Duncan Laurence bij Beau: ‘Ik heb vertrouwen in coronavaccins’

Er is in de media veel gejubel over de effectieve coronavaccins die eraan zitten te komen, maar hoe staan de BN’ers hier precies in? Duncan Laurence wil zich in elk geval laten vaccineren.

Duncan Laurence Beeld: Beau

Ondanks de vermeende hoge effectiviteit van de coronavaccins, zegt maar liefst een kwart van de Nederlanders zich niet te laten vaccineren als het vaccin straks beschikbaar is. Als veel volwassenen zich niet laten vaccineren, dan heeft dat gevolgen voor de opbouw van groepsimmuniteit. Ook sommige BN’ers zijn kritisch.

Duncan heeft vertrouwen

Beau van Erven Dorens had het er gisteren over in zijn talkshow. Hij wilde graag de mening van Duncan Laurence over vaccins weten. “Er zijn ook heel veel mensen die zeggen: ‘Als het vaccin komt, dan neem ik het niet.’ Is er iemand hier die dat zou zeggen? Zou jij het zeggen Duncan, dat je de prik niet neemt?”

Duncan is geen antivaxxer: “Nee, ik zou dat niet zo één, twee, drie zeggen. Ik zou wel echt goed nadenken natuurlijk over wat je tot je neemt, maar kijk: er zijn heel veel mensen die dit vaccin heel graag willen en die er heel veel moeite voor doen om daar naartoe te werken, dus ik zou er dan wel vertrouwen in hebben.”

Bedenkingen

Beau van Erven Dorens vroeg arts-microbioloog Jean-Luc Murk naar de massale twijfel van veel mensen bij het coronavaccin. “Denk je dat die mensen het maar gewoon moeten gaan doen? Snap je dat ze een beetje hun bedenkingen hebben?”

Jean-Luc: “Ik snap heel goed dat mensen een beetje argwanend zijn. We doen het natuurlijk allemaal in noodtempo en de studie is ook nog niet helemaal klaar, dus we moeten ook de rest nog even afwachten. Ik begrijp de argwaan aan de ene kant, maar aan de andere kant denk ik bij mezelf: we hebben met z’n allen meegemaakt hoe groot het probleem is. We gaan er als maatschappij echt aan kapot als dit nog veel langer duurt, dus er is een stimulans om het te doen.”

“Er wordt enorm met een vergrootglas gelet op de bijwerkingen en die vallen tot nu toe bij deze vaccins reuze mee. Ik ga mezelf wel aanbieden als het zo ver is.”

62 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
henk
november 18, 2020 17:29

als het aan de VVD ligt word iedereen dit verplicht en doe je dit niet, dan krijg je minder
vrijheid.
krijg je dan een band om je arm dat je geen vaccinatie heb gedaan?
zo ver gaat het al, we moeten gewoon die vaccinatie doen.
sterkte

Gast
anoniem
november 18, 2020 17:36
Antwoord op  henk

“Slegs vir ingeënten”.. :-)

Waarbij het even afwachten wordt wie het eerste daarvoor aan de beurt komt?

Laatst bewerkt 16 dagen geleden door anoniem
Gast
Sandra Reijers
november 17, 2020 22:58

Hij weet vast niet dat het nanodeeltjes en kankercellen zijn, anders zou hij niet zoiets zeggen.

Gast
Tumt
november 17, 2020 22:41

Niemand maar dan ook echt niemand zit te wachten op de mening van Dunkin over corona vaccins!

Gast
Kaas
november 17, 2020 22:56
Antwoord op  Tumt

Edoch zitten wij allen te wachten op de mening van Tumt over de mening van Duncan.

Gast
Denise het domme Blondje
november 18, 2020 00:10
Antwoord op  Tumt

Goede constatering.
En dat terwijl je mij doorgaans écht alles wijs kan maken.

Gast
Gatver Damme
november 17, 2020 22:26

Graag testen op deze sodomiet. Neem Fred van Leer en Mouthaantje ook mee in de test cyclus.

Laatst bewerkt 17 dagen geleden door Gatver Damme
Gast
Nick
november 17, 2020 21:30

Eerst laten testen op politici.

Gast
Bromsnor
november 17, 2020 18:25

Bijna geen (strondeigenwijze) boer die een mondkapje droeg bij de protesten vanmiddag, viel me op. En ze stonden toch behoorlijk dicht bij elkaar.

Gast
Bromsnor
november 17, 2020 20:53
Antwoord op  Bromsnor

Stronteigenwijs

Gast
Adolf
november 20, 2020 11:56
Antwoord op  Bromsnor

Ze mochten het niet dragen van de politie. Dus slik dat (……) maar weer in.
Waarom mochten zij het niet dragen? Het is mij een groot raadsel.

Gast
ZeerNetteDame
november 17, 2020 18:21

PAS NOU OP!!!!!! In die zogenaamde vaccins zitten Q en C chromosomen, extractie uit de moederkoek van Melinda Gates en een GPS chip, die samen voor een giftige en gruwelijke kettingreactie zorgen. Dat staat gewoon op Facebook, dus dan is het waar!!!! Dus vooral je niet laten vaccineren inderdaad… dan roeit jouw soort zich vanzelf uit en kunnen de mensen met de gezondste breinen verder evolueren.

Gast
Schaapje
november 17, 2020 20:09
Antwoord op  ZeerNetteDame

Echt een debiel ben jij.

Gast
Denise het domme Blondje
november 18, 2020 00:13
Antwoord op  ZeerNetteDame

Ja klopt.
Heb ik ook gehoord.
80% sterft aan een overdosis 5G.
Dat kost het probleem van de wereldbevolking goed op.

Gast
Marco
november 17, 2020 18:21

Waarschijnlijk werkt het vaccin ongeveer een jaar. En dat met 2 prikken. Ik ben nu ook aan het twijfelen helaas.

Gast
SchemerLamp
november 17, 2020 18:13

Het is een beetje oliedom om een paar terminale ouderen en zieken een paar jaar extra te geven, terwijl je het grootste deel van nederland aan het stiekume vergift helpt. Je kan het beter licht op steken dat covid en rustig uitzieken. En met het wondermiddel Hydroxychloroquine van 50 ct per dag x4dagen ben je er helemaal snel van af. Maar schijnbaar mag snel en makkelijk genezen niet in nederland, net als het verboden is om je vrijheid van meningsuiting te gebruiken (proces wilders). Dit is niet gezondheidsbevorderend maar juist verziekend.

Gast
Jan
november 20, 2020 12:00
Antwoord op  SchemerLamp

Ze zeggen dat we oorlog voeren tegen corona. Maar we worden in de rug geschoten door onze eigen troepen. Die verbieden het gebruik van HCQ.
Daardoor sterven er veel mensen onnodig. Dat is een oorlogsmisdaad. Ik hoop dat ze er ooit voor gestraft gaan worden. Zij hebben het zelf over oorlog. Straks dus ook niet klagen dat ze voor een militair tribunaal moeten verschijnen.

Gast
robert
november 17, 2020 17:05

Ik ook. Dankzij vaccins geen polio kindjes meer. En als je naar de tropen gaat neem je toch ook DTP?

Gast
Gatver Damme
november 17, 2020 22:28
Antwoord op  robert

Nee dank je. Nooit meer. Maar ik hou je zeker niet tegen voor zelf vergiftiging.

Gast
Denise het domme Blondje
november 18, 2020 00:14
Antwoord op  robert

Daarom wil ik geen kinderen.
En daarom ga ik niet naar de tropen.
Nou jij weer, slimmerik.

Gast
Jan
november 20, 2020 12:01
Antwoord op  robert

En ook HCQ. Was veilig en kon altijd. Nu is het verboden, want dat vaccin zal en moet erin geramd worden.

Gast
Albert Verhinderd
november 17, 2020 16:56

De een heeft respect, de ander vertrouwen…

Gast
Kaas
november 17, 2020 22:58
Antwoord op  Albert Verhinderd

De één houdt van mannen, de ander van vrouwen.

Gast
Denise het domme Blondje
november 18, 2020 00:15
Antwoord op  Kaas

Ik hou van allebei.
Triootje iemand?

Gast
anoniem
november 17, 2020 16:42

Ben benieuwd of het vaccin een beetje eerlijk verdeeld zal gaan worden…

Gast
Anouk
november 17, 2020 15:57

Omgekocht door Bill Gates, kan niet anders. ;-)

Gast
Maup Caransa
november 17, 2020 15:59
Antwoord op  Anouk

Weer een uit de paranoïde waanwereld.

Gast
Gatver Damme
november 17, 2020 22:31
Antwoord op  Maup Caransa

Haha, daar leef je nu in drol. Al eens om je heen gekeken
?? Iedereen loopt met een niqaab op. Hadden we net verboden verklaard in de wet.

Gast
Jan
november 20, 2020 12:03
Antwoord op  Maup Caransa

Weer een die nooit buiten de media zijn licht opsteekt. Gewoon jaloers hè Maupie? Jaloers dat een ander wel kan lezen en niet zo lui is.

Gast
Wilma van Deursen
november 17, 2020 15:56

Grote hemel, waarom gaat het vandaag en gisteren zo vaak over dit gemankeerde jong?

Eerst de cliffhangert van gisteren.(iedereen speculeren over z’n maagdenvlies)
Vandaag de paniekaanvallen (arm wicht)
En nu weer of die de 5G-virusremmers wel of niet wil.

Wat is dit voor iets? Wordt Duncan de nieuwe kroonprins of zeau? Sodemieter een eind op met die gast. Hij kan een liedje zingen, dat is een feit, en voor de rest is het een onbeholpen kneus die nog niet klaar is voor de buitenwereld. En dat valt zijn ouders waarschijnlijk meer aan te rekenen dan dit halfzachte ei zelf.

Klaar mee. Optiefen.

Gast
Boris Jansen
november 17, 2020 20:03
Antwoord op  Wilma van Deursen

Je hebt wel een punt.
Weg met die kneus.
En ook weg met die speculaties.
Gissen is missen.
Gokken is dokken.

Gast
Jan
november 20, 2020 12:05
Antwoord op  Wilma van Deursen

Onze jeugd moet net zo kwetsbaar worden. Dan zijn ze makkelijk te hanteren door de criminelen van de nieuwe wereld orde.

Gast
ik
november 17, 2020 15:51

Is Fresia van Fox nou lesbisch? Genee zei gisteren van wel. Internet zegt iets anders.

Gast
mij
november 17, 2020 16:00
Antwoord op  ik

Daar kom je vanzelf wel achter als je haar probeert te b effen. Zodra je merkt dat ze haar klit tot diep in je keel stoot dan weet je dat er iets niet in de haak is 🤣😂🤣😂🤣.
Succes pik. Stuur je nog even een berichtje het geweest is?

Gast
Willem
november 18, 2020 01:02
Antwoord op  mij

Lekker dan.
Dat is toch geen antwoord!
😐

Gast
Jan
november 20, 2020 12:06
Antwoord op  ik

Neem een Fuchsia. Daar heb je wat aan.

Gast
Maup Caransa
november 17, 2020 15:42

Als de helft zich laat vaccineren is in feite genoeg.

Laatst bewerkt 17 dagen geleden door Maup Caransa
Gast
Jan
november 20, 2020 12:08
Antwoord op  Maup Caransa

Geloof je dat echt? Control freaks willen over iedereen controle hebben. Ze verzinnen wel een leugentje, zodat het hele volk opstaat tegen degenen die het leugentje niet geloven en zich nog steeds niet willen laten vaccineren.

Gast
Layka
november 17, 2020 15:40

Toch bijzonder dat MC wel de hele dag aandacht heeft voor dit soort Libelle-weetjes, maar nog steeds niets gemeld heeft over de storing bij de NOS vanochtend.

Gast
idioot
november 17, 2020 15:57
Antwoord op  Layka

dat levert ook geen clicks op dus voor de stage afdelng van RTL niet interessant om te melden

Gast
michiel
november 17, 2020 17:00
Antwoord op  Layka

Een storing in één gebouw in Hilversum? Lekker belangrijk

Gast
Layka
november 17, 2020 17:25
Antwoord op  michiel

Het lijkt me vrij uniek dat journaalbulletins niet doorgaan door een storing en WNL de zendtijd moet overnemen. Relevanter dan een uitspraak van een zanger in een talkshow, maar ja, ik ben dan ook in de naïeve veronderstelling dat ik hier op een mediawebsite zit.

Gast
Jan
november 20, 2020 12:09
Antwoord op  Layka

Misschien hebben ze die storing zelf veroorzaakt om iets te kunnen “fixen”.

Gast
Is Rob Stenders al naar Veronica?
november 17, 2020 15:32

Het vaccine helt ook voor paniekaanvallen. Dus Duncan als eerste dadelijk in de rij gaan staan. Voor alle overige verstandige mensen. De enigste die nu juichen zijn de aandeelhouders van de betreffende farmaceuten. Voor de rest zijn er geen garanties dat het werkt ter bescherming van kwetsbare. Of wat de bijwerkingen zijn op lange termijn. Hopelijk voor alle idioten die het vaccine willen inspuiten testen ze dat eerst even op mensen in Afrika of Zuid-Amerika.

Gast
Maup Caransa
november 17, 2020 15:49

Op mensen in Afrika of Zuid-Amerika? mensen die zo reageren worden meestal zelf niet oud.

Gast
Is Rob Stenders al naar Veronica?
november 17, 2020 15:58
Antwoord op  Maup Caransa

Misschien moet u even op internet zoeken Nasr de Bill & Melinda Gates Foundation en Zuid-Afrika. Door deze weldoeners zijn vele arme Afrikanen nog verder de ellende in geholpen. Maar zoek het vooral verder zelf uitzit.

Gast
Jan
november 20, 2020 12:16

Goed dat u zegt “zoek het zelf uit”. Men probeert je verhaal altijd te ontkrachten, omdat een heel klein onbeduidend detail niet klopt. Het zijn sluwe manipulators, die zoiets doen.

Gast
Willie van de Vlecken.
november 17, 2020 15:50

Zou het ook helpen tegen de acute spuyt poep die gepaard gaan met die paniekaanvallen!?

En is die verwoeste kringspier sterk genoeg om een litertje 5G-serum binnen te houden of moet er dan gelijk een dikke plug in?

Al met al heb ik nu weer meer vragen dan antwoorden.

Bedankt hoor! ( maar niet heus)

Gast
mij
november 17, 2020 16:04

Goede observatie dit.
En let op:
Als je dit niet wil ben je gelijk een antivaxer.
Niet dat je zelf logisch kan nadenken of zo, je wordt meteen bestempeld als antivaxer.
Dat spulletjes is zó nieuw, is zó vers, dat er nog niet eens tíj́d is geweest voor een fatsoenlijke bijwerking om zich te openbaren.

Gast
JeB
november 17, 2020 18:32
Antwoord op  mij

Na tientallen jaren ervaringen met vaccins is er op basis van de huidige onderzoeken prima te bepalen of er veel bijwerkingen optreden. Het is niet waar dat je tientallen jaren hoeft te wachten, omdat je nu al kan bepalen hoe het lichaam reageert.
Het is niet alsof een vaccin jaren in je bloed blijft en dan pas een bijwerking heeft. Het vaccin zorgt nu voor een immuunreactie en je immuuncellen blijven dan jaren in je bloed. Het vaccin zelf niet. Bijwerkingen op lange termijn ontstaan dus ook direct, maar geven dan misschien nog geen klachten. Goede analyse van bloedwaarden laat echter wel zien of er bijwerkingen zijn.

Gast
Rolletjes
november 17, 2020 19:05
Antwoord op  JeB

Oh jee, weer zo’n “expert’ oftewel een tokkie die ook eens een tijdschrift heeft gegeten. Wat maakt jou nou een ‘deskundige’, achterlijke halve zool. Denken dat je er iets vanaf weet. Oplichter.

Gast
Willem
november 18, 2020 01:06
Antwoord op  Rolletjes

Scherp.
Het klonk best wel plausibel wat die jeb allemaal zegt daar maar ik vertrouw het toch niet.
Ik wacht wel even tot ze heel Afrika hebben gevaccineerd. En amerika. En dan wacht ik even totdat de pleuris uitbreekt in Afrika en de Verenigde Staten.
Dan ga ik daarna de verbeterde versie van het vaccin nemen. Toedeledokie.

Gast
Jan
november 20, 2020 12:22
Antwoord op  Willem

Afrikanen kun je als proefkonijnen gebruiken. Zo dacht Bill Gates ook. Hij is het land uitgetrapt, omdat hij zoveel schade aanrichtte. (niet alleen in Afrika maar ook in India, 500.000 jongens ineens met polio).
Tjaja, je kunt wel goede bedoelingen hebben, maar dat is de weg naar de hel als het slecht uitpakt.

Gast
Jan
november 20, 2020 12:20
Antwoord op  Rolletjes

Lekker he, dat schelden. Man man man wat ben jij een zielepoot.

Gast
Jan
november 20, 2020 12:19
Antwoord op  JeB

Tientallen jaren ervaring hebt u het over, maar het bijzondere van het komende vaccin is, dat er met iets heel nieuws wordt geëxperimenteerd, waardoor het niet te vergelijken is met de oude situatie.
Ik zal maar niet zeggen, wat het is, want dan haken veel mensen af.

Gast
Jan
november 20, 2020 12:13

Al die vaccins hebben een disclaimer. Als je er iets blijvends aan overhoudt, krijg je je gezondheid niet terug en ook geen som geld om makkelijker met de handicap te kunnen leven.
Onze farmaceuten hebben werkelijk een GRENZENLOOS VERTROUWEN in hun eigen product en de meeste Nederlanders 75% hebben ook dat vertrouwen. De Nederlander gokt graag. Die 0,1% die er iets van krijgt, daar hoor ik niet bij, denkt hij.

Gast
Remi
november 17, 2020 15:30

… Nu reeds met áfstand de meest nichtelijke foto van 2020 …
Kijk ze zitten, die twee schatjes …

Gast
Bromsnor
november 17, 2020 18:26
Antwoord op  Remi

Jaloers?

Gast
Ron
november 17, 2020 15:27

Wat heeft hij hier voor gekregen om dit te roepen….?

Gast
Ronald
november 17, 2020 18:48
Antwoord op  Ron

Vermoed dat we de komende tijd véél meer van dit soort BNers deze mening gaan horen verkondigen

Gast
Bo ter ham
november 17, 2020 15:24

In 2022 zal het normale weer een beetje kunnen. Eerst maar de gene die het echt nodig hebben

Gast
Frank Rijk
november 17, 2020 15:20

Het is nog veel te vroeg om te juichen!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen