Zegetocht The Masked Singer houdt niet op: 3 miljoen

De kijkcijfers van vrijdag 30 oktober 2020 (SKO)

Joris Linssen Foto: RTL

De RTL-top slaat elke zaterdag weer stijl achterover als de kijkcijfers van de avond ervoor binnenkomen: week na week noteert de vrijdagavondshow The Masked Singer weer nieuwe kijkcijferrecords. Zo ook gisteren: de aflevering waarin Joris Linssen uit de kast kwam als Lama, zette met 2,966 miljoen kijkers (42 procent) een all-time high neer. Het is het programma bíjna gelukt om de grens van drie miljoen kijkers te passeren. Wordt deze magische grens volgende week alsnog verbroken door de kijker?

Dankzij het enorme succes van The Masked Singer zette Eva Jinek aansluitend een topscore neer met ruim 1,5 miljoen kijkers (31 procent).

Bij Jinek liet minister Hugo de Jonge weten níet naar The Masked Singer te kijken. “Ik heb het wel eens voorbij zien komen in de woonkamer, maar ik moet zeggen: zangprogramma’s vind ik echt wel leuk om te kijken, The Voice keken we echt ook wel, maar dat hele gemaskerde is aan mij toch niet zo heel erg besteed. Excuus daarvoor overigens.

Het meest bekeken alternatief voor het RTL 4-kanon was Twee voor Twaalf met 1,1 miljoen kijkers (15 procent) op NPO 2. Direct erna hield Nieuwsuur er slechts 462.000 (7 procent) over.

Het brons is voor de NPO 1-combinatie Droomhuis Gezocht (1,1 miljoen en 15 procent) en De Rijdende Rechter (996.000 en 16 procent).

Verder was Veronica Inside het meest in trek met 461.000 kijkers (7 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • Net5 scoorde met Red Sparrow: 338.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Thank you for the music: 335.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Voor de rechter: 208.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Louis Theroux: 167.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Poirot: 159.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Darts European Championship: 147.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Zesuurjournaal (1,5 miljoen), Half acht nieuws (1,4 miljoen), EenVandaag (1,4 miljoen), Gesprek met premier (1,4 miljoen), RTL Boulevard (1 miljoen), M (1 miljoen), Editie NL (879.000) en Tijd voor MAX (761.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (770.000), Journaal laat (739.000), het late RTL Nieuws (583.000) en Hart van Nederland (453.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 32 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 20 procent en NPO 2 brons met 7 procent.

Top 15
01. The Masked Singer (RTL4) 2.966.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.149.000
03. Jinek (RTL4) 1.539.000
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.475.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.442.000

06. EenVandaag (NPO1) 1.387.000
07. Gesprek met premier (NPO1) 1.354.000
08. Twee voor twaalf (NPO2) 1.102.000
09. Droomhuis Gezocht (NPO1) 1.053.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 1.039.000

11. M (NPO1) 1.003.000
12. De Rijdende Rechter (NPO1) 996.000
13. Editie NL (RTL4) 879.000
14. Op1 (NPO1) 770.000
15. Tijd voor MAX (NPO1) 761.000
Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 32.3%
2. NPO1 / 20.3%
3. NPO2 / 6.6%
4. SBS6 / 6.4%
5. NET5 / 4.7%

6. Vero / 4.3%
7. NPO3 / 3.4%
8. RTL5 / 3.1%
9. RTL7 / 2.6%
10. RTL8 / 2.5%

11. FS1 / 1.3%
12. RTLZ / 1.1%
13. Ziggo / 0.9%
14. Discov / 0.8%
15. Comedy / 0.6%
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 40,5%
2. Publieke Omroep 30,3%
3. Talpa TV 15,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

99 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Anita
oktober 31, 2020 19:16

Ik ben benieuwd hoe een nieuw seizoen Barend en Van Dorp gaat scoren, dat programma scoorde in het verleden hoge scores.

Gast
Yvonne
oktober 31, 2020 19:05

Ik ben benieuwd hoe een nieuw seizoen Kees & Co gaat scoren, dat programma scoorde in het verleden ook hoge scores.

Gast
Laatste uren SBS
oktober 31, 2020 19:02

Met de film going in style. Daarna gaat SBS op zwart.

Gast
Breaking: RTL gooit vanavond programma schema om
oktober 31, 2020 16:08

I.v.m. het overlijden van Sean Connery zal RTL4 vanavond 2 films van James Bond laten zie.

Op deze wijze wil RTL James Bond / Sean Connery bedanken voor het feit dat ze zijn films maar liefst 118 x hebben mogen herhalen.

Gast
Sven L.
oktober 31, 2020 16:05

Fantastisch format. Overigens: de rol van Ruben is hierin bepalend voor het succes.

Gast
Even tot hier gaat HGT ruimschoots verslaan
oktober 31, 2020 16:03

Met 2 vingers in de neus

Gast
Mark
oktober 31, 2020 15:04

Arjan, enz.

NPO 2 vanavond boven 1 miljoen kijkers met Sterren Op Het Doek.

NPO 1 Van Koningsbrugge ook 1 miljoen en Even Tot Hier 1,2 miljoen.

NPO 3 doet ook goede zaken met detective, kan wel eens 500.000 – 600.000 halen.

RTL 4 grote winnaar, HGT finale minimaal 1,3 miljoen, Geubels ook nog boven 1 miljoen.

SBS 6 300.000 met film en 650.000 met Bingo!

Gast
Mark
oktober 31, 2020 15:03

Arjan, enz.

NPO 2 vanavond boven 1 miljoen kijkers met Sterren Op Het Doek.

NPO 1 Van Koningsbrugge ook 1 miljoen en Even Toen Hoer 1,2 miljoen.

NPO 3 doet ook goede zaken met detective, kan wel eens 500.000 – 600.000 halen.

RTL 4 grote winnaar, HGT finale minimaal 1,3 miljoen, Geubels ook nog boven 1 miljoen.

SBS 6 300.000 met film en 650.000 met Bingo!

Gast
Mark
oktober 31, 2020 14:59

SBS 6 had meer dan 10 jaar geleden al The Mask bij De Nieuwe Uri Geller. Dát was pas een hype; elke week keken meer mensen, want hij werd zogenaamd onthuld. Niet dus, weer een week wachten, half NL speculeerde welke bn’er erin zat: Hans Kazan of toch Hans Klok. Kijkcijfers liepen met de week op naar 2,5 – 2,7 miljoen.

Tina wist wel hoe je een programma moest hypen, met aftellen boven in beeld, enzo.

Als ik Talpa was zou ik De Nieuwe Uri Geller nieuw leven inblazen met een vleugje The Masked Singer, onder te titel The Masked Magician. En dan bn ‘ers van die trucjes laten doen. Ook met hints enzo erbij. En Patty Brard die weer gaat gillen als ze proefpersoon mag zijn. Dat was pas legendarische tv.

Gast
MC bezoeker 44
oktober 31, 2020 14:43

RTL bewijst overigens dat zij Talpa inderdaad niet nodig hebben en dat een deal met de Mol alleen voor Talpa goed was geweest. Als je af en toe weer ziet wat voor formats daar op sbs6 neergezet worden……

Gast
West#999
oktober 31, 2020 14:21

Heeft iemand deze week mijn Grote Leider in het duiden van de cijfers WEST gezien, ik ben hem kwijt!Gelukkig hebben we nog Opbouwen en aftrekken, 🗣wordt snel verwijderd… en wat andere mensen met te vee ltijd over die ons elke dag smakelijk laten glimlachen om zoveel stompzinnige en domme comments….

Gast
Bas
oktober 31, 2020 14:15

@ erfgooier, het is niet Live, de foto’s worden er in de montage ingezet.

Gast
Miep uit Meppel
oktober 31, 2020 13:42

Ik kijk geen TMS.
Ik lees vrijdagavond altijd een goed boek.

Gast
Tycho Graagnat
oktober 31, 2020 12:44

Ik zei het na aflevering 1 al.
Het woensdgmiddag ‘ Stuif es in’ tv uit de vorige eeuw. En al die zogenaamde bekende Nederlanders met gespeelde spanning op hun face.
Is Nederland zo ver heen en zo gek??
Kijk twee voor twaalf of zo stelletje Tokkies van Rtl.
En beste Joris, ik weet dat je best goed kunt zingen, met dat Mexicaanse groepje maar waarom leen je jezelf hier voor??
Betaalt het iets of zo???? Het moet toch echt beneden je waardigheid zijn.

Gast
onbetrouwbare Derksen en Gijp zijn aan het einde van hun Latijn. droevige cijfers
oktober 31, 2020 12:23

Even gekeken naar de VI club. Droevige herhaal meningen zonder een gefundeerde onderbouwing maar alleen onderbuikgevoel.

De heertjes vullen de zakken met geen enkele kwalitatieve tegenprestatie. Onzinnige teksten, onderbroeken lol en vooral herhalen van statements omdat er geen vernieuwende ideeën zijn. En natuurlijk het gemakkelijk afbranden van personen maak niet uit wie.

De mannen zonder ruggengraat kunnen beter stoppen.

Gast
erfgooier
oktober 31, 2020 12:13

The Masked Singer weer een groot gestript nepprogramma. Kostuums zijn prachtig maar de rest is allemaal doorgestoken kaart.
Jury kiest willekeurige (??) namen uit hun artiesten kennissenkring.
Van de definitief gekozenen verschijnt onmiddellijk(??) een fotootje op het scherm.
Dus zijn die van te voren al bekend.
NEP!!!!

Gast
Meester
november 3, 2020 22:27
Antwoord op  erfgooier

Ben je compleet achterlijk of doe je alsof je denkt dat TMS live wordt uitgezonden?

Gast
Ron
oktober 31, 2020 11:36

@Tv Junkie xl: het is net iets teveel onbekend en vergezocht dit seizoen. Het moet ook voor ‘Miep uit Meppel’ te raden zijn.

Gast
Hello Goodbye
oktober 31, 2020 11:14

Joris zit zeker zonder werk nu er geen vluchten meer zijn?

Gast
Art Rooijakkers
oktober 31, 2020 11:11

Ik had met TMS gemakkelijk 3.600.000 kijkers gehaald.
Had ik bij WIDM ook zo voor elkaar.

Gast
Gwendolyn
oktober 31, 2020 11:10

Eens met Sabine. En dan nog een tip (istie weer) vanavond Strictly Come Dancing op BBC One. Om 20:15 of zo. Is ook heerlijk en positief.

Gast
Sabine
oktober 31, 2020 11:08

Terecht! The Masked Singer is een heerlijk programma. Je vergeet even al je zorgen.

Gast
Tv junkie xl
oktober 31, 2020 11:03

@ Mike, klopt want dan zouden de kijkcijfers nog hoger moeten zijn. Gelukkig gaat dat de komende 2 weken ook wel gebeuren. Op naar 4 miljoen … ..Dag schaat!

Gast
Tv junkie xl
oktober 31, 2020 11:01

@ Ron wat vind je precies vergezocht? Het zijn tot nu toe allemaal mensen die toch vrij bekend zijn. Het is toch juist de bedoeling dat het niet makkelijk te raden is, anders kunnen ze net zo goed zonder masker optreden :)

Gast
Mike
oktober 31, 2020 10:58

In dit geval zegt de hoogte van het kijkcijfer niets maar dan ook niets over het niveau van het programma…

Gast
H
oktober 31, 2020 10:52

Peter komt binnenkort met groot nieuws omtrent het verliesgevende RTL

Gast
Ron
oktober 31, 2020 10:50

Ondanks de magere kijkcijfers vond ik VI gisteren weer een goede uitzending hebben, eindelijk to the point en een volledige voetbaltalkshow zonder zijpaden, behalve dan even kort over Paul de Leeuw over zijn presentatie van Op1 vanaf november op de vrijdagavonden, dat was het. Hou dit vast!

Gast
G
oktober 31, 2020 10:49

Speciaal voor de RTL kleutertjes!

Een, twee, drie, vier
Hoedje van, hoedje van
Een, twee, drie, vier
Hoedje van papier

Heb je dan geen hoedje meer
Maak er één van bordpapier
Eén, twee, drie, vier
Hoedje van papier

Een, twee, drie, vier
Hoedje van, hoedje van
Een, twee, drie, vier
Hoedje van papier

En als het hoedje dan niet past
Zetten we ‘t in de glazenkas
Een, twee, drie, vier
Hoedje van papier

Gast
Patty Koot
oktober 31, 2020 10:49

Pijnlijk
za 31 okt 2020 om 10:23

John de Mol komt binnenkort met groot nieuws omtrent het verliesgevende Talpa.

Gast
Patty Koot
oktober 31, 2020 10:48

RTL5 ,6 en 7 in opbouwfase!!!!

hahahahaha

Gast
Ina
oktober 31, 2020 10:48

Volgens mij hoorde ik vooraf inek vertellen wie er in haar show kwam en toen zij ze al dat de lama zou komen niet zo slim eva

Gast
Ron
oktober 31, 2020 10:47

Blijft een geweldige show en erg origineel met terechte kijkcijfers. Al is het wel moeilijker te raden dit seizoen. Vergezochte deelnemers die je nooit aan zijn of haar stem herkend en dat het dus iedereen kan zijn. Merk wel dat de panels in hun eigen hoekje blijven vissen, je hoort altijd dezelfde namen voorbij komen die ze denken dat het is. Nooit eens out of box.

Gast
Patty Koot
oktober 31, 2020 10:46

Dag Top 20:
Talpa 0 x.
Opbouwfase.

Gast
@Bente, RTL marktaandeel daalt al 5 jaar
oktober 31, 2020 10:28

Jouw constatering klopt (08.16 uur)

5 jaars gemiddelde geeft op basis cijfers dalende trend aan.
Binnen RTL wordt er al tijd aan gewerkt dit tij te keren. Nog zonder succes tot nu toe.

Gast
Pijnlijk
oktober 31, 2020 10:23

Wat zijn ze bij Talpa jaloers! Hoor Sjon het nog zeggen dit wordt niets hahahaha

Speciaal voor de SBS kleutertjes!

Een, twee, drie, vier
Hoedje van, hoedje van
Een, twee, drie, vier
Hoedje van papier

Heb je dan geen hoedje meer
Maak er één van bordpapier
Eén, twee, drie, vier
Hoedje van papier

Een, twee, drie, vier
Hoedje van, hoedje van
Een, twee, drie, vier
Hoedje van papier

En als het hoedje dan niet past
Zetten we ‘t in de glazenkas
Een, twee, drie, vier
Hoedje van papier

Gast
Lies
oktober 31, 2020 10:21

Ach l u l toch niet zo ontzettend dom Rinus. VI scoort wat het moet doen op vrijdag. Dat is altijd zo geweest met af en toe uitschieters.

Gast
Hans
oktober 31, 2020 10:20

Gelukkig nog twee uitzendingen en dan is die hysterische onzin weer voorbij. Maskers en pakken, piepstemnetjes en een gierend panel. Haha leuk. Maar daarna start meteen die andere hysterische , totaal uitgemolken zangellende weer voor het 84e seizoen. Vréselijk!!

Gast
Rinus
oktober 31, 2020 10:16

Die instortende kijkcijfers van Veronica Inside op vrijdag. Wat een pijnlijk slechte uitzending weer. Een marktaandeel van 6,6 procent, zelfs de aanwezigheid van kijkcijferkanon Wim Kieft kon dat niet veranderen.

Gast
Chil Persoon
oktober 31, 2020 10:14

Wat een topavond voor de NPO

NPO1 en NPO2 tegelijkertijd meer dan 1 miljoen kijkers!

Gast
Arjan
oktober 31, 2020 10:08

Mark,enz

De vooravond van SBS6 gaat best goed nu gemiddeld rond 300.000 a 450.000 kijkers stukker beter dan met wat vind Nederland rond 70.000 kijkers!!

Gast
anonymous
oktober 31, 2020 10:00

Beste Bente /SBS trol;
Als jouw SBS dit zou uitzenden zou je ook kijken.

Gast
Fuck The System
oktober 31, 2020 09:56

Wat waren de kijkcijfers van Fred’s filmpje?

Gast
Tv junkie xl
oktober 31, 2020 09:54

@Mike 08:59 En toch heb je weer gekeken en ga je de komende 2 weken ook weer kijken…..Dag schaaaaaat!

Gast
COkijker
oktober 31, 2020 09:48

Wat een zure reacties weer hier, zeker allemaal Talpa trollen. Super cijfers voor RTL, ga zo door. RTL is en blijft the King

Gast
DXX
oktober 31, 2020 09:47

Zijn de kleutertjes weer terug in speelhoek!

Kunnen eindelijk de volwassene gaan reageren!

Gast
Magnus Dickendorfer
oktober 31, 2020 09:31

Ik geloof in mij is fantastisch en hilarisch. Je kan veel van die gasten zeggen maar het is mooi om te zien hoe ambitieus ze zijn en in zichzelf geloven. Ik wens ze vanaf hier alle succes!

Gast
Frank Drebbing
oktober 31, 2020 09:23

Gelukkig plakt er nog wat van dat succes aan het volgende midbaksel jinek. Niet in de veronderstelling zijn dat ze op hasr talenr enz. afstemmen. Dat is al tijden tanende. Vsn weinig naar niks. Als de horeca weer opent storten alle programma’s in. Dus bedank de regering maar voor de mooie (nep) cijfers.

Gast
Zomaar
oktober 31, 2020 09:21

Is Jeroen van Koningsbrugge al ontmaskerd?

Gast
Zomaar een persoon
oktober 31, 2020 09:20

@Henk en Mike – Eva oogt vooral wat vermoeid. Misschien is Pax zodra ze thuis komt wel doorlopend aan het krijsen; we weten het niet. Misschien wel niet zo erg dat het traject dit keer maar 3 ipv 4 maanden duurt.

Gast
Dree's
oktober 31, 2020 09:06

En Hugo biedt zijn excuses aan omdat hij niet kijkt? Wat een…

Gast
Mike
oktober 31, 2020 09:03

Ze ziet er idd niet fris uit. Scores vallen ook tegen. Ben benieuwd of ze overigens deze cijfers wel vast kan houden als Paul de Leeuw en Astrid Joosten op vrijdag Op1 gaan presenteren.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen