Groot kerstinterview met André Hazes jr. is kijkcijferflop op SBS 6

De kijkcijfers van vrijdag 25 december 2020 (SKO) – Het grote exclusieve kerstinterview van Dyantha Brooks met André Hazes jr. was op eerste kerstdag een kijkcijferflop op SBS 6.

André Hazes jr. en Dyantha Brooks © Shownieuws

Shownieuws zond op de late avond een programma uit waarin Dyantha Brooks drie kwartier lang soppend tegenover André Hazes jr. zat. Er keken 363.000 mensen (10 procent) naar, goed voor een positie in de onderste regionen van de kijkcijfer top 25. De televisiekijker liep er dus niet bepaald warm voor.

Hazes met open kont

Er zat totaal niets sappigs in het tv-interview en Bridget Maasland kwam ook niet aan bod. Veel verder dan André’s voorliefde voor zwarte nagellak en zijn recente huwelijksaanzoek kwam het niet. Verder vertelde hij nog dat hij graag naakt door huis loopt en dan gekke dingen doet, zoals zijn kont spreiden.

Zijn zoontje doet dat dan na, legde André uit. “Hij doet de meest rare dingen die ik zo grappig vind, maar niet grappig kan vinden als vader. Hij doet gewoon raar. Wij zijn echt wel een heel rare familie hoor. Wat hij dus bijvoorbeeld doet: ik hou heel erg van naakt door huis lopen en dan rare dingen doen, dat vind ik het grappigste wat er is. Dat ziet hij dus.”

“Laatst was hij stil en als het stil is, is het verkeerd, dus Moon zei: ‘Ga eens kijken.’ Dan staat hij om het hoekje en dan staat hij helemaal naakt en dan staat hij dus met zijn kont open en de meest rare dingen te doen. Dat ziet hij allemaal van z’n vader. Ja, ik moet er gewoon altijd zo vreselijk om lachen.”

Morgen mag ook Linda de Mol weer lachen om André Hazes jr. Dan is hij namelijk te gast in Linda’s Wintermaand.

Boer Zoekt Vrouw aan kop

Het was Yvon Jaspers die op eerste kerstdag de meeste kijkers wist te bekoren op prime time. Haar special van Boer Zoekt Vrouw kon rekenen op 1,3 miljoen kijkers (30 procent). Direct ervoor trok Stralend Kerstfeest: Night of the Lights 732.000 kijkers (16 procent).

Het zilver is voor NPO 2 dankzij De Slimste Mens, dat met 1,2 miljoen kijkers (27 procent) een kijkcijferdipje beleeft. Direct erna hield Joris’ Kerstboom nog 379.000 kijkers (9 procent) over.

Verder keken de meeste mensen naar de tv-première van de All You Need Is Love-film op RTL 4, namelijk 603.000 (14 procent), en naar de Top 2000 A Gogo op NPO 3. Daar keken 449.000 mensen (10 procent) naar.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • Veronica scoorde met Die Hard: 281.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Frozen: 242.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Christmas Next Door: 176.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met The Holiday: 156.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Spider-Man 2: 151.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met My Big Fat Gypsy Christmas: 88.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,6 miljoen), Een huis vol (806.000), Half acht nieuws (760.000), André Rieu Kerstmis in Londen (534.000), Circus van Monte Carlo (505.000), Zes uur nieuws (397.000), Editie NL (380.000) en RTL Boulevard (372.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Beste Zangers (917.000), Hart van Nederland (510.000) en André Hazes Shownieuws Kerstspecial (363.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 13 procent en NPO 2 brons met 10 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.649.00001. NPO1 / 23.4%
02. Boer Zoekt Vrouw Special (NPO1) 1.300.00002. RTL4 / 13.1%
03. De Slimste Mens (NPO2) 1.246.00003. NPO2 / 10.0%
04. Beste Zangers (NPO1) 917.00004. NPO3 / 7.2%
05. Een huis vol (NPO1) 806.00005. SBS6 / 7.0%
06. Half acht nieuws (RTL4) 760.00006. Vero / 4.6%
07. Stralend Kerstfeest Night of the Lights (NPO1) 732.00007. RTL7 / 3.7%
08. Kerstconcert (NPO1) 665.00008. NET5 / 3.4%
09. All you need is love (RTL4) 603.00009. RTL8 / 3.1%
10. André Rieu Kerstmis in Londen (NPO1) 534.00010. BBC / 2.3%
11. Hart van Nederland (SBS6) 510.00011. RTL5 / 1.8%
12. Circus van Monte Carlo (NPO1) 505.000 12. Discov / 1.4%
13. Top 2000 a gogo (NPO3) 449.00013. N.geog / 1.2%
14. Queen and Adam Lambert (NPO3) 411.00014. Comedy / 0.8%
15. Toen was geluk heel gewoon (NPO1) 402.00015. FOX / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 40,6%
02. RTL Nederland 22,8%
03. Talpa TV 15,7%

145 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Keukenchef
december 27, 2020 19:41

Toch knap wat die André Hazes jr. doet. Je scoort jaren geleden een one day fly hitje en tot in de lengte der jaren ben je 2 keer per dag met je porum op tv en hark je de euros binnen met aanwezig zijn in flutshows.

Gast
Fidel
december 27, 2020 13:13

Een surfplank heeft meer diepgang dan Hazes jr. Zijn vader was Een bekende zanger, hoe verschrikkelijk ik het ook vond, maar die hoorde je overal. En hij? Gelukkig zit het op SBS 6. Ik weet oprecht niet eens waar die zit. Maar kijk eens naar de Grachtengordel club. NPO66. Die geven een Turkse crimineel een podium. Weg met ons dus. Die club is nog veel gevaarlijker.

Gast
Onze Held Geert
december 27, 2020 11:45

Ha6 is de basis Kontje spreiden
Laten we de gourmet erin glijden

Gast
Blunt
december 27, 2020 10:35

André Hazes jr. heeft 1 hitje gehad. Us een aandachtshoer eerste klas. Het is niks.

Gast
critikast
december 27, 2020 09:30

Hazes jr., Jaspers, Beste Zangers…wat een treurnis op de nationale televisie. Het kuddevolk kijkt , zapt en vergeet gewoon zichzelf te vermaken in plaats van naar al die onzinnigheid te kijken !

Gast
Guttegut
december 27, 2020 01:17

Dat er nog iemand naar 381e herhaling van Die Hard gaat kijken

Gast
wordt vast verwijderd....
december 27, 2020 00:32

Ge noten van Huisvrouwen.
TLp wederom 3de…..
Veronica andermaal beter!

Gast
Edinho
december 26, 2020 22:46

Wat een idioot interview moet dat zijn geweest als ik dit lees. Maar dat H6 al heel dom uit de hoek komt is allang bekend. Tsja die Brooks is ook niet meer dan een middelmatige roddel presentatrice bij SBS. Toch een groot slijmgehalte bij dat programma..

Gast
Zomaar een persoon
december 27, 2020 07:17
Antwoord op  Edinho

Dyantha heeft best talent, maar voert gewoon netjes uit wat de SBS-leiding van haar verlangt. Die heeft vast niet om een Sven Kockelman-achtig verhoor gevraagd.

Gast
Josefien
december 26, 2020 20:55

Je kan er natuurlijk altijd eens een winterpee in duwen, André. Daar is ’t het seizoen voor.

Gast
Tom
december 26, 2020 20:20

Wat een gezeur weer. Dit is op eerste kerstdag voor SBS helemaal geen slechte score. Bovendien vond ik het een leuk interview. Leuke gast geworden die Hazes!

Laatst bewerkt 27 dagen geleden door Tom
Gast
Bastiaan
december 26, 2020 20:19

toch ook totaal niet boeiend die aso van een Hazes! bewijst maar weer, kijkt geen hond naar.

Gast
Ongelooflijk
december 26, 2020 18:38

Wat is dat voor een zooitje bij RTL Boulevard met hun vreselijke NSO Top 2000 gehyp.
Direct weggezapt.

Gast
😷Paulus
december 26, 2020 18:08

😷Met dat nieuwe look lijkt zij meer op Glennis Grace! Jammer.

Gast
JoopH
december 26, 2020 16:48

Die André Hazes is toch helemaal geen interessante man? Waar moet je het over hebben met hem? Voor de 1000ste keer over zijn overspel? Hij heeft het alleen aan zijn vader te danken dat hij ook zo bekend is geworden.

Gast
Bart
december 26, 2020 16:42

Tuurlijk spreid André zijn kontje, aangezien hij niet vies is van een paaltje in zijn kont, hij is zo bisexueel als de pest en dat weet iedereen behalve hij zelf.

Gast
jan````````````````````````
december 26, 2020 16:23

Even na het werk alle reacties gelezen!
Wat een dom onnozel volk woont er in Nederland
Er komt op een paar goede reacties na, niets zinnigs uit !

Gast
Essentiële
december 26, 2020 15:02

Zou niet graag bij hun willen eten . Bang dat ik sperma sporen zie. Bah!

Gast
Iemand
december 26, 2020 19:06
Antwoord op  Essentiële

Of stront sporen.

Gast
Bart tv man
december 26, 2020 14:58

Naakt door het huis lopen? Monique kan haar geluk niet op. Hij neuk haar op ieder moment van de dag. Die zal het zelfde doen. Niks mis mee.

Gast
Brigitte
december 26, 2020 14:35

100 Redenen: Waarom mannen klootzakken/eikels kunnen zijn. Je kan hier goed merken welk soort mannen erop uit is om iemand te kwetsen, en hoe groot deze groep is. Het antwoord zal iedereen verbazen!

Gast
Bart tv man
december 26, 2020 16:29
Antwoord op  Brigitte

Jouw vagina was duidelijk niet lekker. En komt nog erbij dat als hij zin had om te neuken jij druk was met andere dingen . Monique is altijd in de buurt. Pech voor jou. Jij ruikt ook teveel naar honden had ik opgevangen. Dat vindt hij niet sexy. Hij vond het ook irritant dat Mees ook altijd in de buurt aan het gluren was.

Gast
Frans.D
december 26, 2020 13:26

Wat walgelijk om met Kerstmis dit vunzige figuur te interviewen.

Gast
Jaap Aap
december 26, 2020 12:59

Gek zeg. Wie kijkt er nou naar deze kneus voor z’n lol… Mr. Camping.

Gast
Margriet
december 26, 2020 12:51

André alleen maar beroemd geworden door de naam van zijn vader. Zonder pa was hij volkomen anoniem gebleven. Is inmiddels volkomen geflipt en geflopt. Moet nu alles doen om in beeld te blijven; gebruikt hiervoor zijn relatie en zijn zoontje. Volkomen mislukt deze gozer alleen wil hij dat niet inzien.

Laatst bewerkt 27 dagen geleden door Margriet
Gast
J. Derwall
december 26, 2020 13:17
Antwoord op  Margriet

Jij bent wel heel erg goed op de hoogte van de handel en wandel van deze familie. Graag uitleg.

Gast
PhilRock
december 26, 2020 15:12
Antwoord op  Margriet

En onlangs nog zijn vader bashen zodat hij zielig overkwam op Belgische media. Loser…..!

Gast
Max
december 26, 2020 12:20

En HERHAALDE RTL zonder problemen de uitzending van All You need is love van Kerstavond op Prime time? Met zo’n besluit veeg je toch je reet af?

Laatst bewerkt 27 dagen geleden door Max
Gast
William
december 26, 2020 12:24
Antwoord op  Max

Geen herhaling, een Nederlandse film met dezelfde titel,.

Gast
De herhaling komt morgen
december 26, 2020 12:42
Antwoord op  William

Het blijft RTL.
Geen cent teveel

Gast
Marcktv
december 26, 2020 13:00
Antwoord op  Max

Eerst lezen, dan nadenken en dan pas besluiten dat roeptoeteren je niet echt slimmer maakt

Gast
Robbygay
december 26, 2020 20:49
Antwoord op  Max

Nee hoor, er was geen herhaling van All you need is love, primetime. Dit was de film All you need is love, die gebasseerd is op de kerstspecial

Gast
Tom plot
december 26, 2020 12:14

Het wordt tijd dat de kinderbescherming eens ff langs gaat bij de familie hazes want hij is een gestoorde gek en dat was heel duidelijk op tv..mafketel.

Gast
Zum kotzen!
december 26, 2020 12:04

Uiteraard niet gekeken naar deze walgelijke kwallenkop, alleen de reacties hier gelezen. Heerlijk!

Die kleine -weeral verplichte opvolger van zijn vader- Junior, 4 jaar en nu al een verwend strontjoch met een eigen Instagram, verdienmodel van zijn uberTokkie-ouders…. niet gek dat hij ze nadoet want zoals dat ouwe lijk Rachel haar gebroed heeft opgevoed, zo zal het de nazaten van de nazaten ook vergaan. Dat kind zal nooit zijn eigen richting mogen kiezen, hij zal en moet zijn vader opvolgen. Wat een kotsvolk!

Heeft kontenlikker Dyanthe ook gevraagd waarom de andere kinderen geen rooie cent meer krijgen voor de liedjes die voor hun en hun moeders geschreven zijn maar de inhalige Hazes Tokkies binnenhalen en daar rijkelijk van leven? En of ze zich niet schamen, de ratten?

Maar de belangrijkste vraag is wanneer die kuttenkoppen eens gaan kappen met het teren op hun waardeloze vader!? Zij zijn een grove belediging voor iedereen die is opgegroeid in een destructieve familie waarin verslavingen een grote rol hebben gespeeld, door die ouwe zo op te hemelen terwijl ze hem amper hebben gekend!!!!! Walgelijk kotsvolk! Bah bah bah!

Enige troost is dat de uitzending blijkbaar een flop is geweest. Toch, elke kijker is er 1 teveel!

Gast
Hanna Tokkie
december 26, 2020 11:58

Het blijft toch je zoon

Gast
Huib
december 26, 2020 11:53

Nederland korst van zo’n laptop dat de media nog aandacht besteed aan zo’n waardeloos figuur.

Gast
Dorus
december 26, 2020 11:50

Het was rete interessant….

Gast
Ikke
december 26, 2020 11:45

Lekker interessant, rare opvoeding van je kind, gelukkig niet gekeken, kijk al lang niet meer naar Boulevard en dergelijke onzin.

Gast
Jérôme Taciturne
december 26, 2020 11:44

Het gerucht gaat dat SBS6 vanaf 1 januari – De Proleten zender -gaat heten, Dat interview met leeghoofd Anabool Hazes was de interne aftrap. Kopstukken worden Roy Donders, Patty Brard, Hazes dus en die zus, verder Samantha Steenwijk, verder Wolter Kroeshaar en Roland Molensteen gaat de zender manager worden, Zijn we iemand vergeten nog ordinaire mensen oh Gordon.

Gast
Garry glamour
december 26, 2020 12:12
Antwoord op  Jérôme Taciturne

Je bent Barbie en Rachel vergeten , kan de beste overkomen .

Gast
Louis
december 26, 2020 15:00
Antwoord op  Garry glamour

Rachel hoort er niet in hoor. Dat is alleen maar de vrouw van en heeft absoluut geen nieuwswaarde. Dat mens is een geldwolvin maar toen Hazes sr. nog leefde wilde zij wel al zeker 4 keer van die man af. Nu melkt zij zijn naam uit voor haar en haar 2 kinderen.
Gewoon waardeloze familie en zo vreselijk ordinair. Dat mens kan niet eens fatsoenlijk praten, heeft dat ook nooit meegekregen want ze was al vanaf zeer jonge leeftijd samen met Hazes sr.

Gast
Kritische Arie
december 26, 2020 11:42

Hoewel ik blij ben met een homealone loze Kerst. Maar wat was dit een hoogtepunt (?) van de programma managers deze Kerst. Weten deze mensen uberhaupt wel wat de wens van hun doelgroep is??

Gast
Xantippe
december 26, 2020 11:37

Een aantal weken geleden was Hazes jr. te zien in Het Huis, een Belgische documentairereeks en daar heb ik toch geïnteresseerd naar gekeken. Het interview van gisteren heb ik niet gezien, maar niks gemist dus. Ik kijk sowieso niet naar roddelprogramma’s want het interesseert mij helemaal niks.
Maar op België1 was het beeld van Hazes jr. totaal anders dan wat hier geschetst wordt.

Gast
Henk Jan
december 26, 2020 14:12
Antwoord op  Xantippe

Heb ik ook gezien, ben absoluut geen Hazesfan, integendeel, maar dit was gewoon erg goed. Alles kwam op tafel tijdens de gesprekken, behalve z’n reet. Hij beantwoordt gewoon de vragen die worden gesteld, wat zegt dat over het SBS kerstprogramma? Trouwens zou het format van Het Huis al zijn “bedacht” door een Nederlandse zenden?

Gast
Xantippe
december 26, 2020 14:27
Antwoord op  Henk Jan

Het programma bestaat al een jaar of 5 dus ze liggen hier te slapen;). Was een mooi integer interview.

Gast
Jérôme Taciturne
december 26, 2020 15:01
Antwoord op  Xantippe

Niets aan die kerel is integer.

Gast
Xantippe
december 26, 2020 15:27
Antwoord op  Jérôme Taciturne

Ik weet wat ik voor reacties kan verwachten dus niks nieuws onder de zon.
Klakkeloos al de roddelpers volgen moet ieder voor zich weten. Ik doe daar niet aan mee.

Gast
Vriend van Linda de Mol
december 26, 2020 11:33

Ik ben afwezig tot 5 Januari want morgenavond zit die Hazes bij m,n vrouwtje dus die zit wel onder de pannen bij Hazes na afloop,by the way………Linda is ook de doelgroep van Dree

Gast
Oplettende kijker
december 26, 2020 11:27

Goeiemorgen Wakker Nederland,zou Dyantha Brooks d,r natte poes van gisteravond al gewassen hebben,godsamme wat zat ze te soppen voor die Hazes.

Gast
Stefie
december 26, 2020 11:32
Antwoord op  Oplettende kijker

Dus jij kijkt naar daar naar Ga je schamen

Gast
Leoknots
december 26, 2020 11:21

Denk dat eigenlijk niemand ook maar de minste intresse heeft in dit enge mannetje

Gast
Dreetje Hazes
december 26, 2020 11:20

Heb niet kunnen kijken, was gelukkig al opgenomen, ik lag de poes van Bridget uit te wonen

Gast
Cobweb
december 26, 2020 11:13

BAH BAH BAH en nog eens BAH

Gast
Sjaak Trekhaak
december 26, 2020 11:08

Tokkie.

Gast
Veter P de Ries
december 26, 2020 11:03

Dus er bestaan nog echt 363.0000 geestelijk beperkten in dit land die hun avond gaan besteden aan het luisteren naar een totaal oninteressant persoon zonder bijzonder talent, alleen omdat zijn vader een BNer was ? Maar goed, de poen is weer binnen in huize Hazes en hij heeft er weinig voor hoeven doen zoals gewoonlijk. Verkoop je hele ziel en zaligheid en je loopt binnen in dit land. Wat een verdienmodel. Morgen weer uitgebreid in de Telegraaf o.i.d ?

Gast
famouslastwords
december 26, 2020 11:03

Als je het lijstje BN-ers en bobo’s ziet die allemaal bij Talpa in dienst zijn, en dan niet beter weten te komen dan met interview met Hazes junior dan mag je je rustig af gaan vragen op basis van wat die mensen hun salaris krijgen. Je kunt de plank wel eens misslaan, maar ben zo benieuwd welke timmerman hier de hamer vast had, want om er zo geweldig naast te zitten, lijkt bijna op zenderchantage.

Gast
Ongelooflijk
december 26, 2020 11:03

Er was weinig interressants op tv, maar de wansmaak van de kastjes kijkers is weer eens bewezen.
1,3 miljoen kijkers voor dat walgelijke BZH

Gast
de centjes van j'han
december 26, 2020 10:45

Misschien idee om bij de slimste mens iemand anders een keer de teksten van de autocue te laten schrijven. Iedere aflevering exact dezelfde teksten, intonatie. Bij ieder onderdeel precies dezelfde woorden op exact dezelfde momenten. Begint langzamerhand beetje te jeuken zo.

Gast
Ongelooflijk
december 26, 2020 11:04

Ik zou zeggen, stop met dat uitgemolken spelletje.

Gast
Tom plot
december 26, 2020 12:16
Antwoord op  Ongelooflijk

Net zo doen als in België..met veel humor..

Gast
Coos
december 26, 2020 10:28

Apen zijn netter dan die vieze en onnozele André Hazes … Wat voor vrouw gaat met zo’n gore ‘man’ …

Gast
Bassie
december 26, 2020 10:51
Antwoord op  Coos

Jij denkt dat vrouwen beter en beschaafder zijn dan mannen?
Vrouwen zijn minstens zo dom en ordinair als mannen. Minstens.

Gast
Ik weet het niet meer
december 26, 2020 10:26

Top sbs top ga zo door

Gast
Roelf
december 26, 2020 11:29

Aso’s in Nederland krijgen dag en nacht een podium.op sbs6 en rtl4.

Gast
Marc
december 26, 2020 10:18

Zwarte nagellak jezes,wel lekker wijf die dyantha😉

Gast
Tim
december 26, 2020 10:16

Wow, SBS6 7 procent marktaandeel

Top John, daaaaag Talpa

Gast
Micky1995
december 26, 2020 10:08

Je had Evert Santegoeds ook moeten laten interviewen, dan was het pas echt rete goed, was het die rechtzaak destijds het wel waard, allemaal bla bla bla, die meid heeft echt geen benul van interviewen, alleen maar geslijm joh
Waarom niet vragen over wat ie voor Bridget voelde of niet voelde, ik denk dat ie niks voor haar voelde.. Vraag dan verder maar nee hoor.. alleen maar positief geouwehoer

Gast
zegdangewoonniks
december 26, 2020 10:56
Antwoord op  Micky1995

En jij bent echt nieuwsgierig wat hij voor Bridget voelde? Hij voelde wel degelijk wat voor haar en ik weet ook wel waar hij dat voelde. Zalig zijn de simpelen van geest.

Gast
anonymous
december 26, 2020 10:06

Je ziet dat botoxhoofd denken; goh lekkere vent, beter dan mijn de Vlieger

Gast
Coen
december 26, 2020 09:56

Zeer schokkend interview ” zijn zoon doet hem na ”
Met andere woorden we zijn nog lang niet af van die familie .
Had gehoopt dat het een generatie over zou slaan.

Gast
Louis
december 26, 2020 09:44

Wat afschuwelijk zo’n verhaal over die verschrikkelijke ordinaire familie Hazes. En wat laag bij de grond te vertellen hoe zij het liefst erbij lopen en dat kleintje ook al precies hetzelfde doet.
Bedankt SBS dat u op zo’n dag als 1ste Kerstdag, meestal familiedag, met zo’n goedkoop rioolprogramma moet komen.
Het bevestigt precies wat voor een laag niveau een aantal zenders heeft, maar hier met dit programma spant u echt de kroon.
Ik heb het niet gezien gelukkig, maar door het hierboven gegeven informatieve stukje ga ik alsnog over mijn nek.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen