SBS 6 met nieuwe Voice-concurrent: BN’ers in escaperoom

SBS 6 lanceert op Nieuwjaarsdag een gloednieuw BN’er-format tegenover RTL 4-kanon The Voice of Holland. De show draait om sterren in een escaperoom en heet Code van Coppens – De Wraak van de Belgen.

Ruud de Wild en Olcay Gulsen Beeld: SBS

In de van oorsprong Belgische tv-hit wordt elke week een volledig nieuwe escaperoom gepresenteerd waar BN’er-duo’s ondergedompeld worden in een wereld vol wetenschappelijke experimenten en puzzels. Elke goed uitgevoerde proef of opdracht geeft een aanwijzing en brengt de duo’s een stapje dichter bij de uitweg.

Tante Patty

Achter de schermen worden de twee duo’s geleid door de Belgische hosts: de broers Staf en Mathias Coppens. Zij bedenken de proeven en helpen de duo’s op komische wijze in hun zoektocht naar buiten. Huiswetenschapper Lieven Scheire verklaart tussendoor bepaalde proeven uit de kamer.

In de eerste aflevering op Nieuwjaarsdag nemen René en Didier Froger het op tegen Ruben van der Meer en Horace Cohen. Beide duo’s komen terecht in een creepy ziekenhuis. Hun opdracht: ‘Red tante Patty uit de handen van een totaal losgeslagen chirurg’. Lukt het hen om haar op tijd buiten te krijgen? En redden ze daarmee niet alleen haar maar ook zichzelf?

Alle BN’er-du’s

Iedere week spelen vier BN’ers in twee duo’s tegen elkaar. De volgende BN’ers, in willekeurige volgorde, spelen het spel:

  • René & Didier Froger + Ruben van der Meer & Horace Cohen
  • Dennis Weening & Leo Alkemade + Klaas van der Eerden & Fien Vermeulen
  • Victor Brand & Jan Versteegh + Olcay Gulsen & Ruud de Wild
  • Kees Tol & Monique Smit + Toprak Yalciner & Anouk Maas
  • Leonie ter Braak & Tina de Bruin + Tim en Tom Coronel
  • Xander & Sem de Buisonjé + Patrick Martens en Quinty Trustfull

Code van Coppens – de Wraak van de Belgen wordt geproduceerd door Roses Are Blue. De première is dus op vrijdag 1 januari om 20.30 uur op SBS 6. Er volgen zes afleveringen.

De eerste beelden ziet u op de Shownieuws-site.

42 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Erland
november 24, 2020 19:12

Vrijdag
20.30 Code van Coppens: Wraak van de Belgen
21.30 De Alleskunner

Gast
Schele Harrie
november 24, 2020 16:08

Zie ik een tepel?
Of is dat het dopje van een tube tandpasta ?

Gast
Rob
november 24, 2020 12:42

Geen hond snapt die titel. Niemand gaat kjjken.

Gast
Roddelpraat
november 24, 2020 11:59

Wij van Roddelpraat kregen een tip van ene Jeroen om bij een boom te gaan graven. Uiteindelijk vonden wij een kistje met daarin een brief bestemd voor SBS6, met daarin de volgende inhoud:

”Beste SBS6 redactie,

Ik heb al vele succesvolle programma’s voor jullie gemaakt en mijn zoontje wil ook graag bekend worden. Hij heeft voor zijn verjaardag al een eigen single van mij gekregen, maar vandaag kwam hij huilend en stampvoetend naar mij toe. Nadat ik hem had gekalmeerd met mijn uitzonderlijke pianospel, vertelde hij wat er aan de hand was. Wat blijkt? Het zoontje van Wendy wordt weer eens voorgetrokken en mag meedoen aan een tv-programma! Nu is dat helaas de norm, maar toen ik verder ging informeren brak pas echt mijn klomp! DE ZOONTJES VAN FROGER MOGEN OOK MEEDOEN? Over backstabben gesproken! Wat hebben die bereikt dan? Zij hebben niet eens een eigen single en kunnen niet dansen! Ik EIS dat mijn zoontje ook mee mag doen! Hij is bestemd om beroemd te worden!

Met vriendelijke groet,

Voormalige Topper’

Gast
Yip
november 24, 2020 11:36

Saw

Gast
Barry Cade
november 24, 2020 11:24

Leuk, ik ga kijken!

Gast
Evelien
november 24, 2020 12:47
Antwoord op  Barry Cade

Slijmbal

Gast
Uuuh
november 24, 2020 10:20

En ja hoor! Daar is het echtpaar Gerland en Wendy Ceaușescu weer! Ze blijven zoontje Sem maar naar voren schuiven!

Gast
ikben
november 24, 2020 10:19

Dit idee is helemaal niet nieuw. Het is een slecht aftreksel van The Big Escape.

Gast
Bart
november 24, 2020 11:00
Antwoord op  ikben

Ik denk dat het beter is dan The Big Escape. Het is een Vlaams format, aangekocht door Talpa.

Gast
Harry:-D
november 24, 2020 10:17

Ik snap het niet. Waarom zo moeilijk doen?

Als al die BN’ers gewoon thuis waren gebleven

waren ze met één zap van alle problemen verlost

Gast
John de hol van sbs 6
november 24, 2020 10:17

Over die bn ers bij mij zijn alleen maar bn in dienst dus niet zeuren dit is een top presentatie van mij hahahahaha blijven lachen mensen

Gast
Tv Junkie XL
november 24, 2020 09:59

Zitten er nu werkelijk mensen in het creatieve team binnen Talpa die dit hebben bedacht? Die moeten toch echt ontslagen worden en plaats maken voor mensen die echt creatief zijn. Het gaat nu wel heel snel bergafwaarts bij Talpa.

Gast
Jan Bonham
november 24, 2020 11:34
Antwoord op  Tv Junkie XL

Erger nog ze hebben dit gewoon aangekocht, ze kunnen zelfs dit niet verzinnen binnen dat creatieve team.

Gast
Marcel
november 24, 2020 09:55

Het was beter geweest als het allemaal met hun eigen partner was of een ex man of ex vrouw. Dan zien we meteen wie thuis de broek aan heeft/had.

Gast
Juist
november 24, 2020 09:48

Een goed duo zou zijn René le Blanc en Rutger Barneveld. Die twee komen nooit uit een escaperoom.

Gast
Albert Verhinderd
november 24, 2020 09:40

Lekkere knoppen, Olcay!

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Albert Verhinderd
Gast
Chiel
november 24, 2020 09:35

Het Vlaamse origineel is erg leuk, goede cast bn-ers. Het is spannend, grappig en iedere week anders. Het is in de zelfde escaperooms en met dezelfde presentatoren. Dus jou zou denken: hoe kan het mis gaan?

Gast
Evelien
november 24, 2020 12:50
Antwoord op  Chiel

Hoe kan het misgaan?
Er zijn twaalf Sbs-ers ie overal altijd in meedoen of figureren.
Hier ook weer.
Het zou zomaar kunnen zijn dat men deze figuren kotsbeu is. Dát zou er mis kunnen gaan.

Gast
Chiel
november 24, 2020 14:16
Antwoord op  Evelien

Dat was m’n punt ook. Alles klopt aan de Vlaamse versie. Dat kopiëren ze. Producent, decor, zelfs presentatie. En dan komen ze met deze deelnemers…

Gast
quibuus
november 24, 2020 09:34

nog meer brandhout………………

Gast
Robert
november 24, 2020 09:33

Vind het een uitstekend idee, nu maar hopen dat niemand de uitgang vind.

Gast
Weg met Wendy en co.
november 24, 2020 09:31

Xander & Sem de Buisonjé

Dat kind van Snuifje van Dijk MOET met alle geweld bekend worden, en daar zal stiefpapa maar al te graag zn best voor doen, bah wat een nepotisme

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Weg met Wendy en co.
Gast
Sylvia
november 24, 2020 10:54

Moet je je eens bedenken dat je je de pleuris werkt in dat productiehuis. Lange dagen, altijd te krap budget. Compensatiedagen ho maar. En dan wordt het stief zoontje van de baas in het programma geschoven. Wat een bagger.

Gast
Psychiater Welgoed-Snik
november 24, 2020 09:28

Ideetje: een BN’er gaat naar de hoeren, drie pittige dames presenteren zich en degene die de geilste indruk maakt laat zich volpompen door Peter R. De Vries, Marco Borsato, Conchita Wurst, Ruud de Wild, Gordon Heuckeroth, Danny de Munk, Sjonnie de Mol of Martien Meiland.

Presentatie: Dreetje Hazes.

Gast
nana
november 24, 2020 09:27

Voice-concurrent…hahahaha ja echt hé, iemand verzint dit, gelijk op staande voet ontslaan diegene!

Gast
Psychiater Welgoed-Snik
november 24, 2020 09:24

Het stijgt Olcay & Ruud enigszins naar het hoofd, vermoedt uw psychiater.

Gast
Julia van Berkel
november 24, 2020 09:21

Dagopvang.

Eigenlijk heel eerlijk gezegd begint volgens mij dat hele SBS6 meer overeenkomsten te vertonen met een zg Dagopvang voor Volwassenen dan een echt serieus commercieel televisiestation.

Sorry dat ik het zo zeg, maar dit is gewoon pure armoede.
En het lijkt me vreselijk als kijker om zo iets te moeten uitzitten. Ja, ik weet dat ik niet hóef te kijken, maar er is al zo weinig interessants op tv.

En voor die mensen die er werken moet dat ook geen pretje zijn. Als een stel marionetten moeten ze telkens weer allerlei stomme kunstjes vertonen, stomme spelletjes presenteren. Nou ja. Wie het weet mag het zeggen.

Gast
Taken
november 24, 2020 09:12

Er zit bij SBS werkelijk niemand die echt de taal van het “volk” spreekt. Marco Louwerens heeft in feite geen reet te vertellen. Rene Oosterman is als een assistent zijn stinkende best aan het doen. Achter de schermen trekt Erland voor John aan de touwtjes. Als je de donkere Natasja Harlequin en Olcay Gulden een prominente plek dacht toe te bedelen, dan snap je er echt helemaal niks van. Nada. Rien.Verder geen enkele aansprekende presentator. Versteegh ratelt zijn dingetjes af en Winston is drukker met zijn failliete bedrijven en elke opening waardoor hij terug naar RTL kan.

Gast
steef
november 24, 2020 09:10

van die de wild en gulsun wordt je wel heer errug moe nu. Die man is al verschrikking op de radio en als duo nu in ieder bn slap aftreksel programma

Gast
Bart
november 24, 2020 09:10

En daar zijn ze weer, de bn’rs!!
Houd hier nou eens mee op!!

Recht tegen over De Voice en Flikken Maastricht dus gedoemd om te mislukken. En waarom de Vlaamse presentatoren ook in de Nederlandse versie? Al kan dat nog wel verfrissend zijn i.p.v. weer Kim Lian van der Meij, Jan Versteegh of Wendy van Dijk.

En daar is Sem weer. Die moet bekend worden van het Erland en Wendy. Voor de gelegenheid heeft hij dit keer de naam van zijn vader aangenomen.

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Bart
Gast
gea
november 24, 2020 09:07

Victor Brand & Jan Versteegh en de rest van de gebruikelijke Talpa sterren hahaha
Flop nummer 4321 tegenover the Voice, hoe verzin je het

Gast
Huismaker
november 24, 2020 09:05

Dus nu BN-ertjes: knikkeren, zingen, zitten in een pak, raden wie er zit in een pak, springen van de duikplank, zitten op een eiland, schilderen, koken, bakken, ruilen van partner, spelen leuk doen, raden beroepen, dansen, schaatsen, kunstschaatsen, wandelen, huilen, zitten in een villa, zoeken een partner enz enz, is er nu BN-ertjes in de escape room. Volgende stap is in de Dark room, volvreten, wie het langst kan plassen, lego spelen en steppen (graag gedaan John de M).

Alsof dit de enige bladvulling is.
Waarom niet eens een echte discussie over corona met evenveel voor- als tegenstanders ? Nodig eens Prof Van Wolveren, Mr Hulleman of Dr Wellens uit. Of moet het plebs dom blijven ?

Gast
Martin van Waal
november 24, 2020 09:04

Wow wow wow! Nee nou wordt ie mooi!!
Escape room met BN mensen.

Dat klinkt echt héél erg spannønd.
Dus dan gaan er een paar BN-ers die al voor SBS6 werken in een ruimte vol camera’s opdrachtjes uitvoeren en dan moet de kijker zoals jij en ik gaan zitten kijken hoe die BN-ers zich binnen drie kwartier (plus reclame) door die opdrachtjes heen werken en zichzelf weten te ‘bevrijden’.

En die fäcking irritante voice-over evalueert alles samen met de kijker mer een paar zwartwitbeelden ertussendoor

Klinkt weer als een megagoed format,
Even een setje Volendammers, twee blonde chicks, een bejaarde zanger en Kim Lian afstoffen. Klaar!

Gast
Rob
november 24, 2020 09:02

Daar is onze kopieerzender weer, verzin zelf toch eens iets, ohhh nee laat maar want dan kijkt er geen hol naar. Dit wordt flop nr ontelbaar.

Gast
anonymous
november 24, 2020 09:01

FLOP

Gast
Lot
november 24, 2020 08:58

Gedoemd te mislukken…

Gast
Per Huismans
november 24, 2020 08:57

Weer die BNers. Pffffffff.

Gast
Wendy's dealertje
november 24, 2020 08:53

Yes, een BN-er programma, dat hadden we nog niet.

Gast
Huismaker
november 24, 2020 09:15
Antwoord op  Wendy's dealertje

Ik heb een lijst van B N programma’s opgenoemd, maar MC wil dat niet publiceren (“Awaiting for approval”). Maar het lijkt de enige manier voor bladvulling.

Gast
Kees
november 24, 2020 08:49

Dus een nieuwe vorm van The Big Escape van AVROTROS.
Jeetje orgineel zeg!

Gast
Tjep
november 24, 2020 08:49

Lang geleden dat een SBS programma met BN’ers de moeite waard lijkt

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen