Hugo de Jonge spreekt vaccin-sceptische vrouw aan in talkshow Op1

Minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid heeft vrijdagavond in de talkshow Op1 een vrouw aangesproken die behoorlijk sceptisch is over de naderende coronavaccins. Dat was te zien in de uitzending op NPO 1.

Hugo de Jonge Beeld: Op1

Het Op1-duo Astrid Joosten en Paul de Leeuw sprak met Hugo de Jonge over het feit dat er een afnemende bereidheid is tot vaccinatie. “We weten dat tussen de 50 en 70 procent van de mensen bereid is om zich te laten vaccineren, dat is best wel laag. Er is echt werk aan de winkel”, vertelde Hugo de Jonge aan tafel.

‘Ik wil geen vaccin’

Paul wees toen op medegast Riek van de Bor, een schilderdocent die aan tafel zat om te praten over Bob Ross. Zij blijkt behoorlijk sceptisch te zijn als het gaat over coronavaccins. Ze wil zich niet laten vaccineren. “Nee, ik wil eerst kijken wat het medicijn doet. Ik laat me niet op voorhand vaccineren. Ik neem ook niet de griepprik.”

Hugo de Jonge begreep daar weinig van. “Maar stelt zich nou eens voor dat heel Nederland zo zou redeneren. Dan raken we nooit beschermd. We hebben nu die hele crisis waar we in zitten, wat ongelooflijk veel leed en schade veroorzaakt, en stel nou eens dat een groot deel van Nederland zegt de kat uit de boom te willen kijken, dan raken we niet beschermd. Dan kunnen we dit allemaal niet achter ons laten.”

Riek: “Dat begrijp ik, maar dit is mijn standpunt en ik ga het eerst bekijken.”

Hugo: “En waar maakt u zich zorgen over dan?”

Riek: “Ik maak mij geen zorgen, alleen ik laat me niet zomaar vaccineren.”

Cursist

Paul de Leeuw verbaasd: “Maar als ik nou cursist bij jou ben en ik hoor dat jij niet gevaccineerd bent, dan zeg ik misschien: ‘Dan wil ik ook geen cursus, dat vind ik veel te eng.’”

Riek: “Die mogelijkheid zit erin, maar dan zijn er anderen die wel willen.”

Paul: “Je denkt niet: ik moet mezelf ook beschermen naar mijn leerlingen toe?”

Riek: “Dat kan ik ook doen met mondkapjes en afstand houden.”

Paul: “Maar bij een cursus moet je toch bij iemand gaan staan om te kijken of ze het goed doen…”

Het bewuste item in Op1 ziet u op NPO Start, een fragment ziet u onderstaand:

272 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Marcel
november 22, 2020 17:13

Het is juist goed om altijd kritisch te zijn. Het is goed dat er vaccins zijn maar je moet ook altijd een afweging maken en kijken naar de nadelen. Zeker als een vaccin in een zeer korte tijd is ontwikkeld. Normaal duurt dit 5 jaar of langer omdat er getest wordt op langetermijneffecten. Zowel de effectiviteit tegen het virus als de negatieve bijwerkingen.
De griepprik laat ik elk jaar inspuiten, dat is een goed getest vaccin.

Met het Mexicaanse griepvaccin van Ab Oosterhaus is het behoorlijk fout gegaan waardoor de voorraad is vernietigd. Is het dan vreemd om een beetje huiverig te zijn? Zeker als het gaat om een vaccinatie voor een virus met IFR van 0,23% en daarmee vergelijkbaar is met een stevige griepgolf. Onder de 50 grotere kans om te sterven aan autongeluk dan aan SARS-CoV-2. Ook in 2018 waren er problemen met zorgcapaciteit, maar weinig media-aandacht.
Onder de 50 is er nauwelijks een risico. Een enkele uitzondering die de regel bevestigd.
Dan zijn er ook nog complottheoriën als hartschade en hersenschade, wat niet kan door een luchtweginfectieziekte.
Er kan wel schade aan de longen ontstaan, net zoals dit gebeurd bij andere luchtweginfectieziektes als griep.

Als ik dan lees over (indirecte) dwang en dat de aansprakelijkheid contractueel is uitgesloten dan maakt dat me argwanend.
Een goed product verkoopt zichzelf. Zonder dwang en met complete aansprakelijkheid van de producent. Dan zou ik al een stuk minder angstig zijn voor het vaccin.
En laat ze ook uitleggen hoe ze er nu voor willen zorgen dat een Mex. griepvaccin debacle wordt voorkomen.

Het AstraZenica vaccin is een onbeproefde techniek bestaande uit een genetisch gemanipuleerd chimpanseevirus met SARS-CoV-2 stukjes er in. Nog nooit op grote schaal toegepast. Aangezien er meerdere vaccins zijn: laat mensen kiezen welk vaccin ze willen.

Ik zie het niet zitten om Russische roulette te spelen met mijn gezondheid. Op dit moment denk ik dus om even een jaartje af te wachten. Zal ook wel gebeuren denk ik omdat er niet genoeg zijn gekocht om iedereen te vaccineren en ze beginnen met ouderen met kwalen.
Blijken de bijwerkingen niet erger te zijn dan het gewone griepvaccin: prima spuit me maar vol.

De maatregelen nu zijn buitenproportioneel en compleet gestoord, schending van grondwet en mensenrechten waarvoor de verantwoordelijken gevangenisstraffen moeten krijgen. Corona fascisme. Alleen bij een dodelijk virus als Ebola te verdedigen, maar dan onnodig want dan worden mensen vanzelf voorzichtig. COVID-19 is niet dodelijk. Het kan alleen een laatste zetje zijn als je al ziek, oud of pech hebt door genetische afwijking. De meeste doden zijn gestorven MET Corona, niet door. Gemiddelde leeftijd sterfgevallen: 81. Als je sterft aan kanker of een verkeersongeval en je hebt SARS-CoV-2 in je bloed dan kom je op de lijst Coronadoden. Zou je iedereen van die lijst halen waarbij COVID-19 niet de doodsoorzaak was (er zou standaard autopsie moeten worden gepleegd) dan hou je weinig over.
En dan nog bangmakerij via compleet ombetrouwbare PCR testen. Die testen ook als je tot een half jaar geleden SARS-CoV-2 hebt gehad of als je andere virus hebt. Zo was er iemand die positief teste maar na bloedtest bleek het RSV te zijn en geen SARS-CoV-2.
De maatregelen zorgen wereldwijd voor 200 miljoen doden, waarvan 138 miljoen door honger in de derde wereld.
Maar ook hier gaan veel meer levensjaren verloren door de maatregelen van het regime dan dat het virus had kunnen aanrichten. Het is niet alsof er in Zweden mensen bij bosjes dood neervallen op straat.

Laat het gewoon los en dan komt er via natuurlijke weg groepsimmuniteit, zo is het altijd gelukt met virussen. Zweden daar gaat het heel goed. Laat mensen zelf keuzes maken wat ze doen.
Verbied die mondkapjes, die doen niets, zegt regering zelf en TU Delft heeft het ook bewezen met onderzoek. Werken averechts bij verkeerd gebruik (85% gebruikt het verkeerd) en worden besmettingsbron. Verder slecht voor gezondheid: hoofdpijn, concentratieverlies en hersenbeschadiging.
1,5m is buiten complete onzin vanwege de ventilatie daar (buiten kun je bij elkaar op schoot zitten en wordt je niet besmet), binnen schijnveiligheid omdat de aerosolen door de hele ruimte verspreiden.
De maatregelen zorgen voor veel meer gezondheidsschade. Verminderde weerstand, psychische schade, depressies, zelfdodingen (aantal treinspringers is stuk hoger heb ik van een bron binnen de NS), economische achteruitgang heeft ook enorme gevolgen, overheid is levens aan het verwoesten.
Voor je weerstand moet je JUIST geen afstand houden en juist elkaar aanraken.

Combineer alles open gooien met specifiek beschermen van zwakkere groepen via betere ventilatie (veel luchten en ventilatiesystemen aanpassen met zoveel mogelijk verse lucht of filters), ioniserende aircleaners en luchtbevochtigers (kan met speciale bevochtigers of eenvoudig met een bakje water op de verwarming). Er zijn ook medicijnen als HCQ+Zink en enkele andere. Het aantal dagen dat COVID patiënten op de IC liggen is nog maar 8 dagen ipv 23.

De Coronagekkies kunnen natuurlijk zichzelf opsluiten thuis of wel afstand houden en drukke plekken vermijden. Je bent niet verplicht om naar horeca te gaan.

Verder zou iedereen die de maatregelen steunt al zijn geld en inkomen (of op z’n minst een flink deel) af moeten staan om deze te betalen, niemand meer aan mogen raken, geen recht meer hebben op reguliere zorg, GGZ, sociale voorzieningen (is geen geld meer voor) en voorzieningen, toeslagen enz..
De Coronagekkies kunnen zo samen de schade betalen die zij aanrichten. Zoals schadeloos stellen van ondernemers en werklozen, alsmede kosten gezondheidszorg door de maatregelen en de gemiste belastingkomsten compenseren.

En als er een vaccin is dan kan wie dat wil dat nemen. Maar helaas zijn er fascistische types die niet precies zo als hun denkt en handelt gestraft moeten worden. Als zij wel gevaccineerd zijn dan lopen zij toch geen of nauwelijks gevaar meer? Dus wat is dan het probleem als een ander dat (nog) niet doet?

Mijn goede voornemen voor dit jaar was mijn gezondheid (zowel lichamelijk als psychisch) op de eerste plaats zetten. Dat heb ik namelijk jaren niet gedaan en heb mijn gezondheid opgeofferd voor anderen. Zo kijk ik daar dus ook naar met het vaccin (wat is het risico bij een in veel te korte tijd gemaakt vaccin en wat is het risico bij SARS-CoV-2 besmetting, dat zou in mijn geval zo’n 0,05% sterfkans zijn want dat is het onder de 50 ongeveer) en met de maatregelen, ik doe niet mee aan de 1,5m omdat het slecht is voor mijn gezondheid. Zowel voor mijn weerstand als omdat het er aan houden me continu stress geeft.

Op dit moment heb ik dus zoiets van ik wacht even af. Maar er zijn manieren om mij te overtuigen, namelijk:als voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:

  • 100% garantie dat maatregelen compleet worden opgeheven na vaccinatie.
  • De fabrikant is volledig aansprakelijk voor bijwerkingen van het vaccin.
  • Er is geen enkele dwang.
  • Dat ik een bijsluiter krijg zoals bij medicijnen (of zet die online en update die constant).
  • 100% openheid en transparantie.
Gast
Elevator
november 22, 2020 17:23
Antwoord op  Marcel

Dat vind je ook niet erg dat degene die zich laat enten het normale leven weer op pakt ?

Gast
Tjonge
november 22, 2020 17:31
Antwoord op  Marcel

Je krijgt een + omdat ik met veel dingen tot zekere hoogte eens ben. Maar je springt af en toe wel behoorlijk creatief met de feiten om.

Van HCQ is inmiddels duidelijk dat het niet of nauwelijks werkt.

De oversterfte kun je gewoon afleiden uit de oversterfte die het CBS wekelijks publiceert. Het verband met Covid is evident en correleert sterk met het aantal geregistreerde Covid gerelateerde cijfers. Z

Laat het gewoon los en dan komt er via natuurlijke weg groepsimmuniteit, zo is het altijd gelukt met virussen.” Met deze zin maak je geen vriendjes met het zorgpersoneel dat op de IC’s werkt. Momenteel beschermt men de zwakkeren en de ouderen al zoveel mogelijk. Het kan altijd beter maar ook daar zit een grens aan. Oftewel dit is makkelijker gezegd dan gedaan.

Mondkapjes en hersenbeschadiging? Are you kidding? Flaporen krijg je er wel van door te strakke eleastiekjes, maar dit terzijde.

Gast
Dino-saurus
november 22, 2020 22:08
Antwoord op  Marcel

Goed gemotiveerde mening, alhoewel ik het totaal niet met je eens ben.

Ik ben van mening dat de coronagekkies niet de mensen zijn die (met tegenzin) de regels proberen na te leven, maar zij die bij elke maatregel (in Nederland vrijwel allemaal ‘adviezen’) slechts het eigenbelang laten meewegen.

Verder begrijp ik niet welk belang Nederlandse politici zouden hebben bij het in stand houden van de maatregelen als die niet meer nodig zijn. Waarom zouden zouden ze de beperingen willen handhaven? Volgend jaar zijn er verkiezingen. Wat is er mooier om als geslaagd virusbestrijder de verkiezingen in te gaan.

De ‘voorwaarde’ dat vaccinatie uitsluitend zonder dwang plaatsvind, kan ik niet helemaal volgen. Zijn er dan (aantoonbaar) plannen voor het onder dwang huis aan huis vaccineren van weigeraars?

Gast
Pietpiet
november 23, 2020 08:40
Antwoord op  Marcel

Ik denk dat je jezelf iets te serieus neemt, mag ik weten of en wat je gestudeerd hebt, of is dit knip- en plakwerk van ‘onderzoeken’ op Facebook gecombineerd met eigen ‘inzichten’? Er is niets mis met nadenken maar ook niet met je plek kennen en vooral je ‘deskundigheid’ tegenover de echte profs. Dat praatje/complot dat rondgaat over een gedwongen vaccin zegt mij genoeg over het niveau van de spreker. Indirecte dwang, wat is dat? Dat je zonder vaccin terecht nog niet naar een concert mag, zoals nu ook nog niet mag? Hysterische onzin.

Gast
Lies
november 22, 2020 15:17

Het coronavaccin is geen normaal vaccin. Het zit vol met rare stoffen en nanotechnologie om de mens genetisch te veranderen. Hierdoor zullen over enkele jaren bjjvoorbeeeldgeen homoseksuele mensen meer worddn geboren. Of mensen die in een verkeerd lichaam zitten. Eind van gay en trans is in zicht, dat is een levensbedreigend toekomstbeeld.

Gast
Kritisch Avrolid
november 22, 2020 15:54
Antwoord op  Lies

Zo te zien ben jij voor dit vaccin proefkonijn geweest.

Gast
Dreetje
november 22, 2020 17:54
Antwoord op  Lies

Ik zou het fantastisch vinden als er geen gays en vooral transgenders bijkomen. Irritante lui.

Gast
Lies
november 22, 2020 19:04
Antwoord op  Dreetje

Vieze homofoob en transfoob dat je er rondloopt.

Gast
aammehoela
november 22, 2020 12:35

Net zoals in de USA. Zag item op CNN, een jonge vrouw die dacht dat het een griepje is. In de laatste paar weken zijn haar ouders, opa en nog wat ooms en tantes overleden. Zes in totaal…………………..

Gast
Ron
november 22, 2020 13:07
Antwoord op  aammehoela

En jij geloofd CNN? Lieve help…

Gast
Kritisch Avrolid
november 22, 2020 13:12
Antwoord op  Ron

En jij gelooft (met een t!) CNN per definitie niet? Lieve help….

Laatst bewerkt 4 dagen geleden door Kritisch Avrolid
Gast
Ron
november 22, 2020 15:04
Antwoord op  Kritisch Avrolid

Neen.

Gast
Corona-hoax
november 22, 2020 15:17
Antwoord op  aammehoela

Juist, aammehoela.
Al zou dit bericht kloppen dan nog blijft het een feit dat dit bericht alleen gebruikt wordt om de hoax groter te maken dan ie is. Waar zijn die massale doden van dit “killervirus”? Dit bericht moet dit dan gaan bewijzen of?–> aammehoela.a

Gast
Kritisch Avrolid
november 22, 2020 15:55
Antwoord op  Corona-hoax

Je bedoelt die 250k (geregistreerde) doden in de VS? Of is 250k niet hoog genoeg voor je?

Gast
Ron
november 22, 2020 16:21
Antwoord op  Kritisch Avrolid

En hoeveel doden waren daarvan daadwerkelijk Covid gevallen?….Start: krekel geluiden….

Gast
Kritisch Avrolid
november 22, 2020 17:14
Antwoord op  Ron

Kijk maar naar Nederland. De oversterfte (zie CBS cijfers) bedraagt ongeveer 12k a 13k. Dus dat zijn sterftegevallen boven wat normaal gesproken verwacht kon worden.

Jij hoort krekels omdat je niets anders wilt horen. Da’s duidelijk.

Gast
Ron
november 22, 2020 19:44
Antwoord op  Kritisch Avrolid

Aanname uwerzijds, geeft niet. U bent niet de enige. Op een gegeven moment wordt u wel wakker. Eventjes geduld nog.

Gast
Piet Pannelap
november 21, 2020 23:20

Corona gekkies, Facebook-5G-complot sickos; Almere zit er vol mee. Kan de Noordoostpolder niet een Corona-eiland worden zoals we vroeger met polio en pest omgingen?? Alles en iedereen die denkt dat Corona een ‘griepje’ is pleuren we op dat eiland en halen de brug weer op. Lekker bij elkaar opsluiten.

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
november 22, 2020 12:16
Antwoord op  Piet Pannelap

Inderdaad, geweldige oplossing. Andersdenkenden in kampen stoppen en ‘concentreren’. Inhoudelijke reageren is niet nodig als je je ‘tegenstanders’ over de kling kan jagen.

Gast
Ludo
november 21, 2020 23:05

Wat een naievelingen!!!

Gast
Naer
november 21, 2020 22:16

Politiek liegen en bedriegen

Gast
anoniem
november 21, 2020 21:26

Ik denk dat zodra ik dat kan me wel zal laten vaccineren.. Maar als meneer de Jonge teveel gaat aandringen word ik wantrouwig.. Als de ouderen en kwetsbaren als eerste proefpersoon mogen zijn, hoop ik dat men er geen dubbele agenda op nahoudt..

Gast
Elevator
november 21, 2020 23:33
Antwoord op  anoniem

Doe normaal !

Gast
Jan
november 22, 2020 23:10
Antwoord op  Elevator

Don’t let the elevator bring you down. Prince bedoelde hiermee to hell.

Gast
Elevator
november 21, 2020 21:05

Hugo de Jonge heeft gelijk als die zegt dat die vrouw haar verantwoordelijkheid niet neemt ten opzichte van de samenleving . Ze is gewoon egoïstisch .

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
november 22, 2020 12:17
Antwoord op  Elevator

Morele chantage om iets tot je te nemen, waarvan je niet weet daar de gevolgen voor je zijn. Iets met lichamelijke integriteit respecteren.

Gast
Edy
november 22, 2020 12:17
Antwoord op  Elevator

Ik denk dat die vetklep de vaccinatie niet eens haalt.

Gast
Berna
november 22, 2020 14:58
Antwoord op  Edy

Nou nou, wat een onaardig antwoord zeg! Jij weet toch ook niet waarom ze er zo uitziet? Er zijn mensen die daar niks aan kunnen doen he!
Beetje respect graag!😡

Gast
Jan
november 22, 2020 23:05
Antwoord op  Edy

Wat voor opvoeding heb jij gehad?

Gast
Berna
november 22, 2020 14:55
Antwoord op  Elevator

Waarom egoistisch? als jij je vaccin neemt ben jij toch veilig? Anders hoef jij je ook niet te laten vaccineren. Of de spuit doet haar werk niet. Snap niet waar jij je druk over maakt dan!

Gast
Corona-hoax
november 22, 2020 15:19
Antwoord op  Berna

Het is dat ik al getrouwd ben……

Gast
Pietpiet
november 23, 2020 08:48
Antwoord op  Berna

Punt is natuurlijk dat voldoende mensen het vaccin moeten nemen, anders zitten we tot sint juttemis met deze maatregelen. Dus ja, dat is heel egoïstisch, zeker als je erbij zegt dat je dezelfde voorrechten wil als mensen mét een vaccin. Nóg erger is het als je eerst wilt ‘afwachten’ voordat je het vaccin neemt en anderen dus als proefpersoon gebruikt. Ikke, ikke, ikke…

Gast
Jan
november 22, 2020 23:07
Antwoord op  Elevator

Als je in een halve leugen gelooft en braaf achter de schoenen aan sjokt, neem je ook geen verantwoordelijkheid voor alle bedrijven en alle mensen die kapot gaan aan de lockdown, dus niet aan corona, maar aan de lockdown.

Gast
Rutte
november 21, 2020 20:27

De cijfers lopen weer op, mocht het zo door gaan geen versoepelingen rond midden dec / kerst / oud op nieuw. Verwacht dan dat het weer eerder strenger gaat worden.

Gast
Elevator
november 21, 2020 21:09
Antwoord op  Rutte

Hopen dat er snel gevaccineerd gaat worden zodat het reproductie getal omlaag gaat .

Gast
Jan
november 22, 2020 23:03
Antwoord op  Elevator

Je mag mijn prik ook hebben.

Gast
Jan
november 22, 2020 23:04
Antwoord op  Rutte

De cijfers lopen weer snel op. Weer honderden mensen zonder symptomen, maar wel met corona getest.
Natuurlijk gaan ze dat laatste jou niet vertellen.

Gast
Dino-saurus
november 21, 2020 19:35

Nederland heeft in vergelijking met het buitenland nog niets meegemaakt: geen serieuze lockdown, amper verplichtingen in de openbare ruimte – slechts adviezen, financiele steun voor bedrijven – ook als de activiteiten niet meer levensvatbaar zijn, geen patienten die overlijden door gebrek aan medische hulp.

En nu is er een vaccin waarmee we stappen kunnen zetten in de bestrijding van het virus en dan is de feitenvrije reactie: ik vertrouw het allemaal nog niet, doe eerst de ander maar.

Conclusie: de gevolgen van het virus zijn in Nederland nog onvoldoende ernstig. Nederland is nog niet klaar voor een vaccin. Wij wachten liever op drie nieuwe golven voordat we er serieus werk van maken.

Benieuwd wie de weigeraars niet konden wachten om bij de plaatselijke GGD een paar tropenspuiten te halen vanwege een onvergetelijk safaritocht in Kenia of een hippe voetreis door Peru.

Gast
Jan
november 22, 2020 23:02
Antwoord op  Dino-saurus

Ben je er benieuwd naar? Wacht maar geduldig af tot de NOS het je vertelt, zou ik zeggen.

Gast
Joop55
november 21, 2020 18:32

Weer eentje uit zo’n afgevoerde SGP-put.

Gast
Draakje
november 22, 2020 12:51
Antwoord op  Joop55

Het enige wat ze zei over de reden was: “Dit is gewoon mijn standpunt.”

Religieuze mensen ontkennen niet dat het vaccin werkt. Juist omdat het WEL werkt, willen ze het niet nemen. Mijns inziens kun je dat niet vergelijken met mensen die denken dat je van vaccinaties autisme krijgt, of welke andere rare claim dan ook. Ik kreeg bij haar de indruk dat ze het eng vond.

Gast
Peter Jan
november 21, 2020 18:21

De arrogantie die de Jonghe uitstraalt.

Gast
Frans.D
november 21, 2020 17:32

Ik denk dat het niet goed is om de gezondheid aan die schoenen psychopaat over te laten.

Gast
Rare mensen hier
november 21, 2020 17:21

Dat is inderdaad een redenering waar geen speld tussen te krijgen is. Bij welke kleur schoenen gaa u wel iemand vertrouwen?

Gast
Saskia van der Slagersworst
november 21, 2020 16:59

Ik heb allerminst vertrouwen in die raar-enge schoenenmeneer Hugo de Jonge, als hij zegt: vaccineren is veilig, dan geloof ik het tegenovergestelde. Weten jullie hoe dat komt? Op mij komt hij niet bepaald slim over, hij praat anderen na, ik weet niet wie natuurlijk. Hij geilt wel erg op macht volgens mij, met de bijbel op z’n nachtkastje. Huiveringwekkende. Gezellige avond wens ik u allen.

Gast
Tycho Graagnat
november 21, 2020 18:00

Klopt. Wolf in schaapskleren.
Zou het niet toevallig mogelijk zijn Saskia dat hij die ‘wijsheid’ bij zijn broertje vandaan haalt?

https://www.radboudumc.nl/en/people/marien-de-jonge

Gast
Kritisch Avrolid
november 21, 2020 20:36
Antwoord op  Tycho Graagnat

En wat zou dat? Broertje is wetenschapper en weet het waarschijnlijk beter dan wij hier op dat Mediacourant forum. Wat suggereer je? Waarschijnlijk kan je niet eens je eigen billen afvegen.

Gast
Berna
november 22, 2020 15:02
Antwoord op  Kritisch Avrolid

Zijn broertje werkt andes voor de meest corrupte farmaceut van astra zenica ,waar al.menig proces tegen loopt van zorgverzekeraars(!
Lekker ventje!

Gast
Tjonge
november 22, 2020 19:25
Antwoord op  Berna

En dus zijn broertje is ook corrupt? Mafketel!

Gast
ano@niem.nl
november 21, 2020 16:18

Die gekkies die nu roepen niet gevaccineerd te willen worden hebben allemaal al entingen gehad tegen mazelen, de bof, difterie, rode hond, polio ga zo maar door. Nu is er een vaccin dat helpt om (ook op latere leeftijd!) geen corona te krijgen en dan houden mensen de boot af. Laat een ander maar eerst. Hoe egoistisch.

Maar ik kan je vertellen dat je zonder groene stikker straks nergens meer binnen komt.
Ik ben de voorste in de rij wanneer ik me kan laten inenten. Geen gezeik, ik wil van al dat gedoe af!

Gast
Meindert Kramp
november 21, 2020 16:51
Antwoord op  ano@niem.nl

Als je dood bent, ben je ook van al dat gedoe af.

Gast
Naer
november 21, 2020 22:18
Antwoord op  Meindert Kramp

Juist ja

Gast
Lekker ano@niem
november 22, 2020 12:04
Antwoord op  ano@niem.nl

zie je dat je Beetje Dom ben…. Ik ben nergens tegen ingeënt.. (Behalve een polio-suikerklontje gehad) En ik ben HARTSTIKKE GEZOND! En nee geen bijbeljan..
Weet je wat egoïstisch is… Denken dat wat jij denk iedereen moet denken! Gekke Narcist!

Gast
Pietpiet
november 23, 2020 08:54
Antwoord op  Lekker ano@niem

Anoniempje heeft helemaal gelijk. Lekker anoniem doet precies hetzelfde: jij vindt dat iedereen moet denken als jij met je vaccinangst. Typisch een reactie van een kettingroker die zegt dat roken gezond is omdat een oudoom er 80 mee is geworden.

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
november 22, 2020 12:21
Antwoord op  ano@niem.nl

Zonder groene sticker of met gele ster nergens meer binnenkomen. Veel plezier proefkonijn. Overigens zal ik de laatste zijn die ervoor zal pleiten je zorg te ontzeggen voor de ‘bijwerkingen’.

Gast
Gerard de Groot
november 21, 2020 16:17

Ons Hugootje is helemaal van het padje af. Om als tegenwerping tegen deze Riek te meldden dat zij dan minder of geen cursisten meer krijgt vanwege haar antivax instelling. Wat een laag mannetje ben je dan als minister. Maar ja onderhand wel duidelijk dat dit heerschap het liefst de Nederlander naar zijn hand zou willen zetten met zijn idiote opvattingen.

Gast
Kritisch Avrolid
november 21, 2020 20:37
Antwoord op  Gerard de Groot

Volgens mij ben jij de idioot.

Gast
Ludo
november 21, 2020 22:58
Antwoord op  Kritisch Avrolid

Denk jij.

Gast
Kritisch Avrolid
november 22, 2020 11:23
Antwoord op  Ludo

Nee weet ik…en jij bent het ook

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
november 22, 2020 12:22
Antwoord op  Kritisch Avrolid

Goed onderbouwd wel, dat keihard ketter roepen.

Gast
Kritisch Avrolid
november 22, 2020 13:16

Je moet mensen op hun niveau toespreken….vandaar de keiharde ketter

Gast
Klaasje
november 21, 2020 15:28

Ik ben absoluut niet anti-vax, maar als ik (als twintiger) de keuze moet maken tussen corona of een mrna vaccin waarvan lange termijn effecten onbekend zijn dan krijg ik liever corona denk ik..

Gast
Maup Caransa
november 21, 2020 15:49
Antwoord op  Klaasje

En op festivals slikt het grootste gedeelte ongecontroleerde pillen XTC etc., om een lekker gevoel te hebben.
En GHB is gootsteenontstopper plus velgenreiniger maakt niet uit?

Gast
Jolanda
november 21, 2020 17:20
Antwoord op  Maup Caransa

Dan moet je je maar eens verdiepen in de effecten van slechts een pilletje eens op de zoveel tijd en een goedje waarvan de ingrediënten niet bekend zijn wat zo rechtreeks je lichaam in wordt gespoten. Ik vind dat niet te vergelijken met elkaar. Nog daargelaten wat de belangen achter zo’n vaccin zijn…

Laatst bewerkt 5 dagen geleden door Jolanda
Gast
Meindert Kramp
november 21, 2020 17:26
Antwoord op  Maup Caransa

Wat heeft het een met het ander te maken?
Wat heeft Klaasje uit te staan met de rotzooi die een ander slikt?
Wat is dat voor obsessie met die gootsteenontstopper. Heb je het zelf per ongeluk ingeslikt of zo. Je moet niet alles geloven wat Donald Trump zegt.

Gast
Meindert Kramp
november 21, 2020 17:25
Antwoord op  Klaasje

Ik (60-plusser) had in januari al een snotneus, heel lichte koorts gedurende twee avonden en 2 dagen smaakverlies. Tot slot een droge hoest zonder benauwdheid.
Als je niet elk jaar last van een flinke griep hebt, vraag ik mij af of je als twintiger dat vaccin wel nodig hebt. Dan zou een griepprik veiliger zijn dan zo’n vaccin met rna, waar men nog geen tientallen jaren ervaring mee heeft zoals met de griepprik.

Gast
Maup Caransa
november 22, 2020 11:42
Antwoord op  Meindert Kramp

Een griepprik wordt ook elk jaar vernieuwd.

Gast
Kritisch Avrolid
november 22, 2020 13:18
Antwoord op  Meindert Kramp

En zo opeens ga je dood. Op een IC, als een dolfijn op het droge….langzaam maar zeker.

Gast
Kritisch Avrolid
november 22, 2020 13:16
Antwoord op  Klaasje

En waarom dan?

Gast
Wereldvreemd
november 21, 2020 15:26

Hugo de Jonge chanteert die mevrouw. Wat een vuile rotstreek.
Ik ken iemand die ver in de negentig is, met corona getest en geen enkel Covid-19 symptoom heeft.
Hugo zegt in feite dat het de schuld van Riek van de Bor is, dat negentigjarigen met corona getest worden, het niet hebben, maar eigenlijk toch weer wel, want de test zegt het. Of had de test zijn dag niet?
Het is dezelfde Hugo, die zegt dat mondkapjes niet helpen, maar ze wel verplicht worden gesteld, omdat het mensen eraan herinnert dat er nog steeds Covid-19 is.
Wij moeten een mondkapje dragen, om Hugo eraan te herinneren dat er nog altijd Covid-19 is. Hugo is er iedere minuut van de dag mee bezig. Maar hij weet het nog steeds niet. Kom help hem, zet je maskertje eens op.
17 Miljoen dementerende Nederlanders Hugo incluis hebben nog niet in de gaten, dat “het” elke dag, elk uur in het nieuws is en dat er op straat, in de overvolle café’s, overvolle restaurants, overbevolkte schouwburgen, stampvolle pretparken nog steeds mensen te vinden zijn, die nog niet weten dat er corona is.

Gast
Ome Cor
november 21, 2020 15:08

Effe aan Trump vragen hoe hij zo snel beter geworden is. Of zou hij het nooit echt gehad
hebben? En Trump en het woordje beter in 1 zin, da’s ook geen goede combinatie.

Gast
Karbonade
november 21, 2020 15:00

Zoals een topreaguurder op Dumpert al treffend zei: Heeft zij Bob Ross opgegeten?

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
november 21, 2020 14:25

Ik ben zo blij dat ik die klere-TV alleen aanzet als ik echt iets wil zien. Er is gelukkig nog zoveel om te lezen en te doen. Maar ik mag hieruit opmaken dat de geesten rijp worden gemaakt om een prikkie met rotzooi te nemen. Slaapziekte? Nee, dank u.

Gast
Menno
november 21, 2020 14:08

Maar gootsteenontstopper door je aderen jagen is geen probleem….

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
november 21, 2020 14:26
Antwoord op  Menno

Was dat niet gewoon een frame om dat malariamedicijn in een kwaad daglicht te stellen?

Gast
Maup Caransa
november 21, 2020 15:13
Antwoord op  Menno

Zo is het GHB is gootsteenontstopper plus velgenreiniger.

Gast
Sigaro
november 21, 2020 13:41

Gek dat niemand , ook de media niet ,geen vragen heeft over de farmaceuten en aan de regeringen .Die gaan zo meteen het zogenaamde “veilige” vaccins VERKOPEN ! , maar die van de Europese unie wel een verklaring wil (en misschien al heeft ) dat men niet aansprakelijk kan worden gesteld bij evt. bijwerkingen of erger. !

Ik zou daarom voorstellen dat als eerste de politici zich laten vaccineren…kijken wie dat bij zich laat doen .

Gast
Jan
november 21, 2020 15:33
Antwoord op  Sigaro

Maar dan wel controleren of zij precies hetzelfde als wij krijgen. En dan niet door de spreekwoordelijke slager laten keuren.

Gast
Greet
november 21, 2020 13:31

Riek had helemaal gelijk! Eerst Hugo en zijn familie inenten, dan wij.Ik vond Hugo irritant doen. 1-0 voor Riek

Gast
Multidisciplinair dictatortje
november 21, 2020 15:46
Antwoord op  Greet

Hugo vindt iedereen dom, die zes jaar kwakzalverij studeert.
Mee eens. Zeer irritant die kwakzalvers. Tijdverspilling.
Ik heb slechts 1 artikel over mondkapjes gelezen en weet nu alles over schoenen.

Gast
Henkie
november 21, 2020 13:13

Mensen die zich niet laten in-enten mogen van mij allemaal creperen. Klaar weg met dat volk

Gast
Maup Caransa
november 21, 2020 13:19
Antwoord op  Henkie

Vergeet de jeugd niet die kopen op feetjes allerlei pilletjes voor een goed gevoel en stoppen van alles in hun lijf.

Gast
Jan
november 21, 2020 17:30
Antwoord op  Maup Caransa

Ben je jaloers?

Gast
Mark
november 21, 2020 13:30
Antwoord op  Henkie

Arm schaapje

Gast
WimLex
november 21, 2020 15:51
Antwoord op  Henkie

Alles goed en wel Henkie, als je op 4 mei 2021 om 20:00 uur maar even een minuut je snaveltje wilt houden.

Gast
Paul Dino
november 21, 2020 13:06

Die mafkees, met zijn rotkop en hippe haarstyl,moet gewoon oprotten.
Hij maakt de hele gezondheidzorg kapot, met zijn basis school praatjes, bah wat een enge Nazi.

Gast
Mark
november 21, 2020 13:30
Antwoord op  Paul Dino

Helemaal mee eens wat een engnek

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
november 21, 2020 14:21
Antwoord op  Mark

Het is zeker een engnek. Triest dat dit soort figuren dus voor basisschoolleerlingen wordt neergezet tegenwoordig. Ik vind het meer een autoverkoper of een consultant, deze engnek en neochristen. Die vrouw had gewoon moeten zeggen: “Dit mag niet van mijn geloof. En meneer engnek, waar gelooft u eigenlijk in? In de welvaart van je broer misschien, want God kan het niet zijn.” Mochten mensen een spindoctor nodig hebben? Smerig Zwijntje is je man.

Gast
Maup Caransa
november 21, 2020 12:48

De Jonge mag wel oppassen, Peilingen! Ruttes VVD knalt omhoog naar 44 zetels link.
19 november 2020.

Laatst bewerkt 5 dagen geleden door Maup Caransa
Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
november 21, 2020 14:18
Antwoord op  Maup Caransa

Dan doen Merkel en Rutte altijd heel goed. De andere coalitiepartijen het vuile werk laten doen en daarmee je macht versterken.

Gast
Maup Caransa
november 21, 2020 15:15

Ja hoor zo is het.

Gast
Help
november 21, 2020 12:40

De Jonge (schoolmeester 3e klas lagere school, die van zijn cda-vriendjes ineens minister van Volksgezondheid mocht spelen, zei een paar maanden geleden nog:
“Mondkapjes hebben wetenschappelijk bewezen GEEN ENKELE waarde”. En zijn vriendje Van Dissel, zei precies het zelfde. En ineens is het dragen een verplichting geworden !!!!!?????

Deze mensen weten totaal niet wat ze aan het doen zijn.
Hele middenstand is kapot gemaakt door hen.
En wat zegt Wiebes (vvd) ? : “Ach bedrijven/zzp-ers nu failliet gaan, is het gewoon hun eigen schuld”.
Rutte, De Jonge en Wiebes hebben onze economie met opzet kapot gemaakt !!!!

Gast
Nuchtere blik
november 21, 2020 13:05
Antwoord op  Help

Waarschijnlijk onverwacht van mijn kant, maar ik ben het grotendeels met je eens. Door het halfzachte beleid duurt de crisis veel langer dan nodig. Het is veel beter om twee a drie weken keihard op de rem te trappen (dus totale lockdown) en dan alles weer tijdelijk vrij te geven (vijf a zes weken). Wellicht dit een aantal malen herhalen tot het vaccin zijn werk gedaan heeft. Desnoods wordt de schoolvakantie in 2021 verkort naar 3 weken om schoolachterstanden in te halen. Zo wordt de pijn voor iedereen zoveel mogelijk gemitigeerd en gespreidt over de tijd.

Die mondkapjes …ach…. dat is wel het minste wat pijn doet. Toch?

Gast
Maup Caransa
november 21, 2020 13:21
Antwoord op  Nuchtere blik

De Jonge mag wel oppassen, Peilingen! Ruttes VVD knalt omhoog naar 44 zetels Bron: dagelijksestandaard.

Gast
Medische gezichtsmaskerexpert
november 22, 2020 10:51
Antwoord op  Nuchtere blik

Gespreidt? Niet-medische gezichtsmaskers werken niet en is derhalve symboolpolitiek.

Gast
Kritisch Avrolid
november 22, 2020 13:22

Ok, gespreid, zonder die “t” uiteraard. Niet-medische mondkapjes werken beperkt of niet. Maar is het een discussie waard?

Gast
Rekenkundige woordenkunstenaar
november 21, 2020 12:07

Was een reactie op Nuchtere blik.

Gast
Jan
november 21, 2020 17:33

Ja dat is Maup z’n dagelijkse standaard. Hij koopt daar ook zijn mondkapjes.

Gast
Rekenkundige woordenkunstenaar
november 21, 2020 12:06

Mensen die beledigen hebben geen argumenten. (statistisch bewezen) De WHO gaat er vanuit dat circa 22 keer meer mensen covid-19 hebben gehad dan het aantal waar covid-19 bij vastgesteld is. Circa 780 miljoen versus 35 miljoen. Als je dit extrapoleert, dan zijn de cijfers van statisticus veel correcter dan jouw eenzijdige cijfers.

Gast
Nuchtere blik
november 21, 2020 12:26

Sure, op dit moment zijn er iets minder dan 500k geregistreerde Covid besmettingen in Nederland. Als we die factor van 22 toepassen op Nederland komen we op 11 miljoen besmettingen, oftewel ruim 60% van de Nederlandse bevolking. Dat gaat al bijna richting groepsimmuniteit…als dit cijfer zou kloppen.
Jammer dat de cijfers van de bloedbank op een fractie hiervan uitkomen. Ook jammer dat de IC-en ziekenhuisopnames nog steeds hoog zijn. Het schiet ook niet op met de daling van de nieuwe besmettingen. Dus van die groepsimmuniteit is nog niets te merken. Als die er wel zou zijn, stonden de politici vooraan in de rij om alle restricties op te heffen. Ik zie ze vooralsnog niet.

Oftewel rekenkundig woordenkunstenaar….je hebt een hele dikke duim waar je heel creatief je eigen realiteit uit zuigt. Enne, mensen die onwaarheden verkondigen voor eigenbelang…die beledig ik graag.

Laatst bewerkt 5 dagen geleden door Nuchtere blik
Gast
Rekenkundige woordenkunstenaar
november 21, 2020 13:08
Antwoord op  Nuchtere blik

Mensen die bij de bloedbank doneren mogen geen bloed geven als ze verkouden zijn enz. Oude en jonge mensen zijn in verhouding vaker besmet, maar geven minder vaak bloed. Antistoffen worden soms niet aangemaakt of verdwijnen vrij snel. Dus in plaats van 5 procent is circa 15 tot 20 procent waarschijnlijk al besmet geweest.
In veel landen wordt of werd veel minder getest. Vandaar dat je voor Nederland niet factor 22 maar eerder factor 6 kunt aanhouden.

Je beledigt niet alleen graag, je suggereert dat ik of anderen wegens eigenbelang genuanceerder naar wetenschappelijke cijfers kijken.

Gast
Nuchtere blik
november 21, 2020 13:18

Ok, dus de factor is nu opeens 6 in plaats van de 22 die je eerst noemde. Zijn er nog meer cijfers die genuanceerd moeten worden? En waar is die 6 op gebaseerd? Een andere dikke duim? Wie begon trouwens over eenzijdige cijfers?

Toegegeven, ik reageer soms wat direct en primair. Maar dat wordt me ook wel heel erg makkelijk gemaakt. Mijn partner werkt op een IC dus ik krijg bijna dagelijks mee wat de rauwe werkelijkheid is.

Laatst bewerkt 5 dagen geleden door Nuchtere blik
Gast
Rekenkundige woordenkunstenaarr
november 21, 2020 13:48
Antwoord op  Nuchtere blik

Goed lezen. Factor 22 is gebaseerd op de cijfers wereldwijd van de WHO. Toevoeging: In het voorjaar werd er weinig getest in Nederland. Als er toen meer was getest hadden we al snel nu aan het drievoudige aantal gezeten. (anderhalf miljoen) Dit getal mag je gerust weer verdubbelen omdat veel mensen zich niet laten testen ook omdat ze geen of amper ziekteverschijnselen hebben.

Gast
Nuchtere blik
november 21, 2020 14:06

Je spreekt in jouw oorspronkelijke post over het extrapoleren van die WHO factor 22. Dat sugereert toch degelijk dat je van dit cijfer uit gaat. Later trek jij je keutel in en kom opeens op een factor van 6. Geen idee waar je deze factor vandaan haalt.

Volgens mij moet jij je posts eens zelf goed lezen voordat je reageert. Je komt met een verhaal en vervolgens met allerlei nieuwe (verzonnen?) cijfers om je verhaal te nuanceren cq te rechtvaardigen.

Gast
Rekenkundige woordenkunstenaarr
november 21, 2020 15:09
Antwoord op  Nuchtere blik

Nogmaals. Goed mijn vorige reacties lezen.

Gast
Nuchtere blik
november 21, 2020 15:28

 Als je dit extrapoleert, dan zijn de cijfers van statisticus veel correcter dan jouw eenzijdige cijfers.” Dit is jouw letterlijke tekst uit jouw oorspronkelijke post waar ik op reageerde. Hoe moet ik dit dan interpreteren?

Gast
Rekenkundige woordenkunstenaarr
november 21, 2020 15:54
Antwoord op  Nuchtere blik

In algemene zin. Plus; ‘veel correcter’ betekent niet: ‘volledig correct’.

Gast
Kritische lezer
november 21, 2020 15:25
Antwoord op  Nuchtere blik

Ik heb even geduckduckt. Rekenkundige… heeft helemaal gelijk. Hij of zij legt keurig uit dat percentages gemiddeld of wereldwijd anders zijn per land (Nederland).
In 2018 stierven volgens het RIVM bijna 9.000 mensen aan de griep in zes maanden, waarvan de meesten gevaccineerd waren. Duidelijk is dat hier toen te weinig aandacht aan besteed is en dat er nu te veel aandacht wordt besteed aan covid-19.

Gast
Nuchtere blik
november 21, 2020 15:44
Antwoord op  Kritische lezer

Met googlen en duckduckgo-en kun je vinden wat je wilt vinden.

Die 2018 griep golf was overigens extreem. En heel tijdelijk. Covid is langdurig en dus totaal niet te vergelijken met een (ernstige) griep

Maarre ik vond met duckduck het volgende.

https://bgr.com/2020/10/21/coronavirus-death-rate-vs-flu-cdc-study/

Covid was volgens deze studie vijf maal dodelijker dan de griep en mogelijk dodelijker dan de Spaanse griep.

Gast
Kritische lezer
november 21, 2020 17:36
Antwoord op  Nuchtere blik

Ach de VS met hun belabberde gezondheidszorg enz.. Elk jaar krijgt meestal 5 tot 10 procent van de bevolking de griep. In 2014 en 2018 wellicht iets meer. Bij bijna 2 miljoen en bijna 9000 doden is dat 0.45 procent in circa 20 weken. Nu heeft ook minstens 10 procent in Nederland corona gehad in dertig weken en zijn er ongeveer evenveel doden gevallen zonder vaccinatie.

Gast
Rare mensen hier
november 21, 2020 18:11
Antwoord op  Kritische lezer

Tja een griepgolf verdwijnt na verloop van tijd en Covid houdt voorlopig gewoon aan. Dus we zijn er nog niet qua aantal doden. Bovendien die 9000 klopt niet. Dat zijn geregistreerde Covid overlijdensgevallen. Je moet naar de oversterfte kijken obv CBS cijfers. En die ligt 40% a 50% hoger.

Gast
Pietje precies
november 21, 2020 19:28
Antwoord op  Rare mensen hier

Die deels door de lockdownmaatregelen en de hittegolf zo hoog zijn en het covid-19 aandeel op 10.000 dit jaar wordt geschat.

Gast
Bloeddonor
november 21, 2020 13:23

Klopt. Bovendien loopt de bloedbank met hun ‘cijfers’ minstens een maand achter. Dat scheelt gauw 2 procentpunten.

Gast
Nuchtere blik
november 21, 2020 14:09
Antwoord op  Bloeddonor

Mee eens dat de bloedbank cijfers een bias vertonen. Ze zijn gedateerd en bovendien kan men zich afvragen of bloeddonoren een represenatieve afspiegeling zijn van de totale Nederlandse bevolking.

Gast
Bloeddonor
november 21, 2020 17:43
Antwoord op  Bloeddonor

Experts schatten dat daarom het percentage besmetten behoorlijk hoger ligt. Eind dit jaar15 tot 20 procent.

Gast
Rare mensen hier
november 21, 2020 19:51
Antwoord op  Bloeddonor

Experts in je broekje. Wat is je bron?

Gast
Erwt
november 21, 2020 11:52

Het verbaast me echt hoe de meerderheid van NL zich momenteel als makke schapen in het vaccinatienet van Hugo de Jonge laten drijven.
Rutte en De Jonge zijn hele enge mensen, marionetten in dit spel, en NL trapt er massaal in.
En nee, ik ben geen viruswaanzinnige, wappie, of een andere benaming die de media hier graag aan geven, want de beste manier om de criticasters weg te zetten is door ze belachelijk en hiermee ongeloofwaardig te maken, een tactiek die al decennia lang wordt toegepast.
Ik hoop echt dat de makke schapen nog wakker gaan worden voor het te laat is..
Maar de Nederlanders lijken al massaal gezombieficeerd te zijn.
Wake up, doe je research, tip: gebruik de zoekmachine Duck duck go!

Gast
Nuchtere blik
november 21, 2020 11:59
Antwoord op  Erwt

Je probeert wel heel erg te ontkennen dat je een virus waanzinnige bent. Of wat dan ook. Volgens mij ben je het juist wel

Gast
Erwt
november 21, 2020 12:34
Antwoord op  Nuchtere blik

Iemand die niet alles wat via de media gepubliceerd wordt klakkeloos aanneemt lijkt me verre van waanzinnig.
For the record, ik neem niets dat ik op internet lees klakkeloos aan, welke kant van het verhaal ook belicht wordt, ik lees, denk na en vorm mijn eigen oordeel.
Maar goed, wat ik in mijn vorige post al aanstipte: tel de schaapjes en slaap vrolijk verder.

Laatst bewerkt 5 dagen geleden door Erwt
Gast
Corona-hoax
november 21, 2020 11:43

Ja hoor. Weer niet een expert als Pierre Capel tegenover deze fascistische debiel om hem een aan te pakken. En dan zegt deze zwarte kous nog”:Waar maakt u zich zorgen over?” Kan ie beter aan zichzelf vragen. Waar zijn de massale doden van dit Killer virus???? Waar ben je in godsnaam mee bezig? Waarom vaccineren voor iets waar 99.9% niet aan sterft? Waarom pak je onze vrijheden af obv een PCR-TEST die niet deugt en in al diverse landen als onbetrouwbaar wordt beschouwd? DAT VRAAG JE HEM!

Laatst bewerkt 5 dagen geleden door Corona-hoax
Gast
Nuchtere blik
november 21, 2020 12:03
Antwoord op  Corona-hoax

Die 99.9% klopt niet. Dat zou betekenen dat er maximaal 17.5 k Covid doden in Nederlanden zullen vallen. Op dit moment zijn er bijna al 9k geregistreerde Covid doden. En het grootste gedeelte van de bevolking is nog niet eens besmet geweest met Covid. En dus de rest van je verhaal ook niet. Trol!

Gast
Geneuzel
november 21, 2020 12:47
Antwoord op  Nuchtere blik

In NL heb je een leuk gezegde wat overduidelijk, gezien jouw eerdere reactie hier, van toepassing is op jou.
“Wat je zegt ben je zelf.
Met je kop door de helft.
Met je kop door de muur.
Dan ben je morgen lekker zuur.”

Gast
Nuchtere blik
november 21, 2020 12:55
Antwoord op  Geneuzel

Gelukkig, eindelijk een met feiten onderbouwde inhoudelijke reactie.

Gast
Willem
november 21, 2020 17:44
Antwoord op  Nuchtere blik

Maar het is wel een leuk versje dat in deze tijd ook nog waar blijkt te zijn.

Gast
Verkeerskundige
november 21, 2020 13:35
Antwoord op  Nuchtere blik

De kans dat je in Nederland sterft in het verkeer als je onder de zestig bent is veel groter dan dat je onder de zestig aan covid-19 sterft.

Gast
Willem
november 21, 2020 17:45
Antwoord op  Verkeerskundige

Zeer goed opgemerkt. Ook over het aantal doden door roken wordt nooit ophef gemaakt. Als men dat wel had gedaan zoals met corona, was Nederland nu al economisch een derde wereld land geweest.

Gast
Frisse lucht
november 22, 2020 00:55
Antwoord op  Willem

Door roken wereldwijd zeven keer meer dan door covid-19. Aan meeroken 900.000 jaarlijks. Iets minder dan door covid-19, ondanks alle anti-(mee)rookmaatregelen.

Gast
Jan
november 21, 2020 17:42
Antwoord op  Nuchtere blik

9k Covid doden. Alleen gestorven aan Covid of ook met onderliggend lijden?

Gast
animo
november 21, 2020 11:30

Het is vreselijk wat er met nicky is gebeurt maar ik hoef niet iedere keer Peter R te zien , het lijkt me ook vreselijk voor de ouders hoe er over word gesproken vooral over de onderbroek , verder een tafel vol met BN’ers dus ik heb niet gekeken.

Gast
zeker weter
november 21, 2020 11:23

master attleet, zeker leuk voor me, hoop dat je op je 73e (als je dit gaat halen) net zo gezond bent als ik, dat is mijn nikszeggende mening ‘

Gast
Master Beer
november 21, 2020 11:08

Ze zoeken ze wel uit bij de NPO. Lekker zo’n stereotiepje uit een arbeiderswijk wonende in een sociale huurwoning met huurtoeslag en zo te zien liefhebster van voornamelijk gefrituurd voedsel en goedkope zakken chips. Die zetten ze neer als wappie waardoor de kijker denkt “ja, maar bij dat soort mensen wil ik niet horen….. laat ik dan ook maar snel een vaccin nemen….”

Gast
Mo mo mo
november 21, 2020 11:13
Antwoord op  Master Beer

Dat dacht ik niet, wellicht moet u voor uwzelf spreken.

Gast
robb
november 21, 2020 11:15
Antwoord op  Master Beer

Ik neem ook een vaccin , maar deze vrouw heeft een menig en dat mag daarom hoef je haar niet ze denigrerend neer te zetten ,wie ben jij dan wel.

Gast
Sinas
november 21, 2020 12:52
Antwoord op  robb

Ik laat me waarschijnlijk vaccineren, maar nog niet nu.
Er zitten altijd risico’s aan vaccinaties, maar de voordelen zijn veel groter dan die risico’s. Ik wacht graag af of dat bij dit vaccin ook het geval is. Voor nu zal het allemaal wel.
Ik neem ook minder snel vaccinaties voor corona of griep. Ebola, ja graag. Dan neem je dat risico. Maar bij corona? Meh.

Gast
Promo
november 21, 2020 11:05

Je zal wel gek zijn als je je zomaar laat vaccineren met een middel waarvan de lange termijn effecten nog onduidelijk zijn. Dan ben je geen gekkie,zoals ze je willen doen geloven, maar een verstandig iemand.

Gast
Sinas
november 21, 2020 12:53
Antwoord op  Promo

Precies. Als het allemaal oke blijkt te zijn na 5 jaar dan laat ik me echt wel inenten hoor. Maar nu nog niet.

Gast
Mark
november 21, 2020 13:35
Antwoord op  Promo

@Promo volledig mee eens!

Gast
Hanna the Jut
november 21, 2020 11:01

Nou ik even. Ik ben 105 jaar en doe Miep Miep na.
“Miep Miep!!!”
Dank u.

Gast
Woef Woef
november 21, 2020 17:50
Antwoord op  Hanna the Jut

Respect! Zo oud en dan nog zo scherp van geest. Zullen we daten?

Gast
zeker weter
november 21, 2020 10:56

nog even dit, ben 1.67cm en weeg 65kg, dus geen vette zeug die alleen maar aan zich zelf denkt, maar gewoon haar eigen standpunt wil toelichten

Gast
Super atleet
november 21, 2020 11:03
Antwoord op  zeker weter

Leuk voor je, niemand zat overigens op uw onboeiende kut mening te wachten hoor…..

Gast
Kaat
november 21, 2020 11:30
Antwoord op  Super atleet

Does lief, schelden lijkt me niet nodig. En wie zit er op uw mening te wachten? Ook niemand, toch?
Fijn weekend!!

Laatst bewerkt 5 dagen geleden door Kaat
Gast
oma
november 21, 2020 15:06
Antwoord op  Super atleet

kut mening: is dat nou positief of negatief? heeft dat te maken met of je van kut houdt of niet? , hetero of homo zijn?, feministisch zijn of niet?.

Gast
Woef Woef
november 21, 2020 17:51
Antwoord op  Super atleet

Veel spieren, weinig hersens?

Gast
zeker weter
november 21, 2020 10:52

Nou ik even, ben 73 jaar , zit dus in de risicogroep, maar ben tot u toe gezond, haal zelfs geen griepprik, deed ik eerst wel, maar werd daar erg ziek van, daarna gestopt met inenten en nooit meer ergens last van gehad
Ben nu ook gezond GEEN CORONA!!!!, denk er dus niet over om die coronaprik te gaan halen, ze spuiten wat van dat
virus in je lijf om je lichaam antistoffen aan te laten maken, daarna nog een prik met dat virus in je lijf, dat is me een beetje teveel van het slechte
Voor iedereen die hier commentraar op gaat leveren, iedereen is baas over zijn eigen “gezonde lichaam”, je gaat daar dus geen (al is het maar een klein beetje) virus in laten spuiten, ze maken je dus eerst ziek om daarna te proberen om je weer beter te maken NEE, DANK JE WEL, ii hou me prima aan de regels, mondkapje, afstand houden (deed iedereen dat maar ) en zie zo weinig mogelijk mensen, ik ga dus never dat virus opzettelijk in mijn lijf laten spuiten met alle gevolgen daarna
Wilde ik even gezegd hebben, nu is het dus afwachten op de commentaren die dit gaat oproepen

Gast
Ron
november 21, 2020 10:53
Antwoord op  zeker weter

Goed zo slaaf.

Gast
Pettie Fart
november 21, 2020 10:58
Antwoord op  zeker weter

Amen. Elk normaal denkend mens kan het alleen maar met u eens zijn!

Laatst bewerkt 5 dagen geleden door Pettie Fart
Gast
Woef Woef
november 21, 2020 17:53
Antwoord op  Pettie Fart

Behalve slaaf Ron

Gast
Super atleet
november 21, 2020 11:07
Antwoord op  zeker weter

Leuk verhaal, lekker kort

Doen we niks mee

Gast
Pietpiet
november 21, 2020 11:33
Antwoord op  zeker weter

Fijn voor u. Er zijn ook kettingrokers die zo oud worden en het roken zo verdedigen. Niemand dwingt u tot het vaccin, we leven in een vrij land. Maar sterkte in de tijd die nog rest met de mondkapjes, afstand houden en de eenzaamheid. Hopelijk gunt u het mij ook dat ik daar geen zin in heb omdat ik een stuk jonger ben, en me gewoon laat vaccineren, omdat echte deskundigen zeggen dat t verantwoord is.

Gast
Jan
november 21, 2020 17:56
Antwoord op  Pietpiet

Hugo gaat degenen die zich laten vaccineren belonen. Wat een positief mens.
Hij kan de strafmaatregelen voor de vrije keuze om zich niet te laten vaccineren beter niet noemen.Wat een vieze manipulators zijn het toch.

Gast
Koen
november 21, 2020 11:45
Antwoord op  zeker weter

Bij dit vaccin (Pfizer en Moderna) maken ze geen gebruik van het virus zelf maar van de mRNA techniek, dus je eerst ff inlezen.

Gast
de Jonge is de duivel
november 21, 2020 11:56
Antwoord op  Koen

En Koentje kun je ook al vertellen wat de lange termijn gevolgen zijn van een mRNA vaccinatie? Spui je kennis want we hangen aan je lippen hoor

Gast
Corona-hoax
november 21, 2020 12:52

Dat weet Koentje wel. Dat is testen op mensen. Vervolgens gaan er heel veel dood. Dit wijten aan een nieuw virus om vervolgens nog meer gif in te spuiten.

Mensen, we zitten in een vicieuze cirkel waar we snel uit moeten breken anders zal ons leven nooit meer hetzelfde zijn.
In Marokko schijnt al massaal gevaccineerd te worden en zijn al veel mensen gestorven die zich na vaccinatie genoodzaakt zagen om opgenomen te worden..
Dit ga ik eens navragen bij vrienden die familie daar hebben wonen.

Gast
peter de wild
november 21, 2020 17:34
Antwoord op  Corona-hoax

Nu praat je aantoonbare waanzin,met je in marokko massaal gevaccineerd wordt.
Mijn beste vriend (tot zijn spijt) sinds 3 weken in Marokko,heeft inmiddels zelf corona en men kan het daar niet meer de baas.
Maar er wordt daar NIET gevaccineerd,waar u deze onzin vandaan haalt weet ik niet maar het klopt niet!
https://www.bladna.nl/marokko-vaccinatie-coronavirus-start,32426.html
https://nieuws.marokko.nl/67451/vaccinatiecampagne-marokko-half-december-van-start/

Dit is waar het nu om gaat,wordt gewoon gezegd dat er al zelfs doden door zijn gevallen,en dan zeggen dat een andervalse informatie geeft,bah bah

Gast
Corona-hoax
november 22, 2020 15:29
Antwoord op  peter de wild

Nou, het klopt dus wel. Mensen schijnen dus wel al gevaccineerd te worden. Vooral ouderen. Kom je met Bladna aan? Als je denkt dat NL Staatspropaganda kent haha. Nou, Marokkaanse media is nog tikkeltje erger.

Gast
Kritisch Avrolid
november 21, 2020 22:51
Antwoord op  Corona-hoax

U kletst uit uw nek. Corona is geen hoax. U bent de hoax.

Gast
Jan
november 21, 2020 17:58

Goed inlezen hoor jongeman.

Gast
Jan
november 21, 2020 17:57
Antwoord op  Koen

Lees jij je ook weleens in bij Pierre Capel of andere internationaal vermaarde wetenschappers, die door de WHO en het rivm als de pest gemeden worden?

Gast
Jan
november 21, 2020 18:00
Antwoord op  Jan

Wat is er makkelijker dan je in te lezen bij Statisticus hier beneden om 10:43.

Gast
Kritisch Avrolid
november 21, 2020 22:53
Antwoord op  Jan

Inlezen bij statisticus is vergeefse moeite. Zoveel flauwekul. Zie de verdere reaguursels onder zijn topic

Gast
Statisticus
november 21, 2020 10:43

WHO: Begin oktober heeft circa 10 procent van de wereldbevolking covid-19 gehad. (770 miljoen waarvan 1 miljoen is overleden) Dus de kans dat je eraan sterft is 0,13 procent. Door betere medicijnen en verzorging daalt die kans naar 0,10 het komende jaar, dus een op de duizend als je besmet raakt.
Jaarlijks krijgen drie tot vier miljoen mensen de griep in Nederland waarvan er voor corona de laatste vijf jaar gemiddeld 5.000 mensen aan sterven. Dan kom je ook aan een percentage van maximaal 0.13 procent. Zij waren toen nota bene in meerderheid gevaccineerd.

Gast
Nuchtere blik
november 21, 2020 10:56
Antwoord op  Statisticus

Statisticus? Manupilator, lijkt me een betere kwalificatie. Amateur, zoals je wilt. Officieel zijn er, as we speak, 58 miljoen geregistreerde Covid besmettingen. Hieruit resulteerde 1,38 miljoen doden. Dan kom ik toch echt op 2,4% doden. In Nederland zijn er circa 13k Covid doden (geregistreerd en ongeregistreerd). 10% van 17.5 mln is 1.75 mln. 13k/1.75 mln = 0.7%.

Gast
Statisticus
november 21, 2020 11:26
Antwoord op  Nuchtere blik

Zie cijfers WHO.
In Nederland was tot oktober een bovenmiddeld aantal mensen besmet geweest met Covid-19. Vermoedelijk 14 tot15 procent. Door de huidige bovengemiddelde besmettingsgraad stijgt dit percentage dit jaar naar 23 procent. De oversterfte zal dit jaar ruim 10.000 zijn, deels veroorzaakt door de lockdownmaatregelen en de hitte in de zomer. Dus ruim de helft door en met corona. Eind dit jaar zijn dus circa 4 miljoen mensen besmet geweest met covid-19. Circa 0.13 procent ervan is 5.200 door corona.

Gast
Nuchtere blik
november 21, 2020 11:40
Antwoord op  Statisticus

Al jouw cijfers en verwijzingen zijn flauwekul. Door vooral door naar WHO te verwijzen probeer jij je verhaal een officieel tintje te geven.
Die 23% is totaal uit de lucht gegrepen. Die oversterfte klopt sowieso niet. Zelfs als die 14/15% besmettingen zou kloppen, krijg je bij de huidige geregistreerde Covid sterfte van bijna 9k geen 0,13% maar 0.34%. Het werkelijk aantal doden ligt 40% a 50% hoger en dan kom je nog steeds op een percentage van circa 0.5%. Oftewel…je hebt de lagere school niet eens afgemaakt. Je bent geen statisticus…of een bizar slechte statisticus.

Laatst bewerkt 5 dagen geleden door Nuchtere blik
Gast
Objectivicus
november 21, 2020 11:37
Antwoord op  Nuchtere blik

Manipulator, amateur? Blijf alsjeblieft professioneel.
Jouw berekening klopt overigens niet. Je vergeet dat er een veelvoud van het aantal geregristreerde besmettingen niet geregistreerd staat en dat een groot deel van de geregistreerde covid-19 doden niet door maar met covid-19 zijn overleden.

Gast
Taalkundige
november 21, 2020 11:48
Antwoord op  Objectivicus

Hij kan inderdaad niet rekenen en maakt bij zijn tirade ook twee taalouten bij het woord ‘manipulator’.

Gast
Nuchtere blik
november 21, 2020 11:48
Antwoord op  Objectivicus

Hoe groot is dat deel dan? Als je naar de nuchtere sterfte statistieken van het CBS kijkt zie je toch duidelijk dat er significante oversterfte plaatsvindt. Dat is het effect van Covid 19.

Het is inderdaad manipulator….sorry.

Laatst bewerkt 5 dagen geleden door Nuchtere blik
Gast
Jan
november 21, 2020 18:04
Antwoord op  Objectivicus

Ha, dit wilde ik horen al eerder horen van Nuchtere blik. Met corona.

Gast
Sport 7 kijker
november 21, 2020 11:08
Antwoord op  Statisticus

Hans Klok, ben jij dit? Je bent namelijk erg goed met goochelen met cijfers.

Gast
Nuchtere blik
november 21, 2020 14:26
Antwoord op  Statisticus

Die miljoen doden betreffen geregistreerde doden. Je mist de ongeregistreerde Covid doden. En vervolgens deel je het aantal geregistreerde Covid doden door het aantal (geschatte) geregistreerde en ongeregistreerde besmettingen. Dus volgens volgens mij, mijnheer de statisticus, zit je appels met peren te vergelijken.

Gast
Frans.D
november 21, 2020 10:41

Wat stelt die dik kop domme vragen.

Gast
Nuchtere blik
november 21, 2020 10:40

Voor alle anti-vaccin-gekkies.

De betreffende farmaceuten zijn als de dood als er negatieve gevolgen van hun vaccins zouden resulteren. Dit zou hun imago en dus business voor jaren kunnen schaden. Oftewel, zij brengen alleen een vaccin op de markt dat veilig is.

En, kijk naar je eigen levensstijl! Rook je? Drink je alcohol? Eet je teveel of te vet? Sport of beweeg je te weinig? Waarom accepteer je wel de bewezen ongezonde levenswijzen maar ben je wel opeens kritisch ten aanzien van een vaccin? Oftewel hoe hypocriet ben je?

Gast
Super atleet
november 21, 2020 10:57
Antwoord op  Nuchtere blik

Haha beweert u nou dat mensen die ongezond leven niets te willen hebben omtrand het corona vaccin? Levensgevaarlijk mensen zoals u met zulke denkbeelden.

En ja ik sport, eet veel groente en fruit en ik rook niet, dus ik mag dit volgens uw kromme denkbeelden gewoon vinden en zeggen en ik mag ook het vaccin weigeren.

Ik ga zo ook even mn zorgverzekering stop zeggen want zo’n atleet als mij heeft dat helemaal niet nodig, ik twijfel nog over mn auto verzekering… Nah ga ik toch ook maar opzeggen, zo’n gezonde jongen als mij krijgt toxh geen autongeluk want ik drink ook niet en je krijgt alleen ongekukken als je ladderzat achter het stuur zit natuurlijk.

Ik ga ook maar geen kleren meer dragen want de kou of warmte deert mij niet en ik ga ook nooit meer slapen

Oh wat ben ik toch goed

Gast
Nuchtere blik
november 21, 2020 11:04
Antwoord op  Super atleet

Gezien uw spelling en uw totaal onsamenhangende tekst beschouw ik u als geestelijk beperkt. Of volkomen dronken. Ik zeg alleen dat iedereen ook naar hun huidige levenswijze moet kijken voordat men begint te neuzelen over mogelijke nadelen van een vaccin.

Laatst bewerkt 5 dagen geleden door Nuchtere blik
Gast
Super atleet
november 21, 2020 11:08
Antwoord op  Nuchtere blik

Gezien de snelheid van uw reactie beschouw ik u als een verveelde bejaarde zonder leven.

Gast
Nuchtere blik
november 21, 2020 11:19
Antwoord op  Super atleet

Het is weekend….maak je geen zorgen over mijn leven. Jij reageert ook best wel snel trouwens

Gast
Sinas
november 21, 2020 12:56
Antwoord op  Nuchtere blik

Hahah hij had gewoon een punt. Of je bent een 30-jarige zonder leven. Dat kan ook.

Gast
Jan
november 21, 2020 18:13
Antwoord op  Nuchtere blik

Hij mag niet naar de sportschool. Maar hij is wel heel snel met die twee wijsvingertjes.

Gast
Jan
november 21, 2020 18:12
Antwoord op  Nuchtere blik

Leuk.

Gast
Jan
november 21, 2020 18:10
Antwoord op  Nuchtere blik

Ik leef gezond, ben zelden ziek. De laatste keer was 17 jaar geleden en daarom neem ik geen vaccin. Mijn lichaam heeft die troep kennelijk niet nodig. Dat farmaceuten als de dood zijn voor negatieve verhalen klopt, want dan moeten ze miljarden schades gaan vergoeden. Daarom hebben ze ook een DISCLAIMER op hun vaccins, want die negatieve verhalen zullen er beslist komen. Kijk maar hierboven 12:52. Daar had iemand het over doden in Marokko.

Gast
Kritisch Avrolid
november 21, 2020 22:55
Antwoord op  Jan

En dat van die doden geloof je klakkeloos?

Gast
Ron
november 21, 2020 10:36

Weer een propaganda praatje voor vaccins. Het begint wel echt op te vallen nu. En dat arrogante hoofd van de Jonge kan ik niet meer aan zien. Deze megalomane gek heeft echt wat te verkopen.

Laatst bewerkt 5 dagen geleden door Ron
Gast
G.ossip
november 21, 2020 10:31

Straks is iedereen al dan niet verplicht gevaccineerd en dan komen ze met het heeft toch niet het gewenste effect dus lieve mensen de 1,5meter afstand en mondkapjes plicht gaan we nooit meer van af komen.

Gast
Pietpiet
november 21, 2020 10:34
Antwoord op  G.ossip

Hoe lang ben je al expert op dit gebied?

Gast
Super atleet
november 21, 2020 10:59
Antwoord op  Pietpiet

Hij heeft dit gelesen op feesboek

Gast
Erno-BE
november 21, 2020 10:20

Helpt dat vaccin ook om aantrekkelijker te worden gevonden door studentes? Bij voorkeur tussen de 19 en 23. Dat is voor mij belangrijker

Gast
Karbonade
november 21, 2020 10:15

Al zou ze wel een vaccin nemen. De naald van de spuit gaat van zijn levensdagen nooit door die enorm dikke speklaag heen komen.

Gast
Bart
november 21, 2020 10:14

Hugo de Jonge is een hele gevaarlijke man

Gast
John
november 21, 2020 10:23
Antwoord op  Bart

Waarom leg uit!!

Gast
Bart
november 21, 2020 14:37
Antwoord op  John

Een ex basisschool leraar van groep 5 die te veel macht heeft gekregen en het naar het hoofd is gestegen. Je ziet het in zijn ogen.

Gast
Sport 7 kijker
november 21, 2020 11:09
Antwoord op  Bart

Feesboek tokkie

Gast
Bart
november 21, 2020 14:35
Antwoord op  Sport 7 kijker

Nee dat is je moeder

Gast
Arts
november 21, 2020 10:08

De Jonge: Als iedereen zo denkt…..
Hij zal ook wel denken: Als iedereen twijfelt om te gaan stemmen dan hebben we geen democratie meer.
Dat is ook onzin. Hij moet zich veel meer inzetten corona en andere ziekten te voorkomen door vet- suiker- en zouttaks in te voeren en te zoute, vette en zoete producten te verbieden.

Gast
Collega
november 21, 2020 10:10
Antwoord op  Arts

Je vergeet een verbod op tabak, alcohol en vlees.

Gast
Super atleet
november 21, 2020 11:02
Antwoord op  Collega

Ja en wie dit verbod overtreed wordt onthoofd zeker….

Flikker toch op man

Gast
Super atleet
november 21, 2020 11:01
Antwoord op  Arts

Verhuis lekker naar islamitische-staat ofzo, daar voelen mensen zoals u zich wel thuis: 0 plezier, strikt in een keurslijf geperst en een uitermate dictoriaal, facistisch en bruut regime wat zonder pardon je lelijke kop eraf hakt bij de minste misstap.

En waar vrouwen 0 rechten hebben.

Echt iets voor u

Gast
Ronald
november 21, 2020 10:03

Gezien haar omvang, kan ze beter een vaccinatie nemen 😉

Gast
ik heb het alweer gezien.
november 21, 2020 10:07
Antwoord op  Ronald

Het zijn nog altijd de ouderen met onderliggend lijden die het niet overleven. Dat je meer risico loopt als papzak kan wel wezen maar dat is bij alles.

Gast
Maup Caransa
november 21, 2020 10:13
Antwoord op  Ronald

Zo is veel te zwaar.

Gast
Nuchtere blik
november 21, 2020 10:13
Antwoord op  Ronald

Een “+”-je van mij.
Maar gezien het “Jensen” achtige publiek hier op Mediacourant, zou ik me voorbereiden op heel veel “-“-etjes.😉

Gast
Charel von Wippensteijn
november 21, 2020 10:26
Antwoord op  Nuchtere blik

Ben je 12 ofzo, who cares about ‘+ En -‘

Gast
Nuchtere blik
november 21, 2020 10:57

Leeftijd maakt niet uit. Maar kennelijk ben jij verstandelijk beperkt of ontstellend ouderwets

Gast
Nuchtere blik
november 21, 2020 10:59

Enne, wat heb jij voor toegevoegde waarde op dit platform? Beetje zeuren over hoe iets tekstueel weergegeven wordt? Mafketel!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen