Ochtendeditie Hart van Nederland trapt af met 9.000 kijkers

De kijkcijfers van vrijdag 1 januari 2021 (SKO) – De nieuwe ochtendeditie van Hart van Nederland is vrijdagochtend om zeven uur van start gegaan met 9.000 kijkers (7 procent) op SBS 6.

Hart van Nederland Foto: William Rutten, SBS 6

Hart van Nederland heeft sinds dit jaar zeven dagen per week een ochtendeditie. De eerste aflevering werd in alle vroegte op Nieuwjaarsdag door nauwelijks iemand gezien, maar naarmate de ochtend vorderde kwamen er steeds meer kijkers bij. Op het hoogtepunt, om 11.13 uur, zaten er zelfs 157.000 kijkers (9 procent) voor de buis en dat is niet mis.

Concurrent NPO 1 piekte in de ochtend op 604.000 kijkers (36 procent) voor het NOS Journaal van elf uur en het ochtendhoogtepunt van RTL 4 was 218.000 kijkers (18 procent) voor het RTL nieuws van half elf.

Mart moet vroeg op

Voor de uitzendingen van Hart van Nederland moet presentator Mart Grol afschuwelijk vroeg zijn bed uit, vertelt hij aan NU.nl. Hij staat om 2.30 uur op om om 3.30 uur in de studio te zijn. Samen met de redactie kiest hij dan alle onderwerpen uit, die vanaf 6.30 uur aan bod komen.

Mart neemt het graag op de koop toe. “Dit is wat ik als vak wil, als kind al. Het presenteren van een landelijk nieuwsprogramma is altijd een wens van mij geweest.”

Kan iemand anders de onderwerpen niet uitkiezen? Nee, zegt Mart. “Ik erger me als iemand aan mij vraagt: wat ga je straks voorlezen? Als je de teksten van een ander oplepelt, gaan mensen dat horen.”

Ik Vertrek wint prime time

Door naar prime time: daar was Ik Vertrek heer en meester met 1,9 miljoen kijkers (28 procent) op NPO 1. Aansluitend wist het programma Nieuwe Boeren 997.000 kijkers (18 procent) te amuseren. Het meest bekeken alternatief was NPO 2’s De Slimste Mens met 1,3 miljoen kijkers (19 procent).

De RTL 4-show Postcode Loterij: De weg naar 54,9 miljoen moest genoegen nemen met 862.000 kijkers (13 procent). Daarna volgt het WK Darts met 795.000 kijkers (14 procent) op RTL 7 en verder was de SBS 6-combinatie De Alleskunner (471.000 kijkers en 7 procent) en Iedereen is van de wereld (573.000 kijkers en 11 procent) het meest in trek.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • SBS 6 scoorde met Iedereen is van de wereld: 573.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Wind River: 432.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met The Shawshank Redemption: 258.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Voor de rechter: 198.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met The Hangover Part 2: 187.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Twinkle all the way: 177.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,3 miljoen), Een huis vol (1,5 miljoen), Half acht nieuws (1,5 miljoen), RTL Boulevard (928.000), Editie NL (826.000), Zes uur nieuws (822.000) en London Zoo (809.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (895.000), MAX Pubquiz (836.000) en Shownieuws (568.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en RTL 7 brons met 11 procent.

Notitie: de kijkcijfers zijn op Nieuwjaarsdag aanzienlijker later gepubliceerd dan gewoonlijk door Stichting KijkOnderzoek.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.314.00001. NPO1 / 22.9%
02. Ik Vertrek (NPO1) 1.924.00002. RTL4 / 14.2%
03. Een huis vol (NPO1) 1.515.00003. RTL7 / 10.9%
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.508.00004. SBS6 / 9.7%
05. De Slimste Mens (NPO2) 1.336.00005. NPO2 / 7.4%
06. Nieuwjaarsconcert (NPO1) 1.056.00006. NPO3 / 6.0%
07. Nieuwe Boeren (NPO1) 997.00007. Vero / 3.6%
08. RTL Boulevard (RTL4) 928.00008. NET5 / 3.3%
09. Hart van Nederland (SBS6) 895.00009. RTL5 / 3.1%
10. De Weg naar 59,4 miljoen (RTL4) 862.00010. RTL8 / 3.0%
11. MAX Pubquiz (NPO1) 836.00011. RTLZ / 1.6%
12. Editie NL (RTL4) 826.00012. Discov / 1.3%
13. Zes uur nieuws (RTL4) 822.00013. BBC / 1.2%
14. London Zoo (NPO1) 809.0014. N.geog / 0.8%
15. WK Darts 2021 (RTL7) 795.00015. Comedy / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 36,3%
02. RTL Nederland 33,2%
03. Talpa TV 17,2%

77 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
TV Flops
januari 3, 2021 14:03

Op dit moment zie ik een stukje herhaling van Ik Vertrek.
Wat een vreselijk programma is dat zeg.
Er wordt maar wat gebrabbelt over het ontbijt, de kamers een hond en andere onzin.

Ik vond 10 minuutjes lang zat.

Het blijkt maar weer wat voor wansmaak de NSO kijker heeft.

Gast
TV Flops
januari 3, 2021 13:41

De NSO1 kijker met hun Nieuwe Boeren blijft smijten met wansmaak

Gast
Harry:-D
januari 3, 2021 08:48

Wat een lijp zuurdeeg is die

Mart Grol. Die gaat vast ook
nog een programmaatje over
geurtjes voor mannen maken

Gast
jan````````````````````````
januari 3, 2021 08:09

Kijk nu naar H V N een gewoon goed alternatief als WN er niet is .
Maar mensen die zelf niets kunnen hebben altijd kritiek op een ander , en de kleur blauw als huisstijl is ook beter
ook de Middag programmering vind ik beter dan die van RTL
en savonds kan je beter de logos weghalen, want qua programmas zie je geen verschil , en of je nu door de hond of de kat gebeten word, of de gebakjes eet bij de Hema of bij v Tetteroo
de beet doen pijn , en de taartjes smaken even lekker

Gast
COkijkers
januari 3, 2021 02:14

Waardeloos, totaal overbodig. Het kan totaal niet tippen aan het journaal of RTL nieuws, weg er mee.

Gast
NOS en RTL fanboy
januari 3, 2021 12:11
Antwoord op  COkijkers

Want die twee zijn geweldig inderdaad. Whoehoe! Go NOS! Go RTL! Heb net weer een poster van Frits Wester gekocht.

Gast
Bastiaan
januari 3, 2021 01:57

hier zitten we echt op te wachten!

Gast
Mc bezoeker 53
januari 2, 2021 22:33

Ik heb werkelijk nog nooit zo’n slecht programma gezien als De VI Meestervoorspellers. Ten eerste is het een herhaling van zetten, maar de vragen zelf zijn nog veel kwalijker. Welke kleuter heeft daaraan gewerkt. Laat ze ook nooit meer zeggen dat ze een familiezender zijn daar bij sbs6.

Gast
M. Kreukhoven
januari 2, 2021 20:21

Lekker in bed gekeken. Tv timer aan. Hart van Nederland kijken. Daarna shownieuws met ultragay Mart Grol… SBS blijft investeren een oer hollands bedrijf, een uit eigen bodem ondernemer. Ik gun SBS van hart alle succes, het gaat langzaam omhoog!!!

Gast
Koen
januari 2, 2021 21:02
Antwoord op  M. Kreukhoven

Oer-Hollands zeg je, je weet toch wel waar sbs voor staat toch, nou sbs begon als sbs 6 en dat staat voor Scandinavian Broadcasting System 6.

Gast
Koen
januari 2, 2021 21:05
Antwoord op  Koen

ik duid het nog wat meer, Fons van Westerloo is in 1995 de zender begonnen op verzoek van SBS Broadcasting SARL, een van oorsprong Scandinavisch-Luxemburgs bedrijf. Dus nogmaals zo oer-Hollands is het niet.

Gast
Wyatt
januari 2, 2021 23:35
Antwoord op  Koen

SBS6 is echt een nog ergere puinzender geworden sinds Talpa het heeft overgenomen.

Gast
Pieter
januari 3, 2021 00:27
Antwoord op  Wyatt

Wat een onzin. SBS6 heeft een bijna volledig Nederlandse hoogwaardigere programmering gekregen waar er voorheen een hoop NCIS, AstroTV en teleshopping werd uitgezonden.

Gast
COkijkers
januari 3, 2021 02:16
Antwoord op  Pieter

Wat een onzin, je gelooft zeker nog in sprookjes.

Gast
GrijzePilion
januari 3, 2021 11:09
Antwoord op  Pieter

Whahaha iemand die gelooft in SBS. En van welke planeet kom jij?

Gast
COkijkers
januari 3, 2021 02:14
Antwoord op  M. Kreukhoven

Lekker dom, word zeker betaald met geld verdiende met wit poeder.

Gast
Evert
januari 2, 2021 19:50

SBS6 is de afgelopen twee jaar tijd echt verbeterd vind ik. Van Astro TV en thuiswinkelen naar nieuws en een late middagmagazine.

Gast
Chiel
januari 2, 2021 21:40
Antwoord op  Evert

Vergeet de 5 verschillende vooravonden niet!

Gast
Evert
januari 2, 2021 23:09
Antwoord op  Chiel

Dat is wel een slecht iets, dat geschuif. Lingo haalde goede kijkcijfers om 8 uur, dus gaat het naar half 8, dus naar 7 uur en nu weer om 6 uur…

Gast
Wyatt
januari 2, 2021 23:33
Antwoord op  Evert

Scoort het ook goed in de commerciële doelgroep dan?

Gast
Bart
januari 3, 2021 19:00
Antwoord op  Wyatt

Alleen scoren in die commerciële doelgroep is een achterhaald principe.

Gast
COkijkers
januari 3, 2021 02:17
Antwoord op  Evert

Wat een onzin, SBS is alleen maar slechter geworden. Misschien heb jij gewoon geen IQ

Gast
Evert
januari 3, 2021 12:12
Antwoord op  COkijkers

Krijg je betaald door de concurrent ofzo om mensen zo aan te vallen? Vanwaar die spastische verdediging?

Gast
Ruud ter Linden
januari 2, 2021 19:40

Mart Grol, flop.

Gast
Mick
januari 2, 2021 19:47
Antwoord op  Ruud ter Linden

Gewoon een bekwame nieuwslezer. Prima presentator.

Gast
Flexi
januari 2, 2021 19:12

Gewoon een reeks maken met Chateau Emmy.
Heeft NPO geen interesse dan kan dit prima naar SBS/RTL.

Gast
Chiel
januari 2, 2021 21:39
Antwoord op  Flexi

Er gebeurt niet zoveel. Daarom is de uitzending 3 jaar uitgesteld. En zelfs geen update in het laatste jaar, omdat er waarschijnlijk te weinig gebeurde.

Gast
Pieter
januari 2, 2021 19:07

Ik snap niet dat RTL De Weg naar Het Miljoen weer probeert, dat was een flop. Waarom dan toch weer proberen…

Gast
Ruud ter Linden
januari 2, 2021 22:22
Antwoord op  Pieter

Een succesvol bedrijf kan zich een paar flops permitteren.

Gast
Rita
januari 2, 2021 19:03

RTL Nederland twee keer zo groot als Talpa

Top John! Blijven bouwen he

Gast
Ruud ter Linden
januari 2, 2021 22:24
Antwoord op  Rita

Binnenkort weer een flop: een knikkerprogramma 🤣😂🤣

Gast
Herfst
januari 2, 2021 18:57

“Gecorrigeerde kijkcijfers” voor de adverteerders. Omdat de meeste mensen al afscheid hebben genomen.
van de “nieuwsvoorziening” van het mediakartel, moet de indruk worden gewekt dat er “veel gekeken wordt” naar het mediakartel. De meeste kijkers zijn bejaarden en wanhopige huisvrouwtjes. De rest zit immers op themakanalen en Netflix of Youtube,

Echt nieuws ? Kijk naar “Het verboden jaaroverzicht ” (Youtube).
Artsen, Juristen enz geven hun mening. Meningen die verboden zijn bij het kartel. OPEN en EERLIJKE discussies zijn compleet verboden. Want de vrijheid meningsuiting mag niet.
Het is onvoorstelbaar dat wij als makke schapen dit accepteren. Waar blijft het tegenwoord ?
(DDR, Wit-Rusland, Cuba, Noord-Korea)
Blijf voor de vrijheid vechten. Ondanks al die betaalde trollen, hier op het internet !!!
Of kijk eens naar jensen.nl Dan weet je wat vrijheid voor ons waard is !

Gast
fred
januari 2, 2021 19:38
Antwoord op  Herfst

ga je een prikje halen ?

Gast
Rene
januari 2, 2021 20:30
Antwoord op  Herfst

Wat dacht je van een open en eerlijke discussie over jouw geestestoestand, mafklapper.
Waarom altijd dat obsessief reclameren hier met een alternatieve, veelal idiote en lachwekkende eigen waarheid,
waar nog nooit enig overtuigend bewijs voor geleverd is.
Laat je liever helpen met je paranoia en dwangneurose.
Niemand met enig verstand neemt jou serieus hoor.

Gast
Maatje te groot
januari 2, 2021 23:35
Antwoord op  Rene

Eigenlijk is het niet de moeite waard om op die wappies te reageren. Die zijn echt te dom om te poepen. Als je nú nog complottheorieën rondstrooit ben je niet meer te helpen .

Gast
Axel-F
januari 3, 2021 01:55
Antwoord op  Herfst

ik zeg dit nooit, mare. wellicht tijd dat u opgenomen word? en dan bedoel ik niet met een webcam.

Gast
Pluto
januari 2, 2021 18:49

Ik vind de Alleskunner echt heel grappig. Dit jaar ook weer. Hebben jullie Fred en Bjorn gezien. Te grappig met z’n tweeën. Daarom snap ik de lage cijfers niet…

Gast
Mick
januari 2, 2021 19:02
Antwoord op  Pluto

Het is echt leedvermaak, lachen om losers. Vermakelijk programma.

Gast
Opbouwen & Afbouwen
januari 2, 2021 18:49

Vrijdag 1 januari 2016 ( Vrijdag 1 januari 2021)

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

1. RTL Nederland 36,7% (33,2%)
2. Publieke Omroep 32,3% (36,3%)
3. SBS Groep 12,5% (17,2%)

Ook in het nieuwe jaar zeggen cijfers iedere dag weer alles. Trek ook dit jaar zelf uw conclusies en laat u geen zand in de ogen strooien door de media.

Gast
Joshua
januari 2, 2021 19:00
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

NPO en Talpa in de plus
RTL flink verlies.

Gast
Chiel
januari 2, 2021 21:37
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Boeie

Gast
Top John!
januari 2, 2021 18:42

RTL nederland twee keer zo groot als Talpa

Gast
Tja...
januari 2, 2021 18:40

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

SBS 6 scoorde met Iedereen is van de wereld: 573.000 kijkers

Daaaag Talpa

Gast
JobF
januari 2, 2021 18:38

Vooravond SBS6 goede avond, 5 uur show record. Prime time voor een vrijdag avond prima. Volgende week interessant waar de kijkers van ik vertrek heen gaan.

Gast
Mick
januari 2, 2021 18:40
Antwoord op  JobF

Op internet veel positieve reacties op De Alleskunner en Iedereen is van de wereld. Volgende week start ook The Voice weer dus dan gaat RTL4 flink stijgen.

Gast
JobF
januari 2, 2021 19:21
Antwoord op  Mick

Klopt ja, ik denk dat ze deze cijfers wel kunnen blijven halen. De vrijdagavond blijft vanaf volgende week op de drie grote zenders voor 10 weken vrijwel hetzelfde. De alleskunner heeft 10 afleveringen, flikken Maastricht 11 weken, de voice duurt ook nog heel lang. De slimste mens gaat nog 3 weken door.

Gast
JobF
januari 2, 2021 18:43
Antwoord op  JobF

Slim om de 5 uur show door te programmeren tijdens eerste kerstdag, oudejaarsdag en nieuwjaarsdag. Omdat de concurrentie dan stil zit zie je dat de 5 uur show van 120/130k naar de 200k gaat. Als ze daar een deel van kunnen behouden is dat fijn natuurlijk

Gast
Rob
januari 2, 2021 18:48
Antwoord op  JobF

Fijn zeg!

Gast
Kan
januari 2, 2021 19:01
Antwoord op  JobF

Nog geen 200.000 kijkers fijn noemen, schei toch uit man

Gast
JobF
januari 2, 2021 19:13
Antwoord op  Kan

Dat zeg ik niet. Je leest weer wat jij wil lezen. Ik zeg dat dit er voor kan zorgen dat de cijfers wat stijgen. 200k is nog steeds niet goed maar wel beter dan 120k

Gast
Tja...
januari 2, 2021 19:02
Antwoord op  JobF

JobF onze talpatrol

Gast
JobF
januari 2, 2021 19:14
Antwoord op  Tja...

Verfrissend tussen al die RTL trollen hier.

Gast
Ik reageer ook ff
januari 2, 2021 19:14
Antwoord op  JobF

Nope, komt gewoon doortrekking van de Postcodekanjer. Eigen huis & Tuin werd ook doorgeprogrammeerd….

Gast
JobF
januari 2, 2021 19:17
Antwoord op  Ik reageer ook ff

Ja oke maar ik heb het niet alleen over vandaag. In de kerstvakantie zijn de cijfers hoger dan de periode daarvoor.

Gast
Greet
januari 2, 2021 18:46
Antwoord op  JobF

Koop een taart en vier het!
Baggercijfers voor SBS
Primetime geen eens 600.000 kijkers man!
En dat record van de 5uur show is helemaal lachwekkend, stomme Talpa trol!

Gast
Meiland moe
januari 2, 2021 19:00
Antwoord op  JobF

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • SBS 6 scoorde met Iedereen is van de wereld: 573.000 kijkers,

prima primetime vind je?

Gast
Pieter
januari 2, 2021 19:01
Antwoord op  Meiland moe

SBS6 stort normaal in op vrijdagavond. Nu is de vraag, blijven deze cijfers aan?

Gast
JobF
januari 2, 2021 19:19
Antwoord op  Pieter

Dat is inderdaad de vraag.

Gast
JobF
januari 2, 2021 19:18
Antwoord op  Meiland moe

Vergeleken met de vrijdagen dit tv seizoen is dat prima. Marktaandeel van de vrijdagavond is niet hoger dan 6,5% geweest tot nu toe. Vandaag 9.7%

Gast
Flikken Maastricht natuurlijk
januari 2, 2021 19:00
Antwoord op  JobF

Kat in het bakkie.

Gast
JobF
januari 2, 2021 19:15

Zou goed kunnen ja. Maar dat trekt toch niet 2M kijkers? Meestal rond de miljoen dacht ik.

Gast
Mick
januari 2, 2021 18:35

De Ochtendeditie van Hart van Nederland trekt de zender in de ochtend omhoog. Wel even erbij vertellen dat die uitzending van 07.00 uur niet meetelt omdat er toen Down met Johnny werd uitgezonden. Dus die 9.000 is niet van HvNL.

Gast
Mick
januari 2, 2021 18:38
Antwoord op  Mick

De uitzending van half acht had 30,3% MADL. Die van 07.00 uur zat vol storingen.

Gast
Tim
januari 2, 2021 18:44
Antwoord op  Mick

9.000 kijkers (7 procent)

Gast
Anoniem
januari 2, 2021 22:34
Antwoord op  Tim

Ben je compleet achterlijk ofzo?

Gast
JobF
januari 2, 2021 18:39
Antwoord op  Mick

Beetje rare titel idd. Maar in de tekst benoemd hij ook dat het prima scoorde.

Gast
@JobF
januari 2, 2021 19:01
Antwoord op  JobF

benoemd???? Inderdaad, JobF = JobFlop.

Gast
Chiel
januari 2, 2021 21:35
Antwoord op  Mick

Wat een blamage weer. Eerste uitzending het verkeerde programma instorten en storing tekst in beeld…

Gast
Oempff
januari 2, 2021 18:34

Wat een waardeloze baan.

Gast
Wim
januari 2, 2021 18:33

Wat een aflevering van Ik Vertrek. Een van de beste.

Gast
Robin Martens Lover
januari 2, 2021 18:33

al 2 weken geen Voice of Holland, en dat kan je ook zien aan de kijkcijfers

Gast
Landon
januari 2, 2021 18:29

Op de late avond weer geen Petertje te bekennen.

Gast
ome H
januari 2, 2021 18:25

Meer dan ’n miljoen voor Nieuwjaarsconcert, vind ik heul veul

Gast
Klasse
januari 2, 2021 18:51
Antwoord op  ome H

Veel te weinig op tv dit soort concerten

Gast
Ron
januari 2, 2021 18:23

Wat een wereld aflevering van Ik Vertrek. 1 volgens de boekjes. Jammer dat het nu pas weer te zien is in februari en ook nog eens verhuist naar de dinsdag. Jammer.

Gast
Tvkijker34
januari 3, 2021 16:13
Antwoord op  Ron

Ja ook de NPO blijft maar schuiven met ik vertrek, en vaak weet je niet meer of het een herhaling is of een nieuwe aflevering.

Gast
Rob
januari 2, 2021 18:20

Weer buitengewoon goede cijfers voor Hart van Nederland in zowel de Ochtend, vooravond en de late avond

Laatst bewerkt 20 dagen geleden door Rob
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen