Thierry Baudet bezorgt Beau een kijkcijferboost: +42 procent

Beau van Erven Dorens trok woensdagavond een hoop bekijks met zijn veelbesproken tafelgast Thierry Baudet. Zijn talkshow op RTL 4 zette een aanzienlijk hogere score neer dan gebruikelijk op deze uitzendavond.

De kijkcijfers van woensdag 25 november 2020 (SKO):

Beau Beeld: Beau

De talkshow Beau kon rekenen op een score van 857.000 kijkers en 20 procent marktaandeel. Een regelrechte kijkcijferkraker is het daarmee niet – Beau kwam zelfs niet over het door 889.000 mensen (21 procent) bekeken Op1 heen – maar wél trok Beau veel meer kijkers dan op een reguliere woensdagavond.

42 procent

De woensdagavond is veruit de minst bekeken uitzendavond van Beau, omdat de talkshow op deze avond een heel slechte lead-in heeft. De Jamai Loman-reeks Over Winnaars deed het ook gisteren weer knap waardeloos met 436.000 kijkers (8 procent). Het leidde in de voorgaande twee weken tot gemiddeld slechts 604.000 kijkers voor de woensdag-Beau. Met Thierry Baudet zat Beau gisteren maar liefst 42 procent boven dat gemiddelde.

De politicus zat aan tafel om te praten over het gedoe bij de door hem opgerichte politieke partij Forum voor Democratie. Hij sprak aan tafel van ‘een coup, een machtsgreep’. “Ik realiseerde me dat deze mensen uit waren op mijn ondergang. Dat ze me er helemaal uit wilden hebben, een conflict hebben gerealiseerd met absurde eisen.”

Ajax wint prime time

Door naar prime time: SBS 6 was de grote winnaar dankzij 1,9 miljoen kijkers (32 procent) voor de wedstrijd Ajax – Midtjylland. Het meest bekeken alternatief was de NPO 1-combinatie Tussen Kunst en Kitsch (1,6 miljoen en 27 procent) en Dokters van Morgen (949.000 en 17 procent).

Het brons is voor RTL 4, maar niet dankzij Jamai, maar dankzij de Ewout Genemans-reeks Bureau 040, waar 870.000 mensen (14 procent) naar keken. Verder was NPO 3’s Beste van Toppop het meest in trek met 585.000 kijkers en 10 procent.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 478.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Hotter than my daughter: 302.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Now you see me 2: 301.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Emergence: 260.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met The Escape Room: 179.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Ghost: 137.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,3 miljoen), Half acht nieuws (1,5 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), EenVandaag (1,4 miljoen), RTL Boulevard (1 miljoen), M (1 miljoen), Sportjournaal (1 miljoen), Editie NL (882.000), GTST (877.000) en Sinterklaasjournaal (779.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (889.000), Beau (857.000), de voetbalnabeschouwing (765.000), Journaal laat (673.000) en Hart van Nederland (509.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, SBS 6 pakte zilver met 19 procent en RTL 4 brons met 17 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.258.00001. NPO1 / 24.2%
02. Ajax – Midtjylland (SBS6) 1.865.00002. SBS6 / 19.0%
03. Tussen kunst en kitsch (NPO1) 1.645.00003. RTL4 / 17.0%
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.468.00004. NPO2 / 5.4%
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.448.00005. NPO3 / 4.2%
06. EenVandaag (NPO1) 1.431.00006. NET5 / 4.1%
07. RTL Boulevard (RTL4) 1.029.00007. Vero / 4.0%
08. M (NPO1) 1.022.00008. RTL5 / 3.6%
09. Sportjournaal (NPO1) 1.017.00009. RTL8 / 2.3%
10. Voetbal CL VB (SBS6) 990.00010. RTL7 / 2.1%
11. Dokters van morgen (NPO1) 949.00011. RTLZ / 1.0%
12. Op1 (NPO1) 889.00012. Ziggo / 1.0%
13. Editie NL (RTL4) 882.00013. Discov / 0.9%
14. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 877.00014. Spike / 0.8%
15. Bureau 040 (RTL4) 870.00015. Comedy / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 33,8%
02. Talpa TV 27,7%
03. RTL Nederland 26,5%

74 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Rotterdammer
november 27, 2020 03:13

Ik zapte snel weg. Ik trok dat teringhoofd van Baudet niet en de zeer lage interviewkwaliteiten van Beau.

Gast
Robert
november 28, 2020 11:12
Antwoord op  Rotterdammer

Had je het zelf beter gedaan denk je? Hij steeg juist boven zichzelf uit naar mijn bescheiden mening.

Gast
wordt vast verwijderd....
november 26, 2020 23:06

Ge-noten van Ajax.
TLP wederom 3de…..
Veronica andermaal beter!

Gast
Steven
november 26, 2020 16:32

Logisch. Ajax was net afgelopen en mensen wilden nog wat lachen.

Gast
Mark
november 26, 2020 13:54

Wat gaat Mijn Lven In Hun Handen doen vanavond? Nog geen fractie van de 1,8 miljoen kijkers van Meiland van vorige week. RTL 7 vanavond sowieso hoger marktaandeel dan SBS 6.

Maandag wordt ook een interessante dag voor NPO 1: kan Klassen de 1 miljoen kijkers van Schuldig waarnemen. Het is dat Radar ervoor komt anders zou het denk ik hooguit 500.000 geweest zijn. SBS 6 had beter 100 Jaar Jong gewoon half 10 kunnen laten staan, zit het ook niet tegenover Radar & Hunted en misschien pakken ze nog wat RTL 4 kijkers mee die zappen na Kopen Zonder Kijken. 100 Jaar Jong kan zo op SBS 6 wel minimaal 800.000 à 900.000 halen.

Gast
Mark
november 26, 2020 13:50

Jamai heeft aardige kijkcijfers, maar programma zou beter op de late zondag van RTL 4 passen, als de huidige serie met Geraldine afgelopen is. Laat dan Bureau 040 maar een uur duren en zendt daarna een half uurtje voorrondes van De Casting Kantine uit. Zo kan Beau toch om 22:00 uur beginnen en niet zoals de laatste weken tegen half 11. En dan loopt Beau ook nog eens standaard een kwartier uit: gisteren was het weer tegen middernacht pas afgelopen. Het was toch de insteek van Petertje om een half uurtje eerder te beginnen zodat werkende mensen op tijd naar bed kunnen gaan?

Gast
Bart
november 26, 2020 17:34
Antwoord op  Mark

Ze hadden Bureau 040 ook gewoon anderhalf moeten doen.

Gast
De Kerstman
november 26, 2020 13:22

Mooie kunstmatige hoge score voor SBS6 met CL van AJAX, dat uiteraard op Veronica (mannenzender) hoort!.
Het scheelt overigens maar 0,2% tussen de Talpa en RTL groep in het voordeel van de Talpa groep!

Samen wel meer dan 55% marktaandeel voor deze commerciëlen!

Vanavond wordt dat wel anders met de goede programmering op RTL4, RTL5 en RTL7 (mannenzender) heeft EL voetbal met respectievelijk Feyenoord, PSV en AZ….

Gast
Max
november 26, 2020 13:36
Antwoord op  De Kerstman

wat een gelul kunstmatig…

Gast
Sabine
november 26, 2020 11:51

Goeie uitzending van Beau! (ook los van het interview met Baudet)

Gast
Lieke Van Lexmond Lover
november 26, 2020 11:28

Vind je het gek dat Jamai zo laag scoort? vanwege voetbal, Ajax begon om 21.00 uur en bureau040 was van half 9 tot 9 uur en Jamai 9 tot 10 , dat is de enige verklaring! en daardoor had Beau ook minder kijkers, Beau deed het slim om het gesprek met Budet pas om 22.40 te laten beginnen na ajax dus!!

Gast
Bart
november 26, 2020 12:59

En daarbij kennen we dat soort programma’s nu wel. Jamai als presentator moet je ook niet doen. Zit men niet op te wachten.

Gast
De Kerstman
november 26, 2020 13:25
Antwoord op  Bart

Ho ho ho, onzin bakker Bart,

Jamai doet het prima bij dit mooie programma, dat veel meer kijkers verdiend.

Gast
Bart
november 26, 2020 17:35
Antwoord op  De Kerstman

Smaken verschillen, de kijker heeft de afgelopen jaren al behoorlijk laten blijken dat ze niet zitten te wachten op Jamai als presentator. Als zanger trouwens ook niet.

Gast
De Kerstman
november 26, 2020 13:24

Helemaal met je eens LVLL

Gast
Tv Junkie XL
november 26, 2020 10:45

Jeetje het gaat nu wel heel slecht met Op1. Al weken niet meer boven miljoen. Dat is echt niet acceptabel voor NPO1.

Gast
1.100.000 kijkers Op1
november 26, 2020 12:11
Antwoord op  Tv Junkie XL

Tellen is voor Junks vaak lastig.

Gast
Joe Banana
november 27, 2020 00:35
Antwoord op  Tv Junkie XL

Er zitten dan ook te veel druiloren die de journalist willen uithangen.

Gast
factcheck
november 26, 2020 10:10

Grafiek die de trens aangeeft van de kijkcijfers. Dit zegt meer dan welke opmerking hieronder dan ook. comment image

Gast
factcheck
november 26, 2020 11:27
Antwoord op  factcheck

Je grafiek klopt niet, RTL bestaat niet meer, je moet AdAlliance inclusief de oud-BrandDeli zenders uitdraaien, en BBC-First dit jaar bij AdAlliance mee laten tellen en niet Talpa. Daarnaast mist je grafiek duiding omtrent welke doelgroep je dit hebt uitgedraaid.

Gast
Harry:-D
november 26, 2020 10:07

Eenieder die de heer Baudet

nu nog serieus neemt heeft beauter op het hoofd

Gast
Robert
november 26, 2020 09:57

Het gesprek met Baudet was zinderend. En wat deed Beau het geweldig! Heel direct en to the point en zeer op detail. Complimenten.

Gast
Maup Caransa
november 26, 2020 09:40

Beau heeft hem hard aangepakt als complotter, geradicaliseerde politicus.

Gast
Max
november 26, 2020 13:38
Antwoord op  Maup Caransa

Thierry had een prima weerwoord.

Gast
OP1: topTV
november 26, 2020 09:37

Op1-Beau 1e uitzending 3-0
Op1-Beau 2e uitzending 3-0

Cijfers zeggen meer dan woorden

Band met publiek bij Beau voor het klapvee!

Hardlopers zijn doodlopers.

Gast
West
november 26, 2020 09:33

Word een beetje schijtziek van simpele zielen die zo juichen dat hun zender weer veel kijkers had ,en weer veel geld hebben verdiend . Ja geweldig RTL , goed gedaan
Maar die simpele zielen hebben zelf niet door dat door hun domheid de aandeel houders hun zakken vullen

Staan die simpele zielen ook te juichen als Unilever, Akzo
Shell weer miljarden winst maken , nee dan is kapitaal
grootverdienen een vies woord !

Gast
Albert Verhinderd
november 26, 2020 09:08

Dus Beau, Baudet en Meiland in één aflevering stoppen en je hebt Nederland aan je voeten!

Gast
Maup Caransa
november 26, 2020 09:03

Brandbrief partijgenoot over ‘geradicaliseerde’ Baudet, RTL.

Gast
Onze Held Geert
november 26, 2020 09:01

Toen ging ik naar mn nest , weg met tiefop bidet

Gast
Patty Koot
november 26, 2020 08:57

Dag Top 25:
1 t/m 25, 1 maal regulier Talpa.
Dramatische cijfers voor niet-regulier Champions League-voetbal, notabene met een Nederlandse club.
Opbouwfase.

Gast
robb
november 26, 2020 08:43

+42 procent het is maar hoe je gaat rekenen , maar de winnaar is op1 .

Gast
Benthe
november 26, 2020 08:56
Antwoord op  robb

De boodschap is toch ook niet dat Beau gisteren de winnaar was, de boodschap is dat hij gisteren veel hoger heeft gescoord dan normaal op woensdag.

Gast
Wyatt
november 26, 2020 08:42

Wanneer cancelen ze die flop van Jamai? Het verpest de hele woensdag van RTL4.

Gast
Drama queen
november 26, 2020 08:39

Wanneer stoppen ze nou eens met Jamai bij RTL? Zo niet geschikt!

Gast
Erno-BE
november 26, 2020 08:37

Velen van jullie willen weten wat ik heb gegeten. Nou bij deze. Gisteren een lekkere Lupack worst met salades. De Hoy worst was helaas op, dus Lupack was een goed alternatief. Maar Hoy worst blijft absoluut nr 1.

Gast
Duco van Deugen
november 26, 2020 08:35

Ik ga vaker kijken. Heb me kostelijk geamuseerd, vooral met het item over Baudet. Deed me af en toe aan Fawlty Towers denken, lol…

Gast
robert
november 26, 2020 08:25

Waarom vraagt niemand of Baudet FvD nog kan overnemen nadat hij voorzitter en lijsttrekker af is. Dat er vervolgens mensen leeg gevallen plekken moeten innemen kun je toch geen coupe poging noemen?

Gast
Woensdag
november 26, 2020 08:24

Op1-Beau 1e uitzending 3-0
Op1-Beau 2e uitzending 3-0

Cijfers zeggen meer dan woorden

Band met publiek bij Beau voor het klapvee!

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Woensdag
Gast
Benthe
november 26, 2020 08:30
Antwoord op  Woensdag

Vrijdag scoort Beau wellicht weer ruim hoger dan Op1 waardoor het weekgemiddelde wellicht weer boven dat van Op1 komt te liggen.

Gast
Woensdag
november 26, 2020 08:37
Antwoord op  Benthe

Pardon!

Gast
Alie van de Wegenwacht
november 26, 2020 08:31
Antwoord op  Woensdag

Die lachband heeft Beau geërfd van Corrie van Gorp.
Anders ging deze naar de kringloop.

Gast
Benthe
november 26, 2020 08:34

Leuk hoor, elke dag hetzelfde grapje!

Gast
Johan
november 26, 2020 10:26

Respectloos

Gast
Bart
november 26, 2020 20:55

De naam die u gebruikt zegt dat we hier met ouder iemand te maken hebben. Zielig om op uw leeftijd met zo’n redactie te komen.

Gast
Benthe
november 26, 2020 08:23

RTL Boulevard meer kijkers dan M, bijzonder!

Gast
Wim Lubbers
november 26, 2020 08:17

Wat een chaotisch interview van Beau. Geen moment werd het spannend. Baudet kwam er steeds mee weg, dat hij niets begreep van de aantijgingen. Even leek hij toe te geven dat er al langer iets sluimerde, maar Beau pakte niet door.

Gast
Tv Junkie XL
november 26, 2020 08:59
Antwoord op  Wim Lubbers

Baudet is aan het huilen bij Goedemorgen Nederland dus Beau heeft m gister zeker wel geraakt met zijn interview

Gast
robert
november 26, 2020 08:16

Baudet kiest programma’s zorgvuldig. Bewezen is dat Beau zo’n gesprek helemaal niet kan. Zwak optreden. Hij geeft Baudet alle ruimte om het zo te draaien alsof de schuld bij anderen ligt. En nu ook weer bij WNL, daar krijgt hij ook weer alle ruimte. Hij zoekt zorgvuldig uit waar hij gevaarloos kan zitten en de gesprekspartners in zijn zak kan steken. Het is vooral bedoeld om te zenden en de rest praat hij weg.

Gast
Beau = RTL Boulevard = Beau
november 26, 2020 08:23
Antwoord op  robert

Beau is niet geschikt. Het blijft hangen op niveau Boulevard.
Een voordeel: gemiddelde RTL kijker kan meer ook niet aan

Gast
De Kerstman
november 26, 2020 13:35
Antwoord op  robert

Gelukkig eens gespreksleiders die iemand aan tafel wel de ruimte geven om zijn/haar zegje te doen.
Dit in tegenstelling tot dat hijgerige vooringenomen niet neutrale gebrabbel bij Op1 of M!!

Gast
Droge Poepstamp
november 26, 2020 08:12

Gegokt en verloren, zoveel is toch wel duidelijk? Beau plaatst Tjerrie aan het eind (met een chaotisch gesprek, veel bladeren in de papieren, de meest heldere vragen worden hem overduidelijk voorgekauwd in zijn oortje), en jaagt kijkers weg met een merkwaardig Metropole item – waarom vroeg niemand zich af hoe het kan dat er ineens zoveel mensen tegelijk in de studio waren?

Gast
Lot
november 26, 2020 09:43
Antwoord op  Droge Poepstamp

Dat het gesprek op het einde wat chaotisch werd, en hij veel zat te kijken in de papieren, heeft Beau gezegd hoe dat kwam, dat ging over nieuws dat net voor de uitzending nog binnen was gekomen, en hij had daar zijn eigen niet op voor kunnen bereiden.

Gast
Wendy
november 26, 2020 08:10

Daar hadden ze véél meer van verwacht; ik kan ook niet kijken naar die verschrikkelijke Baudet, wat een irriterende beroepslul is dat.

Gast
Slechts 80.000 kijkers meer
november 26, 2020 08:12
Antwoord op  Wendy

Dan het Sinterklaas Journaal.

Gast
Benthe
november 26, 2020 08:16

Wat heeft Beau met het Sinterklaas Journaal te maken?

Op die manier kun je heel veel onzinnige vergelijkingen maken: Tijd Voor Max 10.000 kijkers minder dan het Sinterklaas Journaal.

Gast
Amber
november 26, 2020 08:28
Antwoord op  Benthe

Waarschijnlijk bedoelt hij/zij???

Beau: 100% buzz
Sinterklaas Journaal: 0% buzz

En dat voor slechts 80.000 kijkers (meer).

Gast
Benthe
november 26, 2020 08:33
Antwoord op  Amber

Hahaha, je praat tegen jezelf N e l l y!

Gast
Lot
november 26, 2020 09:52
Antwoord op  Benthe

Laat gaan, Linda plaats iedere dag zo’n onnozele opmerking over Beau, ze heeft er nog steeds geen vrede mee dat Beau haar programma heeft overgenomen.

Gast
Bijna 96% van Nederland kijkt geen Beau
november 26, 2020 08:17

Wat zouden deze mensen toch allemaal gedaan hebben gisteravond?

Gast
De Kerstman
november 26, 2020 13:37

Bestaat dat dan nog??? Zo nep!

Gast
Remi
november 26, 2020 08:08

Kán niet kloppen, die lage notering voor Beau.
Geloof er helemaal niks van.

Gast
Sherry Baldot
november 26, 2020 08:20
Antwoord op  Remi

Dit moet een complot zijn.
Zulke lage cijfers zijn onmogelijk.

Gast
Zalmneusje
november 26, 2020 08:06

Het was een interessante, afwisselende uitzending. Zat bij Thierry op t puntje van mn stoel. Wat een soap..Marcel Veenendaal echter moet zich maar niet meer wagen aan huzarenstukjes die alleen de echte wereldsterren aankunnen..

Gast
Opbouwen & Afbouwen
november 26, 2020 08:02

Woensdag 25 november 2015 (Woensdag 25 november 2020)

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

1. Publieke Omroep 29,7% (33,8%)
2. SBS Groep 28,6% (27,7%)
3. RTL Nederland 28,3% (26,5%)

Cijfers zeggen alles. Iedere dag weer.

Gast
Benthe
november 26, 2020 08:13
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Daar gaan we weer… Hoe kan iemand zo ontsporen en elke dag dezelfde onzinnige vergelijking plaatsen?

Gast
Amber
november 26, 2020 08:15
Antwoord op  Benthe

Zelfs Baudet laat RTL zakken.

Gast
Susan
november 26, 2020 08:16
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Alleen sukkels plaatsen elke dag nietszeggende cijfers

Gast
Doug Hole
november 26, 2020 18:50
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Wat een pracht cijfers voor NPO en Talpa!

Gast
Johannes
november 26, 2020 07:59

Het begint nu echt op te vallen dat Mediacourant bezig is Beau te promoten. Ondanks alle loftuitingen heb ik gisteravond weer niet gekeken.De overkill met onze grootste ijdeltuit als gast gaf voor mij de doorslag.

Gast
Benthe
november 26, 2020 08:11
Antwoord op  Johannes

Wat heeft de berichtgeving op Mediacourant er mee te maken of jij wel of niet kijkt? Niks lijkt me.

Gast
Benthe
november 26, 2020 08:12
Antwoord op  Johannes

Of jij wel of niet kijkt lijkt me niet zo heel relevant.

Gast
ome H
november 26, 2020 07:56

Ze zullen stiekem toch op meer gehoopt hebben.

Gast
Miego Daradona
november 26, 2020 07:58
Antwoord op  ome H

Ajax, bedoel je?

Gast
Benthe
november 26, 2020 08:10
Antwoord op  ome H

Inderdaad geen hele hoge score, maar wel mooi voor de woensdagavond.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen