Carlo Boszhard gaat in TV Kantine geen deepfake gebruiken

Carlo Boszhard gaat in De TV Kantine geen gebruikmaken van deepfake-technologie, zoals Beau van Erven Dorens dat doet in RTL Exclusief. Dat zegt hij in gesprek met NU.nl.

De TV Kantine © Laura Oldenbroek

Deepfake-technologie is een vorm van beeldmanipulatie waarbij artificiële intelligentie wordt gebruikt om menselijke beelden te creëeren. Zonder dat je met make-up of pruiken aan de slag moet, kun je op die manier bijvoorbeeld relatief eenvoudig bekende Nederlanders imiteren. Beau doet dat in zijn programma RTL Exclusief.

Echte ogen

Carlo Boszhard moet daar echter niets van weten. Hij heeft een hele kelder vol met pruiken, gebitten en nepneuzen en wil daar geen afstand van nemen. “In De TV Kantine zie je de echte ogen van de acteurs. Alles wordt gedaan met lippenstift, nepneuzen, lenzen, pruiken”, zegt de presentator.

Dat is volgens Carlo ook een deel van het succes. “De humor staat altijd voorop en de lol die de acteurs hebben bij het spelen, is het allerbelangrijkst. Dan is het automatisch ook leuk om naar te kijken.”

Hoe lang nog?

Hoe lang gaat De TV Kantine eigenlijk nog door? “Als een programma langer dan zeven jaar bestaat, krijg je vaak de vraag: ‘wanneer gaat het stoppen?’ Dat is echt iets typisch Nederlands, die vraag heb ik ten tijde van Telekids en Life 4 You ook honderd keer gehad.”

“Ik antwoord altijd met: ‘dat staat in de sterren’. Zolang er vraag naar is en er mensen naar kijken, blijven we lekker doorgaan. Ook zonder mij. Dan blijf ik het gewoon produceren, samen met Herald.”

Het interview met Carlo Boszhard kunt u lezen op NU.nl.

12 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
neutrale kijker
januari 10, 2021 19:19

Wat hij doet is toch al deep fake, maar dan heel slecht uitgevoerd?

Gast
Thomas
januari 10, 2021 18:46

Nee, het programma is niet meer leuk, zelfs Elise kan het niet redden…..

Gast
Tom
januari 10, 2021 12:50

Het zal mij een worst wezen wat Carlo wel of niet doet. Het is en blijft een waardeloos niet om aan te zien en vooral niet aan te horen programma. Het slechtste wat er op dit moment is.

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 10, 2021 09:55

Carlo is een Vakman,daar kan onze beaux nog een flink puntje aan zuigen hahaha

Gast
Carl
januari 10, 2021 09:51

Ik vind het onbegrijpelijk dat de TV Kantine al zo lang bestaat. Irene is ronduit slecht en de teksten zijn van groep 2-niveau. Het gaat nergens over. Maar het zal wel met Carlo’s oneindige ijdelheid te maken hebben dat er nooit goede tekstschrijvers zijn aangetrokken.

Gast
COkijkers
januari 10, 2021 12:06
Antwoord op  Carl

Wat een onzin

Gast
Zalmneusje
januari 10, 2021 09:26

Gelijk heeft hij. Deep fake heeft niets met imiteren te maken en dus gaat de lol er dan vanaf. Voor zover er lol aan is bij de Tv Kantine, want aan de teksten mag nog steeds wel het één en ander geschaafd worden.

Gast
Linde
januari 10, 2021 13:27
Antwoord op  Zalmneusje

Pfff dat gezeur over die teksten steeds, terwijl er daar echt veel vooruitgang mee is geboekt. Lekker met de meute meelopen en ook niet verder kijken dan je Zalmneusje lang is. De kijkers kijken en zoals Joop ooit zei: Wil het volk bloemkolen, dan geef je ze bloemkolen.

Gast
Zalmneusje
januari 10, 2021 13:40
Antwoord op  Linde

Ik zeg ook niet dat er geen vooruitgang is geboekt, het is alleen nog steeds niet echt sterk qua leuke vondsten.

Gast
Polle
januari 11, 2021 16:03
Antwoord op  Linde

Donder toch op! Ik klikte toevallig gisteren online nog een aflevering aan van het vorige seizoen. Begon meteen met een verschrikkelijke ‘grap’ met Jan de Hoop wiens trui vloekte met de kleur van zijn mok. De grap was, en hou je goed vast, want dit is goud, dat hij zat te mokken! Whaaaaaaahahahahaahhaaahahaa! Wat een vooruitgang, Linde. Ik doe het in mijn broek van het lachen! Mokken over een mok! Woeeehaaaaaaaaa!

Gast
Lucy
januari 10, 2021 08:24

..Ook zonder mij?

Hoezo zonder Carlo? Dit is zo’n beetje zijn bestaansrecht. Misschien wat minder in beeld, maar Carlo hoort daar wel bij natuurlijk.

Misschien kunnen ze wel overwegen om Irene eruit te gooien, ze haalt het niveau zo omlaag en neemt het niet zo serieus als Carlo en Elise wel doen

Laatst bewerkt 16 dagen geleden door Lucy
Gast
Ne-ll-y Veen-en-daal
januari 10, 2021 08:16

Ze zien er van zichzelf al fake genoeg uit.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen