Hélène Hendriks vindt het logisch dat tv-bazen geen lelijkerds willen

Hélène Hendriks wordt een beetje moe van de discussie over dat televisievrouwen zo vaak op hun uiterlijk worden afgerekend in de televisiewereld. Dat laat ze blijken in gesprek met de Volkskrant.

Hélène Hendriks © SBS 6

Tv-vrouwen worden volgens critici veel meer dan tv-mannen beoordeeld op hun uiterlijk. Niet zo gek, vindt Hél`ene Hendriks. “Nee, maar dat is toch overal in de maatschappij zo? Wij doen make-up op. Dat is vrouw-eigen, denk ik. Trouwens: Johan trekt ook een mooi pak aan. En is enorm afgevallen, heel gedisciplineerd. Die is ook ijdel.”

‘Tv maakt ijdel’

Tv máákt ijdel, zegt Hélène. “Mannen dragen ook mascara. Ik weet niet wie precies… Bijna iedereen hoor. Maar goed, ik heb er geen probleem mee als het óók over mijn uiterlijk gaat.”

Dat was bij FOX ook zo, legt ze uit. “Ik zat bij FOX. Dat is een Amerikaanse zender, met kledingvoorschriften. Je moet er verzorgd uitzien. Hoge hakken en strakke jurkjes zijn niet verplicht, maar ik heb er wel een tijdje zo bijgelopen. Ook omdat ik het gewoon mooi vind.”

Rocket science

Die strakke FOX-jurkjes doet ze nu niet meer aan. “Inmiddels heb ik daar een betere balans in gevonden, maar ik heb er geen principiële bezwaren tegen. Het is geen rocket science, hè. We doen geen levensverbeterend werk.”

“Ik zit in de entertainmentindustrie. Dat vergeten we weleens. We gaan soms best diep in op de materie, maar het moet ook aangenaam zijn om naar te kijken.”

68 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Mark
januari 12, 2021 06:12

Ze is goed onderlegd en niet lelijk, maar een groot voorhoofd en een eierkop heeft ze wel. Maar als vrouw in de mannen wereld ben je al snel leuk.

Gast
Koos
januari 11, 2021 08:52

Wat is mooi? Jan Jaap vd Wal is ook op tv. Net als Hanneke Groenteman. Zo zijn er heel veel voorbeelden van mensen die geen mooi uiterlijk hebben. Helene heeft echter wel gelijk. We kijken immers liever naar Dionne en Faja. Uiterlijk speelt helaas in het leven duidelijk een rol. Is daar iets mis mee? Nee hoor. Zolang je tevreden bent met jezelf straal je dat ook uit. En dat is ook heel mooi.

Gast
Ronnie
januari 11, 2021 08:26

Dit is ook een vrouw die ondanks dit soort voorschriften gewoon haar mannetje staat en zich niet zomaar laat afbluffen. Schoolvoorbeeld van hoe het ook kan. Niet zeuren en gewoon zorgen dat je niet om je uiterlijk, maar om je kunde wordt gevraagd.

Gast
Bachatalover
januari 11, 2021 06:40

Ik

Gast
THIERRY AKA ADOLF
januari 11, 2021 00:42

Ze heeft een paardenhoofd en valt op de vrouwtjes. Ik vind dat fout.

Gast
Theo
januari 10, 2021 23:56

Mooi meisje.

Gast
Schoonhoven
januari 10, 2021 23:00

Top wijf vind het fijn om haar te zien op tv leuke humor zakelijk en diepte beter als die jank homo’s en niks zeggende barbypoppen.

Gast
keesbeest
januari 10, 2021 22:38

Beauty & brains en ze is nog leuk ook, bovendien gewaagd aan de mannen.
En ze praat over voetbal, unieke vrouw.
Een verademing tussen al die TV-trutjes.

Gast
allochtoon
januari 10, 2021 21:00

Hélène is mooi. Maar meeste witte vrouwen beginnen vanaf hun 40e oud (rimpels) te worden.
Daar heeft Sylvana geen last van

Gast
Nooitgedacht
januari 11, 2021 09:27
Antwoord op  allochtoon

Nee,die was al lelijk bij de geboorte.

Gast
Tik
januari 10, 2021 17:44

Ik vind haar nog steeds niet aantrekkelijk. Kleedt zich ook raar en is zeer gemaakt. Langs de lijn vind ik haar wel goed.

Gast
ron
januari 10, 2021 17:03

Nou zit geen smaak of geur aan.
Net een kerel met een pruik

Gast
krantenman
januari 10, 2021 16:30

Het is een leuk en interessant interview in de Volkskrant. Geen pretentie te bespeuren, ze heeft een paar boeiende verhalen te vertellen en ze staat ook nog prachtig op de foto.

Gast
Jordy
januari 10, 2021 15:12

Als het aan mij ligt had de camera beter kunnen scherpstellen wat er achter Helene zit op die foto.

Gast
Mike
januari 10, 2021 17:09
Antwoord op  Jordy

ik ga voor de linker

Gast
Simone
januari 10, 2021 14:38

Helaas is een knap uiterlijk nog geen garantie voor intelligentie. Vaak denk ik “ hoe knapper van uiterlijk, des te dommer van verstand.” Over hooguit 10 jaar word jij ook opzijgezet,tenzij je een maandkaart bij de plastische chirurgie aanschaft.

Gast
Jordy
januari 10, 2021 15:05
Antwoord op  Simone

Ligt eraan of iemand van ‘nature’ knap is, die mensen die in de smaak liggen bij lager bedeelden worden door hen als knap aangezien. Denk aan veel make-up, opgespoten lippen en opvallende (merk)kleding.

Gast
geen seksist
januari 10, 2021 16:07
Antwoord op  Jordy

…en opgespoten billen en enorme naaldhakken waardoor het lijkt alsof ze een enorme dikke drol tussen hun benen hebben hangen.

Gast
observant
januari 10, 2021 16:11
Antwoord op  geen seksist

Precies. In combinatie met dikke neptieten waggelen dan die jonge meiden voorbij alsof het zwaar gehandicapte bejaarden zijn.

Gast
anomi
januari 10, 2021 13:04

Kim Feenstra kritisch over publiekscampagne vaccinatie: ’Voelt als een brainwash’ , die is sexy en knap .

Gast
Mike
januari 10, 2021 17:08
Antwoord op  anomi

en heeft hersens

Gast
donald dump
januari 10, 2021 12:16

Ik ben het knapst, dat zal altijd zo blijven ook. No one will ever improve. Als jullie dat maar goed onthouden.

Gast
Arme, lelijke, bejaarde blanke
januari 10, 2021 11:45

Hoe (on)aantrekkelijk je eruit ziet is de belangrijkste basis van de ernstigste vorm en meest voorkomende vorm van discriminatie, gevolgd door leeftijdsdiscriminatie en status. Maar de media en politici hebben het vooral over (vermeende) discriminatie op huidskleur van gekleurderen en maken dan ook de fout dat ze zelden of nooit aandacht geven aan de veel vaker voorkomende discriminatie op de huidskleur van blanken.

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 10, 2021 12:01

Nou nou nou neem een kopje thee..

Gast
Koos
januari 11, 2021 08:56
Antwoord op  Sjakie hoekvlag

Tja moeilijk te verteren toch als een blanke zich een keer uitspreekt.

Gast
Woordenkunstenaar
januari 10, 2021 13:08

Klopt. Ik ben een knappe jonge African. Ik heb veel geld en ben de best gekleede man van Nedeland. Ik kan sjanteren, jatten, beledigen, polariseren en slegt Nedelans sgrijven en een rascitiese oproep oprichte en ben nog steets de poppulairste man van de media en slinkse politiesjie.

Gast
Fox Mulder
januari 10, 2021 11:45

Alleen dat oma kapsel al, wat een tutje is dat zeg. Een beetje over voetbal praten is alles wat ze goed kan. Zoals ze zelf al aangeeft, werkt ze in de entertainmentindustrie. Er zal vast al iemand aan haar stoelpoot aan het zagen zijn.

Gast
Luister
januari 10, 2021 11:48
Antwoord op  Fox Mulder

Brand haar maar lekker af hoor…. dat is het enige waar jij je goed bij voelt. Lekker doorgaan zo, je komt jezelf nog wel eens tegen.

Gast
Jeroen
januari 10, 2021 12:05
Antwoord op  Luister

Hélène Hendriks heeft nog iets te melden. Anders dan bij Fox News waar de dames alleen de mannen napraten.

Gast
robb
januari 10, 2021 11:40

Dat word ons opgedwongen , mensen die niet aan het prefecte plaatje voldoen hebben vaak een mooie binnenkant .

Gast
rob vuurens
januari 10, 2021 11:15

het mag allemaal de schoenen niet poetsen van de dames bij RAI Uno. Het blijft in Nederland behelpen

Gast
Iemand
januari 10, 2021 11:35
Antwoord op  rob vuurens

Erg er aan is dat zijn geen vrouwen meer maar half vrouw half plastiek en dat is tegenwoordig de norm. Geldt ook voor de mannen daar moeten vrouwen zich al jaren mee behelpen de meeste geven er niks om of ze dik zijn of dat ze een kapsel hebben of ze zo uit bed komen of gefietst hebben met de wind tegen. Het is dat de tv-wereld nog steeds gedomineerd wordt door mannen die beslissen nog steeds wie en wat op tv mag komen waarom zijn alle vrouwen gek op filmsterren als wij altijd moeten doen of uiterlijk van een man niet belangrijk is.

Gast
anonymous
januari 10, 2021 11:10

Als dat zo is hoe komt het dan dat zij wél op tv is.
Als er iemand lelijk is, is zij het wel.

Gast
Bart
januari 10, 2021 11:25
Antwoord op  anonymous

Totdat ze met de benen wijd en zeiknat voor le ligt…..

Gast
Xyz
januari 10, 2021 22:18
Antwoord op  Bart

Prachtige tekst het raakt mij

Gast
Iemand
januari 10, 2021 11:36
Antwoord op  anonymous

Eigenlijk zegt ze ik ben mooi.

Gast
Respect ✌️
januari 10, 2021 10:58

Die Hélène ziet er toch ook uit als een m0ngooltje, hoe dat suffe wicht uit de ogen kijkt is ook triest voor woorden..
Doe op zijn minst een zak over dat lelijke smoelwerk.
Voetbal is een mannensport en daar moeten vrouwen wegblijven, mogen alleen tijdens de wedstrijd bier brengen maar daarna snel terug naar de keuken.

Gast
John K
januari 10, 2021 13:18
Antwoord op  Respect ✌️

Respect stop met die naam.

Gast
Respect ✌️
januari 10, 2021 13:59
Antwoord op  John K

Alsof je aan God zelf vraagt om zijn naam te veranderen..

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 10, 2021 18:53
Antwoord op  Respect ✌️

Dat die vrouwen van ONS voetbal af moeten blijven ben ik heeeelemaaaal mee eens,als ik ze spot ben ik meteen pleitte

Gast
Bart
januari 10, 2021 10:54

Keihard uit mekaar trekken zou ik haar.

Gast
Blinde Herdershond
januari 10, 2021 10:47

Mooi of lelijk, iets subjectievers is er niet.
Wat de één niet lust, eet de ander zich dik in.

Gast
John K
januari 10, 2021 13:19
Antwoord op  Blinde Herdershond

Wat de een Mooi vind vind de ander lelijk.

Gast
Eva
januari 10, 2021 10:06

Ze heeft gelijk, iedereen bij tv is ijdel en doet zijn/haar best om er zo goed mogelijk uit te zien.
zij is ook een leuke verschijning met goede inhoudelijk verstand van zaken. Maar met extreem slechte kledingsmaak. Laat haar investeren in een goede stylist!

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 10, 2021 09:57

Ze lijkt op Sponge Bob

Gast
Trudy
januari 10, 2021 09:45

Wat Heleentje zegt, klopt niet, want anders zou zij zelf nooit op tv zijn geweest.

Gast
Daantje
januari 10, 2021 10:00
Antwoord op  Trudy

Hoezo niet? Is toch niks mis met haar? Ze is een mooie vrouw

Gast
jaapie18
januari 10, 2021 10:50
Antwoord op  Daantje

Mwua valt ook wel mee.

Gast
anonymous
januari 10, 2021 11:11
Antwoord op  Trudy

Precies

Gast
Zalmneusje
januari 10, 2021 09:36

Een vrouwelijke tegenhanger van Thijs vd Brink bestaat natuurlijk niet. Maar er zijn toch genoeg vrouwen op tv die het niet in de eerste plaats van hun uiterlijk moeten hebben: Margriet vd Linden, Linda (na de verbouwing), Simone Weimans, Patty Brard, Tooske Ragas, Loretta Schrijver, om er maar een paar te noemen.

Gast
Zomaar een persoon
januari 10, 2021 09:39
Antwoord op  Zalmneusje

Tooske is in principe een mooie vrouw. Ze is inmiddels alleen wat ouder dan wat meestal als een mooie vrouw gezien wordt.

Gast
Koen
januari 10, 2021 09:45
Antwoord op  Zalmneusje

Viola Holt en Catherine Keyl zijn wel een beetje de vrouwelijke equivalenten van Thijs van de Brink.

Gast
Woordkunstenaar
januari 10, 2021 11:36
Antwoord op  Koen

Alleen nòg minder bekwaam.

Gast
analist
januari 10, 2021 11:51
Antwoord op  Zalmneusje

Jonge, blanke, hetero vrouwen zonder handicap moeten meestal aantrekkelijk zijn. Dus probeer maar met andere voorbeelden te komen om je punt te maken.

Gast
Harry:-D
januari 10, 2021 09:31

Praten over wat we tijdens de wedstrijd allemaal

zelf net aanschouwd hebben en over allerlei zaken
die níet op het veld zijn gebeurd maar eigenlijk wèl
hadden móeten gebeuren, vergt nou eenmaal veel
uiterlijk vertoon om dit domme/zinloze praatje-om-
het-praatje nog enigszins te kunnen compenseren.

Gast
Nadege
januari 10, 2021 09:10

Martien Meiland is toch ook een lelijk wijf?

Gast
Neo
januari 10, 2021 09:08

Zo zit de mens genetisch biologisch nou eenmaal in elkaar:
De vrouw wordt beoordeeld op het uiterlijk en de man op zijn kunnen en op zijn status.
Dat kun je leuk vinden of niet, het zal niet veranderen.

Gast
Martosaurus
januari 10, 2021 09:04

Klopt dat vrouwen meer worden afgerekend op hun uiterlijk dan mannen. Ze profiteren daar trouwens ook maar al te graag van. Als je de snelheid ziet waarmee bijvoorbeeld Stax als stagiaire bij de NOS opklimt naar anchorwoman bij het Journaal, dat krijg je als man met die kwaliteiten echt niet voor elkaar.
Overigens heb ik daar helemaal geen bezwaar tegen, schoonheid en intelligentie zijn beide aangeboren eigenschappen die je moet onderhouden (niet de hele dag pizza eten of goed studeren). Dat je jouw aangeboren eigenschappen ontwikkelt en gebruikt voor je maatschappelijke carrière lijkt mij geen enkel probleem. Het is wel zo dat je met schoonheid aan het begin van je carrière voordeel hebt, terwijl dat met intelligentie meer aan midden/einde is.

Gast
Dino-saurus
januari 10, 2021 20:56
Antwoord op  Martosaurus

Helene komt uit de omgeving Breda. Uit die omgeving komen alleen maar mooie en intelligente mensen ;)))

Gast
Herman Brusselmans
januari 10, 2021 09:03

Klopt maar Gallyon van Vessem en Selma van Dijk op uiterlijk afserveren en dan wel met Patty Brard en zus Linda de Mol verder gaan dat rijmt niet met elkaar.

Gast
Marjan
januari 10, 2021 09:07
Antwoord op  Herman Brusselmans

Zelfs Hélène doet het nu: (in)direct slijmen bij John de Mol.

Gast
Dave
januari 10, 2021 09:15
Antwoord op  Marjan

Petertje vinden mannen mooier!

Ieder zijn smaak, toch?

Gast
Marjan
januari 10, 2021 09:25
Antwoord op  Dave

Nederlands leren!

Gast
Ne-ll-y Veen-en-daal
januari 10, 2021 09:29
Antwoord op  Marjan

Na kletsen moet je afleren.

Gast
Marjan
januari 10, 2021 09:32

Nederlands leren!

Gast
Easton
januari 10, 2021 09:56
Antwoord op  Marjan

Praat je nu alweer tegen jezelf!

Gast
wispel
januari 10, 2021 10:32
Antwoord op  Herman Brusselmans

Helemaal gelijk, als Patty Brard verschijnt begint mijn afstandsbediening voortaan spontaan te zappen… en dan praten we nog niet over de mannen, kijk eens naar Evert Santegoeds, een ouwe man die nog niet 1 zin zonder stotteren uit kan spreken. Maar ja hij betaald mee aan het programma, dus mag hij blijven.

Gast
Nederlands leren
januari 10, 2021 11:55
Antwoord op  wispel

..hij betaalt mee…

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen