Albert Verlinde vindt talkshow M veel te zuur en negatief

Albert Verlinde ergert zich dood aan de negativiteit die Margriet van der Linden over de kijkers uitstort na de coronapersconferenties van Mark Rutte. Ze is te zuur, riep hij gisteren in Shownieuws.

Albert Verlinde en Margriet van der Linden © SBS, NPO

De talkshow M heeft na de coronapersconferenties steevast een korte uitzending waarin het optreden van Mark Rutte en Hugo de Jonge wordt nabeschouwd, zo ook gisteren. Albert Verlinde zat voor de buis en zat zich vreselijk op te vreten over de negativiteit en zuurheid in het programma, zo vertelt hij.

Zurigheid

Albert wil dat de tv positiever wordt. “Ik heb me er echt op voorbereid dat ik dit wilde vertellen: laten we met z’n allen een beetje positief zijn. Na die persconferentie die goed was, moeten we ook het positieve nieuws benoemen: het aantal besmettingen is naar beneden gekomen, het aantal faillissementen is niet dramatisch geweest.”

Hij vervolgt: “Dus laten we ook elke dag jubelen en dat je niet meteen na zo’n persconferentie bij M gelijk zurigheid hebt aan zo’n tafel. Dan zie ik ook op sites weer dat er van alles aan de hand is. Ga nou af en toe eens zitten op dat mooie nieuws, ook voor die mensen alleen thuis zijn. Gooi er niet direct een bak ellende overheen. Dat helpt ook, positiviteit. “

‘Ik ga er echt op door nu!’

Zijn iets pessimistischere collega Bart Ettekoven: “Zo heel veel positiefs heb ik vanavond nog niet gehoord. Vooral dat we nog even door moeten bijten.“

Albert: “Ja, maar de besmettingen en de faillissementen gaan naar beneden.”

Bart: “Ja, maar mondjesmaat.”

Albert: “Ja, maar het gaat naar beneden. Als we steeds alleen maar roepen ‘mondjesmaat’… Nee, ik ga er echt op door nu!”

Zeiken

Albert is er goed klaar mee. “We zitten wekenlang te mieren dat we te laat aan het vaccineren zijn, dan begint het en gaat het veel sneller dan we denken en vanavond zegt Hugo de Jonge: ‘We beginnen maandag al met die komende groep.’”

“Dat is eerder dan verwacht en daar gaat verder niemand op in. Meteen gaan ze weer zeiken van: waarom dat niet of die niet. Benadruk het positieve!”

80 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Bastiaan Barf
januari 14, 2021 18:57

Albert Verlinden kun je niet serieus nemen, hij is een VVD volgeling, dus heeft andere belangen.

Gast
Koos
januari 14, 2021 17:50

M. Is een propaganda programma die alleen maar als spreekbuis van de elite fungeert. D66 bepaalt wat, hoe en met wie er gesproken word. Waardeloos om naar te kijken dus. Albert vind dat het prima gaat in Nederland. De horeca al ruim 2 maanden dicht het MKB wat langzaam de nek word omgedraaid en wij als belastingbetalers die al bijna een jaar volslagen krankzinnige regels moet volgen. Ik weet niet waar hij het positieve gevoel vandaan haalt. Een pandemie wat geen pandemie is een vaccin wat geen vaccin is. Mondkapje niet, mondkapje wel. Met tientallen in de Appie of het Kruidvat maar niet naar de gym. Ook volle bussen en treinen geen probleem evenals sterke drank inslaan bij de slijter. Goed voor je gezondheid. Maar sporten in een veilige goed geventileerde ruimte of zelfs buiten in de openlucht mag niet. Levensgevaarlijk volgens Jaap en Diederik. Als klap op de vuurpijl ook een avondklok die eraan zit te komen. Volledig krankzinnig omdat het allemaal tot op heden geen zak geholpen heeft. Maar luister naar Albert en doe niet zo zuur. De Titanic ging ook ten onder terwijl de band bleef spelen.

Gast
Erik
januari 14, 2021 15:11

Keek graag DWDD maar M vind ik gruwelijk. Iets voor tuinbroeken.

Gast
Mieke
januari 14, 2021 14:54

Albert de zeilers. Hij is echt niet beter. Ik vind M oké, kan ik van Albert SHOWNIEUWS ( RODDELLAAR) niet zeggen. Wat een geluk alweer.

Gast
Roelf
januari 14, 2021 10:05

Wie kijkt er in godsnaam nog naar dat soort pulp programma’s, m, jort, bo, jinek, ze zitten er alleen voor zichzelf en de euro.
Daarnaast een zuurpruim als de Jong en de hele sbs6 kliek die als hyena’s reageren.

Gast
Kevin frikandel
januari 14, 2021 08:21

Die margriet vindt zichzelf nogal belangrijk he?

Gast
Maurice
januari 14, 2021 05:36

Ik vind M ook niks .
Maar Verlinde zit al leen maar te katte op andere programma’s.
Het is een pisnicht moet hij dat van John de Mol.

Gast
bert
januari 13, 2021 20:40

Albert Verlinde, vvd-er in vught ,mag wel een toontje lager gaan zingen , nu Rutte
zwalkt en zallen vallen, werd tijd ook , schoon genoeg van die gladde arrogante machtspelletjes
hoog tijd dat de gewone burger centraal staat

Gast
Henri
januari 13, 2021 19:58

De hoge kijkcijfers vertellen iets heel.anders !

Gast
Rick
januari 13, 2021 19:30

RTL 4 dit zijn beschuldigende leugens dit bedoel ik Albert heel overtuigend mensen beschadigen in een grote leugen BAH dat stinkt pas. Vertel eens wat over jezelf Albert !! Voel eens wat dat doet!!

Gast
Piet de zwart
januari 13, 2021 18:51

‘M margriet is een poppenkast, verschrikkelijk mens met een verschrikkelijk programma. Maar gelukkig kunnen we zelf zappen en hoef je niet naar die zure kop tekijken als je niet wil.

Gast
Grote Smurf
januari 13, 2021 20:51
Antwoord op  Piet de zwart

Ouwe zeikpot

Gast
Grote Smurf
januari 13, 2021 20:51
Antwoord op  Grote Smurf

Pispot
Haha haha haha haha

Gast
Rick
januari 13, 2021 18:38

Ik hoop dat de gemeente Vught als er vergaderingen zijn waar Albert aan deelneemt 3 van de bekende beeldjes HOREN ZIEN EN ZWIJGEN goed zichtbaar op zijn tafel zet en hem goed uitleggen de betekenis van deze beeldjes want met groot gemak gaat hij een vertrouwelijk gesprek vol sensatie bij zijn roddelvrienden Op TV genietend vertellen . Ik heb gister gezien hoe hij na 3 keer aangekondigd over zijn belangrijk nieuws genietend rollend met zijn ogen een roddel verhaal van bekende Nederlander op tafel gooide wat dan als nieuws doorgaat zoek eens op ,Albert wat kwaajtongen betekend !! Dat is namelijk strafbaar dan beschadig je iemand opzettelijk ik zou het wel weten als ik BNer was. Wat me deze avond nog het meest stoorde deze avond was dat je hierna een flinke bruine arm probeerde te halen bij Mark ! Gelukkig is Mark van een ander niveau die heel goed voor zichzelf kan opkomen ,ik en vele met mij worden misselijk met jou aan de disk zoek eens een baan waar je hard moet werken geen tijd voor dit ordinaire broddelwerk

Gast
Zero52
januari 13, 2021 16:58

De homo zeikt de lesbienne af, dat is pas een pro genderneutraal bitch fight.

Gast
Jean
januari 13, 2021 16:48

M ziet er altijd uit of ze in de broek gepoept heeft en er nog een tijdje op moet zitten.
Zou ik ook zuur kijken.

Gast
Timor
januari 13, 2021 16:40

Redactie dat u regels hebt is goed. Maar als ik een vraag stel aan een toekomstig politicus om dat te verwijderen? Ja, ik gebruik nu eenmaal geen platte, ordinaire of grove taal. Dat ligt mij niet zo.

Gast
Timor
januari 13, 2021 16:30

Positieve politicus in spé, mogen wij dit in de toekomst van u verwachten?!

Gast
bart
januari 13, 2021 15:59

Ze zal ook wel zo´n zuur links wijf zijn

Gast
Penny Wise
januari 13, 2021 15:56

Maak je maar geen zorgen Albert. Dankzij de Britse variant wordt iedereen straks een heel stuk positiever. Hoera! ;)

Gast
Flauwe Kul
januari 13, 2021 15:29

Voor het inhoudelijke journalistieke positieve nieuws hebben we toch ‘Shownieuws’? ☺

Gast
Ikke
januari 13, 2021 15:31
Antwoord op  Flauwe Kul

Moet er wel ander volk aan de desk zitten, kijk geen shownieuws en ook geen Boulevard!

Gast
Ikke
januari 13, 2021 15:25

Veel positiviteit straalt er niet vanaf, beetje meer opgeruimder en blijer mag wel.

Gast
Aapje
januari 13, 2021 15:21

Die Verlinde eet te veel citroenen daar word je een zuurpruim van.

Gast
Kwaylon
januari 13, 2021 17:04
Antwoord op  Aapje

Hij wordt ook niet voor niks onder de categorie ‘pisnichten’ geplaatst.

Gast
tegen de telegraaf en hun tokkienpubliek
januari 13, 2021 15:14

albert verlinde is zuur rechts,iedeeeen die financieel beneden hem zit zeikt hij af in nichtenpraatbop sbs6,en iedereen die rijker is aambid hij…

Gast
Roos
januari 13, 2021 14:39

Tis ook nooit goed, erg slecht, zoet, pittig of te zuur. Niet zeuren of gewoon niet kijken! Of verder zappen. Zo heeft ieder zijn eigen manier van programma maken. Je hoeft niet op 1 lijn te zitten. Margriet is op haar eigen werkzijze creatief.

Gast
teuntje
januari 13, 2021 14:05

M is verzuurd

Gast
Kwaylon
januari 13, 2021 17:06
Antwoord op  teuntje

MC is een en al zuur.

Gast
Dirkje
januari 13, 2021 13:50

Het valt me steeds op dat Margriet een vraag stelt en het liefst zelf een antwoord geeft , en dat als een gast eens een interessant antwoord wil geven hij word afgekapt .

Gast
Anders
januari 13, 2021 13:41

Het is dat ik het weet, maar anders had ik gedacht dat Magriet Mathijs was. De grimeur en stylist van M. zijn beter dan die van de TV Kantine.

Gast
John s
januari 13, 2021 13:32

Als er een zure muil en een zuur karakter heeft is dat is dat Albert verlinde zelf wel, wanneer verdwijnt die kwal eens van de tv.

Gast
Garry glamour
januari 13, 2021 13:30

Toen M begon , heb ik een paar keer gekeken en ben daarna afgehaakt .
Ik vond het programma teveel een mening verkondigen en daar zit ik om 19.oo niet op te wachten .
Als ik de reacties hier lees , is er weinig veranderd de afgelopen tijd .

Gast
Wim
januari 13, 2021 13:29

Ik vond het een normale en goede vraag
Als je als 83 jarige te horen krijgt dat door het corona beleid voor jou geen plaats meer is, deze meneer heeft ze helaas een handje geholpen.
Daar zou je ontiegelijk veel buikpijn van krijgen.

Gast
Peter
januari 13, 2021 13:10

Niet alleen M maar ook de oppositiepartijen
Let op Hugo wordt weer gegrild

Met Links en PVV voorop

Want opa 83 heeft zelfmoord gepleegd door het vaccinatie beleid

Gast
Gregor
januari 13, 2021 13:26
Antwoord op  Peter

wat was dat een gore rot opmerking, over opa van 83, op dat moment in dit gesprek. super vals !!

Gast
Robert
januari 13, 2021 13:07

Eerlijk gezegd zit ik niet te wachten op de commentaren van de beerput boulevard man Albert Verlinde.

Gast
Kees
januari 13, 2021 13:05

Sluit me aan bij Angela. Sinds M weer op tv is ben ik weer ommetjes gaan lopen.

Gast
neutrale lezer
januari 13, 2021 13:14
Antwoord op  Kees

Zo werkt domme M. toch nog indirect mee aan een gezonde leefstijl.

Gast
Leo
januari 14, 2021 04:11
Antwoord op  Kees

Dat heb ik met rtl late night sinds Beau is omgewisseld met Jinek loop ik maar even dat rondje 😑

Gast
Karbonade
januari 13, 2021 12:58

Albert is VVD’er dus zal daarom Rutte niet afvallen.
Heeft ook jarenlang het bed gedeeld met een VVD’er.

Gast
Fox Mulder
januari 13, 2021 12:57

Shula’s wil is wet, zo is het maar net.

Gast
Frans
januari 13, 2021 13:33
Antwoord op  Fox Mulder

Bij de laatste foto van Shula op mc was het een en ander gefotoshopt.
De voorlaatste foto was de echte Shula. (arrogante uitdrukking)

Gast
Darius
januari 13, 2021 12:55

Angela de Jong in haar column over Margriet: “wat helpt is dat wij thuis de ellenlange vragen van Margriet tegenwoordig slim benutten. Als ze begint aan haar spreekbeurt dan ruimen we bijv de vaatwasser leeg of we lopen een blokje om. Soms allebei.”
Heerlijk zo’n vilein stukje!

Gast
Wim
januari 13, 2021 12:54

Het is wel op dit moment de best bekeken talkshow.
Gemiddeld per uitzending 1 miljoen kijkers, dat kunnen alle andere talkshows niet zeggen.

Gast
anti-racist
januari 13, 2021 13:17
Antwoord op  Wim

Dat is precies het aantal dementen, blinden en zeer slechthorenden en racistische activisten samen in Nederland

Gast
Roel
januari 13, 2021 18:26
Antwoord op  anti-racist

Je vergeet nog de masochisten zoals ik. Elke dag een geestelijke marteling van 50 minuten is mijn redding tijdens de lockdown.

Gast
TBR
januari 13, 2021 13:46
Antwoord op  Wim

Dat hoge kijkcijfers is gewoon te verklaren uit het feit dat de meeste mensen opdat moment iets anders doen. Afwasmachine vullen , kinderen naar bed, noem maar op. Elk weldenkend mens klikt M. ( de vleesgeworden politieke-correctheid) direct weg.

Gast
appel
januari 13, 2021 13:47
Antwoord op  Wim

er is niks rond die tijd (wat betreft actualiteit) en iedereen zit gedwongen thuis. Peppie en Kokkie zouden nog hoge cijfers halen. KRO grijp nu eens in a.u.b

Gast
Zomaar een persoon
januari 13, 2021 12:54

Met m’n gezicht naar de computer gericht en m’n rug naar de tv gaat M nog wel. Zodra ik me omdraai wordt het minder. Margriet is gewoon niet zo prettig om naar te kijken, met die boze ogen en lelijke pakken.

Gast
Mike
januari 13, 2021 13:01
Antwoord op  Zomaar een persoon

En dan die bril die maar niet recht lijkt te willen zitten…

Gast
Cornelie
januari 14, 2021 09:58
Antwoord op  Mike

Net of dat belangrijk is.

Gast
TBR
januari 13, 2021 14:30
Antwoord op  Zomaar een persoon

Volgens mij is het gewoon een man . De grimeur is een vakman. Complimenten!!

Gast
Geertje
januari 13, 2021 12:53

Margriet staat bij mij echt aan top van de Aller Aller Slechtste Talkshow Host ter wereld!!!!
Dat mens is echt niet te doen.
Dat ze dat bij de NPO zelf niet inzien in ongelooflijk.

Gast
Albert
januari 13, 2021 12:43

Die Margriet is bloedirritant geworden. Wát een vervelende spreker is zij, zeg. Kan geen punt maken, is veel te veel aan het woord en ontieglijk langdradig doordat ze allerlei woorden als opvullers gebruikt om intelligentie te veinzen.

Niet te doen meer. Van de buis ermee!

Gast
anti-racist
januari 13, 2021 14:41
Antwoord op  Albert

…geworden?

Gast
SUNDRY
januari 13, 2021 16:49
Antwoord op  anti-racist

Pcies, vanaf dag 1 grote weerstand hier. Kon haar op geen enkele aimabele, scherpzinnige, grappige of aantrekkelijke eigenschap betrappen. Begreep niets van deze keuze.

Laatst bewerkt 4 dagen geleden door SUNDRY
Gast
bastiaandv85
januari 13, 2021 12:43

zuur zegt over iets zuurs

Gast
Anaal_digitaal
januari 13, 2021 12:39

Dat krijg je met zo’n Linkse zure pot als Margriet van der Linden.

Gast
Gregor
januari 13, 2021 12:49
Antwoord op  Anaal_digitaal

mevrouw M moet eens leren korte vragen stellen. Haar vragen omvatten het door haar gewenste antwoord.
Heeeel irritant. aan het eind van haar uitzending komt ze tijd te kort met pijnlijke afbreking van een gesprek.

Gast
Roos
januari 13, 2021 14:49
Antwoord op  Anaal_digitaal

Zit jij in de gayscene?

Gast
Josefien
januari 13, 2021 12:36

Positiever? Geef dan zelf ’t goeie voorbeeld, Albert. Nog nooit zo’n grote zuurpruim gezien.

Gast
statisticus
januari 13, 2021 12:35

Het wordt steeds beter weer over een week of zes. In maart hebben we een groepsimmuniteit van circa 30 procent en de meeste kwetsbare ouderen zijn dan gevaccineerd. Dus alles kan open eind maart.

Gast
Sender
januari 13, 2021 12:33

Ik schreef het hier meermalen. Schakel over naar NPO2 daar zit KRONCRV ook met het mooie lifstyleprogramma ‘Binnenstebuiten’. Aansluitend nu weer een nieuwe reeks van ‘Typisch’ nu drie weken vanuit een arbeiderswijk ( een van de zeer vele) in Hel(le)mond.
Een juweeltje. Niet ergeren op van der Linden, slecht voor de bloedruk dat mens.

Gast
man pan
januari 13, 2021 12:29

zeiken over iemand anders gezeik.. soort Droste-effect
Een achterklap en roddel programma dat een ander programma de les neemt. Gekker moeten we het niet maken.

Laatst bewerkt 4 dagen geleden door man pan
Gast
Zoet
januari 13, 2021 12:27

M…….Zuur? Kwallie heeft inderdaad een keer gelijk.Wat een vreselijk zuur,muf figuur is die vd Linden.
Past in het rijtje met o.a Kasja O………..een hok vol kakelende potten

Gast
Henry
januari 13, 2021 12:32
Antwoord op  Zoet

Het zijn zelden lachebekkies, moet ik zeggen, de lesbische dames. Een soort hetero-mannen in het kwadraat, zoals veel homosexuele mannen een soort vrouwen in het kwadraat zijn. Moeder Natuur, die weet wat. 😁

Gast
SUNDRY
januari 13, 2021 16:56
Antwoord op  Henry

Hmmm🤔 hoeveel lesbische vrouwen heb jij gesproken maat.

Gast
Tycho Graagnat
januari 13, 2021 12:19

Zo ver is het dus al gekomen.
Verlinde heeft dus helemaal gelijk in deze. Dat ik dat nog mag meemaken.

Het programma moet weliswaar visie op de wereld zijn maar is puur stemmingmakerij en niet passend in het profiel van KRONCRV.
Het programma is een voorbode en opmarrs naar amerikaanse taferelen die we daar de vorige week beleefden.

Gast
ZeerNetteDame
januari 13, 2021 12:19

Sinds de transseksuele transformatie tot budget Mart Smeets is het programma de weg kwijt.

Gast
Kevin frikandel
januari 13, 2021 12:18

Kijk die lelijke onderbeet van M op die foto?

Naaaaa

Gast
K E E S K L A P M O N G O O L
januari 13, 2021 12:18

Kijk die lelijke onderbeet van M op die foto?

Naaaaa

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen