Humberto Tan heeft spijt van één RTL Late Night: ‘Ik was een sukkel’

Van alle 1.055 afleveringen van RTL Late Night die Humberto Tan door de jaren heen heeft gepresenteerd, heeft hij er van eentje echt spijt. “Achteraf denk ik: sukkel!”, zegt hij vandaag in De Telegraaf.

Humberto Tan © RTL

Het gaat om een aflevering uit april 2014, op de dag dat zijn hond Billy overleed na een aanrijding. “Het overlijden van mijn hond Billy hakte er enorm in. Toch kon ik alleen maar denken: ik heb straks een uitzending. Mijn eindredacteur Carlo van Lienden had wel door dat ik die avond niet moest komen.”

Sukkel

Tegen het advies van Carlo in ging Humberto Tan er toch zitten, uit een soort van plichtsbesef. “Hij beloofde dat hij het zou oplossen, maar ik vond dat dat míjn verantwoordelijkheid was, dus ik was er gewoon”, aldus de presentator.

Hij vervolgt: “’s Avonds had ik een vader aan tafel die zijn kind was verloren. ’Zie je wel?’, dacht ik toen, ’Die man is zijn kind kwijt, en dan zit ik te zeuren over een hond.’ Maar dat sloeg nergens op, want ik was óók in rouw. Achteraf denk ik: sukkel! Er is niets belangrijker dan leven en dood, zeker geen talkshow.”

Trauma

Zijn leven was te veel in het teken gaan staan van de talkshow, vindt Humberto achteraf. De relativering kwam volgens hem snel. “Een paar dagen later schreef ik een column voor BNR, over Billy natuurlijk. Tijdens het schrijven merkte ik al hoe erg zijn dood me aangreep. De volgende ochtend bleek dat ik de stomste taalfouten had gemaakt. Toen wist ik: dit is een trauma.”

Op zondag begint Humberto met zijn nieuwe wekelijkse zondagshow op RTL 4. Hij gaat er vol voor, maar niet meer zo geobsedeerd als toen. “We hebben gekeken wie we zouden willen hebben in Humberto en een top-drie gemaakt. De nummer één hebben we gebeld en hij komt: Louis van Gaal. We hebben een heel mooie gast voor die eerste zondag.”

67 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Robbedoes
januari 11, 2021 09:35

Ja, wel een sukkel, maar niet door dat zielige verhaaltje. Het werd steeds duidelijker, dat je image van de ideale, gevoelige en spontane huisman totaal geveinst is. Je bent een sukkel dat je je zo hebt laten ontmaskeren. Want ook bij jou draait het gewoon om geld maken ,vreemdgaan en wie weet wat voor meer ondeugends. Dat is je goed recht. Maar verwacht niet dat je nog de gunfactor hebt. Die heb je namelijk verkwanseld. Over een tijdje kan je weer zeggen dat je een sukkel was om dat je tegen beter weten in bleef trekken aan een dood paard.

Gast
Ku tdecor bij alle RTL babbel programma's
januari 11, 2021 07:06

Eigenlijk zegt ie dus dat ie nergens spijt van heeft, behalve het obligate uitzonderingetje.

Gast
Axel-F
januari 10, 2021 23:16

Ik zie weer het oude format, tafeltje zelfde gasten, zelfde vragen. Zonde. Is wel ontzettend goed over nagedacht wat hebben ze lopen te zweten om het format een nieuw leven te blazen.

WANT:
De kaasstengels zijn verdwegen.

Ik ben benieuwd of er een omroep kan komen. KAASTV want tja de stengels word gedriscrimineerd.

Wellicht kan de ex van Johnny zo’n zender beginnen in samenwerking met Achgossie of wat ze zeggen in het engels AKWARD TV BLACK.

Gast
Ali
januari 10, 2021 20:40

Humberto is de man en blijft de man ondanks alle haters en misgunners die helemaal kapot gaan van jaloezie . Haha

Gast
Axel-F
januari 10, 2021 19:13

Nou Humberto maak er een succes van. Er is een boel energie ingestoken om je weer op zender te zetten.

Gast
Ronald
januari 10, 2021 12:18

Humberto

Gast
Ronald
januari 10, 2021 12:19
Antwoord op  Ronald

Humberto ik ben blij dat je weer terug komt ik ga kijken vanavond

Gast
Ferdi Weening
januari 10, 2021 02:17

Als Humberto Tan deze keer een beetje uitkijkt bij welke dame hij hem erin hangt en ook zorgt dat hij het een beetje discreet doet zodat hij geen paperazzi alarmeert dan kan het niet fout gaan toch? Zolang Dionne niet jaloers wordt en zolang zijn vrouw het niet merkt is er niks aan de hand.

Gast
Woordkunstenaar Sjors van Kempen
januari 10, 2021 01:35

Koop je bij de IKEA toch een nieuwe Billy?

Gast
Sjoukje
januari 10, 2021 21:29

Walgelijk opmerking. Bij de beesten af

Gast
bastiaandv85
januari 10, 2021 01:07

Weg met deze man, wat een irritant ego is dit

Gast
De volgende RTL flop
januari 9, 2021 20:47

Hoe serieus kun je het nog nemen als kijker?
Wederom Tan voorgeschoteld te krijgen met een lik verhaal.

Gast
Xavier
januari 9, 2021 20:36

Dit is mij uit het hart gegrepen. Heb zelf mijn trouwe Max van 13 jaar, die voor mij door het vuur zou gaan. Kan me het verdriet van Humberto zeer goed voorstellen. Verder vind ik hem een gedreven vakman en gentleman.

Gast
Mikey
januari 9, 2021 17:08

Op de eerste plaats begrijp ik niet dat ze zijn talkshow niet ‘Tan’ hebben genoemd. Bekt veel lekkerder. Ook in combinatie met Tan, Jinek, Beau.

Op de 2e plaats ga ik niet kijken. Ongelooflijke narcist met spraakgebrek. Of is iedereen dat “goedeavent” vergeten?

Gast
Max
januari 9, 2021 16:52

But the kid is not my son…

Gast
Max
januari 9, 2021 16:50

Billy jean was not my lover….

Gast
Suomynona
januari 9, 2021 16:44

Je zou toch denken dat hij, met de kennis van nu, meer spijt zou hebben van de zelfpijperij toen hij Omroepman van het Jaar werd en zich, in zijn eigen late night talkshow, een uur lang liet interviewen door een ander. Maar helaas.

Gast
ano@niem.nl
januari 9, 2021 16:18

Zijn nieuwe programma gaat ook net scoren. Hij is gewoon een nep talkshowhost met maniertjes.

Gast
Juist
januari 9, 2021 16:00

Heb ook spijt van één Late Night van Humberto. Is die ene keer toen ik gekeken heb.

Gast
Blake
januari 9, 2021 15:11

Wat een leugenaar is deze glimmer.

Gast
Stella
januari 9, 2021 14:50

Humberto Tan, onthoudt één ding, late night was jouw show, niemand kon jou evenaren. Ging het misschien later iets minder, géén probleem. Niemand kon zoiets neerzetten, dat hebben ze ondervonden. Jij was geweldig.!!
Twijfel nooit aan jezelf, nogmaals, je was geweldig.

Gast
Leoknots
januari 9, 2021 14:25

Ik heb spijt van al die keren dat ik tegen beter weten in toch ben gaan kijken. Zelden zo zelfingenonen presentator gezien. Lachwekkend werd het de laatste week. Dreetje Hazes die een liedje kwam zingen, Humberto die een foto liet zien. Enige leuke was de roast van Perer r de Vries

Gast
Never Forget
januari 9, 2021 13:10

Toen ik de titel zag dacht ik dat het om de uitzending met Dionne Stax ging, waarin ze beide elkaar met hun ogen uitkleedde en het begin was van de hele affaire. Maar nee, leuk voor z’n vrouw!

Gast
Premium Roast
januari 9, 2021 15:53
Antwoord op  Never Forget

Dat dacht ik ook.
Maar in plaats daarvan ging het over z’n hond.
Zeven jaar geleden.
Dat is bijna tien jaar en er nu nog over janken.
Overdrijven is echt een vak hoor.
Alles kan en alles mag blijkbaar als je bij de tv werkt.

Gast
Lisa
januari 10, 2021 08:59
Antwoord op  Premium Roast

Hij kan op commando banken
Het is 1 grote comediant

Gast
Ida
januari 10, 2021 14:29
Antwoord op  Premium Roast

Dit is ook makkelijk, jullie stomme gelul het bewijst wel hoe dom je bent dat je je dat nog herinnerd zeker geen leven wat een gelul en die never forget over Dionne Stax wat zielig ben je zeker zelf geen leven

Gast
Simone
januari 10, 2021 21:43
Antwoord op  Ida

Heb je nog een beetje zand in je kutje Ida dat je zo bozig doet? Je kan ook normaal doen hoor

Gast
Gerdien
januari 9, 2021 13:05

Lil’ Kleine had ook zo een lieve hond.
Bowghi heette die.

Gast
Marcel van de Wijs
januari 9, 2021 13:17
Antwoord op  Gerdien

En op een dag was die ook dood ja.

Gast
Marcel van de Wijs
januari 9, 2021 13:17
Antwoord op  Marcel van de Wijs

Ik heb die foto’s wel gezien.
Hondje Bowgie mocht overal mee naar toe en stond op elke foto.
Maar op een dag heeft Bowgie alle coke en pillen van Jorik Scholten die op tafel lagen opgevreten en is toen helemaal dood gegaan.
Jorik Scholten heeft die hond in een zak gedaan en weggegooid en toen de journalisten gingen zeiken over dat ze die hond misten heeft Jorik Scholten een nieuwe hond ergens vandaan gehaald en geprobeerd om samen met Pieter van Dijk de mensen en de fans en de journalisten in het ootje te nemen.

Maar niemand geloofde het.

Gast
lot
januari 9, 2021 13:24
Antwoord op  Marcel van de Wijs

die leeft nog steeds maar komt alleen niet in de media

Gast
Sneeuwitje
januari 9, 2021 16:00
Antwoord op  lot

Er is wel een hond, dat is niet Bowgie, want die is dood, en die nieuwe hond ziet er niet uit als Bowgie.
Het is zeg maar een nieuwe Bowgie.
Ik heb het even opgezocht op internet en die nieuwe hond ziet er heel anders uit.

Beetje sneu voor de originele Bowgie dus.

Maars…. Jorik had gezegd dat Bowgie voor eventjes weg was en dat die tijdelijk bij die enge visagist was en snel weer terug zou komen maar dat was een leugen.
Dus hij heeft erover gejokt.
Het is ook heel erg.

Gast
Jeroen P.
januari 9, 2021 22:45
Antwoord op  lot

die leeft voort in ons aller hart Lot, echt waar, maar zijn aardse stoffelijke omhulsel heeft ie verlaten en hij is nu ergens in de hondenhemel op de eeuwige jachtvelden waar het leven elke dag feest is en hij lekker hondenvoer te vreten krijgt in plaats van de pillen en de coke van zijn vertiefte baasje de kneus die geeneens voor een lief klein hondje kan zorgen….

Gast
lot
januari 9, 2021 13:23
Antwoord op  Gerdien

die heeft hij nog steeds.

Gast
Bart
januari 9, 2021 15:55
Antwoord op  lot

Ha Ha! Dat geloof je toch zelf niet? Die jongen kan nog niet eens voor zichzelf zorgen laat staan voor een kind of een dier. In de toekomst gaat het zeker gebeuren. Dan heeft Jorrik niets meer en ligt hij met een spuit in zijn arm achter het Centraal Station. De mensen die hem nu zo bejubelen zullen zo over hem heen stappen.

Gast
Getuige 2
januari 9, 2021 20:31
Antwoord op  lot

😂😂die is dood hoor. Dat heeft hij zelf gezegd en in plastic tasje gedaan en in vuilnis gegooid. Weg ermee opgeruimde en netjes. Daarna is hij een nieuwe hond gaan zoeken met zijn vriend en is gevonden.

Gast
Greta
januari 9, 2021 12:59

Gruwel. Wat een deerniswekkend verhaal.
2014. Een man en zijn hond.
Ja, dat is een aangrijpend ding, maar om daar zeven jaar later nog steeds over te schrijven..

Terug naar het heden!
Humberto Tan is by far de betere sportpresentator.
Volgens mij moet Humberto sport gaan presenteren en niet over andere dingetjes want het eindigt bij Humberto altijd in gebabbel.

Ik gun hem van alles het beste en ik wens hem al het succes in de wereld maar hij en peter zouden nu toch wel moeten inzien dat Humberto geen latenightshow moet presenteren….

Gast
Ellen
januari 9, 2021 12:51

Die wordt snel weer afgeserveerd, met z’n puberlachje. Sinds hij in 2014 een prijs kreeg van Viva voor z’n lach is het fout gegaan.

Gast
Black Panther
januari 9, 2021 12:27

Zo zie je maar wat een vreselijk narcastisch kereltje het is.
Zelfs achteraf heeft hij geen spijt van de laatste week waarin meneer overgoten werd met liedjes en lofuitingen enz.
Zelfs nadat hij zag hoe Pauw afscheid nam heeft hij geen spijt van de laatste week waar de meeste met plaatsvervangende schaamte naar gekeken hebben.

Hoe gaat het met Stax eigenlijk?

Gast
Sandra
januari 9, 2021 12:08

Humberto weer proberen!…en probeer nu is van andere vrouwen af te blijven eikel

Gast
Royb
januari 9, 2021 14:50
Antwoord op  Sandra

Idd en ga een keer niet pochen met zijn zogenoemde soepele dans heupjes..pff

Gast
Tracy
januari 9, 2021 11:54

Vanavond is hij er weer om kwartover tien bij rtl

Gast
Tracy
januari 9, 2021 11:53

Tan had een tik gekregen toen hij schuinsmarcheerde met dames?
en de kijkers hem uitkotsten
zijn partner had hem beter een flinken tik op zijn pik kunnen geven
oelewapper

Gast
Harry:-D
januari 9, 2021 11:33

Tan is en blijft een gepolijste drol.

En nee, niet vanwege zijn huidskleur
maar omdat hij altijd de beste vriendjes
met iedereen wil zijn, het altijd reuze
gezellig(…) is aan zijn tafel en elke
aquasi grappige opmerking met
luid gelach wordt ontvangen.
Tan is van zichzelf al deep fake,
daar hoeft geen technisch vernuft
meer op worden loegepast…

Gast
Jan
januari 9, 2021 12:58
Antwoord op  Harry:-D

Zouden ze aan andere tafels van niet-gekleurde hosts ook zo hard lachen?
Als mensen zich gemaakt gaan gedragen, dan is het vaak omdat anderen ook gemaakt doen.
Is dat iets typisch Nederlands?

Gast
Mevr. Stax
januari 9, 2021 11:21

Hij gaat strax weer laat op de afund dansu.

Gast
kees
januari 9, 2021 11:10

Akwasi zondag ook bij Tan

Gast
Bart
januari 9, 2021 11:21
Antwoord op  kees

Zo stom zal hij toch niet zijn he?

Gast
Mona
januari 9, 2021 11:04

We leren allemaal van “fouten” die we maken en dat maakt ons mens. Het gaat erom dat je de volgende keer wel eerlijk gaat zijn naar jezelf toe en kies je daarvoor. Wees dus altijd trouw aan je gevoel en niet aan het hoofd.

Gast
Marcel D
januari 9, 2021 13:08
Antwoord op  Mona

Trouw aan je Vrouw.

En niet stiekem rond gaan neuken.
Of als je dat al doet, zorg dan dat je niet gesnapt wordt.

Gast
Leo
januari 9, 2021 11:01

Louis van Gaal komt. Gaat Humberto er weer vuistdik in en nog een nummer zingen voor hem á la Jeroen van der Boom? “Louis, jij man veel gezichten”.

Gast
Peter
januari 9, 2021 10:58

Kijk dat doet humberto wel weer goed. Voor mij blijft hij toch wel de beste talkshow host en de meeste mensen vinden dat. Hij deed wat jinek, twan en beau bij lange na niet voor elkaar kunnen krijgen. Betere kijkcijfers, dan npo1. Pas toen zijn vreemdgaan boven tafel kwam, daalde zijn cijfers. Dat heeft dus niks met humberto als talkshow host te maken.

Gast
Bart
januari 9, 2021 11:17
Antwoord op  Peter

Zijn kijkcijfers daalden al in een eerder stadium. Humberto is bij lange na niet de beste talkshow host. Bij Humberto draait alles om Humberto en niet om de gasten. Overdreven gaan klappen en dansen als er iemand een optreden staat te doen, popie jopie doen met zijn gasten, geen kritische vragen stellen maar wel heel gewichtig doen, continu standaard fragmenten instarten als hij zichzelf vast praatte zijn enkele voorbeelden. Er zijn er nog veel meer. Om maar niet te spreken over het naast zijn schoenen lopen achter de schermen. Hopelijk houden ze hem bij de Pilotstudio een beetje strak.

Het publiek haakte definitief af toen hij nadat het vreemdgaan aan licht kwam er niet open en eerlijk over was. Dit terwijl hij zelf avond aan avond alles van iedereen wilde weten. De dolk steek heeft hij zelf gegeven in de media uitzending van DWDD december 2017. Daar probeerde hij eerst te verkopen dat er niets aan de hand was en vervolgens lag het eigenlijk aan alles en iedereen behalve aan Humberto. Erland Galjaard heeft ook schuld aan dit gesprek want overduidelijk was het dat Humberto en hij dit optreden bij DWDD vooraf geregistreerd hadden.

Gast
Pietpiet
januari 9, 2021 11:56
Antwoord op  Peter

Helemaal eens met Bart. De meeste mensen vinden Tan de beste?!! Mag ik even lachen, waar is het onderzoek waar dat in staat? Wat een drogreden,zo uit het niets. Tan had sportverslaggever moeten blijven, een talkshow was duidelijk veel te hoog gegrepen.

Gast
Bart
januari 9, 2021 12:05
Antwoord op  Pietpiet

Helemaal eens! Op sportgebied is hij een van de betere.

Gast
Tracy
januari 9, 2021 11:58
Antwoord op  Peter

Peter dan heb jij toch geen verstand er van hoe tan de gesprekken
moet leiden ik heb de aller eerste tan bekeken hij was te geluids ruchtig
en zetten zichzelf te veel in de kijk gelijk afgehaakt wat een ego had die man

Gast
Koen
januari 9, 2021 10:53

Met alle respect, als er een persbericht komt dat er geen Humberto is in verband met het overlijden van zijn hond kijkt iedereen raar op. Ik in ieder geval wel.

Gast
Pettie Fart
januari 9, 2021 11:08
Antwoord op  Koen

Een huisdier is jaren onderdeel van je leven, een maatje voor het leven. Iets wat je van een medemens niet altijd kunt zeggen. De dood van een huisdier hakt er bij vele mensen dan ook harder in dan een menspersoon. Ik begrijp dat heel goed.

Gast
Rocco
januari 9, 2021 10:46

Het enige programma met Humberto waar ik naar wil kijken is een realityshow genaamd Big Fake Smile waarin hij op een onbewoond eiland gezet wordt met Sylvie Meis en Bas Smit. Voor eeuwig.

Gast
Casa de Paplepel
januari 9, 2021 17:50
Antwoord op  Rocco

hahaha

Gast
Manvan74weethet
januari 9, 2021 10:41

Spijt van één uitzending? Werkelijk? En je wás een sukkel? Werkelijk. Je bént een sukkel knul…

Gast
teuntje
januari 9, 2021 10:40

Weer zo 1 was een sukkel is nog steeds een sukkel en vreemdgaander

Gast
Frans.D
januari 9, 2021 10:26

Eens een sukkel altijd een sukkel .Mooie gast weer slap gelul van die vent om zich zelf op te hemelen,.

Gast
Jan
januari 9, 2021 10:42
Antwoord op  Frans.D

Waarom zo negatief?

Gast
Frans.D
januari 9, 2021 10:46
Antwoord op  Jan

Dat jij zit te wachten op weer dat gelul van van Gaal is jou zaak en mag jij best positief zien. Ik niet.

Gast
Brigitte
januari 9, 2021 13:45
Antwoord op  Jan

Omdat het kan pannenkoek

Gast
Ruud
januari 9, 2021 10:25

Niet ‘was’, maar ‘ben’.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen