Herman den Blijker flopt wederom met Crisis in de Tent op SBS 6
De kijkcijfers van dinsdag 12 januari 2021 (SKO) – Het tweede seizoen van Crisis in de Tent met Herman den Blijker en Annemarie van Gaal is van start gegaan met vertrouwd slechte kijkcijfers op SBS 6.
Dat Crisis in de Tent na het eerste seizoen verder mocht is een raadsel, want het programma rondom de corona-ellende in de horeca scoorde beroerd. De seizoensfinale kwam niet verder dan 321.000 kijkers, maar toch besloot SBS 6 groen licht te geven voor een vervolg. De première van seizoen twee trok gisteren 331.000 kijkers (6 procent).
Teleurstellende start
Het is een teleurstellende start voor het SBS 6-programma van Herman den Blijker, vooral omdat de omringende programma’s een stuk beter bekeken werden. Man Bijt Hond XL kwam ervoor uit op 441.000 kijkers (7 procent), terwijl Hart van Nederland erna 584.000 kijkers (14 procent) neerzette.
Dominant op prime time was wederom De Slimste Mens met een score van 2,1 miljoen kijkers (31 procent). Nieuwsuur, dat recht tegenover Crisis in de Tent stond, hield er daarna 832.000 (15 procent) over.
Dionne en Carlo
NPO 1 pakte zilver op prime time dankzij de Dionne Stax-show DNA Onbekend, die goed was voor 1,4 miljoen kijkers (20 procent). Opsporing Verzocht en Opgelicht trokken daarna 981.000 (17 procent) en 1 miljoen kijkers (20 procent)
Daarna volgt RTL 4 met een prima 1,1 miljoen kijkers (17 procent) voor Married At First Sight. SBS 6 was de nummer vier op prime time.
Top zes
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:
- RTL 5 scoorde met Big Brother: 370.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Je zal het maar hebben: 325.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Lethal Weapon 2: 244.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Love on Iceland: 220.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Fifty Shades of Grey: 203.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Four Brothers: 182.000 kijkers.
Vooravond en late avond
De coronapersconferentie van Mark Rutte op NPO 1 (4,5 miljoen), het Achtuurjournaal (2,8 miljoen), M (2,5 miljoen), Zesuurjournaal (1,6 miljoen), Half acht nieuws (1,6 miljoen), EenVandaag (1,5 miljoen), de coronapersco op RTL 4 (1,5 miljoen), RTL Boulevard (1,3 miljoen), Editie NL (1,1 miljoen), GTST (1,1 miljoen) en Tijd voor MAX (851.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Op1 (1 miljoen), Jinek (973.000), Journaal laat (728.000) en Hart van Nederland (584.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 31 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en NPO 2 brons met 11 procent.
Top 15 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) |
---|---|
01. Journaal Extra (NPO1) 4.510.000 | 01. NPO1 / 31.4% |
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.810.000 | 02. RTL4 / 19.2% |
03. M (NPO1) 2.492.000 | 03. NPO2 / 10.6% |
04. De Slimste Mens (NPO2) 2.084.000 | 04. SBS6 / 7.5% |
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.593.000 | 05. NPO3 / 3.9% |
06. Half acht nieuws (RTL4) 1.565.000 | 06. RTL5 / 3.5% |
07. EenVandaag (NPO1) 1.528.000 | 07. Vero / 2.9% |
08. RTL Nieuws Extra (RTL4) 1.453.000 | 08. RTL7 / 2.4% |
09. DNA Onbekend (NPO1) 1.372.000 | 09. NET5 / 2.3% |
10. RTL Boulevard (RTL4) 1.277.000 | 10. RTL8 / 2.2% |
11. Editie NL (RTL4) 1.098.000 | 11. ESPN / 1.8% |
12. Married at first sight (RTL4) 1.096.000 | 12. RTLZ / 1.7% |
13. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.065.000 | 13. Comedy / 0.8% |
14. Opgelicht (NPO1) 1.018.000 | 14. Discov / 0.8% |
15. Op1 (NPO1) 1.001.000 | 15. N.geog / 0.6% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) |
Meer kijkcijfers bij: |
01. Publieke Omroep 45,9% | |
02. RTL Nederland 29,3% | |
03. Talpa TV 13,3% |