PowNed wilde Dennis Schouten korten tot 1.600 euro per maand

Dennis Schouten onthult welk voorstel voorafging aan zijn vertrek bij PowNed. De omroep wilde hem korten tot 1.600 euro per maand voor één dag per week werk. Dat vertelt hij in zijn programma RoddelPraat.

Dennis Schouten Bron: YouTube

De 25-jarige presentator, die nu het gezicht is van de GeenStijl-zuster NieuwNieuws, gaf vorige week al aan dat hij een ‘hard en koud’ aanbod kreeg van PowNed. Nu onthult hij hoe dat aanbod er precies uitzag: 1.600 euro per maand voor één dag werk per week, een enorm laag salaris voor televisiesterren.

Freelancebasis

PowNed bood hem niet bepaald een mooi contract aan. “Ze wilden op freelancebasis met mij verder. Dat wilden ze met iedereen. Dat voorstel was dermate slecht dat ik nee heb gezegd. Maar echt íedereen had daar nee op gezegd”, legt het televisietalent uit.

RoddelPraat-collega Jan Roos: “Maar dat is toch eigenlijk best een belediging, want je bent toch wel het gezicht van de omroep. Dan zeggen ze nét voor het verstrijken van die 50.000 leden: ‘Flikker nou maar op.’ Eigenlijk zeggen ze dat.”

Eén dag per week

Dennis denkt daar ook zo over. “Ik vond het ook apart. Je maakt altijd van die filmpjes van: ‘Word lid, want we moeten 50.000 leden. Halen we het niet, dan heb ik volgend jaar geen werk meer.’ Ik werkte er op een gegeven moment nog twee dagen en dat beviel volgens mij iedereen. Ik was wel in de veronderstelling dat we gingen verlengen.”

Dat liep anders dan hij dacht. “Toen kwam ik daar en ze zeiden: ‘We willen met je door, maar ook weer niet. We gaan je contract niet verlengen. Je kunt freelance bijtekenen: één dag in de week nog wanneer wij willen en niet overleggen wanneer dat kan.’ Toen zei ik: ‘Kan het niet met iets meer overleg?’ Ze zeiden: ‘Nee, dat kan ik niet. Dit of vertrekken.’”

Het precieze voorstel? De helft van wat hij tot nu toe verdiende. “Waar het op neerkwam is dat ik nog 1.600 euro per maand zou verdienen.”

RoddelPraat

RoddelPraat kunt u hier bekijken:

36 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Jan.
november 23, 2020 08:04

Een dagrpijs van 400 euro voor een presentator die vrijwel alleen de omroepkar trekt is belachelijk weinig. Als je ondernemer bent weet je dat dat geen geld is, als je de freelance bedragen in omroepland een beetje kent weet je dat hij met een fooitje is afgescheept.

Gast
Bart
november 22, 2020 11:42

Terecht dat hij weg is gegaan bij PowNed. Had hij veel eerder moeten doen. Nu nog wat meer werk bij Veronica. Hij kan ook een item in VI op televisie doen. Het programma is er lang genoeg voor.

Gast
Martien van Aankomende Adel
november 22, 2020 10:24

Is het weesje de nieuwe afknijp koning van het hilversumse? Of heeft ie gewoon meer geld nodig?

Gast
Maup Caransa
november 22, 2020 12:01

Dit is nog een kind.

Gast
Koen
november 21, 2020 23:35

Dat is omgerekend bij 1fte dus meer dan 400.000 euro per jaar, noem het maar niks.

Laatst bewerkt 5 dagen geleden door Koen
Gast
Koen
november 22, 2020 00:44
Antwoord op  Koen

oeps dacht ff 1600 euro voor 1 dag…foutje, nou ja blijft het nog veel voor dagje de belhamel uit te hangen.

Gast
Wanny
november 22, 2020 10:13
Antwoord op  Koen

1.600 per maand voor 1 dag per week werk is circa 8.000 euro per maand op fulltime basis. Ongeveer een ton per jaar.

Is niet slecht betaald voor een kleine omroep met beperkte kijkcijfers.

Gast
arjen
november 21, 2020 23:30

Eerst presteren en dan pas waarderen.

Gast
Piet Pannelap
november 21, 2020 23:26

Nu dus €3200/maand vóór twee dagen per week werken. Dat is inderdaad behoorlijk mager. De baas (Weesie) werkt helemaal niet en krijgt €2,5ton (€21k/maand) en een range rover van de zaak. Het is niet netjes verdeeld daar.

Gast
Veera
november 21, 2020 22:56

Dat verdien ik in 3 dagen per week, met nuttiger werk. Makkelijk verdiend met 1 dag per week. Moeten veel leeftijdsgenoten een hele week voor werken. Volgens mij heeft hij geen idee. Hij had beter geen bedragen kunnen noemen, maar beter alleen de situatie kunnen beschrijven…….

Gast
Yvonne
november 21, 2020 22:20

Zooitje kneuzen hier zeg.

Gast
geldgraaers bij powned
november 21, 2020 19:15

Een mannetje dat niks kan en niks te zeggen heeft. 1600 euro per dag. Het is droevig dat dit met maatschappelijk geld kan gebeuren.

Kappen met dat Powned. Een zender voor imbicielen en laag opgeleide sukkels.

Gast
Jeroen
november 21, 2020 19:25

“Imbicielen en laag opgeleide sukkels” grote woorden voor iemand die nog niet eens fatsoenlijk een artiekel kan lezen. 1600 per maand, dus ongeveer 400 eu per dag, valt reuze mee. Daarnaast zijn er genoeg laagopgeleide mensen met een goed koppie op hun schouders, dus als je niks aardigs te zeggen hebt zeg dan niks.

Gast
jaapie18
november 22, 2020 00:38
Antwoord op  Jeroen

1600 is nog veels te veel . Weg met die vent

Laatst bewerkt 5 dagen geleden door jaapie18
Gast
Wanny
november 22, 2020 10:15
Antwoord op  Jeroen

400 euro per dag is veel geld hoor. Zijn een hoop mensen die het met 100 per dag moeten doen.

Gast
Corry Jankbal
november 21, 2020 18:58

PowNed laat zien hoe je een eigen doelpunt scoort.

Gast
Help
november 21, 2020 18:30

Zo MC. Wakker gewonden deze week. Weer oud nieuws ?

Gast
Help
november 21, 2020 18:31
Antwoord op  Help

geworden

Gast
Tom plot
november 21, 2020 18:21

Die snotkoker 1600 betalen voor 4 dagen per maand …20000 euro per jaar voor 52 dagen werken…en dan is het kwalletje niet tevreden…het wordt tijd dat ie eens een normale baan neemt…kijken of ie dan wel tevreden zal zijn.

Gast
Jeroen
november 21, 2020 19:27
Antwoord op  Tom plot

Of jij het veel of weinig vind in vergelijking met jouw baan of wat jij voor je geld doet is irrelevant. In vergelijking met mensen in dezelfde baan en dezelfde positie is het weinig. Jaloezie is iets waar ik me drukker over zou maken in jouw geval

Gast
Umfufu
november 21, 2020 17:59

Zo. Dit is het. Powned opzeggen.

Gast
Tycho Graagnat
november 21, 2020 17:51

Ik mag hopen dat de Ansah en Roethof omroep bij een volgende keer de benodigde 50.000 leden ook niet ( meer) zullen halen. (Roethof heeft de 50.000 nog niet toch?)
Maar zoals het er tegenwoordig uit ziet is er altijd wel een achterban te vinden voor de zoveelste versplintering, omroep dus.
Wat een ellende.
Ik dacht altijd dat wij een nuchter volkje waren. Helaas.

Gast
Dino-saurus
november 21, 2020 18:10
Antwoord op  Tycho Graagnat

Nuchter? Al 20 jaar niet meer… Nu vooral ontevreden…

Gast
Geox
november 21, 2020 17:33

Dat roddelpraat is leuk! Hoe Jan Roos F.Louise nadoet…geweldig!

Gast
Koen
november 21, 2020 17:07

Snap Dennis volledig!
Dat die Dominique van bijna 2 ton per jaar niet meer biedt is belachelijk.

Gast
Bing Go
november 21, 2020 16:19

Dan zou je meer moeten inleveren dan je baas!

Groot gelijk. Talent komt altijd goed terecht.

Gast
Mo mo land
november 21, 2020 16:17

Dus Dennis werkt vier dagen en verdiend dan 1600,- ballen?

Wasr kan ik tekenen voor dit baantje?

Gast
Sjaak echt
november 21, 2020 16:23
Antwoord op  Mo mo land

Het is free-lance dus je moet alles zelf afdragen en verzekeren. Het is 32 uur per maand voor €1600 dus per uur is €50 per uur en je kan niet zelf de dag kiezen dus op andere dagen lastig vast werk plannen. In free-lance land is €50 per uur zeker niet veel.

Gast
Mo mo land
november 22, 2020 01:15
Antwoord op  Sjaak echt

Dat is toch helemaal geen antwoord op mijn vraag? Ik vroeg waar ik kon tekenen voor deze job, vervolgens krijg ik een totaal offtopic antwoord van een of andere babyboomer…

The fok

Gast
Harry :-D
november 21, 2020 16:17

Hij mag nog van geluk spreken!

Normaliter mogen kinderen onder de 12
niet eens voor de tv-programma’s werken!

Gast
wordt vast verwijderd....
november 21, 2020 16:12

1600 per maand voor 1 dag per week? De meeste hardwerkende mensen verdienen dat niet…..

Gast
Beste paard van stal
november 21, 2020 17:30

Als je zelf alle verzekeringen, sociale premies en pensioen moet regelen, dan blijft er maar weinig over.

Gast
Jeroen
november 21, 2020 19:28

Bijna iedere zelfstandige verdient dat, degene die dat niet doen zijn binnen 3 jaar falliet

Gast
jaapie18
november 22, 2020 00:42
Antwoord op  Jeroen

Nee hoor.

Gast
Tjep
november 21, 2020 16:09

Groot gelijk Dennis, je bent al vaak genoeg genaaid door Domenic (zomer serie).

Gast
Taalpurist
november 21, 2020 16:19
Antwoord op  Tjep

Moeilijk woord hè? Dominique.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen