Jeroen Pauw wordt doodziek van arrogante tv-sterren

Jeroen Pauw wordt doodziek van collega-tv-sterren met verwaand gedrag. Presentatoren die consequent te laat komen, vindt hij bijvoorbeeld ‘ontzéttend irritant’. Dat zegt hij op NPO Radio 1.

Jeroen Pauw Beeld: Annemieke van der Togt

Sterallures gaat er niet in bij Jeroen Pauw. “Ik kwam hier nu aan de late kant binnen en dat vind ik vooral irritant, omdat dat dan heel snel presentatorengedrag is, weet je? Er zijn mensen die een bepaalde positie innemen binnen de groep en die mogen altijd weer net iets meer, vinden ze zelf, dan anderen.”

Sterrengedrag

Jeroen wordt met name als tv-producent vaak met sterrengedrag geconfronteerd. “Omdat ik niet alleen zelf presentator ben, maar ook nog programma’s maak met presentatoren, vind ik het altijd irritant als mensen zo zijn. Als ze denken dat ze net iets meer mogen dan de rest. Ja, dat merk ik heel vaak.”

Kan hij een voorbeeld noemen? “Ik heb wel eens gewerkt met iemand – ik zal de naam niet noemen, want dat is onaardig – maar dan spreek je om 8.30 uur af om te gaan draaien en dan is de cameraman er, de geluidsman en de gast, maar degene die het interview moet doen komt dan om 10.30 uur.”

‘Ontzéttend irritant’

De ‘gewone’ crew is dan nog blij ook dat de ster verschijnt, aldus Jeroen. “Het vervelende is dan dat de hele groep ook nog blij is dat diegene er nog is. Die heeft dan wel tien keer al allerlei berichtjes gestuurd van: ‘Ik kom eraan, ik kom eraan, sorry!’ Dat vind ik ontzéttend irritant. Arrogant? Ja, dat is het ja.”

Hoe waakt hij ervoor dat hij zelf niet het slachtoffer wordt van zelfgenoegzaamheid? “Misschien is het wel dat er allerlei mensen in mijn omgeving zijn die denken: kom op Jeroen, let erop dat jij niet ook zo wordt. Maar ik probeer er in ieder geval zelf goed op te letten, ja. Ik vind het gewoon een vervelende eigenschap van mensen”, besluit hij op Radio 1.

101 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Wil van Bil
november 17, 2020 03:10

Tv sterren? Met de meesten veeg ik m’n kont nog niet af. Er zijn maar heel weinig mensen in tv-land die écht iets presteren!

Gast
Merel
november 16, 2020 21:42

Als al die praatjesmakers eens op spraakcursus gaan , zijn zei misschien beter te verstaan , eerder niet luisteren naar die onduidelijke snel-lispelende spraakwatervallen luisteren , zonde van de tijd .

Gast
Michael
november 16, 2020 15:46

Beter 5 minuten te vroeg, dan 1 minuut te laat. Hè Jeroen??

Gast
Tobias
november 16, 2020 10:44

Volgende keer niet twee uur op zoiemand gaan zitten wachten. Dan ben je ook niet goed wijs.

Gast
Casa de Paplepel
november 16, 2020 14:12
Antwoord op  Tobias

tja die ploeg is toch al geboekt en die gast daar moet ook iets mee, veel keus is er niet

Gast
Peter
november 16, 2020 10:00

Sterrengedrag of niet, de grote Felix Meurders kwam pas de studio binnen toen het eerste 45 toeren vinyl plaatje al op de draaitafel lag, het is maar hoe je het bekijkt, doen wel meer dj’s , Felix overigens nooit op sterrengedrag kunnen betrappen. Blijft één van de beste dj’s ooit, fijn mens ook.

Gast
Ria van der Tuijn
november 16, 2020 09:30

Ben het helemaal met Jeroen eens. Ik zeg altijd tegen onze kinderen, blijf bij je zelf. Tijdens de 1ste Covid19 crises vonden heel veel BN’ers dat ze ook iets moesten zeggen, daar ze te weinig in beeld waren. Dan denk ik van jullue hebben een beroep die er eigenlijk niets toe dien.

Gast
Kaas
november 16, 2020 21:34
Antwoord op  Ria van der Tuijn

Ik zeg altijd tegen jouw kinderen: blijf bij Ria.

Gast
Lgt
november 16, 2020 21:44
Antwoord op  Kaas

Wat een kinderachtig antwoord man. Geeft wel jouw niveau aan en niet dat van die Ria die ook nog eens helemaal gelijk heeft met haar opmerking over die nietszeggende BN’ers.

Gast
fikkie
november 16, 2020 09:21

Gaat het niet eens tijd worden dat hij wat gaat doen aan dat vogelnestje op zijn hoofd.

Gast
Arend kregel
november 16, 2020 16:26
Antwoord op  fikkie

Waar slaat dat nou op

Gast
Frans.D
november 16, 2020 09:14

Hoe zo sterren Weet je wat sterren zijn die tot de enkels dag in dag uit in de corona staan. Niet dat over het paard getilde zooitje op de TV

Gast
mrGer
november 16, 2020 05:58

Komt vooral door dat alleen sterke benen de weelde kunnen dragen. Teveel figuren denken dat bekend zijn synoniem is met permissie om je meer te veroorloven dan een ander. Onze eigen schuld, we geven nono’s als madame Louise een podium terwijl er nog nooit iets fatsoenlijks uit haar mond is gekomen.

Gast
Roddelpraat
november 16, 2020 00:36

Wij van roddelpraat hebben horen zeggen dat, Pauw nog meer op zich heen gaat schoppen nu hij minder op tv komt, Pauw wil en zoekt graag de aandacht op. Dat hebben wij ergens horen zeggen.

Gast
Dorine
november 15, 2020 21:58

Tja….
The Devil Wears Prada!
Hoelang is dit lijstje inmiddels van roddel journalisten en BN’ers met teveel ‘nieuw’ geld, te grote ego’s, te weinig beschaving, teveel aandacht met sóms een redelijke IQ ( maar met te weinig EQ wordt dat ook niets).
‘Trumpiaanse’ types die om zich heen slaan, als zij hun zin niet krijgen!! Maar ja dat zien zij natuurlijk niet zo………….ook daarvoor moet je nl o.a. over zelfinzicht en empathie beschikken……
Oh ja de goeden niet te na gesproken!!! Maar die staan meestal niet achter en/of vóór zo’n desk.

Gast
Jan
november 15, 2020 22:52
Antwoord op  Dorine

Je hebt helemaal gelijk maar dat “Trumpiaanse” heb je niet nodig om je punt te maken.

Gast
Mem
november 16, 2020 01:17
Antwoord op  Jan

Klopt, trumpiaans is met een kleine letter.

Gast
best
november 17, 2020 12:57
Antwoord op  Jan

Vindt ik ook Jan. Ze haalt ´Trumpiaans´ erbij als woord, omdat ze dit woord toch al wilde gebruiken ergens. Niet omdat het ook maar op 1 manier in het antwoord past. Bovendien slaat het ook nog eens helemaal nergens op.

Gast
Nick E
november 16, 2020 00:07
Antwoord op  Dorine

‘Trumpiaanse’ types Dorine? Je bedoelt ”ik kan niet goed met dominante mannen overweg”?

Gast
Mem
november 16, 2020 01:19
Antwoord op  Nick E

Dat jij het verschil tussen een dominante man en een compleet gestoorde, diep onzekere, uit de kluiten gewassen sneu-kleuter nou niet ziet…

Gast
cor
november 17, 2020 12:58
Antwoord op  Nick E

Ja Nick, slaat helemaal nergens op. Domme Dorine.

Gast
Nick E
november 15, 2020 19:33

In Nederland is bijna iedereen een ster. En iedereen VOELT zich een ster. Ansich is dat natuurlijk wel leuk maar met de realiteit heeft dat niks te maken. Echte sterren worden geboren niet gemaakt. Voor veel ”sterren” houd de bekendheid buiten de grensen van dit kleine kaaslandje snel op.

Laatst bewerkt 11 dagen geleden door Nick E
Gast
fidel
november 17, 2020 12:59
Antwoord op  Nick E

Nou Nick E, jij hebt het buskruit niet uitgevonden, he. Met je ´sterren worden geboren´ etc. Onbenul.

Gast
Corona-hoax
november 15, 2020 19:31

De Afdeling Boter wil Pauw verzoeken zsm de boter van zijn voorhoofd af te halen.

Dit zet namelijk boter in een verkeerd daglicht.

Alvast bedankt.

Gast
Woef woef woef woef woef
november 15, 2020 22:56
Antwoord op  Corona-hoax

Corona-hoax je wordt niet beoordeeld op jouw commentaar op Pauw, maar blijkbaar op je nickname.
Het is toch minderwaardig als mensen direct als afgericht hondjes aanslaan. Ik tel op dit moment vijf hondjes. Ik probeer er 4 van te maken.

Gast
Janet
november 15, 2020 18:08

Ik kan er ook niet tegen, soms kan ik het niet laten een opmerking te maken

Gast
Marc E. Putto
november 15, 2020 17:40

Vind dat Pief Paf Pauw ook een tamelijk arrogante attitude tentoonspreidt net als onze vrind Witteman voorheen.

Gast
Jan
november 15, 2020 22:58
Antwoord op  Marc E. Putto

Witteman komt altijd een beetje kil over. Ik vind zijn muziekprogramma verder wel oké.

Gast
bromsnor
november 17, 2020 13:01
Antwoord op  Jan

Nou ik vindt Witteman niet ok. Nooit ok geweest.

Gast
Joe Banana
november 15, 2020 23:00
Antwoord op  Marc E. Putto

Marc, houd je maar gewoon bij je corona voorspellingen, die komen tot nu toe uit.

Gast
Paul
november 15, 2020 17:07

Astrid Joosten

Gast
Robert
november 15, 2020 21:13
Antwoord op  Paul

Als er 1 vakvrouw zonder kapsones en ander raar gedrag rondloopt is het Astrid Joosten wel. Daar is ze te intelligent, te bescheiden en te professioneel voor.

Gast
Cornelie
november 15, 2020 23:29
Antwoord op  Robert

Precies.

Gast
WILLEM
november 15, 2020 17:02

Iedereen komt wel eens te laat, maar hij heeft een punt.

Gast
Help
november 15, 2020 15:28

MEDIA=VIRUS en
MEDIA=INTENSE HAAT (Pim, Geert, Tjerrie (Haat, haat, haat, haat)).

Gast
Sjaak Trekhaak
november 15, 2020 15:40
Antwoord op  Help

Tokkiealert

Gast
Sjaak echt
november 15, 2020 17:41
Antwoord op  Sjaak Trekhaak

@Sjaak Trekhaak
Dank dat je waarschuwt voor jezelf. Hoe lang ben je al Tokkie?

Gast
Jan
november 15, 2020 23:02
Antwoord op  Sjaak echt

Al heel lang

Gast
Jan
november 15, 2020 23:02
Antwoord op  Help

Lachen man. Kijk eens wat je terug krijgt haat haat haat haat haat. Er is 1 “tokkie” die zich wel bekendmaakt.
Ik zal proberen het “leed” (lol) wat te verzachten met 1 enkel + als het mag van de robot. Nee het mag niet. Sorry “Help”.

Gast
anoniem
november 15, 2020 15:26

Ik ben geen fan van hem.. Ben ik nu ook arrogant? :-)

Gast
Janet
november 15, 2020 18:09
Antwoord op  anoniem

Hij is een integere vakman en niet arrogant

Gast
anoniem
november 15, 2020 18:23
Antwoord op  Janet

Hij zei het zelf in een interview: “Ik vind mezelf vervelend, arrogant en zelfingenomen.”

Maar wie weet is hij wat bijgedraaid? :-)

Gast
De Vader Aller Pedagogen
november 15, 2020 23:05
Antwoord op  Janet

Kijk eens aan Janet geeft tenminste fatsoenlijk antwoord. De andere mense moeten eens door mij opgevoed worden.

Gast
Jan
november 15, 2020 23:04
Antwoord op  anoniem

3 Eendvogels vinden dat jij arrogant bent als je niet houdt waarvan zij houden. Alsof dat niet arrogant is.

Gast
WEST*
november 15, 2020 15:17

moet zijn om nog wat te doen in het vak

Gast
WEST*
november 15, 2020 15:15

Er zijn maar een paar hele grote sterren , artiesten in Nederland die gewoon doen , bijna nooit op recepties of premieres komen,want die hebben die aandacht ook niet nodig ! Alleen als je het altijd net niet haalt in de showbiz,of dat je niet meer gevraagd wordt , en men je bijna is vergeten , snak je naar aandacht ,en weet men niet hoe ze moeten opvallen om op de foto te komen in de roddelbladen, en zeg men nooit nee tegen welke opdracht dan ook ,ze moeten zich eigenlijk prostitueren om nog wat de in het vak , want ze liggen wel zo gezegd aan de G honger,
Ook beweren ze altijd dat er iets aankomt ! Het is een grote nep wereld! Alleen de insider weet dat, en Jan publiek verheerlijkt zich alleen maar aan die neppers !

Gast
Ekele
november 15, 2020 18:15
Antwoord op  WEST*

Wat weet jíj daar nou van? Heb jíj weleens een drol moeten leggen midden op straat omdat je simpelweg geen kant meer uit kon? Je reikt naar achteren en je voelt die sluisdeur steeds verder openscheuren. Nou, probeer dán nog maar eens het hoofd koel te houden, BN’er of niet.

Gast
Ontmoeting
november 15, 2020 15:14

Zelf is Jeroen ontmoet, als iemand arrogant is…..

Gast
Er was is
november 15, 2020 15:37
Antwoord op  Ontmoeting

Dat was dus is maar nooit weer?

Gast
Kaas
november 16, 2020 21:24
Antwoord op  Ontmoeting

Door wie is Jeroen ontmoet?

Gast
Dirk
november 15, 2020 14:57

Arrogant Jeroen? Klopt, maar hij mag het zijn. Een betere is er niet.

Gast
Jan
november 15, 2020 15:38
Antwoord op  Dirk

Maar dat denken ze allemaal.

Gast
J. Bloemheuvel
november 15, 2020 18:27
Antwoord op  Dirk

Juist daarom moet hij zich normaal gedragen en de sterallures thuis laten.

Gast
Aart-Jan
november 15, 2020 14:43

Iedereen kan te laat komen bij een 2e keer kom je bij mij op de zwarte lijst.
Maar in het media wereldje moet je iedereen te vriend houden, lijkt me erg lastig.

Gast
Jan
november 15, 2020 15:43
Antwoord op  Aart-Jan

Als dat de zwarte lijst van Sylvana Simons is, dan sta je er gekleurd op. Niet gek. Naast Marvin Gaye, Curtis Mayfield en ga zo maar door, een hele eer.

Gast
fikkie
november 15, 2020 14:39

Om te beginnen bij jezelf Pauw want de arrogantie druipt er van af.

Gast
John
november 15, 2020 16:56
Antwoord op  fikkie

Hoezo je kent hem volgens mij niet en toch oordelen dat is pas arrogant!!!

Gast
Een verdrietige oncoloog
november 15, 2020 23:11
Antwoord op  John

Ben jij die John die weleens scheldt met “hersenk.nker”? Doe dat nou niet joh.

Gast
fikkie
november 16, 2020 09:15
Antwoord op  John

Dat weet jij helemaal niet of ik hem al of niet ken. Dus wat is je punt in deze?

Gast
Kaas
november 16, 2020 21:26
Antwoord op  fikkie

Ken je hem?

Gast
Nick
november 15, 2020 14:37

Pauw is een prima vent. Alleen jammer dat hij prive behoorlijk rechts schijnt te zijn maar op tv een toch wat linkse meneer speelt.

Gast
Merel
november 15, 2020 14:41
Antwoord op  Nick

links lullen en vullen maar gewoon rechts zijn, je moet wat in dit linkse land.

Gast
Sport 7 kijker
november 15, 2020 15:10
Antwoord op  Nick

Wauw, zelfs dit weet je politiek te maken.

Gast
De gewenste mening bij Mediacourant
november 15, 2020 15:45
Antwoord op  Sport 7 kijker

ik heb je geplust. Dat lukte. Toen nog eens geprobeerd Merel te plussen. Met geen mogelijkheid!! Ook Nick lukte niet.

Gast
Annemiek
november 15, 2020 16:00
Antwoord op  Nick

En waar baseer je dat op dat hij behoorlijk rechts is?

Gast
Jan
november 15, 2020 23:16
Antwoord op  Annemiek

Misschien wel op blaadjes, die mij ook leest.

Gast
Coronagekte slaat ook op de hersens
november 15, 2020 23:14
Antwoord op  Nick

Besef je hoe je gedisliked wordt en Merel, die hetzelfde zegt geliked wordt?
Door corona wordt Nederland steeds gekker.

Gast
Bert
november 16, 2020 07:36
Antwoord op  Nick

Mooi toch.

Gast
Kaas
november 16, 2020 21:27
Antwoord op  Bert

Bert denkt er het zijne van

Gast
fikkie
november 16, 2020 09:20
Antwoord op  Nick

Prive rechts denken is in dit land bijzonder aanbevolen want je hebt zo een steen of erger door je raam, helaas. Links denkt de macht te hebben in dit land, maar dat is verre van correct vandaar dat ze met allerlei programma’s mensen proberen ervan te overtuigen hoe slecht rechts is. Uiteraard is dat niet waar maar als je er in gelooft hebben ze mijn zegen. Ik accepteer een ieder welke richting ze ook op gaan. Links, rechts het is allemaal één pot nat.

Gast
L. Koopmans
november 15, 2020 14:21

Dit valt nog wel mee, zie je in andere sectoren ook. Bv bij advocaten en artsen, het voetvolk moet de voorbereidingen doen, ze komen als het echte werk begint.

Gast
document
november 15, 2020 14:39
Antwoord op  L. Koopmans

Bij artsen is het niet normaal meer. Wachtlijsten, te laat komen, praten over niks met je en je onnodig lang in het ziekenhuis laten zijn. Voor 2 afspraken was ik 6 uur kwijt. Vroeger voor de exact dezelfde behandeling 20 minuten. Vroeger 2 behandelaren, nu 4. En maar zeuren dat er te weinig geld naar de zorg gaat.

Gast
Kaas
november 16, 2020 21:28
Antwoord op  document

Er gaat te weinig geld naar de zorg.

Gast
naam
november 17, 2020 13:06
Antwoord op  document

Artsen menen byzonder hoge statusmensen te zijn, het zijn alleen maar lieden met een veredelde HBO opleiding en heel erg veel inbeelding.

Gast
Jan
november 15, 2020 23:18
Antwoord op  L. Koopmans

Je bent gedisliked. Ik wist niet dat advocaten en artsen ook tussen dit “nebbisjvolk” op MC zitten.

Gast
Kwaaie Pier
november 15, 2020 14:16

Jeroen is een Pro de rest kan in de kliko zoals Beau Janknek M   Jort Giovanca van Op 1 heeft ook zo een attitude die griet kan helemaal niks 

Gast
De gewenste mening bij Mediacourant
november 15, 2020 15:48
Antwoord op  Kwaaie Pier

Dat is onzin. Giovanca presenteerde een muziekprogramma op de zondagmorgen. Dat deed ze goed.

Gast
Cornelie
november 15, 2020 23:36
Antwoord op  Kwaaie Pier

Giovanca is tenminste zichzelf. Op donderdag zit het meest arrogante duo.

Gast
jjj
november 17, 2020 13:08
Antwoord op  Kwaaie Pier

Beau is de ergste. Arrogante agressieve leugenaar en klootzak. Heb hem ooit ontmoet. Die is dus NIET wie hij voorgeeft te zijn op tv. Totaal niet. De ergste van allemaal.

Gast
Onze Held Geert
november 15, 2020 14:09

Goeie tv met Jeroen, kost wat maar dan heb je ook kwaliteit
Beter dan al die probeer paupers

Gast
Groot Geld H oer Twan H. Uys
november 15, 2020 14:03

Ik wordt doodziek van de Vara linkse groot geld cq miljoenen graaier Jeroen Pauw.
Maar hij is zooo gewoon, en de multi graai buit, kijk daar maar omheen. (het valt nog zeer mee in vergelijking met JdML, Joop’s productie Ellende, en dat GTST bluffertje in de US of A.

Gast
Groot Geld H oer Twan H. Uys
november 15, 2020 14:17

Aaaaahhhh waarom heb ik een dislike godverdomme jongens, geef mij likes

Gast
Arie Slobeend
november 15, 2020 14:25

Omdat je erom vraagt, simpel.

Laatst bewerkt 11 dagen geleden door Arie Slobeend
Gast
J. Minee (predikant)
november 15, 2020 23:27
Antwoord op  Arie Slobeend

Dat is heel gristelijk van je Arie, vooral als je in overweging neemt, dat de Groot Geld persoon nogal vloekt.

Gast
Arie Slobeend
november 16, 2020 00:04

U bent nog niet moe na een hele zondag te hebben gepredikt?

Gast
Alleen ik heb gelijk
november 15, 2020 15:51

De dislikes zijn het niet met je eens, want ze hebben allemaal de lakens gedeeld met H de oer.

Gast
Leo de Likert
november 15, 2020 23:20

Hoera! Het is me eindelijk gelukt iemand met een afwijkende mening te liken.

Gast
Annemiek
november 15, 2020 16:03

Verder alles goed?

Gast
J. Minee (predikant)
november 15, 2020 23:29
Antwoord op  Annemiek

Fijn dat u zo bezorgd bent.

Gast
Fatsoenlijke CDA-er
november 16, 2020 06:51

Jeroen Pauw heeft het babbelen geleerd bij het meisjes versieren. Volgens zn eigen zeggen had ie er jaaren terug al 200+ ‘gehad’. Dus dat kan alles zijn van 200-2000.

Gast
Ik John van het hol .je weet wel van die camping z
november 15, 2020 13:48

Arrogante klootzak die pauw .maar ja hij is van de Nederlandse staats omroep

Gast
Sport 7 kijker
november 15, 2020 15:12

Staatsomroep is één woord. Dat zou jij als ‘rasechte’ Nederlander toch moeten weten!

Gast
Wilfred Degens
november 15, 2020 18:35

@Dirk 14.57 hr.
Jeroen Pauw, heet jij hier Dirk?

Gast
Buurman van Jeroen
november 15, 2020 13:42

Jeroen is zo gewoon gebleven! Top gozer.

Gast
The Great Influencer
november 15, 2020 23:35
Antwoord op  Buurman van Jeroen

Zeg maar Jeroen dan krijg je een zoen of vier, maar zeg niet Pauw, want dan krijg je een douw of vijf.
Hoe licht beïnvloedbaar is het Nederlandse volkje.

Gast
Buurman van Pauw
november 15, 2020 13:40

Pauw is zo gewoon gebleven! Top gozer.

Gast
Mark R
november 15, 2020 15:54
Antwoord op  Buurman van Pauw

Als hij koffie morst, ruimt hij het zelf weer op en de vaste schoonmaakkrachten applaudisseren.

Gast
Piet Grijs
november 15, 2020 13:39

Ik ken er wel 1: Giel Bielen.
Komt altijd te laat, ook op zijn werk.

Gast
😷Paulus
november 15, 2020 16:56
Antwoord op  Piet Grijs

😷Ja maar je kan hem niet kwalijk nemen, zijn ruksessie’s duren vanwege zijn leeftijd wat langer. 😁😁

Gast
Mama mia
november 15, 2020 13:36

Ik wordt ook doodziek van Geert Wilders. Stem Thierry Baudet!

Laatst bewerkt 11 dagen geleden door Mama mia
Gast
Annemiek
november 15, 2020 16:04
Antwoord op  Mama mia

Nooit!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen