Emma Wortelboer is slimmer dan Farid Azarkan: 1,7 miljoen kijkers

De kijkcijfers van maandag 21 december 2020 (SKO) – De zegetocht van Emma Wortelboer in De Slimste Mens houdt maar niet op: ook Farid Azarkan hield haar gisteren niet van de winst af.

Farid Azarkan en Emma Wortelboer © De Slimste Mens

Farid Azarkan debuteerde gisteren als uitdager in de populaire kennisquiz. Hij kreeg Emma Wortelboer niet klein: zij won het spel alweer voor de vijfde keer. Daardoor moest de politiek leider van DENK in het finalespel vechten om zijn plekje met schrijfster Eva Posthuma de Boer. Tijdens de slotvraag wist hij nét iets meer over Harry Mens te vertellen dan zij.

Seizoensrecord

Al met al bezorgde dit trio De Slimste Mens torenhoge kijkcijfers. Het programma begon maandag met een seizoensrecord aan zijn tweede uitzendweek: er keken bijna 1,7 miljoen mensen (22 procent) naar de uitzending op NPO 2. Daarmee was het programma heer en meester op prime time. Joris’ Kerstboom en Nieuwsuur scoorden aansluitend 663.000 (10 procent) en 711.000 kijkers (13 procent).

Vanavond is het zevende en voorlopig laatste optreden van Emma Wortelboer in De Slimste Mens. Kandidaten mogen, op de finaleweek na, namelijk niet langer dan zeven keer verschijnen in het programma. Emma zal het vanavond opnemen tegen Farid Azarkan en uitdager Frank Evenblij.

NPO blijft Beau voor

Het zilver en brons op prime time was voor zusterzenders NPO 1 en NPO 3. Die zenders zonden respectievelijk Spoorloos (1,3 miljoen en 18 procent) en MolTalk (1 miljoen en 14 procent) uit. Na die programma’s waren Klassen (450.000 en 9 procent) en Libi (127.000 en 3 procent) te zien.

Pas op de vierde plek volgt RTL 4 met 929.000 kijkers (14 procent) voor de eerste aflevering van het tweedelige Beau en de Daklozen. De talkshow van Beau trok aansluitend 813.000 kijkers (19 procent). Beide natuurlijk prima scores.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • Veronica scoorde met Veronica Inside: 510.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met 100 Jaar Jong: 467.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Handhavers in actie: 465.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met A Dream of Christmas: 448.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met WK Darts 2020: 292.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Witches: 216.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,7 miljoen), Zesuurjournaal (1,5 miljoen), Half acht nieuws (1,4 miljoen), EenVandaag (1,4 miljoen), Een huis vol (1,2 miljoen), RTL Boulevard (1 miljoen), Editie NL (927.000), GTST (853.000), Zes uur nieuws (706.000) en BinnensteBuiten (653.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (899.000), Beau (813.000), Journaal laat (641.000) en Hart van Nederland (559.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en NPO 2 brons met 10 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.720.00001. NPO1 / 22.3%
02. De Slimste Mens (NPO2) 1.685.00002. RTL4 / 16.9%
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.466.00003. NPO2 / 9.7%
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.403.00004. SBS6 / 7.1%
05. EenVandaag (NPO1) 1.379.00005. NPO3 / 6.4%
06. Spoorloos (NPO1) 1.331.00006. RTL8 / 5.0%
07. Een huis vol (NPO1) 1.194.00007. Vero / 4.9%
08. MolTalk (NPO3) 1.028.00008. RTL7 / 4.7%
09. RTL Boulevard (RTL4) 1.020.00009. RTL5 / 4.6%
10. Beau en de daklozen (RTL4) 929.00010. NET5 / 2.7%
11. Editie NL (RTL4) 927.00011. BBC / 1.6%
12. Op1 (NPO1) 899.00012. RTLZ / 1.2%
13. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 853.00013. TLC / 1.0%
14. Beau (RTL4) 813.00014. Discov / 1.0%
15. Nieuwsuur (NPO2) 711.00015. FOX / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 38,4%
02. RTL Nederland 32,8%
03. Talpa TV 15,2%

184 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Bart
december 23, 2020 20:10

prachtig!

Gast
Tim Geerten
december 23, 2020 18:02

Emma Wortelboer is toppppppppp

Gast
John K
december 23, 2020 14:31

Emma Wortelboer een kanjer.


Gast
Josefien
december 23, 2020 13:05

Dat is appels met peren vergelijken.

Gast
Claudine
december 23, 2020 09:09

Wat raar dat ze maar 7 keer in het programma mogen winnen, in de originele Vlaamse versie mag je onbeperkt blijven winnen. Gaat toch om de “slimste” te zijn. De Vlaamse versie is trouwens veel leuker.

Gast
Paul Lamote
december 23, 2020 09:49
Antwoord op  Claudine

Kijkcijfers, als altijd dezelfde wint haken kijkers op den duur af.

Gast
Jopie
december 23, 2020 10:39
Antwoord op  Claudine

Moet je die kijken!!!!!

Gast
Zwarte Piet
december 23, 2020 02:44

Vreselijk programma trouwens

Gast
Zwarte Piet
december 23, 2020 02:44

Zijn beide niet slim maar zei meer geluk

Gast
Martin
december 23, 2020 09:24
Antwoord op  Zwarte Piet

Zei meer geluk …. tuurlijk … ‘zei’. Slim 😜

Gast
Jopie
december 23, 2020 10:41
Antwoord op  Zwarte Piet

Gelukkig ben jij slim denk je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast
wordt vast verwijderd....
december 22, 2020 21:20

116.000 kijkers (12,5%) verlieten spoorslags RTL 4 toen BEAU begon!

Gast
wordt vast verwijderd....
december 22, 2020 21:15

Ge noten van V.I.
TLP wederom 3de….
Veronica andermaal beter!

Gast
John
december 23, 2020 01:05

Dat is ook zo

Gast
Birke
december 22, 2020 21:11

En doooorrrrr!

Gast
Panta rhei
december 22, 2020 18:33

Nederland heeft het meest falende onderwijssysteem…maakt niet uit op welk niveau.
Echte intelligentie is bij dit programma nergens te bekennen…
Behalve dat er niet echt veel intelligente mensen in Nederland leven, lijkt mij wijsheid veel belangrijker. Een sluw iemand lost problemen op, een wijs iemand voorkomt problemen!

Gast
Jopie
december 23, 2020 10:43
Antwoord op  Panta rhei

Wat heeft dit met onderwijs te maken??????

Gast
Flippo
december 22, 2020 17:56

RTL pas zijn oudejaarsavond aan

20.30 Masked singer
22.10 Guido Weijers
23.30 Masked singer
00.05 RTL Xclusief (H)
01.15-02.40 Edwin Evers Band live (H)

Gast
Ne-ll-y Veen-en-daal
december 22, 2020 17:59
Antwoord op  Flippo

Wat een armoe. herhaling, herhaling herhaling.

Gast
Flippo
december 22, 2020 18:00

Wel dat na 00.00uur. en al helemaal met dat RTL Xlusief!

Gast
Lot
december 23, 2020 12:22

Zegt er 1 wat, als er iemand elke dag in herhaling valt ben jij het wel, met je Beau obsessie

Gast
J-tv
december 22, 2020 21:23
Antwoord op  Flippo

Opmerkelijk dat ze Guido en Masked Singer nu ineens omruilen. Waarschijnlijk omdat Guido live is en korter gaat duren. Die herhaling om 00:05 kan alleen echt niet. Daar hoort iets van muziek!

Gast
Bart
december 23, 2020 20:11
Antwoord op  Flippo

zeg analist, donderop! met je cijfers

Gast
JobF
december 22, 2020 17:40

SBS 6 gaat de volledige 9 weken dat Wie is de Mol wordt uitgezonden vullen met Cabaret (2 januari is die VI show). Goedkope manier om die kansloze weken door te komen. RTL 4 zet er Weet ik Veel tegenover. Dat wordt ook volledig uitgemolken nu. Waarschijnlijk ook goedkoop om te maken dan.

Gast
Flippo
december 22, 2020 17:46
Antwoord op  JobF

waar zie je deze info?!

Gast
JobF
december 22, 2020 18:00
Antwoord op  Flippo

NU.nl meld dat net

Laatst bewerkt 1 maand geleden door JobF
Gast
Flippo
december 22, 2020 19:05
Antwoord op  JobF

bijzondere namen zitten er tussen

Gast
Jan
december 22, 2020 16:18

Azarkan had al het geluk van de wereld toen hij met dichtgeknepen billen En opgelucht zijn dat hij er NET in de eerste ronde niet uitgevlogen was.

Gast
J-tv
december 22, 2020 15:23

Levenslang Met Dwang van RTL naar KRO-NCRV:
https://bluecirclecasting.nl/programma/levenslang-met-dwang

Gast
appel
december 22, 2020 13:57

wat ben ik opgelucht dat ik om 19.00 de TV kan zetten, zonderde kans te lopen die polariserende heks te zien.dat moeten meer mensen hebben. nu nog Kerstavond afwachten, wellicht nog een interview met een terroriste? KRO doe die meid weg

Gast
Marjan
december 22, 2020 13:13

1-19, wederom geenTalpa.
Opbouwfase.

Gast
Boris Querido
december 22, 2020 12:03

Kan het dat ik geen enkel SBS programma in die top 15 van gister zie staan???

Zijn de mensen die momenteel aan het bouwen zijn aan een beter SBS6 met kerstvakantie gegaan of geven we vandaag de Krona wéér de schuld?

😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂

Gast
Marjan
december 22, 2020 13:13
Antwoord op  Boris Querido

De stekker kan eruit.

Gast
Bart
december 22, 2020 23:14
Antwoord op  Marjan

Wat kan het schelen dat SBS bestaat? Kijk gewoon niet.

Gast
StefanV
december 22, 2020 11:55

Emma weet gewoon ontzettend veel. Terecht dat ze keer op keer wint. Ze gaat het in de finale geheid ver schoppen. Overigens kwam Azarkan best leuk uit de verf gisteren, sympathieker dan doorgaans in de Tweede Kamer. Benieuwd hoe Frank Evenblij het vandaag doet. Dat lijkt me een bijzonder sterke kandidaat.

Gast
Jan
december 22, 2020 13:31
Antwoord op  StefanV

Emma heeft de jeugd, een snelle geest, een sterk geheugen en een hoge mate van nieuwsgierigheid. Kennelijk heeft Manderveen de beste scholen.
Farid is verbaal ijzersterk en kwam als deelnemer idd sympathieker over dan als politicus.

Gast
Paul Lamote
december 22, 2020 14:24
Antwoord op  Jan

In Manderveen is er behalve een klein dorpsschooltje geen verder onderwijs, daarvoor moet je naar de bewoonde wereld.

Gast
Mark
december 22, 2020 11:43

Nu Talpa de rechten van Home Alone aan Disney heeft verloren, kunnen ze volgend jaar mooi Home Alone Live doen, in de stijl van Scrooge Live. Dan kan Matheu Hinzen Kevin spelen en Johnny Kraaijkamp & Kasper van Kooten de Wet Bandits. Ideetje voor kerstavond?

Gast
Bart
december 22, 2020 13:29
Antwoord op  Mark

Best een goed idee maar dat gaat Talpa nooit doen want te duur. Alles moet daar voor een appel en een ei.

Gast
Jopie
december 22, 2020 11:36

De kijkcijfers van Veronica Inside zakken almaar verder weg. 500 duizend kijkers, het kan nog net, maar het gaat nu richting kijkcijferflop.

Gast
Paul Lamote
december 22, 2020 12:54
Antwoord op  Jopie

Sowieso loopt het aantal TV-voetbalkijkers sterk terug sinds er geen publiek meer bij de wedstrijden is. Alle zenders die voetbal uitzenden hebben daar last van, corona is killing voor de voetbalinteresse.

Gast
Marjan
december 22, 2020 13:15
Antwoord op  Jopie

Cijfers VI zijn inmiddels gehalveerd.
Goed bezig bij Talpa!

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Marjan
Gast
Wanstaltige TV
december 22, 2020 11:26

Ik noem ze maar even:
De wansmaak van vele Hollanders…
Een Huis Vol, De SM en Moltalk.

Walgelijke tv programma’s
Waarvan akte…

Happy Holidays

Gast
Martijn
december 22, 2020 11:32
Antwoord op  Wanstaltige TV

Ik begrijp dat het niet goed voor je ego is, maar Niet jouw smaak staat niet gelijk aan wansmaak he…

Gast
Ronnie
december 22, 2020 12:05
Antwoord op  Martijn

Een Huis Vol is heerlijke TV en vooral een eye opener voor mensen met 1 of 2 kinderen die dat soms al te veel vinden. zoals ik. ;-) Wat is De SM?

Gast
Boy
december 22, 2020 12:39
Antwoord op  Ronnie

Mensen zouden geen 11 kinderen mogen krijgen, de wereld is al zwaar overbevolkt, en het gezin dat 11 kinderen heeft, daar word de zoon ook al vader van en de schoondochter zwanger is 17 jaar, toen zat ik nog op school.

Gast
Ron
december 22, 2020 11:17

Wat een geweldige aflevering gisteren. Het leek even dat Eva dagwinnaar zou worden, maar net niet door de antwoorden van Emma. Vanavond overigens de laatste keer want ze heeft er dan 7x gezeten. Die zien we wel terug in de finale ga ik vanuit.
Het gaat goed met LLDL op het nieuwe tijdstip. De kijkers weten het weer te vinden. Ze hebben bij Talpa nu de vooravond aardig op de rit. Maar verder is het drama er na met 100 jaar jong en Alle Hens aan Dek hebben ze weer 2 flops te pakken. Zie ik niet terug komen volgend seizoen. Maar dat zegt verder niets over de kwaliteit van beide programma’s. Was erg leuk.

Gast
Rob
december 22, 2020 11:27
Antwoord op  Ron

100 Jaar Jong kan best volgend seizoen terug komen als het op een beter tijdstip wordt geprogrammeerd. Het had om 21.30 moeten staan en niet om 20.30, want nu hadden ze last van De Slimste Mens en Spoorloos en daarvoor van Kopen Zonder Kijken.

Gast
Chiel
december 22, 2020 11:29
Antwoord op  Ron

Op de rit? Er kijken 200.000 mensen naar Lingo. Met vakantie en lockdown.

Gast
Rob
december 22, 2020 11:46
Antwoord op  Chiel

Naar Lingo kijken bijna alleen maar oudere mensen die los van de lockdown en vakantie toch al thuis zitten

Gast
Chiel
december 22, 2020 11:49
Antwoord op  Rob

Vorig jaar keken er nog 800.000 mensen naar. Met deze en de rest van de programma’s rond de 300.000 a 400.000 kijkers zou ik nou niet willen zeggen dat ze het daar op de rit hebben.

Gast
Jopie
december 22, 2020 11:49
Antwoord op  Rob

Als dat zo is dan hebben ze weinig kijkers er zijn 2.000.00
oudere in Nederland.

Gast
Bart
december 22, 2020 13:28
Antwoord op  Ron

En dan moeten de flops De Alleskunner, Iedereen is van de wereld, Het Jachtseizoen en De code van koppens nog komen.

Dom ook om Lingo om 18.00u te zetten.
Leren ze het nou wekelijk nooit daar bij die zender?

Er moet gewoon van 18.00 tot 19.00 of van 17.30 tot 18.30 een volwaardig nieuws programma komen met gewoon nieuws, Hart van Nederland, weer, show, crime, sport etc. Na dat nieuws aangevuld met Lingo, Lang leve de liefde (later een nieuwe reality soap), een nieuwe Nederlandse familie soap en nog een spel (bijvoorbeeld Deal or No Deal, Het Rad (zoals in België) of Prijzenslag (Cash & Carlo versie) met Rob Janssen. Eventueel als dat nieuws programma om 17.30u begint nog Man bijt hond erbij in de vooravond.

Gast
Lau
december 22, 2020 18:51
Antwoord op  Bart

Jachtseizoen kan, met wat aanpassingen, best een succes worden. Het idee is mooi, zelfde als Code van Koppens. Het moet dan echter wel een mooi tijdslot krijgen om mensen ervoor te enthousiasmeren. WIDM was ook niet in 1x zo groots als nu.

Eens vwb de vooravond. Er kan meer uit de vooravond gehaald worden dan nu het geval is. Vooral het tijdstip van 19.00 – 19.30 uur mist nu nieuws op de 3 grootste zenders.

Gast
Bart
december 22, 2020 23:10
Antwoord op  Lau

Het Jachtseizoen, de mensen die dat leuk vinden hebben het al gezien op YouTube. De Alleskunner is een leuk opvulletje maar geen programma voor op prime-time om 20.30u op je hoofdzender. Irritante bijkomstigheid is dat alle kandidaten allemaal mensen zijn die zoooooo graag met hun hoofd op tv komen dat ze waarschijnlijk nog elkaars kak op zouden eten om in de race te blijven. De code van Coppens is best een goed programma maar de titel is te nietszeggend. Dit gaat zeker niet winnen van Heel Holland Bakt en dat nieuwe programma van Chantal. Iedereen is van de wereld is alweer zo’n Talpa flut muziek show met bekende Nederlanders in een decor van led-verlichting en muren met bakstenen print.

Gast
Bart
december 23, 2020 20:14
Antwoord op  Bart

Ja een boek schrijver flapdrol, nepper

Gast
Topi
december 22, 2020 10:46

Zeker weten Emma is een Kanjer 😍

Gast
Norbert Tijhuis
december 22, 2020 11:48
Antwoord op  Topi

Heerlijk toch, dat zo’n moslim man zijn meerdere moet erkennen in een vrouw en ook nog een ongelovige, althans in zijn ogen. Vrouwen onderdrukken, dat kunnen ze, dan is het toch prachtig dat ze voor het hele volk op hun bek gaan!

Gast
toine de poepeter
december 22, 2020 13:24
Antwoord op  Norbert Tijhuis

Ahhh, dus daarom vinden al die Nederlanders het zo leuk, het is weer eens een “buitenlander” die onderuitgaat.

En ondertussen maar blijven roepen dat Nederlanders niet racistisch zijn, yeah right. Door en door racistisch, intollerant, ondankbaar, zo vals als het maar kan en als het even kan meteen alle eer opstrijken en de rest aan de kant duwen; die VOC mentaliteit is zo te zien nog niet uit het Nederlands DNA verdwenen.

Walgelijk volk wat niks te bieden heeft; dat is Nederland, de USA en China mollen dat kleine kut landje zo! Ieder land op de wereld denk ikwel!

Gast
Vrolijke Frans
december 22, 2020 21:07
Antwoord op  toine de poepeter

Zwaar getafeld, toine?

Gast
Martin
december 23, 2020 09:37
Antwoord op  toine de poepeter

Lui die vrouwen achterstellen, lui die mensen net een andere geaardheid achterstellen ….de patriarchale cultuur!

Die moet je blijven benoemen. Het zijn de intoleranten binnen onze maatschappij en over vertegenwoordigd bij justitie.

‘Walgelijk volk’ ….

Racistisch? Jeej, die heb ik de afgelopen 40 jaar nog niet gehoord.

Wacht maar tot de olie vlek van nu al onleefbare moslimwijken zich verder verspreid. Dan pas zul je intolerantie en discriminatie gaan ervaren.

Ondankbaar ? Verdiep je in de troefkaarten die velen binnen de moslimgemeenschap al 40 jaar trekken: de kaart van de slachtofferrol.
Azarkan heeft ook patent op die kaart.

Wens je veel wijsheid en mooie feestdagen!

Gast
Robbert
december 22, 2020 10:33

Hoe lang gaat dat Alle hens aan dek nog duren op SBS6? Volgens mij de grootste flop van dit tv seizoen. Nog erger: dat de producent, de zender en John de mol verwachten dat het een succes zou zijn. Ingehaald door een slappe kerstfilm van Hallmark op RTL…8

Gast
adelbrecht van amersfoort
december 22, 2020 10:46
Antwoord op  Robbert

Ik heb 1 aflevering gekeken. Daar ging moeder Grives uit haar dak omdat iemand volgens haar niet deed wat hij zou moeten doen. Zelfingenomen wannabee actrice die haar criminele verleden uitvent alsof het een talent is. Ben dan alleen zo benieuwd wat de gedachte was achter dit format, hoezo zouden er veel mensen kijken? Wat is nou de reden om het te willen zien, nou da’s duidelijk, er is geen reden en dus kijkt er geen hond.

Gast
Wanstaltige TV
december 22, 2020 11:28

Helemaal met u eens.

Gast
JobF
december 22, 2020 11:13
Antwoord op  Robbert

Gisteren was de laatste aflevering

Gast
Hugo.
december 22, 2020 10:30

Leuke en slimme meid.

Gast
Dex
december 22, 2020 10:23

Emma is zo slim en sexy love her.

Gast
T.van den Berg
december 22, 2020 10:20

Emma Wortelboer, kijk, als al die rellende jongeren dáár nou eens een voorbeeld aan namen !
Misschien iets leren in deze thuis zit tijd ??

Gast
kevin puskop
december 22, 2020 10:25
Antwoord op  T.van den Berg

Hallo hallo, even wakker worden!!!

Emma is zelf ook niet vies van een relletje, ik vind tevens dat BNN ook deels verantwoordelijk is voor het moreel verval van de laatste 3 generaties.

BNN zijn samen met POWned de relzenders van Nederland,

Gast
T.van den Berg
december 22, 2020 11:29
Antwoord op  kevin puskop

Ik hoor het je zeggen ! Dan is Emma dus nóg slimmer als ik al aan gaf!!!

Gast
Mag ik ook eens een keer wat zeggen.
december 22, 2020 10:17

Emma won voor de ZESDE keer. Emma voor president.

Gast
Exoterie
december 22, 2020 09:58

Farid Azarkan gaat door en was beter dan “de vrouw van”.
En eindelijk heeft Denk een uitstekende lijsttrekker!

Gast
pepe
december 22, 2020 09:46

“Vanavond is het zevende en voorlopig laatste optreden van Emma Wortelboer in De Slimste Mens. Kandidaten mogen, op de finaleweek na, namelijk niet langer dan zeven keer verschijnen in het programma”.

zo stom in het origineel ga je gewoon door totdat je verliest 21 22 keer op rij is het record geloof ik

dan is echt de slimste (in het spel) de slimste mens ter wereld
dit is maar een slap aftreksel

Gast
KeesC
december 22, 2020 11:26
Antwoord op  pepe

Wat een onzin. 300x winnen en dan 1 slechte dag en dan wint een dodo die net goed gokt. Nee, dan heb je echt de slimste… Of de gelukkigste…

Gast
Tim
december 22, 2020 09:42

Alle drie de Talpa zenders incl hoofdzender SBS6 op prime time bij de minst scorende zenders

Top John, daaaaag Talpa

Gast
Jack
december 22, 2020 09:57
Antwoord op  Tim

Boeiend! Who cares?

Gast
Coen
december 22, 2020 09:33

Emma Wortelboer meisje 24 met een Havo diploma
Presentatrice , schrijft colums
Heeft geen uitkering of subsidie ,
Woont op zichzelf
En ook nog fris en bijdehand .
In d eze tijd bijna bijzonder . Respect
Zou als ouder trots zijn .

Gast
Kevin
december 22, 2020 09:37
Antwoord op  Coen

Er lopen nog wel meer jongeren rond met hogere opleidingen die in grotere huizen wonen en meer verdienen in een jaar dan dat u in us leven hebt verdiend….

Bent u daar ook trots op? Of zijn dat weer patsers?

Gast
T.E.D.
december 22, 2020 10:07
Antwoord op  Kevin

Dat ligt er aan, gedragen ze zich ook als patsers?

Gast
Jack
december 22, 2020 10:16
Antwoord op  Kevin

Je mist weer de point.

Gast
Mister BIC
december 22, 2020 21:19
Antwoord op  Jack

Ik ben mijn ballpointe kwijt. Iemand een BIC gezien?

Gast
Paul Lamote
december 22, 2020 12:56
Antwoord op  Coen

Ze heeft VWO gedaan, geen HAVO.

Gast
kevin puskop
december 22, 2020 13:26
Antwoord op  Paul Lamote

Wat een ontzettende domme kut mnongool ben jij man!

Hier van wikipedia, dus het is waar:

LevensloopWortelboer groeide op in Manderveen en ging naar de Openbare Scholengemeenschap Het Erasmus in Almelo,[1] waar ze haar havo-diploma behaalde.

En nou weer je bek houden!

Gast
kevin puskop
december 22, 2020 13:27
Antwoord op  Paul Lamote

Wat een ontzettende domme k ut mnongool ben jij man!

Hier van w ikipedia, dus het is waar:

“Levensloop: Wortelboer groeide op in Manderveen en ging naar de Openbare Scholengemeenschap Het Erasmus in Almelo,waar ze haar havo-diploma behaalde.”

En nou weer je bek houden!

Gast
Geneerme en Derksen geldgraaiers zonder kijkers
december 22, 2020 09:07

De VI clan is verwoorden tot een stelletje nietszeggende praatpoppen. Wat een niveau.

Geen verstand van voetbal, geen verstand van maatschappelijke problemen alleen luchtfietserij en en elke week weer de zelfde zeer flauwe grappen. Kunnen alleen nog om zich zelf lachen.

Droevige Talpa retoriek: geldgraaien en als tegenprestatie onzinnigheid voor zwakzinnigen verkopen.

Gast
Wanstaltige TV
december 22, 2020 11:31

Maar wel stiekem kijken zeker.
Anders zou ik niet weten hoe u aan die (non) “wijsheid” komt …….

Gast
ZPG18
december 22, 2020 09:04

Hoe kunnen allochtonen nou slimmer zijn dan de gewone Nederlander? Ik snap daar echt niks van….

Gast
INEZ
december 22, 2020 09:35
Antwoord op  ZPG18

Je kan je Rascistisch zijn niet verbergen, he gewone nederlander. Zo zie je maar weer.

Gast
ZPG18
december 22, 2020 09:56
Antwoord op  INEZ

Allochtonen zijn de grootste en ergste racisten.

Ja ja, racistisch. Zo spel je dat lieve Inez. Je bent gezakt voor de Slimste Mens. Volgende!

Gast
T.E.D.
december 22, 2020 10:12
Antwoord op  ZPG18

Je kan een hele bevolkingsgroep generaliseren, maar dat maakt je nou niet bepaald minder racistisch 👀

Gast
je moeder is lelijk
december 23, 2020 02:35
Antwoord op  T.E.D.

“Nederlander” is geen ras maar een nationaliteit, dus iets zeggen over Nederlanders is niet racistisch. De enige mensen op de wereld die racistisch kunnen zijn zijn WITTE NEDERLANDERS!

Zelfs de Duitsers in wo2 waren nog minder racistisch als dat witte Nederlanders vandaag de dag zijn!

Gast
Cmpltdnkr
december 22, 2020 21:25
Antwoord op  ZPG18

“rassies” is ook wel een leuke variant. Net doen alsof je een “tokkie” bent.
Daar snappen policor wappies niets van.

Gast
Schrijf Nederlands
december 22, 2020 10:06
Antwoord op  INEZ

Jij kunt niet verbergen dat je racistisch en analfabeet bent.

Gast
geleuter
december 22, 2020 10:40
Antwoord op  Schrijf Nederlands

Ongetwijfeld weer zo’n PVV-er die nodig iets over allochtonen kwijt moet. Van die flinkerds als ze voor de rechter staan dan stotteren dat het niet zo bedoeld was. Over slim gesproken

Gast
Han Wouter Kakelbeke
december 22, 2020 21:30
Antwoord op  geleuter

Zo te zien, ben jij een D’66 rechter, die de godganse dag tegen stotterende PVV’ers staat te leuteren.

Gast
Iron Lady
december 22, 2020 21:21
Antwoord op  INEZ

Misschien bedoelt hij het ironisch.

Gast
Domme Nederlander die wel veel weet
december 22, 2020 10:11
Antwoord op  ZPG18

Omdat het voor een groot deel een kennisquiz is met veel Nederlandse vragen. Kennis heeft weinig met intelligente te maken.

Gast
Jack
december 22, 2020 10:14
Antwoord op  ZPG18

Dat jij daar niets van snapt, zegt vooral iets over jezelf. Je kunt beter niet zo te koop lopen met je domheid.

Gast
Rutger
december 22, 2020 10:25
Antwoord op  ZPG18

U bent dus allochtoon?

Gast
kevin dildokopf
december 22, 2020 09:02

Pff, alsof het een “prestatie” is om van Farid een quiz te winnen, Emma heeft enkel een havo diploma dus kan je nagaan!

Gast
Schrijf Nederlands
december 22, 2020 10:12
Antwoord op  kevin dildokopf

…..Havodiploma dus kun je nagaan.

Gast
Job
december 22, 2020 10:12
Antwoord op  kevin dildokopf

”enkel een havo diploma”? Dat klinkt wel heel geringschattend. Hier leeft sterk de indruk dat je je naam eer aan doet en zelf niet eens de basisschool hebt afgemaakt. Kansloos!

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Job
Gast
Kevin Dildokopf
december 22, 2020 10:21
Antwoord op  Job

Houd toch je k ankerbek dicht man, patsen met je opleiding is echt iets wat brugklassers doen; nooit volwassen geworden?

Dat men hier onder de indruk is van emma zegt al genoeg over hun verstandelijke vermogens, het verbeteren van spelling maakt tevens ook echt to-taal geen indruk op mij. Echt iets wat mensen doen die niet veel om handen hebben.

Echt iets voor mensen die ergens in het autisme spectrum hangen met hun verstand, sociaal onaangepasten die de discussie niet meer kunnen volgen omdat het even niet op hun manier gaat,

en nou optyfen!

Gast
Guttegut
december 22, 2020 10:25
Antwoord op  Kevin Dildokopf

Let is op je woordgebruik idioot?

Gast
Kevin dildokopf
december 22, 2020 10:29
Antwoord op  Guttegut

Nee ik maak zelf wel uit hoe ik praat en daar gaat u he-le-maal niks aan veranderen!

Gast
Geen dildokop
december 22, 2020 12:13
Antwoord op  Guttegut

Let eens op…

Gast
Fox
december 22, 2020 10:27
Antwoord op  kevin dildokopf

Ik heb enkel vmbo en heb toch een miljoenenbedrijf kunnen opbouwen.

Gast
kevin dildokopf
december 22, 2020 10:30
Antwoord op  Fox

ja en ik heb nooit op school gezeten en ben nog steeds dakloos en heb een triljoenen bedrijf opgebouwd enkel door naar youtube business en marketings goeroe’s te kijken.

Zo ken ik er nog wel een paar

Gast
Johnson
december 22, 2020 10:47
Antwoord op  kevin dildokopf

De meest succesvolle mensen hebben niet meer dan een havo diploma.

Gast
Kev vibo
december 22, 2020 11:04
Antwoord op  Johnson

Bullshit man, de meest succesvolle mensen ter wereld komen namelijk niet uit Nederlander en havo heb je alleen in Nederland dus je opmerking gaat niet op….

Of wilde je echt serieus beweren dat Bill gates en Steve jobs niets meer dan een havo diploma hadden?

Gast
Cmpltdnkr
december 22, 2020 21:39
Antwoord op  Kev vibo

Zij hebben in Nederland op school gezeten. Je weet toch dat Bill alles stiekem doet, geheim houdt en dat ze bij de NOS stiekem geld van hem hebben aangenomen?

Gast
Geen dildokop
december 22, 2020 12:15
Antwoord op  Johnson

De succesvolste mensen hebben niet meer dan een Havodiploma.

Gast
Fox
december 22, 2020 15:12
Antwoord op  kevin dildokopf

Het is maar geld Kulvin

Gast
Ne-lly
december 22, 2020 08:57

Beau – ruim 100.000 zappen weg na het hoofd van zichzelf zat te zijn.
Op1 + ruim 450.000

Kwaliteit wint altijd.

Gast
Merthe
december 22, 2020 09:02
Antwoord op  Ne-lly

-1.400.000 als Spoorloos begint, en weer -900.000 als Klassen begint.

En dat Op1 stijgt t.o.v. het programma ervoor heeft meer met de extreem slechte score van Klassen te maken dan met de kwaliteit van Op1.

Gast
Ne-lly
december 22, 2020 09:06
Antwoord op  Merthe

Na het RTL nieuws – 500.000 voor Beau en zijn nep dakloze.

RTL is gewoon op zijn retour. Ik heb het niet over Talpa. Ik ben je voor.

Gast
Merthe
december 22, 2020 09:10
Antwoord op  Ne-lly

Beau komt helemaal niet na het RTL Nieuws, en stijgt zelfs iets t.o.v. GTST.

RTL stijgt de laatste tijd in marktaandeel, dus hoezo op z’n retour?

Het meervoud van dakloze is daklozen.

Gast
Ne-lly
december 22, 2020 09:36
Antwoord op  Merthe

Het meervoud van verbeter is verbeteren. Dom is nog dommer Iets voor Beau.

NPO kan zijn kijkers wel vasthouden en zappen na het nieuws naar NPO 2 en 3. Goed he!

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Ne-lly
Gast
Lot
december 22, 2020 11:14
Antwoord op  Ne-lly

Ik zie het anders, Beau en de daklozen 929.000 kijkers
Beau talkshow 813.000 kijkers
Maar liefst 1742.000 mensen die gisteren graag naar het hoofd van Beau gekeken hebben.

Gast
Jeroen Smit
december 22, 2020 08:56

Het blijft een irrelevant en irritante bakvis.

Gast
Job
december 22, 2020 10:07
Antwoord op  Jeroen Smit

Ze is niet zo ‘n ingeblikte grijze muis, maar grappig en spontaan. Dat is weer eens wat anders of moet iedereen in dezelfde mal passen?

Gast
JanH
december 22, 2020 08:53

Mocht Emma Wortelboer uiteindelijk winnen, dan kan de titel De Slimste Mens wel in de prullenbak.

Gast
Ne-lly
december 22, 2020 08:58
Antwoord op  JanH

Ze is nu al slimmer dan Tante Ans

Gast
pepe
december 22, 2020 09:49
Antwoord op  JanH

dat slim slaat niet op je IQ maar hoe handig je in spelletjes bent

Gast
Peter van der PLas.
december 22, 2020 08:49

De mannen van VI verdwijnen ook angstaanjagend in de vergetelheid en heb zitten kijken maar het is ook echt niets meer.

Gast
pepe
december 22, 2020 09:50
Antwoord op  Peter van der PLas.

als je blij bent dat je de Champions League kwijt bent (dat moet zeggen van ome John) dan mag je ook niet meer serieus genomen worden

Gast
Anaal_digitaal
december 22, 2020 08:46

Het Linkse M weer niet in de top 15

Gast
Tsja
december 22, 2020 08:49
Antwoord op  Anaal_digitaal

Dat is ook erg lastig als je geen uitzending hebt…

Gast
Paul Lamote
december 22, 2020 14:28
Antwoord op  Tsja

Gelukkig is M voorlopig weer van de buis.

Gast
tja
december 22, 2020 08:53
Antwoord op  Anaal_digitaal

Misschien omdat M vrijdag de laatste uitzending had.

Gast
sneuneus
december 22, 2020 08:57
Antwoord op  Anaal_digitaal

Dat is ook lastig als het niet wordt uitgezonden

Gast
kevin dildokopf
december 22, 2020 09:04
Antwoord op  Anaal_digitaal

Voor M weer een itempje kan maken moet er weer een jihad bruidje terugkomen naar Nederland…..

Wellicht is het een leuk idee om die kerel die die aanslag in Utrecht pleegde op die tram uit te nodigen en hem te interviewen via skype ofzo? Helemaal van deze tijd en past perfect in het plaatje van M.

Kan Margriet hem vragen naar zijn beweegredenen en dan vervolgens aan het eind van zijn betoog “H E L D E R” zeggen….

Gast
Vrolijke Frans
december 22, 2020 21:42
Antwoord op  kevin dildokopf

En dan zegt hij “Je halve kont staat open slet”.

Gast
Albert Verhinderd
december 22, 2020 08:43

Jammer dat er meer mensen naar de bagger van Luukje Inkinkje kijken in plaats van echte mensen bij Beau en de daklozen. Tja, dit land gaat ten onder dankzij tokkies.

Gast
Job
december 22, 2020 10:04
Antwoord op  Albert Verhinderd

Dit land wil kennelijk niet naar tokkies kijken.

Gast
Wim
december 22, 2020 08:37

NPO 1-2 en 3, op prime time 4 miljoen kijkers.

Gast
Jack
december 22, 2020 10:03
Antwoord op  Wim

Is dat jouw verdienste?

Gast
Zomaar iemand
december 22, 2020 08:32

Kennis heeft niets met slimheid te maken.

Gast
Ne-lly
december 22, 2020 08:26

NPO 1, 2 en 3 goud, zilver en brons op prime time.

Wat een kwaliteit

Gast
Merthe
december 22, 2020 08:27
Antwoord op  Ne-lly

En over SBS 6 heb je het ineens niet meer?

Gast
Pulpa is en blijft niks, ranzige geldgraaiers
december 22, 2020 09:10
Antwoord op  Merthe

Sjon en Linda zijn nog aan het verhuizen en opbouwen hoor

Gast
Wyatt
december 22, 2020 08:23

De kloof tussen RTL en Talpa wordt alleen maar groter.

Gast
Jansen & Janssen
december 22, 2020 08:22

Misschien moet de naam van het programma veranderd worden naar “de minst domme mens”. Mijn hemel, wat hebben deze BN-ers soms weinig algemene ontwikkeling en kennis.

Gast
Zalmneusje
december 22, 2020 09:27
Antwoord op  Jansen & Janssen

Vooral dit seizoen. Bij de sumpelste vragen niet eens een ‘o ja’, maar er echt nog nooit van gehoord hebben.

Gast
Fox Mulder
december 22, 2020 08:17

De zender van SBS staat weer uit?

Gast
Onze Held Geert
december 22, 2020 08:17

Emmaaaa

Gast
Merthe
december 22, 2020 08:13

510.000 kijkers is niet bepaald goed voor de maandagse VI…

Gast
Beau had maar 400.000 kijkers meer
december 22, 2020 08:18
Antwoord op  Merthe

Blijven relativeren graag.

Gast
Merthe
december 22, 2020 08:20

Hahaha, maar 400.000 kijkers meer? Dat is bijna twee keer zoveel Ne-lly!

En SBS 6 zat weer onder de 300.000 kijkers op primetime.

Gast
Ne-lly
december 22, 2020 08:22
Antwoord op  Merthe

Ik ben wel de echte Ne-lly, kleuter

Gast
Merthe
december 22, 2020 08:23
Antwoord op  Ne-lly

Weet ik! Ik heb het ook tegen jou!

Gast
Ne-lly
december 22, 2020 08:30
Antwoord op  Merthe

Leugens verspreiden bedoel je…

Gast
WEST*
december 22, 2020 08:57
Antwoord op  Merthe

Waarom SBS6 toch altijd lager in kijkcijfers , is mij totaal een raadsel?
Of komt het dat er teveel vakkenvullers winkel cassieres magazijn bediendes, lopende band krachten ,mensen die in sociale werkplaatsen werken en overig ongeschoolde personen die
pretentieloos amusement verkiezen boven kwaliteit .
SBS is echt geen slechte zender, en sla het qua kwaliteit zelfs hoger aan dan RTL !
De kijker zit in een kijkers sleur . Blindelings gaat het eerst op 1, en als dat niets is blijven ze hangen op 4 Maar kijken niet verder dan hun neus lang is .
RTL profiteert van de domheid van kijkers !

Gast
Xantippe
december 22, 2020 12:18
Antwoord op  Merthe