Desinfectiedrinkende Beau wint in eerste week van concurrent Op1

Het derde seizoen van de talkshow van Beau van Erven Dorens is goed van start gegaan. Er keken deze week gemiddeld meer dan een miljoen mensen naar Beau, terwijl concurrent Op1 net onder de miljoengrens bleef.

Beau van Erven Dorens Beeld: RTL

Waar Beau deze week gemiddeld 1,042 miljoen kijkers scoorde op RTL 4, had Op1 er bij concurrent NPO 1 gemiddeld 960.000. Beau heeft dit mooie weekgemiddelde voor een belangrijk deel te danken aan de door 1,9 miljoen mensen bekeken vrijdaguitzending, die na de historisch goed bekeken finale van The Masked Singer stond.

Het kijkcijferverloop van Beau is nog wat wisselvallig. Waar hij vrijdag dus hele mooie kijkcijfers neerzette, kwam Beau op woensdag – een minder goed bekeken RTL 4-avond – uit op een teleurstellende 597.000 kijkers. Hij werd toen behoorlijk ingemaakt door Op1, dat 824.000 kijkers neerzette.

Beau drinkt desinfectie

Terug naar de kijkcijferpiek op vrijdag: Beau verbijsterde de kijkers door desinfectiemiddel te drinken. Hij kreeg van zijn redactie een tube desinfectie uitgereikt, omdat hij fysiek contact had met één van zijn gasten. Tijdens een emotioneel gesprek met Heleen van Royen hield hij namelijk tien seconden lang haar hand vast.

De presentator besloot de desinfectie niet alleen op zijn handen te spuiten, maar ook in zijn haar en op zijn gezicht. “Ik zag je net ook met een vinger in je mond”, daagde Ruben Nicolai hem uit. Vervolgens stak Beau de tube tot tweemaal toe ook in zijn mond. Hij slikte het middel weg met een glas water.

Loretta in paniek

Tafelgast Loretta Schrijver schrok er heel erg van: “Nee, niet doen! Gek! Nou, doe nou niet zo raar bij je oog. O, nee, doe dit niet! Dit is verschrikkelijk!”

Najib Amhali was ook behoorlijk verbijsterd. “Onderbreek het programma jongens! Bel een dokter!”

Op de sociale media vinden veel kijkers het hilarisch, maar er zijn ook mensen die dit volstrekt onverantwoordelijk gedrag vinden. Bastiaan Ragas op Twitter: “Ik roep het al jaren, Beau is echt levensgevaarlijk. In zijn rol als voorbeeld functionaris is dit weer zo typerend, fail. Mensen doe dit niet, het helpt echt niet.”

Acteur Loek Peters daarop: “Ik vind het niet zo’n probleem. Maar wel grappig. Als de volwassenen die op dat tijdstip naar dit programma niet in kunnen schatten dat dit zijn humor is en dat je dit niet moet doen om te ontsmetten dan hadden ze in bed moeten liggen onder begeleiding van een zuster.”

De beelden:

61 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Groot Geld H oer Twan H. Uys
november 15, 2020 12:05

Ik wou dat ik dat verzonnen had. Misschien had zo ook wel over de miljoen kijkers gekomen, Maar gelukkig zijn een aantal miljoen al binnen. Beter iets dan niets. En veilig bij de NPO is ook wel zo fijn.

Gast
Makkelijk zat
november 15, 2020 13:41

Wat valt er aan te verzinnen? Zo moeilijk zijn dit soort debiele grappen toch niet om te bedenken?

Gast
Harry :-D
november 15, 2020 10:48

Als Beau ook zonder al die kunstgrepen

-Lees: enkel door de boeiende gesprekken aan tafel-
veel kijkers aan zich weet te binden, zou hij wel es een
grote jongen in ons talkshowwereldje kunnen worden

Gast
Geert Wilders
november 15, 2020 03:17

Aandachtshoer

Gast
Ja toch niet dan?
november 14, 2020 23:59

Laat voorop staan; het interview met Heleen van Royen vond ik mooi en emotioneel. Ook dat ze de handen van elkaar even vasthielden vond ik mooi en echt niet erg (itt sommigen zag ik). Maar het spelen en losjes omgaan met desinfectiemiddelen vond ik ten eerste niet grappig en ten tweede ook nog eens gevaarlijk voor hemzelf. Niemand gaat dit hem nadoen, daar ben ik zeker van en een lolletje is prima op tv (Jeroen Pauw met een joint, geweldig!!). Maar dit vond ik gewoon debiel gedrag. Je kan verdomme blind worden van dit. Hij leek op dat moment ook gewoon een beetje door te draaien.

Gast
Bart
november 14, 2020 21:35

Beau is de beste presentator van dit moment. De verdeling met Jinek zou eigenlijk precies allebei 6 maanden moeten worden. Het is hem gegund en hij doet het goed. Galjaard had bij RTL LN na de zomer van 2017 Humberto meteen moeten vervangen voor Beau.

Gast
Ik ik
november 14, 2020 17:51

Bedachte stunt door de redactie

Zat water in

Gast
The Pyroblaster of the 21st Century
november 14, 2020 17:10

Proost.
De doorgestoken kaart.

Met triple filtered vodka 42% kun je primaje handen en je vriendin steriliseren.

Proost ouwe reus.

Beau heeft altijd +1

Gast
Robert
november 14, 2020 16:45

Wat een slechte uitzending van beau, kinderlijk slap gelul!

Gast
anonymous
november 14, 2020 16:17

Beau doet het beter dan Jinek het ijskonijn..
Beau is ook gewoon een stuk menselijker.

Gast
Sinterklaas wie kent hem niet
november 14, 2020 12:22

Sinterklaas intocht gaat Beau vandaag qua kijkcijfers verpulveren.

Sinterklaas – Beau: 5-1 (in amper 6 dagen tijd, gaat nog leuk worden t/m 5 december)

Gast
Guttegut
november 14, 2020 12:02

Tja, alles voor de kijkcijfers. Binnenkort gaat hij live Gordon pijpen

Gast
Linda de Mol
november 14, 2020 13:42
Antwoord op  Guttegut

Mij mag die ook wel pijpen hoor 🙀

Gast
Fred van Leer
november 14, 2020 16:46
Antwoord op  Guttegut

Ik ben Fred en ga als een raket

Gast
Meubilair
november 14, 2020 12:02

Ik heb in ieder geval genoten van z’n stunt!

Gast
Kwaaie Pier
november 14, 2020 11:58

Beau de mafkees moet wat over Fidan zeggen   kijk eens in de spiegel  kwal

Gast
Koen
november 14, 2020 11:54

Best een goed idee van Beau om hun mond te spoelen met desinfectiemiddel, als alle linkse woke rakkers dit doen komt er misschien nog eens een keer wat zinnigs uit de mond van ze.

Laatst bewerkt 20 dagen geleden door Koen
Gast
Tsja
november 15, 2020 00:00
Antwoord op  Koen

Rustig aan maagd.

Gast
Beau
november 14, 2020 11:53

Ja mensen ik heb erg veel over voor hoge kijkcijfers.

Gast
Dreetje
november 14, 2020 11:52

Domme actie, ik verlang bij deze onzin naar de zomer met art

Gast
😷Paulus
november 14, 2020 11:36

😷Ja Beau, zo blijf je in de belangstelling. De volgende keer een glaasje zeik van Patricia Paay. 👩‍🦳 Is ook heerlijk. Goed voor de kijkcijfers 🤣

Gast
IngridHenk
november 14, 2020 11:27

Beau: een omhoog gevallen pauper

Gast
Het Ware Woord
november 15, 2020 08:26
Antwoord op  IngridHenk

Serieús?! 😂 Een tókkie noemt de uit een deftige, oude familie stammende Beau van Erven Dorens een ‘omhooggevallen pauper’….Hahahaha. Je zet jezelf voor gék, mens!! 🤣

Gast
Zomaar een persoon
november 14, 2020 11:20

Er zal wel water in dat flesje gezeten hebben, of iets anders kleurloos dat geen kwaad kan.

Gast
Meubilair
november 14, 2020 11:18

Het feit dat er zoveel mensen klagen zegt meer over de klagers dan over Beau. Dit kan je gewoon van ‘m verwachten #kakkershumor

Gast
Stanislav
november 14, 2020 11:03

Hij deed net of het flesje de zwans van ome Sjon was. Succes met je slokdarm verder halve tamme..

Gast
Piet Pannelap
november 14, 2020 10:56

Beau is blijven hangen in zn studententijd. Sneue man.

Gast
Kwaaie Pier
november 14, 2020 11:59
Antwoord op  Piet Pannelap

Kan je wel zeggen de bal Beau 

Gast
Ron
november 14, 2020 10:52

Heb het niet gezien, maar het is wel ironisch deze actie. Het is ook te gek voor woorden dat iedereen maar druk in de weer is met die desinfectie troep. Dus om het nu zelfs op te drinken en over zichzelf heen te gieten is gewoon de gekkigheid waar we in beland zijn vandaag de dag.

Laatst bewerkt 20 dagen geleden door Ron
Gast
aammehoela
november 14, 2020 10:40

De gasten en de lead-in bepalen meestal de “winnaar”. Niet de kwaliteit. Wat wel opvalt is dat velen toch blijkbaar lopen te zappen als je het totaal aantal kijkers bekijkt. Zal wel reclame zijn. Tijdens de uitzending van Op1 en Beau hield trouwens Trump een toespraak. Schandalige vertoning, dankzij Trump is het vaccin binnenkort beschikbaar. Wat een verschrikkelijke vent en vooral, wat een onzin. Alsof onder Biden het vaccin 4 jaar later beschikbaar zou zijn.

Gast
robb
november 14, 2020 10:55
Antwoord op  aammehoela

De mensen uit New York krijgen geen vaccin .

Gast
robb
november 14, 2020 10:14

RTLLN is terug nu met Beau , onbegrijpelijk hoeveel aantrekkingskracht BN’ers hebben , na Gommers had ik het wel gezien .

Gast
Olga
november 14, 2020 09:58

Grappig om eerst de tekst te lezen, een bepaald beeld te krijgen, en dan het fragment te kijken. Zo zie je maar hoe door bepaalde teksten een totaal ander beeld geschetst kan worden.

Gast
Help
november 14, 2020 09:49

Peiling op GeenStijl (meer dan 10.000 stemmers !!!!):
PVV en Forum halen 70 % van de stemmen op.
Dat is wel even wat anders dan wat het mediakartel ons wijs maakt met hun 1000 stemmen.
Volgens hen (en dat moeten we dus geloven) wordt de vvd de grootste partij.
Dream on MEDIA=VIRUS !!!!!!!

Gast
Seth
november 14, 2020 09:52
Antwoord op  Help

Tja, dat is toch geen relevante of valide poll. Daar heeft al een grote voorselectie plaatsgevonden.
Als je poll houdt op Joop.nl krijg je een tegenovergesteld resultaat.

Gast
Sport 7 kijker
november 14, 2020 10:05
Antwoord op  Help

Als je een poll houdt in Staphorst, Barneveld of Urk krijgt de SGP ook 70% van de stemmen! En heeft de SGP 105 zetels in de Tweede Kamer? Gelukkig niet.

Gast
Frans.D
november 14, 2020 10:22
Antwoord op  Sport 7 kijker

Domme opmerking stiekeme onder de rok kijker

Gast
Guttegut
november 14, 2020 12:04
Antwoord op  Help

Een poll op Geen Stijl. Ja dat is inderdaad wel representatief voor de rest van Nederland

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
november 14, 2020 12:30
Antwoord op  Help

GeenStijl wie komt daar nog

Gast
Luister
november 14, 2020 09:40

Waarom heeft MC het altijd over “winnen” van Op1? Het zijn talkshows, geen competitieshows.
Het zijn de gasten aan tafel die de keuze van kijken bepalen!

Gast
Kees
november 14, 2020 09:31

Belachelijk niveau. Beau zit er voor zichzelf en moet weer zo overdrijven en opvallen. Ontiegelijke kwal!!!

Gast
De buurman van Twan
november 14, 2020 09:29

Op1 is constant met 1 miljoen kijkers en een hoger marktaandeel.

Beau wint 1 avond met een paar verkleedpoppen. Zelfs Twan zou winnen.

Op1-Beau 4-1

Gast
Op1 - Gemiddeld 1.228.200 kijkers deze week
november 14, 2020 09:28

Wel de juiste cijfers aanleveren graag

Gast
Bente
november 14, 2020 09:37

Haha, tuurlijk, ben je weer rekensommetjes aan het doen met herhalingen erbij?

Gast
Zalmneusje
november 14, 2020 09:23

Beau is geweldig, maar hij moet wel oppassen dat hij zich nu niet gaat verliezen in ‘gek doen’.

Gast
Monique
november 14, 2020 09:25
Antwoord op  Zalmneusje

Dit is gewoon zoals Beau is, hij heeft altijd al van dit soort streken gehad, ik heb er wel om kunnen lachen.

Gast
Zalmneusje
november 14, 2020 09:55
Antwoord op  Monique

Ja ik ook, maar zo snel na zijn ijs-avontuur vond ik dit een beetje teveel van het goede.

Gast
Op1 - Beau
november 14, 2020 09:19

Op1 – Beau: 3-2

Gast
4-1
november 14, 2020 09:31
Antwoord op  Op1 - Beau

ohhhh

Gast
Seth
november 14, 2020 09:19

In z’n beginperiode was Beau baanbrekend en uitdagend, nu is hij vooral saai, voorspelbaar en deugend. Wat ik wel kan begrijpen, want hij heeft een gezin te onderhouden.

Gast
Victor
november 14, 2020 09:09

Vooral pijnlijk voor Eva Jinek die zelden voorbij Op1 kwam

Gast
Bente
november 14, 2020 09:12
Antwoord op  Victor

Vorige week scoorde Jinek 4 van de 5 keer hoger dan Op1.

Gast
Seth
november 14, 2020 09:13
Antwoord op  Victor

Don’t fool yourself, we weten allemaal dat het door the masked singer is.

Gast
Het Ware Woord
november 15, 2020 08:53
Antwoord op  Victor

Jinek zal niét blij zijn dat Beau beter scoort dan zij…🤣 Ik vind hem een verádeming na dat gerátel van die krijstante!! 😱

Gast
Frans.D
november 14, 2020 09:08

Weer een uitzending met veel oeverloos gezwam en onzin. Ach dan pakken we toch de snol Heleen van Royen ook zo aandachtsgeil.

Gast
Seth
november 14, 2020 09:05

Ik zie potentie om door te groeien naar 2 miljoen kijkers. Moet de presentator wel in een Koreaans dierenpak gaan zitten.

Gast
Bente
november 14, 2020 09:06
Antwoord op  Seth

Nou, wat ben jij grappig… Not!

Gast
Seth
november 14, 2020 09:10
Antwoord op  Bente

Kom op, niet zo serieus. Het is toch eigenlijk grappig en triest tegelijk dat je je moet verkleden in een fluffy dierenpakkie om te scoren op tv. Zegt veel over het dalende niveau van de Nederlandse samenleving, mooi tijdsbeeld.

Gast
Monique
november 14, 2020 09:34
Antwoord op  Seth

Zegt veel over het dalende niveau van de Nederlandse samenleving zeg je, het is een kijkcijferkanon in ieder land waar het uitgezonden word.

Laatst bewerkt 20 dagen geleden door Monique
Gast
Bente
november 14, 2020 09:04

Dat is knap, gelijk al in de eerste week!

Gast
Piet Grijs
november 14, 2020 09:33
Antwoord op  Bente

Als Beau op TV verschijnt, begint Bente direct te soppen. Kan de stoel of bank waarop ze zit, weer gedesinfecteerd worden.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen