André van Duin verzweeg chemotherapie tijdens Heel Holland Bakt

André van Duin is de afgelopen maanden behandeld aan darmkanker. Hij onderging tijdens de opnames van Heel Holland Bakt verschillende chemokuren en is vorige week geopereerd.

Heel Holland Bakt © Elvin Boer

De Omroep MAX-presentator heeft zijn behandeling bewust verzwegen, vertelt hij vandaag aan Evert Santegoeds in De Telegraaf. “Ik heb graag dat mensen om me moeten lachen. En niet dat ze, wanneer ze me zien, meteen denken: ’Ach goss, zijn man dood, zijn vriendin Corrie van Gorp en nu zelf ook nog kanker’. Dan word je zo’n zielige, ouwe komiek. Dus dat hou ik dan liever geheim hè?”

Schuiven met opnames

Er moest vanwege zijn gezondheidssituatie regelmatig geschoven worden met de opnames van Heel Holland Bakt. “Een paar keer moest er geschoven worden met de opnames van Heel Holland Bakt, dat nu te zien is, maar de medewerking was optimaal. De paar mensen die het moesten regelen wisten wel waarom er wel eens een dag gewisseld werd.”

Zijn goede collega Janny van der Heijden wist er ook van. “Maar de meesten niet. Die dachten hooguit: weer alles omgooien? En als je de programma’s nu kijkt… als je het niet weet, dan zie je het ook niet, toch?”

Nog twee maanden rustig

André’s operatie is succesvol verlopen. “Ik moet het nu zeker nog een maand, eigenlijk twee, heel rustig aan doen. Het heeft er ook wel ingehakt hoor, dat voel ik ook. Maar ik ga voor Omroep MAX weer varen met Jannie, in plaats van vier of zes afleveringen doen we er zelfs acht.”

Hij doelt op het programma Denkend aan Holland. “Het is heerlijk: kopje koffie drinken, een gevulde koek, wat rondkijken in eigen land en anderhalf miljoen mensen kijken er met plezier naar.”

Interview

Het grote interview met André van Duin waarin hij vertelt over het geheime gevecht dat hij de afgelopen maanden heeft gevoerd, kunt u lezen op de Telegraaf-site.

27 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
anoniem
januari 13, 2021 22:22

Hoewel ik vast niet tot de doelgroep behoor, heb ik de indruk dat (voor zover we weten) dit wel de sympatiekste Nederlandse televisiemaker op het moment is.

Gast
Ida
januari 13, 2021 19:31

Zo’n lieve man, Ben 2 jaar jonger als André, heb het eerste optreden van hem gezien, hij was toen 17 , zie hem nog zo playbacken, prachtig, heel veel sterkte en beterschap André 💐

Gast
Roger
januari 13, 2021 16:18

De bescheidenheid zelf, Andre jongen, het gaat je goed….. 💐

Gast
Oma den A
januari 13, 2021 14:15

Zo’n leuke man in alle opzichten daar kunnen er veel een voorbeeld aan nemen. Sterkte André.

Gast
Ap-gast
januari 13, 2021 14:06

Andre heel veel sterkte je bent een KANJER

Gast
Stefanie
januari 13, 2021 14:01

Sterkte lieve Andre, je bent een kanjer

Gast
Peanut
januari 13, 2021 13:01

Ik hoop dat hij volledig zal herstellen. Respect voor deze legende.

Gast
Robert
januari 13, 2021 12:32

Man heeft klasse.

Gast
Schijt aan
januari 13, 2021 11:54

Ongelooflijk, zo’n iemand weer. Iemand die heel vaak heel Nederland aant lachen krijgt. Dat gun je hem niet! Echt hè en al die klootzakken ontlopen dit soort dingen. Zo zie je, voor zover stil gehouden. En nu weet heel Nederland t weer. Laat die man lekker met rust om hopelijk te genezen. Want t rare vind ik wel dat er na zoveel jaren er nog steeds GEEN medicijn is. 🤔
Eerlijk gezegd zal er heus wel iets zijn, maar heeft ongetwijfeld met dat kut geld te maken. Wanneer gaan ze nu is eerst gezondheid voor t geld stellen.
Maar goed , veel sterkte met u herstel meneer van Duin.

Gast
Mark
januari 13, 2021 11:43

Groot gelijk, lekker stil houden, anders liggen er hordes fotografen in de bosjes. Hij pakt het een stuk beter aan zonder social media. Al die andere mediageile bn’ers hangen zelfs alle ellende wat ze meemaken aan de grote klok, zelfs dan kicken ze op likes.

Gast
Tracy
januari 13, 2021 11:46
Antwoord op  Mark

Ik wens André veel sterkte toe

Gast
Zusje
januari 13, 2021 13:03
Antwoord op  Mark

Dreetje Hazes bv. had anders graag die ziekte willen hebben, dan kon hij lekker zielig doen en de likes tellen….wie weet had hij dan nog wel een liedje van een ander gepikt en daar zijn eigen liedje van gemaakt….
Vreselijk jammer dat Andre van Duin dit moest treffen, ik had het graag een andere BN-klerelijer gegund….

Gast
Corry Jankbal
januari 13, 2021 10:55

Prachtige man. Altijd vrolijk, geweldig entertainer. Doet zich niet anders voor dan hij is, en dat wordt gewaardeerd. Uitstekend zanger ook van serieuze nummers (Wat hij helaas maar af en toe laat horen). Hopelijk herstelt hij snel en volledig!

Gast
Tycho Graagnat
januari 13, 2021 09:43

Mijn krant vanmorgen; Andre van Duin geopereerd aan darmkanker. Mijn god, ik lees niet goed dacht ik. Het gebeuren met Martin is nog maar zo kort geleden en hiermee lijkt het een herhaling van zetten.
De man is een vakman, gaat gewoon door, maakt eerst zijn presentatieklussen af en maakte daar nog grapjas ook en dat terwijl dit in zijn hoofd moet hebben gespookt.
Ik wens je heel veel sterkte tijdens de behandelingsperiode en wens je een goed en spoedig herstel.

Gast
Magnus Dickendorfer
januari 13, 2021 09:34

Wat een vreselijk nieuws. Andre is zo’n lieve man. Fijn dat het goed is gegaan allemaal. Heel veel sterkte en beterschap Andre. En neem je rust en doe alleen dingen die je leuk vind.

Gast
Frans Koppelse
januari 13, 2021 09:33

Helaas weet ik wat Andre moet doormaken. Veel sterkte met het herstel. Mijn eerste single was het bananenlied van Andre van Duin. 1973 ofzo was dat.

Gast
Respect ✌️
januari 13, 2021 09:33

Is al op leeftijd dus elke dag die je meepikt is er toch weer 1.

Gast
Uuuh
januari 13, 2021 09:25

Top gozer die André. Daar kunnen veel Nederlandse artiesten een voorbeeld aan nemen….

Gast
Jordy
januari 13, 2021 09:16

Heftig zeg!! Volgens mij een jaar geleden dat zijn man Martin overleed, heel veel sterkte Andre

Gast
Mousy
januari 13, 2021 09:26
Antwoord op  Jordy

Klopt. Vandaag 13.01.2020 overleed Martin.
Dubbel triest allemaal.
Nogmaals sterkte André.

Gast
Karbonade
januari 13, 2021 09:15

Daar kunnen al die influencers en sommige BN’ers een voorbeeld aan nemen.
Die iedere p0epesche et uitventen op de soosjiol miedieja.

Gast
Coen
januari 13, 2021 09:15

Sterkte , karakter kunnen hoop huilers in BN er land wat van leren.

Gast
Mousy
januari 13, 2021 09:11

Beterschap André

Gast
anonymous
januari 13, 2021 09:09

Beterschap André. 🍀

Gast
Jeremiah
januari 13, 2021 09:03

Beterschap!

Gast
Joke Hacker
januari 13, 2021 17:06
Antwoord op  Jeremiah

Heel veel sterkte gewenst André knap maar snel weer op lieve groetjes

Gast
Andre van Eldijk
januari 13, 2021 17:27
Antwoord op  Joke Hacker

Hallo Andre . We zijn van het zelfde bouwjaar 1947 . Ik heb veel bewondering voor je , nooit aan anderen laten merken hoe jij in je vel zit . Doe rustig aan vriend . Groetjes uit Den helder van Andre van Eldijk

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen