Het Perfecte Plaatje aan kop met verrassende halve finale

De kijkcijfers van dinsdag 8 december 2020 (SKO) – De halve finale van Het Perfecte Plaatje, die wel heel verrassend is geëindigd, was dinsdagavond het meest bekeken programma op prime time.

Het Perfecte Plaatje © RTL

Bibi Breijman, Stefano Keizers en Janny van der Heijden dachten gisteren met elkaar te strijden om een finaleplek, maar niets is minder waar. Presentator Tijl Beckand had namelijk een verrassing voor hen in petto: ze gaan alle drie door naar de finale van volgende week. Die verrassende plotwending is gezien door ruim 1,4 miljoen kijkers (22 procent marktaandeel).

Het is een behoorlijke mazzel voor Janny van der Heijden, want zij had er anders uit gelegen met een gemiddeld rapportcijfer van een 6,4. Concurrenten Stefano en Bibi noteerden respectievelijk een 7,7 en een 7,3. Tijdens de finale zal een van hen alsnog afvallen, waarna de eindstrijd tussen de twee overgebleven BN’ers gespeeld wordt.

Zilver voor NPO 1

Het meest bekeken alternatief voor de halve finale van Het Perfecte Plaatje was de NPO 1-combinatie Opsporing Verzocht (1,2 miljoen kijkers en 18 procent) en Opgelicht (984.000 en 16 procent). Het brons is voor SBS 6, dat met de Champions League-wedstrijd FC Barcelona – Juventus (0-3) 831.000 kijkers (15 procent) scoorde.

Verder was de Veronica-film Cold Pursuit het meest in trek met 493.000 kijkers (8 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 476.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Zeeman confronteert stalkers: 422.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met White Before Christmas: 307.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Vier handen op een buik: 273.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Maleficent: 262.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met The Hobbit 2: 138.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Journaal Extra (3,7 miljoen), Achtuurjournaal (2,6 miljoen), M (2,1 miljoen), Zesuurjournaal (1,5 miljoen), RTL Nieuws Extra (1,5 miljoen), Half acht nieuws (1,4 miljoen), EenVandaag (1,4 miljoen), RTL Boulevard (1,2 miljoen), Editie NL (978.000), GTST (910.000) en Tijd voor MAX (839.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Beau (954.000), Op1 (770.000) en Journaal laat (580.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 28 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 20 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal Extra (NPO1) 3.664.00001. NPO1 / 27.6%
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.576.00002. RTL4 / 20.2%
03. M (NPO1) 2.061.00003. SBS6 / 10.4%
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.491.00004. NPO2 / 5.8%
05. RTL Nieuws Extra (NPO1) 1.468.00005. Vero / 5.5%
06. Het Perfecte Plaatje (RTL4) 1.413.00006. RTL5 / 4.5%
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.400.00007. NPO3 / 3.6%
08. EenVandaag (NPO1) 1.376.00008. RTL8 / 3.3%
09. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.178.00009. NET5 / 3.2%
10. RTL Boulevard (RTL4) 1.155.00010. RTL7 / 2.2%
11. Opgelicht (NPO1) 984.00011. Ziggo / 1.2%
12. Editie NL (RTL4) 978.00012. RTLZ / 1.1%
13. Beau (RTL4) 954.00013. Discov / 0.8%
14. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 910.00014. Comedy / 0.7%
15. Tijd voor MAX (NPO1) 839.00015. TLC / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 37,0%
02. RTL Nederland 31,6%
03. Talpa TV 19,7%

Fragment

Het fragment uit Het Perfecte Plaatje over de verrassende twist in de halve finale:

Wat vindt u?

Alle polls

Ziet u André Hazes jr. ook graag met Gordon mee emigreren naar Dubai?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen