? Helder!

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 6, 2021 09:42

“Weervrouw des Vaderlands” Helga van Leur is veels te intelligent voor deze kneuzenkwis van belgische bodem! Helga boppe 🏁🎈🌪

Gast
Adhoc
januari 6, 2021 09:36

Alles beter dan eerste-ronde-verliezers die zichzelf zo goed vinden en er door domheid uitvliegen.

Gast
Robin
januari 6, 2021 09:34

Helga hoeft ook niet te winnen door deelname aan 1 of ander gesubsidieerd en gescript kwisje.
Helga wint elke dag.
Met RTL.

Gast
Fan van Helga
januari 6, 2021 09:33

De knapste vrouwen hoeven niet meteen de slimste mensen te zijn.
Dat blijkt wel weer.

Gast
Tycho Graagnat
januari 6, 2021 09:20

‘ Ze is in het werkelijke leven nog veel vevelender dan op tv’
Maarten over zijn zus Sis nadat Rob Kemps vertelde heimlijk een beetje verliefd te zijn op Sis.
DSM is iedere avond TOP.

Gast
Tycho Graagnat
januari 6, 2021 09:21
Antwoord op  Tycho Graagnat

Heerlijke tv dus.

Gast
Frans
januari 6, 2021 09:23
Antwoord op  Tycho Graagnat

Als jij het zegt..

Gast
Jopie
januari 6, 2021 10:22
Antwoord op  Frans

Frans niet kijken is niet verplicht!!!!!!!!!!!!!!!

Gast
Marino Poortvliet
januari 6, 2021 09:18

Maakt toch niet uit.
Het is en blijft een lekker weijf.
Die hebben geen brains nodig.
Lekker een beetje blijven sporten Helga.
Als je het allemaal strak houdt dan pas je jouw strakke pantalons nog tot je 59+ bent.

Gast
Toon
januari 6, 2021 09:44
Antwoord op  Marino Poortvliet

Vind ik ook. Helga is een natural woman. Niks geen siliconen of Botox. Ze droogt gewoon mooi op.

Gast
Anthony
januari 6, 2021 09:16

Was te verwachten. RTL, dan weet je het wel.

Gast
Nel-ly Veen&daal
januari 6, 2021 09:34
Antwoord op  Anthony

Hele kinderachtige reactie!

Gast
Nel-ly Veen&daal
januari 6, 2021 09:35
Antwoord op  Nel-ly Veen&daal

Je bedoelt vast jezelf.

Gast
Jopie
januari 6, 2021 10:24
Antwoord op  Anthony

Over brains gesproken wat een domme reactie!!!!

Gast
Bjoetifoel
januari 7, 2021 11:35
Antwoord op  Anthony

Werk jij ook bij RTL, Anthony?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen