Wilfred Genee vreest ook voor islamitisch terrorisme in Nederland

Wilfred Genee vreest na de recente terreurdaden in Frankrijk en Wenen ook voor islamitische terrorisme in ons eigen Nederland. Hij vindt dat we in staat van paraatheid moeten zijn. Dat heeft hij gezegd op Radio Veronica.

Wilfred Genee Foto: Wessel de Groot

De recente aanslagen in Wenen, Nice en Parijs doen terugdenken aan de duistere periode waarin Europa werd geteisterd door grote aanvallen in Parijs en Brussel. Sommige media vragen zich af of Europa weer een nieuwe golf van jihadistische terreur wacht en ook Wilfred Genee maakt zich behoorlijk wat zorgen.

Terreurdaden door Wilders?

Wilfred sprak in zijn radioprogramma over de aanslagen in Wenen met Duitsland-correspondent Judith van de Hulsbeek. Zij vertelde dat Duitsland in staat van paraatheid is gekomen. “Dat zou in Nederland eigenlijk ook moeten zijn, als ik het zo bekijk allemaal. Toch? Waarom zouden wij een uitzondering moeten zijn?”, zegt hij.

De Veronica-ster vreest dat wij als Nederlanders ook regelmatig op gevoelige tenen stappen. “Wij hebben ook onze dingen gehad. Ik zit me gewoon af te vragen: het lijkt bij ons ook te kunnen gebeuren. Wij hebben ons ook tegenover Erdogan duidelijk uitgesproken met Wilders. Het zou dus zomaar kunnen zijn.”

Europa is alert

Judith: “We weten in Wenen niet wat erachter zit en of het met cartoons te maken heeft of met Erdogan, maar in heel Europa zullen de veiligheidsdiensten kijken: hoe is het bij ons? Ze zullen met z’n allen extra goed gaan opletten.”

Wilfred: “Ja, dat moeten we met z’n allen doen.”

34 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Joe Banana
november 7, 2020 11:52

Het eerste en het beste dat we nu kunnen doen, is het niet meer toelaten van immigranten uit moslimlanden. Eenmaal hier, gaan islamitische asieleisers gewoon door met hun praktijken en gedachtengoed, dat evenals in het land van herkomst geweld en onderdrukking veroorzaakt. Helaas hebben de meeste partijen dit niet in hun programma staan en zijn ze dus medeschuldig aan de ondergang van ons land. Nog even en we leven in een centraal bestuurd Eurabië, een onaantrekkelijk vooruitzicht wat mij betreft.

Gast
Lies
november 7, 2020 07:52

Wist je dat Recept Erdogan het met mannen doet?
Hij wrijft dan met zn snor over je stijve stok. Vindt hij lekker.

Gast
Viltstift
november 7, 2020 04:45

Veel nederlanders vrezen een Islamitisch aangetrouwde neo-NSB er, onder de naam van Glibbertje Geniepig. Maar het Fretje heeft eeen belangrijke supporter, en dat is kermisexploitant JdM, ofwel Sjonnie.

Gast
Rob
november 6, 2020 21:44

Bij die kalote Mohammed moet een molotov cocktail in de anus aangebracht en tot ontploffing gebracht worden. Dan heb je een plofprent HAHAHAHA

Gast
Corona hoax
november 6, 2020 21:28

Drie moslimhelden waren na de recente aanslag in Wenen het gesprek van de dag in Oostenrijk. De 23-jarige moslimmigrant Osama Joda redde samen met twee andere Turkse moslims het leven van twee gewonde agenten en een oude vrouw.

Joda deed vrijdag uitgebreid verhaal van die rampavond. “Ik zag de dader schieten achter een boom. Ik riep nog in het Arabisch tegen hem dat ik een Palestijn en moslim ben. Hij trok zich daar niets van aan en schoot minstens twintig keer om zich heen”, benadrukte Joda.

De Palestijn liet weten dat de Oostenrijkse politie niet voorbereid was en de schutter een van hen neerschoot voordat ze actie konden ondernemen. “De getroffen agent viel op de grond en bloedde ernstig. Ik wilde hem helpen maar kreeg van agenten te horen dat ik moest vluchten. Ik besloot daar geen gehoor aan te geven en rende naar de neergeschoten agent.”

Turkse moslimhelden

Joda zei dat hij de officier toch hielp door hem naar een bankje te dragen en hem eerste hulp te bieden. Een ambulance arriveerde later, maar de paramedici waren in shock en konden de gewonde politieagent niet benaderen, zei hij. Op dat moment droegen twee Turkse jongemannen ook een gewonde agent naar de ambulance.

Kilinclar
De Weense politie bedankte Joda later en gaf hem een ​​eremedaille.

“Ik ben een Palestijnse moslim. De twee Turken die de politie kwamen helpen, waren ook moslims. We zijn trots op wat we hebben gedaan”, zei hij. “Terreur heeft geen religie. Dit is niet waar de Islam voor staat. Dit is niet de religie die onze profeet Mohammed aan ons heeft geleerd, noch onze ouders.”

Joda is ook bedankt door de Palestijnse president Mahmoud Abbas en de burgemeester van Wenen, Michael Ludwig.

De Turkse moslimhelden kregen ook de nodige aandacht en zijn persoonlijk gebeld door naamgenoot en Turkse president Recep Tayyip Erdoğan. (VIDEO)

Dader

Over het optreden van Oostenrijk en de dader zijn veel vraagtekens ontstaan, zo ook over zijn daadwerkelijke ‘geloofsovertuiging’. De doodgeschoten 20-jarige schutter had de Noord-Macedonische en Oostenrijkse nationaliteiten. Hij was een bekende van de Oostenrijkse politie en werd, hoewel hij veroordeeld was tot 22 maanden gevangenisstraf, eerder vrijgelaten.

Deze week werd bekend dat Turkije Oostenrijk had gewaarschuwd voor de desbetreffende persoon. Hij was namelijk eerder tijdens zijn reis naar Syrië door Turkije opgepakt en teruggestuurd naar zijn land van herkomst Oostenrijk.

De schutter was ook bekend bij de Oostenrijkse inlichtingendienst. De Oostenrijkse binnenlandminister vroeg zich deze week ook af hoe het kon dat de man in juli op illegale wijze aan kogels kwam in Slowakije.

De dader handelde alleen en schoot vier mensen dood: twee Oostenrijkers, een Duitser en een Noord-Macedoniër, aldus de autoriteiten in Oostenrijk.

Gast
Clown Johan
november 7, 2020 12:43
Antwoord op  Corona hoax

Moslims gaan ons straks nog redden van de nazi’s die corona gebruiken om ons alles af te pakken.

Gast
Corona hoax
november 6, 2020 21:24

Die vuile smerige haatzaaiers. Alleen maar verdeel-en-heers bah bah
https://turksemedia.nl/het-echte-verhaal-achter-de-aanslag-in-wenen-oostenrijk-bleek-gewaarschuwd/

Gast
allochtoon
november 6, 2020 19:49

Ik ben het eens met Wilfred!

https://youtu.be/usbFurWLN2c

Kijk of je ze herkent. Zeker 1 terrorist is herkenbaar

Gast
Bertus Staigerpaip
november 7, 2020 12:55
Antwoord op  allochtoon

M’n halve kont staat open van verbazing als ik dat filmpje zie.

Gast
Klaasje
november 6, 2020 16:07

Een multiculturele samenleving is op papier heel mooi, maar als sommige groeperingen lijnrecht tegenover elkaar staan bij bepaalde kwesties gaat dat op den duur natuurlijk fout. Kijkend naar Amerika ben ik bang dat tribalisme en radicalisme alleen maar erger gaan worden in de toekomst.

Gast
anoniem
november 6, 2020 19:22
Antwoord op  Klaasje

Zelf krijg ik de indruk dat Amerika weer een beetje op de goede weg is… :-)

Gast
Bertus Staigerpaip
november 7, 2020 12:57
Antwoord op  Klaasje

Zij die het hardst geloven in de multikul zijn degenen die het snelst weg zijn met hun geld naar hun veilige eilanden met privélegertjes.

Gast
anoniem
november 7, 2020 13:33
Antwoord op  Bertus Staigerpaip

Lol, misschien ooit als ik er rijk van word.. :-D

Gast
John
november 6, 2020 15:19

De wereld is totaal gek geworden het zou beter zijn dat er een grote meteoriet op aarde neerkomt en de gehele mensheid uitsterft .⏱️

Gast
anoniem
november 6, 2020 15:52
Antwoord op  John

Zelf zie ik het wat genuanceerder en vermoed dat er nog een kleine minderheid is waar geen steekje los zit. En hopelijk weten zij ook zo’n probleem met een aanstormende meteoriet te voorkomen, terwijl de rest van de wereld deze dreiging probeerde uit te buiten? :-)

Gast
Bertus Staigerpaip
november 7, 2020 12:59
Antwoord op  anoniem

Regeringen buiten de meest idiote leugens uit om ons volledig onder controle te krijgen.

Gast
anoniem
november 7, 2020 13:37
Antwoord op  Bertus Staigerpaip

In een democratie krijgt over het algemeen het volk een regering dat het verdient…
Al pakt dat niet altijd even goed uit.. :-)

Gast
Bertus Staigerpaip
november 7, 2020 12:58
Antwoord op  John

Ik ken ook iemand uit mijn naaste omgeving, die precies hetzelfde beweert. Mag het ook een grote staigerpaip in uw nek zijn?

Gast
Jan de 💩
november 6, 2020 15:17

Beledigen is geen vrijheid van meningsuiting, waar zit iedereen met z’n bolle kop ?

Gast
Bertus Staigerpaip
november 7, 2020 13:02
Antwoord op  Jan de 💩

J.B. modus aan: “Bolle kop!? Bolle kop!? Godverdomme. Kom eens hier mannetje!” Johan Boskamp modus uit.

Gast
Dwarsfluit
november 6, 2020 15:08

Frankrijk is een goed voorbeeld voor hoe het ook kan; stelling nemen !

Gast
Help
november 6, 2020 19:19
Antwoord op  Dwarsfluit

Je voelt de angst. Iedereen schuilt in het politiek-correct spelen. Hij eens naar die huichelaars bij het complete mediakartel. Wilders is al 18 jaar 24/7 bewaakt omdat hij wel durft te zeggen wat hij denkt. En kijk eens hoe er gereageerd wordt in de 2e kamer en bij alles wat zich “vrije media” noemt.
En bij Charley Hebdo een kwartiertje zielig doen en daarna snel weer onderduiken met de iedereen zich stil moet houden.

Gast
Coco Macron
november 7, 2020 13:10
Antwoord op  Dwarsfluit

Dat is slechts schijn. De massa-immigratie blijft doorgaan. Macron weet dat de media dat niet laten zien.

Gast
Boze Buurvrouw
november 6, 2020 14:15

Nederland is een veel te soft land iedereen veilig achter hun beeldschermpje klagen dat het zo niet langer meer kan. En weer door….

Gast
Och Och
november 6, 2020 14:58
Antwoord op  Boze Buurvrouw

Te beginnen bij jou zelf jij schrijft ook niet onder je eigen naam.

Gast
Josefien
november 6, 2020 13:49

En niet provoceren met onsmakelijke cartoons of met verkiezingsonzin van Wilders.

Gast
Coco Macron
november 7, 2020 13:11
Antwoord op  Josefien

Jij hebt het al opgegeven. Zoek maar alvast een leuk stofje voor een hoofddoek uit.

Gast
mrGer
november 6, 2020 13:44

Genee vindt weer eens wat, en zoals altijd is het een open deur. Ongelofelijke nitwit is dat. Voorzetje voor vanavond op de buis. Wilfred zal Derksen wel vragen en op zoek zijn naar stront, hoeft niet ver te zoeken, is het zelf al.

Gast
anoniem
november 6, 2020 13:12

100%

eens met Wilfred Genee?

Wij moeten paraat zijn!

Johan Derksen ook.

Gast
wil
november 6, 2020 13:12

Hij is zelf een vieze gluiperd en aanstichter,dus hou je muil over een ander

Gast
Donald
november 6, 2020 13:08

Theo van Gogh, hofstadgroep, tram Utrecht, A’dam CS ‘bloedsuiker incident’, Jawed S. A’dam CS, Ha Carmel A’dam; we gaan goed opletten hoor Wilfred, maar vooral met z’n allen extra goed wegkijken!

Gast
Fat Albert
november 6, 2020 13:05

Begrijpelijk. Laatst had een moslimterrorist Wilfreds autospiegel er al afgesloopt bij de Albert Heijn in Soest.

Gast
Karel
november 6, 2020 13:03

kom door decennia wegkijken en pamperen van links, dus nu niet huilie huilie doen en Wilders erbij halen want hij probeert het al jaren te stoppen.

Gast
Albert Verhinderd
november 6, 2020 13:00

Genee wordt wakker…

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen