Kerstavond: All You Need Is Love verslaat Meilandjes met ruime cijfers

De kijkcijfers van donderdag 24 december 2020 (SKO) – Robert ten Brink trok op kerstavond twee keer zo veel kijkers als zijn grootste uitdager: Martien Meiland. Robert had er 2 miljoen, Martien 1 miljoen.

All You Need Is Love © RTL

All You Need Is Love kijken is voor veel mensen een traditie op kerstavond. Ook gisteren was de kerstshow van Robert ten Brink weer oppermachtig op prime time met een score van ruim 2 miljoen kijkers (34 procent). Een prima score, al had Robert met de huidige coronalockdown vast op veel meer kijkers gehoopt.

Geen coronabonus

De afgelopen tien jaar, van 2010 tot en met 2019, keken er naar de kerstspecial respectievelijk 2,8 miljoen 2,1 miljoen, 2,6 miljoen, 2,7 miljoen, 2,7 miljoen, bijna 3 miljoen, ruim 3 miljoen, 2,3 miljoen, 2,3 miljoen en 1,9 miljoen kijkers. Vorig jaar was de concurrentie nagenoeg hetzelfde met ook De Slimste Mens en de Meilandjes.

Het zilver op kerstavond was voor NPO 2 dankzij het door 1,3 miljoen mensen (21 procent) bekeken De Slimste Mens. Het brons is voor de SBS 6-show Kerst met de Familie Meiland, waar 1 miljoen mensen (17 procent) naar keken. Verder was de documentaire Youp het meest in trek met 767.000 kijkers (12 procent) op NPO 1.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • Veronica scoorde met Long Kiss Goodnight: 304.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Mingle All The Way: 302.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Whitney: 189.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met The Greatest Showman: 159.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Ton Kas Kakmaker: 153.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Pech op de Piste: 95.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), Een huis vol (1 miljoen), EenVandaag (949.000), RTL Boulevard (870.000), GTST (764.000) en Editie NL (712.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Beau en de Daklozen (819.000), Hart van Nederland (620.000), Nationale Kerstavond (529.000), Top 2000 Hekkensluiters (525.000) en Shownieuws (503.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 27 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 12 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.179.00001. RTL4 / 26.5%
02. All You Need Is Love (RTL4) 2.042.00002. NPO1 / 17.4%
03. De Slimste Mens (NPO2) 1.340.00003. SBS6 / 12.1%
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.234.00004. NPO2 / 8.5%
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.114.00005. NPO3 / 5.7%
06. Een huis vol (NPO1) 1.020.00006. RTL8 / 4.0%
07. Kerst met de Familie Meiland (SBS6) 1.019.00007. Vero / 3.9%
08. EenVandaag (NPO1) 949.00008. NET5 / 3.0%
09. RTL Boulevard (RTL4) 870.00009. RTL7 / 2.7%
10. Beau en de daklozen (RTL4) 819.00010. RTL5 / 2.0%
11. Youp (NPO1) 767.00011. RTLZ / 1.3%
12. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 764.00012. Discov / 1.1%
13. Editie NL (RTL4) 712.00013. BBC / 1.1%
14. Zes uur nieuws (RTL4) 642.00014. N.geog / 0.7%
15. Hart van Nederland (SBS6) 620.00015. SBS9 / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. RTL Nederland 36,8%
02. Publieke Omroep 31,6%
03. Talpa TV 19,6%

Wat vindt u?

Alle polls

De NPO-talkshows vertrekken uit Amsterdam. Een goede zaak?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen