Louis van Gaal bij Humberto kritisch over verlenging lockdown

Louis van Gaal heeft zich zondagavond in de eerste aflevering van de nieuwe talkshow Humberto kritisch uitgelaten over het verlengen van de coronalockdown in ons land. Dat was te zien op RTL 4.

Louis van Gaal © Humberto

Nederland zit sinds half december grotendeels op slot: niet alleen de horeca, maar ook de meeste winkels zijn dicht. Gisteren werd duidelijk dat de lockdown na 20 januari waarschijnlijk met nog eens drie weken wordt verlengd. Veel mensen vinden de situatie nu wel heel uitzichtloos worden en Louis van Gaal is het daarmee eens.

Balans

Voetbalgrootheid Louis van Gaal is kritisch. “Wat is verstandig? Ik heb drie maanden geleden al gezegd dat je een balans moet zien te vinden in het welzijn van het volk en de gezondheid van het volk. Er moet ook een visie aan ten grondslag liggen. Nu nemen we steeds weer maatregelen die anders zijn dan het was. Het gaat niet vanuit een visie.”

Er moet volgens Louis ook goed gelet worden op de schadelijke neveneffecten van een lockdown. “Wat moet ik nu zeggen? Ik zie dat de besmettingen minder zijn, maar we gaan naar een strengere lockdown. Niet minder genoeg, dat begrijp ik allemaal, dat wordt ook uitgelegd, maar ik denk dat kinderen die niet naar school gaan ook een probleem hebben.”

Tekort

Schoolgaande kinderen lopen op deze manier achterstanden op in hun ontwikkeling, vreest Louis. “Niet alleen dat ze minder leren, maar ook dat ze hun zelfbeeldontwikkeling tekort doen. Je kunt je niet meer meten met je klasgenoten en dat is wel belangrijk. Nu wordt lesgegeven door de vader en moeder.”

Verder zat Louis aan tafel om antwoord te geven op de vraag of hij nog eens terugkeert als voetbaltrainer:

46 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Fritsiepilsie
januari 12, 2021 16:18

Oh Louis , jij man van veel gezichten , jij mag bij hoge bomen staan.
Hoewel de wind zich op jou richtte heb jij de stormen steeds doorstaan.
😂😂

Gast
Huismaker
januari 12, 2021 09:43

Wat weten wij over de vaccins ? Helemaal niets !!!!!!!!!!!!
We dienen naar het mediakartel te luisteren hun marketingcampagne voor massale vaccinaties.
Luister eens naar Prof. Dr. Theo Schetters over de RISICO’s. Volledig stil gehouden in de media (wegens het verdienmodel (miljarden !!!!!!) en niet voor onze gezondheid. Kijk naar Youtube: Blckbx (blackbox) met de laatste aflevering “Massa mRNA en gevolgen”.
En bepaal je eigen mening en niet wat er voor je wordt bepaald.

Gast
tja
januari 12, 2021 13:10
Antwoord op  Huismaker

Lees ook dit even meneer Huisman voordat jij verder gaat op je eenzijdige verhaal

https://kloptdatwel.nl/2021/01/09/professor-schetters-zaait-ongefundeerde-twijfel-over-coronavaccins/

Gast
tja
januari 12, 2021 13:14
Antwoord op  Huismaker

In het kader van het bepalen van je eigen mening, google even op Theo Schetters en kijk bij de site kloptditwel. Daar komt wel een heel ander verhaal naar voren. En niet dat immer eenzijdige verhaal van Huismaker.

Gast
Corona-hoax
januari 12, 2021 00:07

Louis van Gaal, Louis van Gaal, Louis, Louis, Louis van Gaal!! Wat een held!! “Lockdown, kost meer levens dan dat het bespaart. “

Gast
Massa
januari 12, 2021 00:20
Antwoord op  Corona-hoax

Louis ik, Louis ik, Louis ik, Louis ik, dat is een betere naam voor die narcist

Gast
Ria
januari 12, 2021 13:38
Antwoord op  Corona-hoax

En had Louis ook nog een oplossing ter voorkoming van mogelijk vollopende intensive cares? Ik vraag dat voor een kennis die in Londen in een ziekhuis werkt.

Gast
Schoonhoven
januari 11, 2021 22:00

Laat van Gaal eerst eens naar zijn zelfbeeld kijken na ruim 60 jaar nog steeds labiel

Gast
Tuinkabouter Geronimo
januari 11, 2021 18:18

Louis is een leiderstype en leiders kijken vanuit een coherente visie naar problemen en maken afwegingen. Op een of andere manier hecht ik meer waarde aan zijn mening dan die van de poedel van Merkel.

Gast
Herman Brusselmans
januari 11, 2021 17:53

Van Gaal is nog een grotere narcist dan Trump , spelertje van Fc Antwerp

Gast
Mark
januari 11, 2021 18:10
Antwoord op  Herman Brusselmans

En dus?

Gast
willem
januari 11, 2021 16:44

Louis heeft altijd een vooruitziende blik , denk maar aan de keeperswissel Cillisen -Krul , legendarisch, nog nooit vertoond .
En, valt niet te ontkennen, met succes .

Gast
Paul
januari 11, 2021 16:06

Die lockdown zal uiteindelijk een sociale en economische KNOCKdown blijken. Men pakt het probleem bij de staart, niet bij de kop aan. Zodra duidelijk is dat je bij een pandemie te maken hebt met een humaan selecterend virus (gemiddelde sterfteleeftijd Corona 81,9 jaar, een zelfs onnatuurlijke hoge gemiddelde leeftijd om te sterven) en Corona niet meer is dan een stevige griep (GriepJES bestaan niet), ga je de risicogroepen zo humaan als mogelijk afschermen, en laat je de wereld verder doordraaien. Lockdowns zijn voor infecties als Ebola (61% sterfte). Corona bestaat en is geen hoax, maar de Lockdown politiek is een domme hype. Wij zullen door globalisering en toenemende bevolkingsgroei ook vaker pandemieën door zoönosen krijgen. In 20 jaar tijd drie lockdown-jaren, en we zitten in de goot.

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 11, 2021 16:03

“Niet alleen dat ze minder leren, maar ook dat ze hun zelfbeeldontwikkeling tekort doen” ja als je als 12 jarige gewend bent om dagelijks je juf voor k*nkerwijf uit te schelden en je leraar voor H*mo loopt dat kinderEgo thuis deukjes op want daar krijgen ze al klappies als ze alleen al scheef kijken!

Laatst bewerkt 11 dagen geleden door Sjakie hoekvlag
Gast
Cees
januari 11, 2021 15:30

Hoe vaak heeft Louis ik gezegd?

Gast
Nick
januari 11, 2021 15:39
Antwoord op  Cees

De teller stond op 45 keer.
Dat is voor zijn doen nog aan de lage kant.

Gast
Kajsa FeeksNieuws Alert
januari 11, 2021 14:48

Na het vaccin zouden we open gaan. Uiteraard een leugen, want Rutte sprak nog nooit de waarheid, behalve die keer dat hij zei dat mondkapjes niet helpen.

Shawn Skelton verpleegkundige na het Moderna vaccin.
Als je overweegt om het coronavaccin van Moderna te nemen, dan zou ik willen adviseren om het niet te doen! Het gaat niet goed met me! Iedere dag gaat het slechter en ik krijg geen hulp of antwoorden. Ik ben doodsbang!” schreef de vrouw, die in een verzorgingstehuis werkt. Ze voegde toe dat ze naar twee verschillende ziekenhuizen is geweest en te horen kreeg dat ze een neuroloog moet raadplegen.
Stuiptrekkingen
Kom maar tevoorschijn trollen. Gooi er maar een minnetje of honderd tegenaan.

Gast
Kajsa FeeksNieuws Alert
januari 11, 2021 14:52

O ja, Shawn Skelton nam contact op met Moderna. Die zouden iemand sturen. Er kwam niemand.
Dat zal er wel bedoeld worden met de disclaimers bij de diverse vaccins. Zelfs de moed om te zeggen, mevrouw we komen niet, ontbreekt. Ze breken beloftes net zoals Rutte.
Het is één grote satanische misdaadbende die de wereld nu in zijn greep heeft. Bovenwereld en onderwereld worden steeds brutaler. Straks kan het ze niks meer schelen als iedereen weet dat bovenwereld en onderwereld een zijn.

Gast
Jean
januari 11, 2021 17:01

Ongelofelijke gek, met je satanische misdaadbende. In het dwangbuis met jouw.

Gast
Mark
januari 11, 2021 18:13

Dan laat je je toch niet vaccineren. Heel simpel.

Gast
Bernadette von Zwicht
januari 12, 2021 00:02

Ja, je hebt wel gelijk.
Het staat op Facebook dus het is waar…(?)

Die mevrouw woont in Indiana en ze heeft tremors in haar tong.
Drie verschillende artsen zeggen onafhankelijk van elkaar dat het waarschijnlijk een van haar psychische aandoeningen is waarvoor ze antidepressiva slikt.
Die antidepressiva beïnvloeden haar neurologische systeem en samen met de angsten en spanningen die ze voelt geeft haar dat de bibbers.
In Amerika is het overigens doodnormaal om voor allerlei verschillende kwaaltjes meteen hele zware medicijnen te gebruiken. Ze had natuurlijk beter kunnen weten en niet elke dag een pil nemen.
Maar ondertussen slikt ze vrolijk verder en zegt nog dat het maar om één pilletje per dag gaat en dat het niet eens een ‘controlled substance’ is (harddrugs in de usa) en dat ze het gewoon bij de apotheek kan halen.
Oke. In de VS kun je de meest listige pillen zonder recept krijgen en er binnen drie dagen knijterverslaafd aan raken waarna je niet meer zonder kunt (sic) of je wordt knettergek van het gemis van dat pilletje…
Dus de voorzichtige conclusie van die drie geneesheren in twee verschillende ziekenhuizen is dat ze er goed aan doet te kappen met die pilletjes. En volgens mijn bescheiden mening moet ze vijftig kilo afvallen en elke dag een stevige wandeling gaan maken want ze ziet er niet echt florissant uit.
Dus stuur d’r maar een berichtje dat er een Nederlander is die zegt dat ze moet afvallen en afkicken van die medicijnen en dat ze dan iets langer en iets gelukkiger leeft.

Goed. Wat was je punt Kajsa?
We hebben weer gelachen met je.
Een van de 400.000 gevaccineerden heeft de bibbers, een paar anderen hebben ook nog wat bijwerkingen, en verder? Niks. Make. Nada. Geen verhaal. Njet. Noppes.
Dikke verhalen over nothing. .

Gast
Corona-hoax
januari 12, 2021 00:14

Geen IC-bed voor jou bij eventuele bijwerkingen door de gifprik en zeker niet bij de tweede. Auto-immuun ziekte? Jammer dan, doei..

Gast
Paul
januari 11, 2021 16:09

Niets is dommer dan je oordeel af te laten hangen van een zeldzaam geval van complicatie. Het virus is op tienduizenden mensen getest met maar een paar incidenten. Dat is billijk. Ok?

Gast
Boosterrolla
januari 11, 2021 14:28

Louis van Gaal moet zich bezig houden met waar hij goed in is……..

Maar wat was dat ook al weer……..

Gast
Respect ✌️
januari 11, 2021 14:21

Die neus van Louis : Die neus kan toch zo doorgaan als schoorsteen bij de Hoogovens?
Of is het een snavel?
Ziet er toch niet uit..

Gast
teuntje
januari 11, 2021 14:19

Tan kan het wederom niet Ben gelijk gaan zappen

Gast
anoniem
januari 11, 2021 14:14

Dag dokter of viroloog

Louis van Gaal

en nu hebben we alles als gehad in Nederland

vanmorgen zei

nikki herr bij wnl

er wordt gesmeten met miljarden in den haag

mensen mensen nikki toch

waarom bemoeien jullie je met ons medische team

hebben jullie je al gemeld voor als hulp/vrijwillger

ergens in de zorg

nee

dus

gaan jullie plassen

en laat de medische geleerden hun werk doen

mark rutte

ga niet bij een praat programma zitten

doe je werk en dat doe je goed genoeg….

Gast
Mappy
januari 11, 2021 14:06

Hij heeft dus geen verstand van voetbal en van virussen .

Gast
Dries Roel Vink
januari 11, 2021 14:07
Antwoord op  Mappy

Jij wel met je inhoudsloze reactie?

Gast
Dries Roel Vink
januari 11, 2021 14:11
Antwoord op  Dries Roel Vink

Minnetjes uitdelen is nog altijd makkelijker dan inhoudelijk reageren.

Gast
Anaal_digitaal
januari 11, 2021 14:14
Antwoord op  Mappy

Louis heeft meer verstand van voetbal, dan jij in heel je miezerige leven zal krijgen.

Gast
Tuinkabouter Geronimo
januari 11, 2021 18:22
Antwoord op  Mappy

Peppie en Kokkie ook niet. Die hebben trouwens ook geen verstand mensen, psychologie, economie, schuldenbergen. Maar straks weer allemaal op Peppie stemmen, hè.

Gast
Wiebes is een lul
januari 11, 2021 14:05

Wiebes: ‘Oh, wat willen we ontzettend graag perspectief hebben. Vreselijjk. Oh, wat hebben we perspectief nodig.’

Gast
Easton
januari 11, 2021 14:04

Is van Gaal viroloog.

Wat een gevaarlijke leugens is RTL weer aan het verspreiden.

Gast
Dries Roel Vink
januari 11, 2021 14:06
Antwoord op  Easton

Graag inhoudelijk reageren! Waar zou RTL dan leugens verspreiden?

Gast
Tuinkabouter Geronimo
januari 11, 2021 18:23
Antwoord op  Easton

Virologen zijn charlatans. Dat zou na een maand of 8 wel duidelijk moeten zijn.

Gast
Peter
januari 11, 2021 14:04

De lockdown werkt ook niet echt als er zoveel mensen zich er niet aan houden en de overheid ons niet-medische mondkapjes laat dragen.

Gast
HalloJumbo
januari 11, 2021 14:03

Herman van der Zandt
@HermanvdZandt
·
14 m

Met het Mes op Tafel is er vanavond weer! Een nieuw seizoen, maar wel totaal anders dan voorheen. Het is voor iedereen ongetwijfeld even wennen, maar dat duurt vast niet lang. 20 uur, NPO2!

Gast
Dries Roel Vink
januari 11, 2021 14:03

Lockdown heeft nog nergens tot een positief resultaat geleid. Net als die onzinnige mondkapjes! En voor alle criticasters, graag feiten en geen emotionele reacties!

Gast
Dries Roel Vink
januari 11, 2021 14:12
Antwoord op  Dries Roel Vink

Minnetjes uitdelen is nog altijd makkelijker dan inhoudelijk reageren.

Gast
Peter
januari 11, 2021 14:20
Antwoord op  Dries Roel Vink

Lockdown leidt uiteindelijk tot positieve resultaten. Wat betreft de mondkapjes heb je deels gelijk, niet-medische mondkapjes werken maar zeer beperkt zekr die zelf gefabriceerde stoffen lapjes daar heb je echt niks aan. Ze zouden ons beter medische ffp2/ffp3 mondkapjes laten dragen.

Gast
Boosterrolla
januari 11, 2021 14:32
Antwoord op  Peter

Kan je gewoon kopen dus zelf voor kiezen. Ik draag al maanden gecertificeerde FFP2/N95 mondkapjes…..

Gast
Peter
januari 11, 2021 14:36
Antwoord op  Boosterrolla

ja dat doe ik ook al 9mnd maar als je geen verstand van mondkapjes hebt zoals de meeste mensen dan doe je wat de overheid zegt en daar zit een probleem. de overheid doet ons bewust verkeerd voorlichten. daarom zie je ook nooit een overheidsspotje hoe om te gaan met mondkapjes en dergelijke.

Gast
Dries Roel Vink
januari 11, 2021 14:39
Antwoord op  Peter

Waarop (dus op welke wetenschappelijke gronden) baseer jij dat een lockdown uiteindelijk tot positieve resultaten leidt? En wat zijn dan, volgens jou, die positieve resultaten?
2017 / 2028 in 14 weken tijd bijna 10.000 griepdoden en 60.000 ziekenhuisopnames en raad eens, geen lockdowns, geen mondkapjes en geen vaccins (waarvan we niet eens weten hoe lang en hoe goed ze bescherming bieden en waarvan zelfs Hugo zegt dat ze een risico zijn omdat het vaccin gebaseerd is op een nieuwe techniek).

En die mondkapjes worden massaal verkeerd gebruikt en werken daardoor verspreiding van het virus in de hand. Niet medische mondkapjes werken niet en bieden louter schijnveiligheid. Je kunt met zo’n 100.000 mondkapjes, mits correct gebruikt, mogelijk 1 besmetting voorkomen! Buitenproportioneel is dat!

Laatst bewerkt 11 dagen geleden door Dries Roel Vink
Gast
Peter
januari 11, 2021 15:27
Antwoord op  Dries Roel Vink

Lijkt er dan toch op dat jij niet zo goed weet hoe mondkapjes werken en in welke mate. Misschien moet je wat minder Jensen kijken.

Gast
Mark
januari 11, 2021 18:17
Antwoord op  Dries Roel Vink

Klopt, het moet ook tot negatieve resultaten leiden. En dat lukt nu aardig.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen