Angela de Jong in Op1: ‘Ik kan leven met late vaccinatiestart’

Angela de Jong kan leven met de late start van de coronavaccinaties in ons land. Ze vindt het goed dat de overheid zorgvuldigheid betracht. Dat heeft ze maandagavond gezegd in Op1.

Angela de Jong © Op1

Nederland is het laatste land van de Europese Unie dat gaat beginnen met de coronavaccinaties. Zorgminister Hugo de Jonge riep aanvankelijk dat dat komt omdat ons land alles heel zorgvuldig doet, maar nu heeft hij alsnog toegegeven dat hij de GGD’s te laat heeft aangestuurd. Angela de Jong kan daar prima mee leven.

Rapen gaar

Haastige spoed is zelden goed, aldus Angela. “Wat mij betreft jassen ze vandaag die prik erin, maar ik had ook wel de reacties willen zien op het moment dat wij zo’n toestand hadden gehad als in Duitsland, waar mensen vijf keer zo veel vaccin hadden gehad als normaal. Dan waren hier ook de rapen gaar geweest.”

De start van de coronavaccinaties is nu alsnog twee dagen naar voren gehaald. Prima, maar vooral symboliek, vindt Angela dat. “Die twee dagen…”

Moe van coronameningen

Verder liet Angela weten dat ze moe wordt van alle meningen over corona. “Aan de andere kant ben ik al die meningen ook wel een beetje zat.”

Presentatrice Sophie Hilbrand: “Dat zegt Angela de Jong.”

Angela: “Ja, dat zegt Angela de Jong. Ja, maar het is echt zo. Als je een mening over televisie hebt kan het allemaal niet zo veel kwaad, vind ik altijd, maar dit gaat wel over volksgezondheid.”

Fragment

Op1 over de start van de coronavaccinaties:

35 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Bart tv man
januari 6, 2021 16:00

Dikke Reet moet een spuitje in kont krijgen dan groeit het niet zo hard.

Gast
Meindert Kramp
januari 6, 2021 12:00

Voor iedereen die elkaar in de haren vliegt over coronabeleid.
Een artikel van Jan Gajentaan “De laatste loodjes wegens het zwaarst”

Hier staat heel overzichtelijk welke groepsopvattingen er zijn en hoe men een beetje uit de ene groep en een beetje uit een andere groep kan meenemen.

Gast
anoniem
januari 6, 2021 11:21

angela de jong

reacties blijven weg

deug niet

ze zijn je zat

zoals je ….

Gast
Kaagfan
januari 5, 2021 19:09

Er wordt wel gedaan of het zorgpersoneel zich allemaal laat inenten, maar is bij lange na niet 100%. Gaan die zorgverleners zich kenbaar aan hun patiënten? En mogen patiënten hen weigeren. Hoor zeekoe en de Jonge er niet over.

Gast
Anaal_digitaal
januari 5, 2021 16:42

Ben blij dat tante Ans er mee kan leven, nu kan ik weer rustig slapen.

Gast
anonymous
januari 5, 2021 16:21

Aangezien 80% op social media zegt zich niet te laten vaccineren maakt die 2 weken later ook niet uit.

Gast
Corona
januari 5, 2021 15:53

We slaan jouw over

Gast
anonymous
januari 5, 2021 16:22
Antwoord op  Corona

Jou zonder W.

Gast
Piet
januari 5, 2021 14:14

Een hoop geklets.
Ik wil weten waar ik me kan laten vaccineren.

Gast
Mousy
januari 5, 2021 16:28
Antwoord op  Piet

Kijk op nieuwssites in jouw regio, daar staat de locatie beslist op.
De planning / periode wanneer je gevaccineerd zult worden vindt je op diverse nieuwssites o.a. RTL nieuws.

Gast
Van der Werf
januari 5, 2021 13:59

Christus wat een vreselijke vrouw.

Gast
Zachary
januari 5, 2021 13:42

Tante Ans, wanneer ga je weer op stok?

Gast
Bert
januari 5, 2021 13:21

Wat is het toch een intens nare vrouw die Angela. Haar mening interesseert me NIETS.

Gast
Jopie
januari 5, 2021 14:21
Antwoord op  Bert

De jouwe ook niet.

Gast
anonymous
januari 5, 2021 16:23
Antwoord op  Bert

Mij wel, vind haar columns en tv optredens top.

Gast
Johan
januari 5, 2021 13:18

Angela de Jong is het weer eens zat. Ik ben haar al jaren zat. Haar onbenullige columns zijn het lezen niet waard en haar mening interesseert me nog minder.

Gast
Wanbeleid
januari 5, 2021 13:13

Nederland heeft, zegt men het beste gezondheidssysteem van de wereld. Desondanks zitten we in de de topdrie van de meeste coronadoden per miljoen inwoners en beginnen we als laatste in de EU met vaccineren. In Israël waar het virus lang niet zo hard toegeslagen heeft, verwacht men in het voorjaar de gehele bevolking gevaccinerrd te hebben, terwijl men in Nederland hoopt eind dit jaar zover te zijn. Aangezien de vaccinaties minder effectief zijn na zes tot negen maanden, kun je eind 2021 de groepen die deze twee maanden worden gevaccineerd weer gaan vaccineren. Dus een gebed zonder eind.

Gast
Piet
januari 5, 2021 13:11

Ik wil dat vaccin ZO SNEL MOGELIJK en het duurt me nu al te lang.

Gast
Hugo de J
januari 5, 2021 13:15
Antwoord op  Piet

DIMMEN Pietje

Gast
kapper
januari 5, 2021 12:59

Iedereen heeft het al maanden over de neptanden van een ex-lingopresentator en bijna ex-CDAkamerlidkandidaat. Maar wanneer geeft Angela de Jong eindelijk eens toe dat ze al jaren een pruik draagt?

Gast
Lucille Werner
januari 5, 2021 15:54
Antwoord op  kapper

Zo oneerlijk om mij een trap na te geven!

Gast
Caroline van de Urine
januari 5, 2021 12:50

Trut de Jong klept maar wat rond. Ontbeert iedere kennis op gebied van virussen. Vetklep ahoi!

Gast
Jopie
januari 5, 2021 14:22

Gelukkig weet jij er alles van !!

Gast
Sjuul
januari 5, 2021 12:42

Angela, die paar dagen kunnen wel het verschil uitmaken. Dat het jou persoonlijk niet interesseert, het kan voor de ander van levensbelang zijn. Een beetje egoïstisch gedacht.

Gast
Neo
januari 5, 2021 12:38

Bij mij op het werk:
99% van de HBO en WO opgeleiden: ik neem dat vaccin, graag!
60% van de vmbo en MBO opgeleiden: dat vaccin is gevaarlijk, kwik, eng, complot, ik doe het niet.

Je zou bijna gaan denken dat het een iq-kwestie is.

Gast
Albert Verhinderd
januari 5, 2021 12:31

Goddank, het land is gered, we hebben de zegen van Angela!

Gast
Dreetje Hazes
januari 5, 2021 12:23

Ik wil haar wel vaccineren met mijn Pfizer knots

Gast
Huismaker
januari 5, 2021 12:21

Ik ook.
Wacht wel een paar jaar af, van wat de effecten waren.
Dus Ab O. en Van Dissel (5,6 en 6,0 miljoen) moeten even geduld hebben met hun verdienmodel bij mij.

Gast
Albert Verlinken
januari 5, 2021 12:13

Morgen wil ik graag Angela horen over wereldvrede, zal ze ook wel verstand van hebben. Als ze alleen maar niet mee gaat doen aan de badpakkenronde!

Gast
wim heitinga [de echte]
januari 5, 2021 12:09

En wanneer is er een vaccin tegen de mening van Angelaa de Jonge?

Gast
Kaagfan
januari 5, 2021 12:08

En in Israël zijn ze al over het miljoen. Angela denkt veel te weten, maar weet niets. Angela weet niet het verschil tussen causaliteit en correlatie. Of het moet in Nederland foutloos gaan. Dacht het niet.

Gast
M. Kreukhoven
januari 5, 2021 12:04

Die hamster is aan het oefenen voor haar eigen talkshow. Wedden?. Of je kijkt niet naar die nutteloze rommel en beschouwt het als de zoveelste nutteloze mening van het zoveelste nutteloos figuur…

Gast
Willeke
januari 5, 2021 13:13
Antwoord op  M. Kreukhoven

Hee Kreukel.
Over nutteloos figuur gesproken.
Ga jij een met een stukje touw naar de vliering.
Roep maar als je hangt.
Sukkel.

Gast
Yvonne van Doorn
januari 5, 2021 13:16
Antwoord op  M. Kreukhoven

Stomme kut geeft modder als spuit elf.
Slecht Nederlands vol fouten.
Onzinnige opmerkingen.
Jouw negativiteit is kenmerkend.
Wie heeft jou zo geplaagd vroeger dat jij dit doet?

Gast
Bart M.
januari 5, 2021 12:04

En wij kunnen leven zonder Angela de Jong.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen