Ivo Niehe tien jaar na Pauw & Witteman-ophef: ‘Verkeerd begrepen’

Het is alweer bijna tien jaar geleden dat Ivo Niehe zijn legendarische zelfverheerlijkende monoloog hield in Pauw & Witteman. Hoe blikt hij terug op dit veelbesproken tv-optreden?

Ivo Niehe © Ruud Baan

Ivo Niehe trad in 2011 op in Parijs met zijn toenmalige onemanshow. Na afloop reageerde hij zwaar hysterisch in Pauw & Witteman. “Het is unaniem een belachelijk groot succes”, roeptoeterde hij. Wekenlang werd Ivo volop geplaagd met deze zelfverheerlijkende kreet. Nog altijd wordt Ivo door deze uitspraak achtervolgd.

Fout

Hoe kijkt Ivo erop terug? Eigenlijk snapt hij de ophef niet echt, zegt hij in Het Parool (via Blendle). “Het voelde alsof ik ’s ochtends een fiets in handen kreeg en ’s middags een etappe in de Tour de France won. Zoiets is toch ongelooflijk? De fout die ik maakte, was dat ik niet duidelijk vermeldde dat het grote succes niet zozeer door mij kwam als door Ellen ten Damme.”

Ellen ten Damme zong in de voorstelling Les Grands Boulevards van Yves Montand, terwijl ze op haar handen liep. “Ik hoor het gejuich nóg. Dat de pilaren van het Mogador bleven staan was een wonder.”

Gek

Ivo vervolgt: “En weet je wat ook gek is? Er is zoveel over gezegd, maar niemand heeft zich ooit afgevraagd wat daar in dat theater dan precies is gebeurd. Het ging alleen maar over mijn extreme enthousiasme na afloop. Ik heb die voorstelling opgenomen en hoop dat iemand die eens wil uitzenden.”

“Als me weer zoiets zou overkomen, kan ik dat enthousiasme vast opnieuw niet beteugelen. Dat woord ‘belachelijk’ gebruikte ik niet voor niets. Ik kon er met mijn verstand gewoon niet bij. 1700 man, anderhalf uur in het Frans. Het is nog steeds een van de mooiste avonden van mijn leven.”

Fragment

Het fragment van toen:

Een groot interview met Ivo Niehe kunt u via Blendle lezen in Het Parool.

38 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Karel
januari 11, 2021 10:16

Ivo is de slechts een PR mannetje voor de ‘namen’, het heeft helemaal niets met interviewen te maken. Ivo gaat z’n gehele bestaan al ‘bruin’ door het leven, ‘bruin’ van het in de reet kruipen van de ‘namen’, dat zijn de aantoonbare feiten.

Gast
Fidel
januari 10, 2021 23:48

Ivo is heel erg ingenomen met Ivo. Hij slijmt al 40 jaar en dat is een hele prestatie. Volgens Ivo. Dat er nog geen steden naar hem zijn vernoemd is ronduit belachelijk, volgens Ivo.

Gast
Timor
januari 10, 2021 21:00

Interessant, interessant. Moet dat nu zo nodig? Als iemand ‘verkeerd’ begrepen is heeft die persoon het niet duidelijk gebracht. Duidelijk toch? In den Haag worden zij steeds verkeerd ‘begrepen’. Maar ja, die spreken ónze taal ook niet.

Gast
B.Beds
januari 10, 2021 20:15

Nu ben ik wel echt nieuwsgierig geworden en wil de opnames graag zien. Doe Ivo recht en zendt het uit!

Gast
Ome Cor
januari 10, 2021 18:35

Komt ie nou mee, hahaha, de narcist Ivo.

Gast
Peanut
januari 11, 2021 12:08
Antwoord op  Ome Cor

Dus als iemand er in een interview naar vraagt en je geeft antwoord… dan ben je een narcist? Okayyyyyy

Gast
Ome Cor
januari 11, 2021 18:31
Antwoord op  Peanut

Nee Peanut, het is geen oorzaak-gevolg kwestie; het is een vaststelling, gestaafd en gebeiteld in harde steen.

Gast
Keta Minek
januari 10, 2021 17:39

Ellen ten Damme, de uber milf die nog steeds zo lenig is als een slang. Verdient inderdaad meer credits Ivo! En wat Verona van de Leur achtige tapes…

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 10, 2021 16:06

Curieus dat iemand die 14,6 talen vloeiend spreekt uitgerekend in het nederlands vaak verkeerd begrepen wordt

Laatst bewerkt 12 dagen geleden door Sjakie hoekvlag
Gast
Mono
januari 10, 2021 14:46

“Het voelde alsof ik ’s ochtends een fiets in handen kreeg en ’s middags een etappe in de Tour de France won. Zoiets is toch ongelooflijk?”

Ik weet niet of deze vergelijking het nu zoveel beter maakt.

Gast
Onze Vriend Geert
januari 10, 2021 13:05

Ivo doet dat omdat (hij) het kan.
Afzeiken hoort bij degene die nooit iets zullen bereiken.
Ivo de Grote.

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 10, 2021 12:36

Als je EN Abraham Lincoln EN Atilla de Hun hebt geinterviewed ben je gewoon een Grote

Gast
Herfst
januari 10, 2021 12:19

Lijkt wel op de sponsering van Ali B. bij WNL-op-zondag.
Hij liep toevallig de baas van Unilever tegen het lijf en gaat nu helemaal GRATIS en BELANGELOOS vega producten aanprijzen. LOL !!!!! Alsof we gek zijn. Trouwens, bij de eerste coronacrisis waren alle vleesschappen snel leeg. En de door de overheid gesponsorde vega schappen nog helemaal vol. Dus, hoezo wil iedereen vega producten ?

Gast
John K
januari 10, 2021 13:15
Antwoord op  Herfst

Ga naar je vriendje Jensen.

Gast
GrijzePilion
januari 10, 2021 13:59
Antwoord op  Herfst

Die vega-chip in jouw mondkapje is verkeerd afgesteld. Geen probleem. Ik meld het wel voor je bij het RIVM, scheelt jou weer extra werk.

Gast
Jan
januari 10, 2021 15:55
Antwoord op  GrijzePilion

vaag verhaal, humor?

Gast
GrijzePilion
januari 10, 2021 19:21
Antwoord op  Jan

Ja.

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 10, 2021 22:23
Antwoord op  Herfst

Er wordt regelmatig een Vega merk gelanceerd en als het succesvol dreigt te worden wordt het opgekocht door een multinational en sterft het een stille dood,de vleesindustrie is extreem Rijk en Machtig!!

Gast
Henk
januari 10, 2021 12:00

Een ander kan het wel zeggen maar Ivo niet want Ivo is nooit bescheiden, koketteert met z’n talenknobbel en beroemde gasten die hele Ivo niet kennen.Die interviews zijn apart van elkaar opgenomen. Hello Ivo……

Gast
Jan
januari 10, 2021 15:56
Antwoord op  Henk

In Nederland MOET je bescheiden zijn.

Gast
Luister
januari 10, 2021 17:02
Antwoord op  Henk

Henk praat een beetje dom, heeft niet zoveel hersens.

Gast
Lenze Kramer
januari 10, 2021 11:50

Ik wil de registratie van dat optreden wel eens zien!

Gast
Luister
januari 10, 2021 11:44

Hij zal bedoeld hebben dat het hele programma een heel groot succes was. Daar mocht hij toch blij om zijn? Je mag in Nederland geen druppeltje naast de pot piesen of je kop gaat er gelijk af….

Gast
GrijzePilion
januari 10, 2021 11:42

Kunnen jullie dit ook vertalen in het Duits, Frans, Spaans, Retoromaans en Arubaans-Papiamentsch, zodat Ivo de strekking van dit bericht beter begrijpt? Bij voorbaat dank.

Gast
Lenze Kramer
januari 10, 2021 11:50
Antwoord op  GrijzePilion

😂

Gast
Jopie
januari 10, 2021 12:18
Antwoord op  GrijzePilion

Kon jij die talen maar spreken, had je niet zo”n praatjes heet afgunst!!!!!

Gast
GrijzePilion
januari 10, 2021 12:51
Antwoord op  Jopie

De concepten ‘humor’ en ‘satire’ zijn jou niet bekend he? Zo vervelend voor je.

Of ben je gewoon Ivo Niehe in een Jopie-pak die zich beledigd voelt?

Gast
Jan
januari 10, 2021 15:58
Antwoord op  GrijzePilion

Jij kan je beter niet aan humor wagen. Het is maar een advies.

Gast
Jan
januari 10, 2021 15:57
Antwoord op  GrijzePilion

flauw want een beetje over the top

Gast
GrijzePilion
januari 10, 2021 16:15
Antwoord op  Jan

Dat is jouw mening. En jouw mening is niet representatief voor de rest van de wereld. En nu weer je mand in, kom!

Gast
Jan
januari 10, 2021 22:06
Antwoord op  GrijzePilion

hahaha. Je bent nog steeds niet humoristisch, want het is wel erg cliché.

Gast
GrijzePilion
januari 10, 2021 23:06
Antwoord op  Jan

Ok. Ik wacht met smart op jouw humor.

In 3…2…1…kom er maar in!

Gast
Jantien Visser
januari 10, 2021 11:38

Wat een bekrompen mensjes zijn er toch. En dan 10 jaar later het nog steeds oprakelen. Ik ben geen groot aanhanger van Niehe, maar ik kan mij, zelfs nu nog, goed voorstellen dat hij zo enthousiast bij Pauw&Witteman zat. Ik neem aan dat Niehe zelf ook wel weet dat hij vaak het middelpunt van kritiek is. Waarom? Ik denk omdat hij gewoon doorgaat en zich niet laat klein krijgen door kritiek. Go Ivo!

Gast
Ruud Steunassen
januari 10, 2021 16:02
Antwoord op  Jantien Visser

Kinderlijk enthousiasme werkt heel aanstekelijk. Maar in het “land met de gelukkigste bevolking” (ranglijst plaats 5?) steekt dat kennelijk.

Gast
Lachwekkende Ivo.
januari 10, 2021 11:25

Ellen ten Damme is belachelijk goed. Schandalig dat hij dit tien jaar geleden niet accentueerde.

Gast
Easton
januari 10, 2021 11:10

Wie spreekt de waarheid?

Gast
Toon van H.
januari 10, 2021 11:08

Oké.
Dan weten we dat.
Ivo.

Ellen ten Damme is trouwens nog steeds een erg lekker wijf.

Gast
Karbonade
januari 10, 2021 11:04

Die Ivo.
In plaats van het allemaal te relativeren doet hij er nog een schepje bovenop.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen