Kerstavond: All You Need Is Love verslaat Meilandjes met ruime cijfers

De kijkcijfers van donderdag 24 december 2020 (SKO) – Robert ten Brink trok op kerstavond twee keer zo veel kijkers als zijn grootste uitdager: Martien Meiland. Robert had er 2 miljoen, Martien 1 miljoen.

All You Need Is Love © RTL

All You Need Is Love kijken is voor veel mensen een traditie op kerstavond. Ook gisteren was de kerstshow van Robert ten Brink weer oppermachtig op prime time met een score van ruim 2 miljoen kijkers (34 procent). Een prima score, al had Robert met de huidige coronalockdown vast op veel meer kijkers gehoopt.

Geen coronabonus

De afgelopen tien jaar, van 2010 tot en met 2019, keken er naar de kerstspecial respectievelijk 2,8 miljoen 2,1 miljoen, 2,6 miljoen, 2,7 miljoen, 2,7 miljoen, bijna 3 miljoen, ruim 3 miljoen, 2,3 miljoen, 2,3 miljoen en 1,9 miljoen kijkers. Vorig jaar was de concurrentie nagenoeg hetzelfde met ook De Slimste Mens en de Meilandjes.

Het zilver op kerstavond was voor NPO 2 dankzij het door 1,3 miljoen mensen (21 procent) bekeken De Slimste Mens. Het brons is voor de SBS 6-show Kerst met de Familie Meiland, waar 1 miljoen mensen (17 procent) naar keken. Verder was de documentaire Youp het meest in trek met 767.000 kijkers (12 procent) op NPO 1.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • Veronica scoorde met Long Kiss Goodnight: 304.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Mingle All The Way: 302.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Whitney: 189.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met The Greatest Showman: 159.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Ton Kas Kakmaker: 153.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Pech op de Piste: 95.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), Een huis vol (1 miljoen), EenVandaag (949.000), RTL Boulevard (870.000), GTST (764.000) en Editie NL (712.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Beau en de Daklozen (819.000), Hart van Nederland (620.000), Nationale Kerstavond (529.000), Top 2000 Hekkensluiters (525.000) en Shownieuws (503.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 27 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 12 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.179.00001. RTL4 / 26.5%
02. All You Need Is Love (RTL4) 2.042.00002. NPO1 / 17.4%
03. De Slimste Mens (NPO2) 1.340.00003. SBS6 / 12.1%
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.234.00004. NPO2 / 8.5%
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.114.00005. NPO3 / 5.7%
06. Een huis vol (NPO1) 1.020.00006. RTL8 / 4.0%
07. Kerst met de Familie Meiland (SBS6) 1.019.00007. Vero / 3.9%
08. EenVandaag (NPO1) 949.00008. NET5 / 3.0%
09. RTL Boulevard (RTL4) 870.00009. RTL7 / 2.7%
10. Beau en de daklozen (RTL4) 819.00010. RTL5 / 2.0%
11. Youp (NPO1) 767.00011. RTLZ / 1.3%
12. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 764.00012. Discov / 1.1%
13. Editie NL (RTL4) 712.00013. BBC / 1.1%
14. Zes uur nieuws (RTL4) 642.00014. N.geog / 0.7%
15. Hart van Nederland (SBS6) 620.00015. SBS9 / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. RTL Nederland 36,8%
02. Publieke Omroep 31,6%
03. Talpa TV 19,6%

82 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Ikke
december 26, 2020 11:36

Mag wel iets meer in Kerstsfeer uitgezonden worden, zeker tweede Kerstdag.

Gast
Chiel
december 26, 2020 23:33
Antwoord op  Ikke

Er is volgens mij nog nooit zo veel met kerst geweest op tv en on demand. Rtl heeft kerstdorpen maken, all together now kerst, lego kerst, all you need is love, daar de film van ook nog, 2 kerstseries op videoland. Hoe wordt het gemaakt: kerstgoederen 4 afl op rtlz, 1 maand lang 2 kerstfilms op rtl8. Sbs6 heeft 4 uur kerst meiland….

Gast
Wouter
december 26, 2020 03:04

Walgelijk deze kerstman op kerstavond.

Gast
Dave
december 25, 2020 15:18

Auwww maar 2 miljoien voor All you need is Love. Slecht hoor. Heerlijk gekeken naar de slimste en Meilandjes.

Gast
Ongelooflijk
december 25, 2020 17:59
Antwoord op  Dave

Flapdrol

Gast
Daantje
december 25, 2020 15:00

De meilands waren leuk met chateau. Het was nieuw en leuk om naar te kijken. En nu? Gegil van Martien en Maxime, voorspelbaar en krijg zelfs een beetje een hekel aan Martien met zijn gemaakte loopje, gegil en niets goed vinden. En dan Maxime tegen haar moeder ” Pipo”. Je zag dat Erica vaak op haar tong beet. Helaas, hun tijd is echt voorbij. Genoten maar nu tijd voor wat anders.

Gast
appel
december 25, 2020 14:08

ik miste een warm kerst-interview met een moslim-terroriste op Kerstavond

Gast
Black Panther
december 25, 2020 13:34

Was wel pijnlijk dat vreemdganger Hazes een lied begon in zo’n programma.

Ook pijnlijk op een andere manier om Jan Dulles te zien.

Gast
Ongelooflijk
december 25, 2020 18:00
Antwoord op  Black Panther

Doe niet zo hypocriet

Gast
Josefine
december 25, 2020 12:39

De meilandjes was weer top , er moeten meer uitzendingen komen van deze Fam ..

Gast
quibuus
december 25, 2020 11:35

Ja wat moet SBS anders dan de Meilandjes helemaal uitmelken. Het is echt een strontvervelend Familie………..

Gast
John
december 25, 2020 11:31

Vergelijkbaar met vorig jaar dus. Prima cijfers.

Gast
Ron
december 25, 2020 11:29

Oudejaarsconference van youp was hem echt niet dit jaar

Gast
Bart
december 25, 2020 11:20

De nationale kerstavond op NPO 1 : fantastisch!! Wat een zangtalent en sfeer! Had veel meer kijkers moeten hebben!!

Gast
Robin Martens Lover
december 25, 2020 11:08

Vorig jaar duurde All you need is love veel langer, van 20.30 tot 23.30 uur, nu maar 2 uurtjes, denk dat ze niet genoeg items konden draaien ivm lockdown etc

Gast
Ron
december 25, 2020 10:58

Mooie cijfers voor de Meilandjes, eigenlijk net zoals vorig jaar. Leuke aflevering. AYNIL is een instituut op kerstavond, daar kom je niet zomaar over heen.

Gast
Sabine
december 25, 2020 10:49

Nationale kerstavond was prachtig! Had meer kijkers verdiend. Joris Linssen ook hele goeie verteller. Kan zo The Passion doen volgend jaar! (als het door kan gaan)

Gast
Bart
december 25, 2020 11:21
Antwoord op  Sabine

Helemaal mee eens. Was fantastisch

Gast
Ongelooflijk
december 25, 2020 18:01
Antwoord op  Bart

Helemaal mee oneens, was dramatisch

Gast
Daan
december 25, 2020 10:25

Gisteren gekeken naar de Meilands familie en ik voelde voor het eerst afkeer. Niet van Martien want ik vind hem gewoon leuk, ook niet van Erica en ook niet van Montana en Claire, maar van die nitwit Maxime. Wat is dat een vervelende irritante hysterische vrouw. Die stem, dat spraakgebrek, het nadoen van haar vader het constant roepen van meid. Zij moet echt de serie uit, ze voegt niets toe en zij laat kijkers afhaken. Geef Montana meer aandacht, zo een leuke vrouw en zo hardwerkend. Alles beter dan die enge Maxime. Vreselijk!

Gast
Mijn naam is haas ik weet van niets
december 25, 2020 10:55
Antwoord op  Daan

Doem beeld enge mensen .

Gast
Jopie
december 25, 2020 11:05
Antwoord op  Daan

Kom je wel laat achter!!

Gast
Marianne
december 25, 2020 15:51
Antwoord op  Daan

Klopt helemaal. Ik vind Maxime ook een vervelende vrouw, ze gilt en doet haat vader teveel na, zit ze aan de crack deze gekke vrouw? Montana vind ik ook leuk en ze komt aardig over. Erica vind ik wel gaan alleen die opmerking tegen Martien over zijn looks vind ik niet aardig. Zelf is zelf ook niet bepaald een schoonheid.

Gast
Herr Mann
december 25, 2020 10:00

De Meilandjes begonnen zo sympathiek, leuke mensen met een droom. Het is nu het tegenovergestelde, verwende mensen met niets te doen. De Meilandjes gedragen zich als de Meilandjes, ze spelen een rol. Over hun hoogtepunt heen denk ik.

Gast
Laura herself
december 25, 2020 09:49

Moet ook zeggen dat die Meiland specials helemaal niet leuk zijn
om te kijken.

Gast
Oma den A
december 25, 2020 09:30

Heerlijk weer dat All you need is love. Pantoffels aan, voetjes omhoog een kopje thee erbij en genieten maar.

Gast
Robbert
december 25, 2020 09:13

De Meiland kerstspecial was ook best wel saai, er gebeurde te weinig en het was ook weinig grappig. En dan 4 uur lang!

Gast
1e kerstdag
december 25, 2020 09:09

De Meilandjes storten niet in zoals de afgang gisteren van Robert met zijn kerstshow.

Gast
Merthe
december 25, 2020 09:13
Antwoord op  1e kerstdag

AYNIL scoorde gisteren hoger dan vorig jaar.

Gast
Mijn goede voornemens voor 2021
december 25, 2020 09:36
Antwoord op  Merthe

De Meilandjes over heel 2020 ook!

Gast
Merthe
december 25, 2020 09:44

Dat ontkent toch ook niemand, de Meilandjes scoren inderdaad prima, het probleem is echter dat er niet zo heel veel andere SBS 6 programma’s zijn die ook goed scoren.

Gast
Mijn goede voornemens voor 2021
december 25, 2020 10:11
Antwoord op  Merthe

Droom maar verder!

Gast
Jopie
december 25, 2020 11:06

Hoef je niet voor te dromen kun je aan de cijfers zien!!

Gast
Kijker
december 25, 2020 08:47

Tip voor RTL: maak nou eens overdag ook elk uur uitzendingen van RTL Nieuws op RTL 4. NPO 1 heeft torenhoge kijkcijfers, ook overdag! RTL Z is geen optie. Te niche en een flop.

Gast
Europik
december 25, 2020 09:25
Antwoord op  Kijker

Wat zou dat kosten denk je?
Doe eens een gokje hoeveel mensen daar aan moeten werken voor een nieuwsflits je van 6 minuten op beeld?

Gast
Bart
december 25, 2020 10:43
Antwoord op  Europik

Dat valt wel mee. Die mensen van het RTL Nieuws zijn toch al de hele dag aan het werk. Het hoeven ook niet allemaal live uitzendingen te zijn.

Gast
Karbonade
december 25, 2020 09:49
Antwoord op  Kijker

Heb je wel eens van het internet gehoord?
24 uur per dag, 7 dagen in de week het laatste nieuws.

Gast
Mick
december 25, 2020 11:34
Antwoord op  Kijker

Hier doen ze nu net alsof dat te duur is. Regionale omroepen kunnen het ook gewoon betalen, dan kan RTL het ook. Eerst hadden ze ook gewoon overdag RTL Nieuws op RTL7.

Gast
1e kerstdag
december 25, 2020 08:41

De zes minst scorende top-tien-zenders scoorden als volgt op prime time:

3x RTL waarvan 2 onderaan: wat erg
2x Talpa en 1 x NPO: TOP

Gast
Merthe
december 25, 2020 08:45
Antwoord op  1e kerstdag

Nou nou, wat erg! RTL 5, 7, en 8 staan vrijwel altijd op plaatsen 5 t/m 10. Dat er maar twee Talpa zenders op deze plaatsen staan komt doordat SBS 9 nog veel lager staat! En de NPO heeft minder zenders dus automatisch ook minder zenders op plaatsen 5 t/m 10. Dom bericht.

Gast
1e kerstdag
december 25, 2020 09:01
Antwoord op  Merthe

Dom bericht van een nog dommere ……..

Laatst bewerkt 28 dagen geleden door 1e kerstdag
Gast
Merthe
december 25, 2020 09:14
Antwoord op  1e kerstdag

Inhoudelijk reageren is niet mogelijk?

Gast
1e kerstdag
december 25, 2020 09:16
Antwoord op  Merthe

Vooruit:

Ik heb het over uitzendingen niet over zenders.

  • Veronica scoorde met Long Kiss Goodnight: 304.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Mingle All The Way: 302.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Whitney: 189.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met The Greatest Showman: 159.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Ton Kas Kakmaker: 153.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Pech op de Piste: 95.000 kijkers.
Laatst bewerkt 28 dagen geleden door 1e kerstdag
Gast
Merthe
december 25, 2020 09:43
Antwoord op  1e kerstdag

Daarvoor geldt natuurlijk precies hetzelfde: Talpa staat maar twee keer in dit rijtje omdat SBS 9 nog slechter scoort.

Gast
JobF
december 25, 2020 09:51
Antwoord op  Merthe

Misschien omdat SBS 9 op plek 19 staat? Je moet SBS 9 met RTLZ vergelijken niet met RTL 8.

Gast
Merthe
december 25, 2020 09:53
Antwoord op  JobF

Nee, SBS 9 is de vierde zender van Talpa, RTL 8 de vierde zender van RTL.

Gast
Mijn goede voornemens voor 2021
december 25, 2020 10:10
Antwoord op  JobF

Precies maar dat heeft deze dombo niet door.

Gast
Mijn goede voornemens voor 2021
december 25, 2020 10:12
Antwoord op  Merthe

Droom maar verder met je fake

Gast
Jopie
december 25, 2020 11:07
Antwoord op  1e kerstdag

Hoor wie ;t zegt!!!

Gast
Zomaar
december 25, 2020 09:02
Antwoord op  1e kerstdag

LOL

Gast
willem
december 25, 2020 08:40

Er is best wel een compliment aan RTL op zijn plaats , het was een met liefde gemaakt programma, heel goed geanticipeerd op de Corona 1.5 meter , ook Corona strak weergegeven in het decor ,en in het bus vervoer , en dan ook nog kijkcijfer gerelateerd , maar nipt verslagen door het bijna onaantastbare NOS journaal .
Een mooie kerstavond, in een moeilijke tijd .

Gast
Kots op RoTeBr
december 25, 2020 08:18

Waarom staan wannabe immigranten centraal met kerst? Loving immigration here?

Gast
Annelies
december 25, 2020 08:47
Antwoord op  Kots op RoTeBr

Volgens mij zoeken de Nederlanders hun zelf op of niet ?

Gast
Jean
december 25, 2020 08:17

De Meilandjes zijn echt zwaar op hun retour, te geregisseerd (gegil van Martien) en vooral de irritante Maxine doet veel afbreuk aan de Meilandjes, die van haar simpele en nietszeggende bijrol de hoofdrol wil maken, ik ben blij dat ze voorlopig niet meer terugkomen op de buis.

Gast
Max
december 25, 2020 08:45
Antwoord op  Jean

Je hoeft niet te kijken hoor!

Gast
Casa de Paplepel
december 25, 2020 10:52
Antwoord op  Max

Oh, dat wist ik niet. Goed dat je het zegt!

Gast
Jopie
december 25, 2020 11:09
Antwoord op  Max

Doe ik ook niet hoef die relnicht met familie niet te zien!!!!

Gast
Zomaar
december 25, 2020 09:14
Antwoord op  Jean

Hoezo geregisseerd met een verhaallijn? Omdat de hele Meiland familie ergens in oktober in Zweden kerst vierden?
Gewoon toeval hoor.

Gast
Idioot
december 25, 2020 10:44
Antwoord op  Zomaar

Kerst in oktober, dus iets was er geregisserd

Gast
Tycho Graagnat
december 25, 2020 08:14

Niet gezien.
Begrijp de cijfers aan de ene kant wel. Mensen willen aan het eind van een (leugenachtig) ellendig jaar wel weer eens lekker onderuitzakken, ontspannen feel good tv over zich heen laten komen. En al weet je al 20 jaar of meer precies hoe het trucje werkt…toch gaat de grote massa ervoor.
En misschien is het maar goed ook dat een programma als het van ten Brink er nog altijd is. Iedereen heeft aandacht en liefde nodig en het afgelopen jaar heeft even iedereen mhelaas moeten ervaren wat het met mensen doet als er niet geknuffeld kan of mag worden.
Dat richt blijvende schade aan.

Gast
ome H
december 25, 2020 08:09

Kerstavond zat Nederland eigenlijk altijd al in een lockdown- light.

Gast
Opbouwen en Afbouwen
december 25, 2020 08:03

Donderdag 24 december 2015 (Donderdag 24 december 2020)
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)


1. RTL Nederland 39,3% (36,8%)

2. Publieke Omroep 26,3% (31,6%)

3. SBS Groep 14,5% (19,6%)

Cijfers zeggen alles. Trek zelf Uw eigen conclusies en laat u geen zand in de ogen strooien door de media.

Gast
Erwin
december 25, 2020 08:11

Talpa in vijf jaar nog steeds niet in op het doel niveau van 20%. Conclusie is dat de opbouw mislukt is.

Gast
Ik zeg niets
december 25, 2020 08:13
Antwoord op  Erwin

Nee nee wij moeten nog beginnen

Gast
1e kerstdag
december 25, 2020 08:14
Antwoord op  Erwin

De afbouw van RTL gaat als een speer.

Gast
Merthe
december 25, 2020 08:22
Antwoord op  1e kerstdag

Afbouw van RTL? En dat concludeer je door één avond te vergelijken met één avond vijf jaar geleden? Als je naar de trend kijkt zie je dat RTL de laatste maanden marktaandeel wint.

Gast
Barb Dwyer
december 25, 2020 10:45
Antwoord op  Merthe

Droom maar verder dombo!

Gast
Zelfs geen corona bonus
december 25, 2020 08:38
Antwoord op  1e kerstdag

Werk aan de winkel voor Peter vd Vorst in 2021.
Elke dag brokkelt het marktaandeel verder af.

Gast
Scherpe Analyse
december 25, 2020 09:29
Antwoord op  Erwin

Het duurt iets langer ivm de corona.

Vergeet niet dat ze in april de helft van het personeel hebben ontslagen vanwege de corona en nu met drie managementlagen erboven doorwerken met een clubje extern ingehuurde ongeïnspireerde incapabele Muppets..

Gast
Michelle
december 25, 2020 08:12

Alleen sukkels plaatsen elke dag nietszeggende cijfers. Toch een vrolijk kerstfeest, ondanks je handicap.

Gast
1e kerstdag
december 25, 2020 08:33
Antwoord op  Michelle

Alleen sukkels reageren iedere dag met eenzelfde bericht!

Gast
Merthe
december 25, 2020 08:28

Vorig jaar kerstavond:

1. RTL Nederland 36,0%
2. Publieke Omroep 30,8%
3. Talpa TV 20,1%

Weinig verschil dus met dit jaar, al daalt Talpa iets, en stijgen NPO en RTL iets. Het is dus maar net waar je mee vergelijkt.

Gast
Voorbij het hoogtepunt
december 25, 2020 07:57

AYNIL

24 december 2015: 3.246.000 kijkers

24 december 2020: 2.000.000 kijkers

Gast
Factcheck
december 25, 2020 08:05

Verzonnen cijfer van 2015. Op 24 december 2015 haalde AYNIL 2,9 miljoen kijkers. Als je de feiten niet weet hou dan gewoon stil.

Gast
Voorbij het hoogtepunt
december 25, 2020 08:17
Antwoord op  Factcheck

SKO Jaaroverzicht Top 100 – 2015
Cijfers zeggen alles.
Helaas Factcheck.

Gast
Factcheck
december 25, 2020 08:42

dus jij vergelijkt 2015 met uitgesteld kijken met 2020 zonder uitgesteld kijken. Iets met appels en peren. You lose.

Gast
Merthe
december 25, 2020 08:48
Antwoord op  Factcheck

N e l l y maakt aan de lopende band onzinnige en onjuiste vergelijkingen, en altijd komt RTL daar slecht uit naar voren…

Gast
Mijn goede voornemens voor 2021
december 25, 2020 10:18
Antwoord op  Merthe

B e n t h e maakt aan de lopende band onzinnige en onjuiste vergelijkingen, en altijd komt Talpa daar slecht uit naar voren…

Gast
Merthe
december 25, 2020 08:16

De afgelopen drie jaar waren ze ook al voorbij het hoogtepunt, maar ten opzichte van vorig jaar stijgen ze wat, dat geeft ook aan waarom vergelijken met vijf jaar geleden nergens op slaat.

Gast
Barb Dwyer
december 25, 2020 10:46
Antwoord op  Merthe

Wat een onzin bericht weer!

Gast
Tv Junkie XL
december 25, 2020 09:08

@ voorbij het hoogtepunt. Oja Totaal keken er gisteren 3,7 miljoen mensen in ieder geval een stuk van AYNIL. Lijkt me best aardig toch? Fijne Kerst!

Gast
Hans
december 25, 2020 12:41

Wat een dramatische achteruitgang.
Schrikbarend gewoon.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen