Half jaar na 5 Uur Live: Slimste Mens reanimeert Daphne Bunskoek

Daphne Bunskoek is vanavond weer eens te zien op televisie. Ruim een half jaar na het eindigen van haar programma 5 Uur Live, duikt ze nu op in kijkcijfermonster De Slimste Mens.

Daphne Bunskoek © RTL

De Slimste Mens is bezig aan een historische zegetocht: er kijken al twee avonden op rij meer dan twee miljoen mensen en dat leidde gisteren tot een all-time high. Daphne Bunskoek kan zich vanavond bij haar debuut dus op een enorm groot publiek verheugen.

Bloesje

Daphne heeft er veel zin in, al is de voorbereiding een beetje misgegaan. “Misschien heb ik vandaag wel langer gedaan over welk bloesje ik aandeed dan over de inhoudelijke voorbereiding van dit programma, dus we zullen zien waar dit mij brengt”, zegt de presentatrice.

Waarom dacht ze zo lang na over haar bloesje? “Ik heb weleens programma’s gepresenteerd en dan deed ik heel erg mijn best om een minister-president te interviewen en dan vroeg een kijker: ‘Waar heb je dat rode t-shirtje vandaan?’ Dus ik dacht van: ja, het is niet altijd de inhoud die overkomt.”

Kennis

Heeft ze Wikipedia uit haar hoofd geleerd voor de opnames? “Qua voorbereiding vond ik het lastig, want ik dacht: er is zo veel kennis in de wereld en er zitten zoveel hiaten in mijn kennis, dat ik dat niet allemaal meer kan inhalen aan de maand die voorafgaat tussen het gevraagd worden en het meedoen.”

“Ik gok er dus maar op dat wat ik in de afgelopen 47 jaar zo’n beetje heb opgevangen, dat dat nog ergens aanwezig is en het er op het juiste moment uit komt. Ik heb me dus nog niet heel erg voorbereid, maar ik heb nog wel even gekeken wie er ook alweer allemaal in ons kabinet zit. Ik dacht: dat moet je soms weten.”

De Slimste Mens, waarin Daphne het opneemt tegen Rob Kemps en Caroline Brouwer, is vanavond om 20.25 uur te zien op NPO 2.

38 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
famouslastwords
januari 9, 2021 09:44

Een bescheiden en zeer sympathieke vakvrouw met groot gevoel voor humor. Zij doet niet mee aan de BN-er gekte en wordt daarom nogal eens over het hoofd gezien maar een fijne verschijning, ik wens haar veel succes.

Gast
Roger
januari 8, 2021 23:07

Maar Daphne, hou die handen eens stil! Gebarentaal terwijl je gewoon kan praten is wat veel! Het leidt zo af!

Gast
JanH
januari 9, 2021 09:20
Antwoord op  Roger

Nee, dat gefladder hoort bij Daphne, dat moet ze vooral blijven doen. En, Daphne, gefeliciteerd met het winnen van tenminste één ronde!

Gast
Corry Jankbal
januari 8, 2021 20:46

Daphne is een Tukker. Tukster? Dat is een pluspunt. Heeft een duet gezongen met Herman Finkers. Sympathieke vrouw!

Gast
Frans
januari 8, 2021 19:20

Ik zat naar Jinek te kijken
Natuurlijk een anti Trump nieuws show. Niet anders gewent. Je zou zeggen er zijn toch in Nederland problemen genoeg.
Maar Marten van Rossem ging helemaal van het patje af hij liet Gerdi Verbeet die het niet helemaal met hem eens was niet uitspreken.
Wat een vreselijke man. Jammer dat zo’n stuk ongeluk in de slimste mens zit

Gast
Snuifje
januari 8, 2021 20:15
Antwoord op  Frans

Frans, jij vindt het natuurlijk allemaal helemaal normaal wat er in de USA is gebeurd. Waar ik nu zo nieuwsgierig naar ben, waar komt die verongelijkte en ontevreden houding toch vandaan?

Gast
Frans
januari 8, 2021 20:56
Antwoord op  Snuifje

Uit oprechtheid en eerzaamheid. De stelling dat ik het noormaal vind is voor u.

Gast
Tut
januari 8, 2021 21:11
Antwoord op  Frans

Nou ja

Gast
Paul Lamote
januari 9, 2021 09:27
Antwoord op  Frans

Dat Trump er zootje van gemaakt heeft zullen toch weinigen bestrijden.

Anderzijds hebt u gelijk dat Europa genoeg eigen problemen heeft en die beter eerst eens kan aanpakken in plaats van de VS en China de les te willen lezen.

Gast
Jos Meijers
januari 9, 2021 13:42
Antwoord op  Frans

Maar wat heeft dit met De Slimste Mens en met Daphne te maken?

Gast
Liefhebbende moeder
januari 8, 2021 17:59

Daphne Bunskoek is een stiefmoeder.

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 8, 2021 16:54

Ik heb wel even een opwarmvraag voor onze daphne: wat bedoelt de belgische konink..filip als hij zegt “iek en matildt haan aanstonds efkes poepen,want das plezant” nou?

Gast
willembever
januari 8, 2021 16:04

Het blijft inderdaad een appetijtelijke verschijning met haar 47 jaar. En lekker naturel zonder gekke fillers, opgespoten lippen en brede botox neus. En een beetje zelfspot, leuk mens lijkt me.

Gast
HaagsePeter
januari 8, 2021 15:46

Hmm kort pittig kapsel

Gast
Sja
januari 8, 2021 16:04
Antwoord op  HaagsePeter

Ze heeft een staart in d’r haar… Wellicht tijd voor een multifocale bril?

Gast
ZwabberKak
januari 8, 2021 16:24
Antwoord op  Sja

Multifocale? Ga nou niet domme opticiens nalullen! het is een multifocusbril

Gast
De Echo
januari 8, 2021 21:18
Antwoord op  ZwabberKak

Het is een kwalitatief negatieverende benadering van een niet bestaand probleem.

Gast
Harry:-D
januari 8, 2021 15:24

Nou weet ik weer waar hertjes die

oogopslag vandaan hebben als ze
weer es in het licht van naderende
koplampen worden gevangen…

Gast
Herfst
januari 8, 2021 15:21

Daphne Ontbijtkoek.

Gast
Kees kutmongool
januari 8, 2021 14:39

Ik heb mij vroeger zo vaak afgerukt op foto’s van haar; straks maar weer ff doen

Gast
Wessel van Diepen
januari 8, 2021 14:50
Antwoord op  Kees kutmongool

Dat doe ik nog iedere dag

Gast
ZwabberKak
januari 8, 2021 16:24
Antwoord op  Kees kutmongool

kutmongool

Gast
Fred Koekwaus
januari 8, 2021 14:33

Stop de persen!!!!!

Breaking news!!!!!

Matthijs heeft corona!!!!!

Gast
Kees kutmongool
januari 8, 2021 14:39
Antwoord op  Fred Koekwaus

Als dat echt zo is

Lekker voor em!

Gast
ZwabberKak
januari 8, 2021 16:25
Antwoord op  Kees kutmongool

kutmongool

Gast
H. Vanna
januari 8, 2021 14:51
Antwoord op  Fred Koekwaus

Gefeliciteerd, kaukwaus.

Gast
Paul Lamote
januari 9, 2021 09:29
Antwoord op  Fred Koekwaus

Prima, dan is hij een tijdje van de buis.

Gast
Robert
januari 8, 2021 14:30

Eigenlijk gek dat zij eigenlijk nog steeds niet kan laten zien hoe goed ze echt is.

Gast
Juffrouw Ooievaar
januari 8, 2021 14:02

Ah leuk.
Eindelijk iemand met een grappig Twents accent.

Gast
Respect ✌️
januari 8, 2021 14:01

Ik ga dit bericht bewaren, mocht ik een keer niet in slaap vallen lees ik het nog een keer want het is zó saai.

Gast
bert
januari 8, 2021 13:56

Ik ben een fan van Daphne, leuke én mooie vrouw, ik hoop dat ze verder komt dan 1 aflevering, ze is slim
daar zal het niet aan liggen, maar de andere 2 zijn al bedreven in het spelletje

Gast
Meneer de Uil
januari 8, 2021 13:50

LEUK!

Gast
Boris
januari 8, 2021 13:49

Daphne (L). Heb veel vertrouwen dat dit helemaal goed gaat komen. Slimme vrouw!

Gast
Xandernieuws.
januari 8, 2021 13:49

Nog steeds een leuke vrouw.

Gast
Frans
januari 8, 2021 13:48

Dat haar!!

Gast
Zalmneusje
januari 8, 2021 14:42
Antwoord op  Frans

Daphne heeft duidelijk zelf een lockdowncoupe geknipt.

Gast
Pieter V.
januari 8, 2021 15:00
Antwoord op  Zalmneusje

😆🥺
Shit.
Sommige dingen moet je laten doen door mensen die er verstand van hebben

Gast
Denk aan Henk
januari 8, 2021 17:48
Antwoord op  Zalmneusje

Cosmo kappers?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen