‘John de Mol en Britt Dekker voor 200.000 euro schip in’

John de Mol en Britt Dekker gaan voor zo’n 200.000 euro het schip in nu ze de Belastingdienst op hun dak hebben vanwege hun omstreden Talpa-paard. Dat stelt Weekend-baas Bart Ettekoven in Shownieuws.

Britt Dekker en John de Mol © William Rutten

Britt Dekker heeft een paard ter waarde van 400.000 euro in levenslange bruikleen gekregen in ruil voor het maken van vier programma’s. Dat is loon in natura, vindt de Belastingdienst, die aast op een belastingafdracht. John de Mol heeft er nu een team van fiscalisten op gezet, onthulde Britt afgelopen weekend in Media Inside.

Twee ton

Er moet gewoon gedokt worden, verwacht Bart Ettekoven. “Er wordt gezegd dat het paard vier ton waard is en als je dat als inkomen ziet, dan zou je daar in principe 50 procent belasting over moeten betalen, of 52 procent zelfs. Dus dan zou je zeggen: dan moet er nog twee ton ergens worden afgetikt.”

Patty Brard: “Hoe dan ook: iemand gaat er wat over betalen, dat is zeker.”

Bart: “Ja, als er sprake is van verdiensten, dan moet daar belasting over worden betaald. En dat kunnen ook verdiensten in natura zijn.”

Dekhengst

Het paard wordt ook nog eens gebruikt voor zijn lucratieve zaad. Bart: “Ik heb me wel eens laten vertellen dat één zo’n scheut 10.000 euro waard is. Een paar druppels levert een hoop geld op en moet je daar dan ook belasting over betalen, is de vraag. En: voor wie zijn die druppeltjes? En de inkomsten uit die druppels? Zijn die voor Talpa of voor Britt?”

Bart zou het wel terecht vinden als Britt en John gewoon belasting moeten betalen. “Als jij je loon krijgt, dan moet je daar ook belasting over betalen en als zij dit paard krijgt…”

83 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Chris
januari 14, 2021 19:39

In dit land geldt van overheidswege dat Gij, burgers van NL, geen voordeel mag hebben in uw leven. Uiteindelijk gaat je fehele inkonen in dit land baar de overheid.

Gast
S verschoor
januari 14, 2021 14:52

Vuile gore oplichters ga de mensen maar terug betalen die al lang zitten te wachten belasting betalen hoe durven jullie terwel de mensen al zo lang wachten betaal die maar.kijken hoe vlug jullie zijn.

Gast
Omar
januari 14, 2021 14:19

Gewoon geen cent aan die klootviolen betalen, die zorgen ervoor dat mensen zonder werk komen te zitten.overigens zitten die klootzakken op de 30 ste verdieping in hun hun luxe kantoren en de gewone mens moet 52 procent betalen dat is de ergste diefstal en dominant gedrag dat er word getoond door de overheid, vind je het gek dat er zoveel criminelen rond lopen

Gast
Jip
januari 14, 2021 13:03

Paard verkopen aan een (family) company op een tax friendly eiland ver weg en van daaruit contractueel via een lokaal BVtje Brittpaard BV verhuren aan Britt voor 1€ per dag, dan betaalt Brittpaard BV VPB over 365€-kosten = 0€ Belasting per jaar en kan Britt de kosten aftrekken als beroepkosten voor haar show.

Gast
Donald
januari 14, 2021 12:52

Slachten, en de belastingdienst de helftvan het paard sturen

Gast
Frederik
januari 14, 2021 11:23

We worden door de belasting geregeerd. Mensen, sinds door de politiek de tweeverdieners aangemoedigd zijn betalen we nu 50% belasting. Uw echtgenoot/echtgenote werkt dus voor de belasting. Nu iemand 50% belasting laten betalen over een dier? Denk toch eens realistisch.

Gast
Henk
januari 14, 2021 13:46
Antwoord op  Frederik

Je kan wel zeggen dat we door de belasting worden geregeerd maar die voeren alleen maar het beleid uit wat in den Haag wordt bedacht. Dus zoek de verantwoording eens bij het kabinet en de tweede kamer. Onze vertegenwoordigers! Denk daar nog eens aan in maart als je gaat stemmen. Je betaald trouwens alleen 50% belasting als je een riant salaris krijgt.
Zoals bijvoorbeeld een paard van 4 ton.

Gast
Umberto
januari 14, 2021 11:15

De heer de mol regelt gewoon een schikking met de belasting van een ton.
Belasting dienst blij en voor de Heer de mol een schijntje.
Zo doen alle grootverdieners en grote bedrijven dat.

Gast
Edward
januari 14, 2021 10:50

Ik vind gewoon dat John de mol moet betalen, hij heeft dat paard aan Britt cadeau gegeven ,en Britt heeft op haar beurt die 4 afleveringen gemaakt conform de afspraken dus je kan zo,m meisje niet aansprakelijk stellen John de mol had dit moeten weten

Gast
Jacob
januari 14, 2021 10:00

Als zo’n paard hoefbevanging krijgt of koliek krijgt is ie helemaal niets waard.
Het is maar wat een gek ervoor geeft

Gast
Karel
januari 14, 2021 10:32
Antwoord op  Jacob

Als jij een auto koop van 4 ton en je rijdt hem in de prak is het ook niets waard

Gast
Jenda
januari 14, 2021 13:45
Antwoord op  Karel

Klopt. Net als bij auto’s bestaat er ook een paardenverzekering.

Gast
Gerard
januari 14, 2021 09:51

Denk ook is aan i.p.b. gedrag bij k.l.m.

Gast
Afgunst is zo simpel
januari 14, 2021 09:22

En als het paard morgen koliek krijgt en binnen 48 uur het leven laat, wat is ie dan nog waard?

Gast
Mark
januari 13, 2021 22:05

En de hoefslagaffaire is een feit

Gast
Hans van Hagen
januari 13, 2021 20:00

Wat zou de fiscale bijtelling zijn van zo’n door de werkgever beschikbaar gesteld vervoermiddel? 😀

Gast
Gerard
januari 13, 2021 20:00

Lekker dokken John.

Gast
L. Janssen
januari 13, 2021 19:00

Snap niet waar men zich druk over maakt, voor iemand met zoveel geld zijn dat peanuts, voor de jonge dame is het waarschijnlijk een ander verhaal.

Gast
L. Janssen
januari 13, 2021 18:55

Peanuts voor iemand

Gast
Joop
januari 13, 2021 17:53

Misschien had het beter een schenking kunnen zijn.? Dan had de belasting het nakijken.?

Gast
Anita
januari 13, 2021 19:44
Antwoord op  Joop

Zoveel mag je niet schenken

Gast
Tom plot
januari 13, 2021 14:45

Heb zo’n medelijden met die 2…gewoon rookvlees van maken van dat paarde…

Gast
Nero
januari 13, 2021 14:38

Dit is gewoon belasting ontduiken mooi betalen De Mol

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 13, 2021 14:37

2 ton euri ? Hoe moet sjon nou naar portugal in z’n GulfStream V? Op zonnebloemolie?

Gast
Olli
januari 13, 2021 14:23

Terecht

Gast
teuntje
januari 13, 2021 14:07

Whaaa lekker zo een kado

Gast
Ferry
januari 13, 2021 14:01

Mijn zaad is ook ongeveer 10.000 euro waard, per maand.

Gast
Olaf
januari 13, 2021 21:15
Antwoord op  Ferry

Betaal je zoveel alimentatie 😅

Gast
Gerry Haverhals
januari 14, 2021 15:25
Antwoord op  Ferry

Wat weer een domme opmerking

Gast
alexh
januari 13, 2021 13:12

Dit is al de zoveelste HR-gerelateerde flater van Talpa (eerder al rond onterecht / onwettelijk ontslag van bestuurders, wat ook door de rechter werd teruggefloten).

Wellicht toch eens investeren in een goede HR Manager of ten minste iemand die iets van arbeidsrecht snapt?

Gast
Fox Mulder
januari 13, 2021 12:55

Aan de foto te zien begint de tijd John nu ook in te halen.

Gast
Umberto
januari 14, 2021 11:11
Antwoord op  Fox Mulder

Al een hele tijd hoor maar door alle ingrepen leek het nog wat , nou ja met de nadruk op wat

Gast
Gerry Haverhals
januari 14, 2021 15:26
Antwoord op  Fox Mulder

Lekker belangrijk

Gast
Bart tv man
januari 13, 2021 12:41

Een erg domme strategie. Met een beetje creativiteit kon dit voorkomen kunnen worden. Tja! het wordt wel dokken of procederen. Vindt de belastingdienst zowieso een oplichters organisatie.

Gast
Jean
januari 13, 2021 22:24
Antwoord op  Bart tv man

Klopt, belastingdienst staat synoniem aan oplichters. Als je hard werkt en goed verdient betaal je je het schompus, als je geen reet uitvreet word je wel betaald door de overheid.

Gast
Paul Lamote
januari 13, 2021 12:33

De vraag is wie de eigenaar van de knol is: Britt, John of Talpa. Als Britt niet de eigenaar is kun je haar hooguit jaarlijks belasten voor de waarde van het gratis gebruik van het paard maar is het paard zelf geen loon in natura.

Gast
Basje
januari 13, 2021 13:11
Antwoord op  Paul Lamote

De eigenaar is Talpa. Denk je dat een coureur van Ferrari of topruiter, die niet op zijn eigen paard rijdt de belastingdienst moet betalen voor het gebruik van auto of paard?

Gast
Norbert Tijhuis
januari 13, 2021 13:52
Antwoord op  Paul Lamote

Inderdaad, het gebruiksrecht wordt belast. Heeft Britt dit continue, dus dat geen derden dat ook hebben, dan kan het nog wel eens in de papieren lopen. Vergelijk het met het continue gebruik van een Lamborghini: de huurprijs per dag van zo’n bolide beloopt al gauw een € 1.500
Zou je een jaarcontract willen afsluiten, dan kom je al dicht in de buurt van de waarde.
Het grote verschil tussen een paard en een auto is de waardedaling door tijdsverloop en, niet onbelangrijk, de vruchten, lees opbrengsten dekgeld.
Kortom, haver, pardon, voer genoeg voor (fiscaal) juristen.
Wat wel blijft is het hier toepasselijke spreekwoord: bezint eer ge begint.

Gast
Basje
januari 13, 2021 14:34
Antwoord op  Norbert Tijhuis

Deze vergelijking gaat niet op. Het betreft hier niet een lease-constructie. Ik ken de casus weliswaar niet van haver tot gort maar in dit geval betreft het een ruiter die mag rijden op het paard dat in bezit is van een andere eigenaar. Dubbeldam rijdt ook niet op zijn eigen paard en hoeft de belastingdienst daar dan ook niet voor te betalen.

Gast
anonymous
januari 13, 2021 12:32

Terecht dokken.
Paard is 4 ton waard dus 2 ton belasting betalen.

Gast
Fina
januari 13, 2021 17:45
Antwoord op  anonymous

Klinkt wel serieus jaloers dit

Gast
anonymous
januari 13, 2021 20:43
Antwoord op  Fina

Iedereen die werkt betaalt belasting, dus Britt ook.

Gast
Truckertje
januari 14, 2021 08:07
Antwoord op  anonymous

Dat is hellaas niet waar het hele koninklijk huis heeft nog nooit 1 cent belasting betaald over huizen paleizen of vliegtuigen nog hun inkomen wat zij van van de staat krijgen dat zijn onze belastingcenten waarom moet een griet van 17 1,6 miljoen euro salaris krijgen om met haar zuignap in de schoolbanken te zitten !!!!!!!!!

Gast
Gerry Haverhals
januari 14, 2021 15:28
Antwoord op  Fina

Inderdaad

Gast
Bram
januari 13, 2021 12:29

Vind het vreselijk dat ze weer paard uit hoge hoed halen. Blijven zoeken om mens en dier ongelukkig te maken . Schaam je belastingdienst het paard is van Talpa (John) top dat paard bereden wordt beter dan elke dag in de stal sluit me aan bij bericht basje hier onder gewoon paardeneukers

Gast
Donald
januari 13, 2021 12:29

Britt moet even gaan praten met André Rieu. Die heeft een speciale deal met de belastingdienst. Verder zijn er hier natuurlijk de buitenlandse multinationals die vrijwel geen belasting afdragen. Zoals Google die via een Nederlandse dochter 128 miljard naar de Bermudas heeft gesluisd. Dit noemen we ook wel klassenjustitie. Rutte noemt dit ‘een waanzinnig gaaf land’. Waanzinnig inderdaad.

Gast
Uw Belofte
januari 13, 2021 12:25

Die kansloze foto’s van Rutten ook bij al die B-BNRS… Dat geen mens denkt van: “Mag het een tandje minder photoshop? Dank u!”

Gast
Basje
januari 13, 2021 12:16

Er zijn zoveel ruiters die niet op hun eigen paard rijden.
In dit geval is die knol van Talpa en mevrouw Dekker de ruiter die uitsluitend gebruik maakt van het dier om te trainen. Het is geen loon, want Dekker is geen eigenaar. Als het paard meer waard wordt en verkocht wordt, gaat het naar Talpa. Als het dier ziek wordt, is het verlies ook voor Talpa. Kortom, dit mag fiscaal.

Gast
eierkoek
januari 13, 2021 12:45
Antwoord op  Basje

tuurlijk

Gast
Bas
januari 13, 2021 11:47

Dan zal Britt nog even door moeten werken.

Gast
Cornelie
januari 14, 2021 10:02
Antwoord op  Bas

Britt werken?

Gast
Ideetje voor John de Mol
januari 13, 2021 11:44

Een dating show waar mensen gaan daten met hun mondkapje op en aan het einde pas hun mondkapjes mogen afdoen.

Gast
ron
januari 13, 2021 11:42

@Mediacourant.

€ 200.000 is onjuist. Als mevr. Dekker dit paard zelf had moeten kopen had dit haar € 400.000 gekost. Dus daarvoor had ze € 400.000 netto moeten verdienen. Dat is € 800.000 bruto. Verschil is de loonbelasting.

Gast
Woordkunstenaar
januari 13, 2021 15:45
Antwoord op  ron

Je vergeet dat die *eventuele* twee ton in het sommetje ook netto moet zijn. Dus daarvoor moet ze 4 ton verdienen, aangezien daar ook weer loonbelasting vanaf gaat. Dus die twee ton klopt.
Verder is het verhaal gewoon onzin. Het gaat zeker niet om twee ton. Je zou ook kunnen zeggen dat Brit de verzorger is van het paard, waar het berijden ook onder valt. Dan moet John het minimum loon voor de uren dat Britt er op rijdt en het beest borstelt betalen en dan is het klaar…

Gast
Het paard van de schillenboer
januari 13, 2021 11:37

Die Ettekoven homo vertoont het gedrag van een NSB’er.

Gast
Gerry Haverhals
januari 14, 2021 15:30

Kan deze reactie worden verwijderd.
Dit kan niet!!!!!!

Gast
Meester
januari 13, 2021 11:35

Echt nieuws ?
Kijk naar Cafe Weltschmerz (youtube) naar het vraaggesprek met Prof Desmet.
En luister naar vergelijkingen van nu en de 2e WO. Staatspropaganda en staatsmarketing.
Verhelderend !

Gast
Woordkunstenaar Sjors van Kempen
januari 13, 2021 11:34

Die druppeltjes zijn voor Britt zelf, zoveel lijkt me duidelijk.

Gast
Karbonade
januari 13, 2021 11:49

Nee hoor, de druppels zijn voor het pratende paard Marieke Elsinga.

Gast
eierkoek
januari 13, 2021 12:46

inderdaad. Gezichtscreme

Gast
Gangmaker
januari 13, 2021 11:23

Wat een gezeik om een knol. Laat dat beest en die mensen met rust ze zullen het egt wel goed geregeld hebben

Gast
T.E.D.
januari 13, 2021 11:32
Antwoord op  Gangmaker

Egt (Echt) wel 🙄, ik ben geen taal-nazi, maar dit kan gewoon echt niet😅😉!

Gast
eierkoek
januari 13, 2021 12:47
Antwoord op  T.E.D.

iemand met een rugzakje…begrip graag

Gast
Gerry Haverhals
januari 14, 2021 15:31
Antwoord op  eierkoek

Ja ja.

Gast
Gerrie
januari 13, 2021 11:20

En terecht, gewoon belastingontduiking dit

Gast
Nathaniel
januari 13, 2021 11:12

Het paard was materiaal om een docu te maken.

Ik zie het als een kostenpost.

Gast
Nel-ly Veen-en-daal
januari 13, 2021 11:23
Antwoord op  Nathaniel

Als dat zo zou zijn zou er geen enkele reden zijn om het levenslang in bruikleen te geven.

Gast
Nathaniel
januari 13, 2021 11:36
Antwoord op  Nel-ly Veen-en-daal

Wat een onzin kalk je weer neer.

Gast
Nel-ly Veen-en-daal
januari 13, 2021 11:38
Antwoord op  Nathaniel

Leg dan eens uit wat een documentaire te maken heeft met levenslange bruikleen.

Gast
Jeremiah
januari 13, 2021 12:01
Antwoord op  Nel-ly Veen-en-daal

Leg het jezelf maar uit!

Gast
Ficus Inspé
januari 13, 2021 11:11

Denk nou na.
Zo een paard moet bereden worden.
Daarvoor is Britt in beeld.
Eigenlijk zou Britt betaald moeten worden voor haar werk als ruiter.

Gast
Horsedick
januari 13, 2021 11:29
Antwoord op  Ficus Inspé

Denk nou na
Zo een vrouw moet bereden worden
Daarvoor is die knol in beeld
Eigenlijk zou die knol betaald moeten worden voor zijn werk als zaadschieter

Gast
Respect ✌️
januari 13, 2021 12:07
Antwoord op  Ficus Inspé

Britt moet ook bereden worden en als dat in beeld gebracht kan worden zijn er vast mensen die ervoor willen betalen ..

Gast
Gerry Haverhals
januari 14, 2021 15:33
Antwoord op  Respect ✌️

Hoezo sta je onder de naam respect. Je weet schijnbaar niet wat het woord betekent.

Gast
Baal
januari 13, 2021 11:09

Hoe betaal je belasting in natura?

Gast
Leo
januari 13, 2021 11:13
Antwoord op  Baal

De staart van het paard gaat naar de blauwe-enveloppen brigade

Gast
eierkoek
januari 13, 2021 12:48
Antwoord op  Baal

in de vorm van Lasagne met paardenvlees

Gast
Sport 7 kijker
januari 13, 2021 11:08

Misschien kan Talpa een quiz bedenken waarbij het prijzengeld wordt uitbetaald in een kwakkie van dat paard! Is toch 10.000 euro waard.

Gast
Corry Jankbal
januari 13, 2021 11:04

Dit lijkt mij eerder bruikleen in plaats van loon-in-natura? Britt moet voor het paard zorgen en mag er op rijden.

Gast
Frans
januari 13, 2021 11:12
Antwoord op  Corry Jankbal

Mee eens.

Laat Bart Ettekoven maar niet bij de Belastingdienst gaan werken anders hebben we zo weer een tweede toeslagenaffaire.

Gast
Paul Lamote
januari 13, 2021 12:47
Antwoord op  Corry Jankbal

Als Britt inderdaad niet de eigenaar is trekt de belastingdienst aan een dood paard.

Gast
MolTalk
januari 13, 2021 11:03

Eerlijk duurt het langst.

Gast
Frans
januari 13, 2021 13:25
Antwoord op  MolTalk

Ik weet het tegenwoordig nog niet.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen