Dennis Schouten knapte af op Thierry Baudet na vervelend incident

Dennis Schouten was aanvankelijk Forum voor Democratie-sympathisant, maar knapte na een vervelende aanvaring af op partijleider Thierry Baudet. Dat vertelde hij dinsdagavond in de RTL 4-talkshow Beau.

Dennis Schouten Beeld: YouTube, Beau

Net als collega-BN’ers als Harry Mens en Johan Derksen zag Dennis Schouten het aanvankelijk nog wel zitten met Forum. “Nou, sympathie, sympathie… Er was wel een moment toen ik jong was en ik politiek saai vond, dat ik dacht: er gebeurt wat. Dat vond ik wel interessant, maar ik heb er nooit op kunnen stemmen, want mijn zus is raadslid voor GroenLinks, dus daar stond de doodstraf op.”

Volledig afgehaakt

Al snel veranderde Dennis’ mening met 180 graden. “Ik heb een moment gehad dat ik volledig was afgehaakt, want ik heb een interview met hem gehad vlak toen de coronacrisis uitbrak. Er waren toen drie of vier besmettingen in Nederland”, vertelt hij.

Dat interview ging over de snelheidsverlaging op de snelweg. “Dat was een beetje op hetzelfde moment. Toen het klaar was vroeg ik ook even van: ‘Vind je het goed als ik het daar ook over heb?’ Dat was niet de afspraak met de redactie. Toen ging hij heel lang met Hiddema overleggen. Ik stond daar op het partijkantoor. Uiteindelijk zei hij: ‘Toe maar.’”

Afkappen!

Daarop begon Dennis zijn vragen te stellen. “Dus ik ging er staan en vroeg: ‘Meneer Baudet, er zijn nu al drie besmettingen, bent u al bang?’ ‘Nee, ik ben nooit bang’, zegt-ie. Ik zei: ‘Maar hoe gaan we dat doen.’ ‘Direct de grenzen dicht’, zei hij. Ik zei: ‘Maar er zijn al wat besmettingen in Nederland. Dan kun je de grenzen wel dichtdoen, maar dan…’”

“Toen zei hij: ‘We gaan het interview nu afkappen! Als het wordt uitgezonden, doen we nooit meer een interview met PowNed!’ Toen belde hij mijn redacteur waar ik bij stond en mocht ik de deur uit op het moment dat de afspraak was dat het niet werd uitgezonden. Dat vond ik zo’n bijzondere gewaarwording dat ik dacht: dit is niet mijn man en mijn club.”

39 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
NSB-er Joop den Uyl
november 26, 2020 12:55

De chocomel jongen heeft een commentaar. Gelukkig is het maar bij 5 jaar TV-Weesie gebleven, want daar wordt je ook niet blij van.

Gast
Ruud Berzerker
november 26, 2020 02:39

Dennis Schouten ziet eruit alsof hij 11 jaar is.

Gast
Yvonne
november 26, 2020 13:03
Antwoord op  Ruud Berzerker

En hij lult als een boer die 5 tia’s heeft gehad!

Gast
Suus
november 25, 2020 23:17

Baudet is een machtswellusteling, een potentaat.
Het blijkt telkens weer.
Zeker nu hij de weg kwijt is.

Gast
Wegkijker
november 26, 2020 10:59
Antwoord op  Suus

Nu hij de weg kwijt is, moet je vooral voor hem oppassen. Hij kan zomaar een avondklok instellen.

Gast
Binnenhuis Gluurder
november 25, 2020 20:17

Dennis knapte af toen hij Thierry´s buurvrouw in haar ondergoed zag staan.

Gast
Mark
november 25, 2020 17:02

Zonde van die haarinplantaten, Dennis, had je helemaal niet nodig. Nu is het net een toupet à la Rogier van Frank.

Gast
Kleren maken de man
november 25, 2020 15:48

Dennis Schouten, ‘nietszeggend’ lulletje dat via sluikreclame een contract van Adidas probeert binnen te hengelen. Beklagenswaardig figuur.

Gast
Huismaker
november 25, 2020 15:38

Zoveel intense haat tegen Baudet.
Angst ?
Pim ? Weet je nog ? En dan “wir haben es nicht gewusst”.

Gast
Maup Caransa
november 25, 2020 15:40
Antwoord op  Huismaker

Pim kon niet van kids afblijven dan kun je niet in de kamer.

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Maup Caransa
Gast
Jan
november 25, 2020 20:27
Antwoord op  Maup Caransa

En nu ter zake.

Gast
Kritisch Avrolid
november 25, 2020 15:43
Antwoord op  Huismaker

Je kunt Baudet niet vergelijken met Pim.
Baudet is een pseudo intellectuele zweefteef die zich wentelt in zijn intelligentie. En hij is een huiskamergeleerde.
Pim was meer aardser en had al een degelijke carriere achter de rug. Baudet kan niet in de schaduw staan van Pim

Gast
Thomas
november 25, 2020 15:57
Antwoord op  Huismaker

Pim , die ik zelf bijna 15 jaar heb gekend was een socioloog die zaken zag die anders konden. Maar niet demagogisch en niet voor zichzelf. Sterker ik denk dat heel veel latere LPF aanhangers verbaasd zullen zijn wat hij over heel veel zaken echt vond, zoals een volledig kinderpardon. Hij maakte zich zorgen over het uiteenvallen van onze maatschappij. Baudet is daar juist op uit. Waarom? Omdat het alleen om hem draait? Omdat hij een vooruitgeschoven man is van Poetin? Geen idee maar fris is het allemaal niet.

Gast
Domrechts
november 25, 2020 20:31
Antwoord op  Thomas

Hij maakte zich zorgen over het uiteenvallen van onze maatschappij. Baudet is daar juist op uit. 

Leg dat eens uit.

Gast
K Waterreus
november 26, 2020 07:35
Antwoord op  Thomas

“vooruitgeschoven man is van Poetin”, heb je bewijs hiervan?

Gast
Maup Caransa
november 25, 2020 15:30

Thierry Baudet is per direct uit het bestuur van Forum voor Democratie vertrokken, de eer aan hem zelf gelaten. 
Een woordvoerder van FvD nuanceerde zijn eerdere mededeling dat Baudet was verwijderd uit het bestuur RTL.

Gast
Donald Dumped
november 25, 2020 15:30

Baudet gewoon gaan doodzwijgen.
Hij moet toch niks van media hebben dus die media moeten geen aandacht meer aan die knakker geven…
Probleem opgelost…

Gast
Wyatt
november 25, 2020 15:37
Antwoord op  Donald Dumped

Gewoon FvD en PVV negeren in de media ze krijgen teveel aandacht met hun eng gedoe.

Gast
Jan
november 25, 2020 21:06
Antwoord op  Wyatt

Wel “eng” dat jijzelf er nu niet mee begint.

Gast
Jan
november 25, 2020 20:53
Antwoord op  Donald Dumped

Als jij nou eens het voorbeeld zou geven. Jij zou het nog geen minuut volhouden.

Gast
Meindert Kramp
november 25, 2020 15:29

De leden van FvD gaan stemmen. Lijsttrekkersverkiezingen. zie aankondiging: youtube 25 november door Thierry.
Thierry weer beschikbaar als partijleider en kandidaat lijsttrekker.

Gast
Maup Caransa
november 25, 2020 15:36
Antwoord op  Meindert Kramp

Hij is het bestuur gestapt en heeft daar niks meer te zoeken.

Gast
Sukkel
november 25, 2020 17:24
Antwoord op  Maup Caransa

Is gestapt hij is.
Niet zoeken is gezoekte, jammer.

Taal is moeilijk.

Gast
Xavier
november 25, 2020 18:05
Antwoord op  Sukkel

Maup, uit het hiernamaals spreekt hij.

Gast
Meindert Kramp
november 25, 2020 21:10
Antwoord op  Maup Caransa

Hij moet gewoon een nieuwe conservatieve partij oprichten van mensen, die niet bang zijn om geassocieerd te worden met nazi’s en fascisten, want met die framing zijn journalisten vier jaar lang bezig geweest en uiteindelijk is het ze gelukt, omdat bepaalde FvD toppers door de knieën gingen.

Gast
Frans
november 25, 2020 15:29

Dennis blijkt een klein ratje te zijn.

Gast
Meindert Kramp
november 25, 2020 21:14
Antwoord op  Frans

Vieze Dennis, die dames in ondergoed bespiedt, om later rond te kunnen kleppen dat Thierry vreemd gaat. Dennis van laag allooi.
Nu Thierry de boel “opgeblazen” heeft, hoor je MC of Dennis niet meer over dat ondergoed. Het kan in een oude-kledingzak gegooid worden.

Gast
Maup Caransa
november 25, 2020 15:27

We gaan het interview nu afkappen wat een mietje die Baudet.

Gast
Miep Caransa
november 25, 2020 21:15
Antwoord op  Maup Caransa

Miep.

Gast
Sport 7 kijker
november 25, 2020 15:26

Typische Thierry-actie. Walgelijk figuur. Ben blij dat hij nu zelf Forum voor DemoNazi opblaast. Weg met die ijdeltuit.

Gast
Ton
november 25, 2020 15:32
Antwoord op  Sport 7 kijker

Jammer dat hij weg is de enige met Haga die kritisch is over het corona beleid.

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Ton
Gast
Wyatt
november 25, 2020 15:36
Antwoord op  Ton

Ga jij even lekker kritisch op de IC lopen.

Gast
Meindert Kramp
november 25, 2020 21:26
Antwoord op  Wyatt

Dat heb jij in 2018 met de griepepidemie met dezelfde taferelen ook niet tegen Ton gezegd, omdat jij zo’n meeloper bent, die alleen maar even wakker wordt, als alle media op een bepaald moment begint te gillen. In 2018 hielden zij hun muil en nu lopen ze hysterie aan te wakkeren en zij luizen jou erin.

Gast
Moeder van René le Blanc
november 26, 2020 11:46
Antwoord op  Wyatt

Op de IC ligt niet veel van zijn electoraat…
Neem de ral waaier maar eens mee naar de Corona IC.

Gast
Meindert Kramp
november 25, 2020 21:23
Antwoord op  Ton

Eens. En ook de enige die het klimaatbeleid onderuit haalt. Als hij verder zou gaan met Haga dan zou ik op hun nieuwe partij stemmen.

Gast
Meindert Kramp
november 25, 2020 21:29
Antwoord op  Sport 7 kijker

DemoNazi Een slechte woordgrap. Ga maar weer lekker sport kijken. Daar ben jij veel beter in.

Gast
Bor de Wolf
november 26, 2020 02:10
Antwoord op  Meindert Kramp

‘Mein Kampf’ ook een slechte woordgrap.

Gast
Wessel
november 25, 2020 15:23

Autoritair.
Dictatoriaal.
Ondemocratisch.
Onnozel.
En niet in staat te verbinden.

Dennis Schouten moet nog veel leren.
Dat is wel duidelijk.

Gast
Horst
november 25, 2020 15:37
Antwoord op  Wessel

Over wie gaat het?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen