Mark Rutte gaat door: positieve reacties op televisie

Het lag donderdag eigenlijk al op straat dankzij het RTL Nieuws, maar nu heeft Mark Rutte het officieel gemaakt bij De Telegraaf: hij wil doorgaan als minister-president van Nederland.

Jinek over Mark Rutte Foto: Jinek, RTL

Hij heeft de krant uitgebreid te woord gestaan en vertelt en passant dat dit voorlopig het enige is wat hij doet qua campagne voeren. “Dit interview doe ik en dat is het. Omdat ik vind dat ik in deze tijd al mijn focus op de coronacrisis moet richten. Het voelt niet goed om nu campagne te gaan voeren.

We krijgen Rutte voorlopig dus niet als VVD-leider te zien aan de talkshowtafels. Aan diezelfde talkshowtafels werd hij de afgelopen dagen wel uitvoerig besproken en vrijwel iedereen lijkt er gelukkig mee dat Rutte doorgaat.

GroenLinks-leider Jesse Klaver donderdag bij Jinek: “Ja. Ik vind het wel goed nieuws. Ik vind het heel goed. Ik kijk uit naar die campagne en er valt gewoon echt iets te kiezen in Nederland. Daar kijk ik naar uit.

Rapper Akwasi: “Begrijpelijk, begrijpelijk, maar ik ben benieuwd wat de tijd gaat brengen straks.

Presentatrice Eva Eikhout: “Ja, dat vind ik wel fijn!

Dezelfde avond in Op1 was Joost Eerdmans minder enthousiast. “Het is niet zo onverwachts, toch? Ik vind het knappe van Rutte altijd dat hij zo sympathiek is voor veel mensen en ondertussen zo veel beloftes kan breken. Ik zat vandaag nog na te denken wat hij in de loop der jaren allemaal heeft gegarandeerd en niet is gelukt. Toch komt hij ermee weg, dus dat is op zich een heel knappe prestatie.”

Nick van Simon over Rutte

Door naar gisterenavond, toen Jinek en Op1 er wederom bij stil stonden. Hugo de Jonge in Jinek: “Het was gisteren al even bij RTL, hè? Die hadden het nieuws al te pakken, maar dat was kennelijk niet de bedoeling, dus ik dacht: ik bel hem om alvast te feliciteren. Toen zei hij: ‘Nee, je bent te vroeg.’ Ik zei: ‘O, het wordt morgen dan?’ Toen zei hij: ‘Daar kan ik nog niets over zeggen.’ Ik heb hem vanavond maar weer gebeld om hem weer te feliciteren. Het was toch een beetje de dag die je wist dat zou komen.

Zanger Nick Schilder: “Ik denk dat we wel een beetje stabiliteit kunnen gebruiken. Alles is zo in beweging dat dit een van de weinige zekere factoren is die we nu hebben. Ik denk wel dat ik daarmee zou instemmen, ja, met het feit dat hij lijsttrekker nu zou zijn nog.

En VVD-prominent Ed Nijpels bij Op1: “Ik zou verbijsterd zijn geweest dat hij het níet zou doen. Het lag voor de hand.

Tv-beroemdheid Paul Witteman: “Ik ben helemaal met Ed Nijpels eens dat het gebrek aan ijdelheid en ego zijn grote succes is. Daardoor komt hij bij het grote publiek over als een integere man, aan wie je in alle opzichten vertrouwen kunt hebben.

Rapper Typhoon was iets kritischer: “Ik vind dat hij een aantal dingen heel goed doet, maar ik mis wel perspectief van hem als leider. Dat heb ik al wat jaren. Je bent zo krachtig als leider, maar op momenten als met de Turken, denk ik: volgens mij ben je dit niet en dóe je maar alsof je zo bent. Daarin mis ik de verbindende factor in Nederland. Ik had gehoopt dat Rutte dat iets meer op zich nou nemen.

76 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Bert
november 2, 2020 11:45

Nog 4 jaren van hetzelfde, waar een groot deel van nederland blij mee ,namelijk het grootste van nederland heeft het goed, heeft niets te klagen, een ander deel daarintegen moet elke maand kijken hoe alle eindjes aan elkaar te knopen
terwijl de eerste groep die het goed heeft niet zonder die het minder heeft kan.
ongelijkheid wordt steeds groter.
Amerika is nu wat nederland straks word ,een sterk gepolariseerd land
Hoe sympathiek Rutte dan ook is , zijn koers is iets heel anders dan ie uitstraalt

Gast
Covid19 Maakt korte metten met de entertainment industrie
november 2, 2020 05:23

Lekker bezig Geox za 31 okt 2020 om 8:31; pleiten voor een immigratiestop van domme mensen en dan vervolgens dezelfde post voor de helft maken meteen na je eerste post.

Je bent echt k a n k e r dom! Wij hebben niks aan jou, wellicht is het een goed idee dat wij je verbannen naar Frankrijk, daar hoor je wel thuis!

Gast
Don
november 1, 2020 12:52

SVP niet nog eens 4 jaar die VVD-shit!!!

Gast
anoniem
oktober 31, 2020 22:09

Tja, als het voetvolk op partijen stemt, die voornamelijk met de VVD meestemmen… Ik geloof er overigens niets van dat meneer Rutte als hij verliest weer in de Tweede Kamer terugkeert.

Gast
Akwalsi
oktober 31, 2020 19:17

Geef deze man een echte sloopkogel, en verlos het voetvolk uit hun lijden.

Gast
Schaap..
oktober 31, 2020 19:17

Rutte zal nu zeker doorgaan met het CDA zullen net genoeg zetels halen, en kunnen nu eindelijk een oude VVD belofte waarmaken het afschaffen van alle bijstandsuitkeringen, UWF, WAO, en wie weet wat nog meer. dat zijn linkse wetten en regels van Willem Drees.

Gast
Marco
oktober 31, 2020 19:00

Het is net als met zijn alom geprezen eerste toespraak over de corona-crisis, waarin hij het had over groeps-immuniteit en dat we allemaal corona zouden krijgen. Een belachelijke toespraak, schokkend zelfs. Maar heel het land was lovend over deze toespraak. Wat een geweldige premier, wat een leiderschap !!?? Een week later stond Rutte voor de zoveelste keer glashard te liegen in de kamer. Hij had het nooit over groeps-immuniteit gehad beweerde hij bij hoog en laag. En hij kwam er nog mee weg ook.

Maar het maakt niemand kennelijk wat uit. Pinokkio is geweldig !! 40+ zetels voor deze fantastische premier !!

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
oktober 31, 2020 18:45

Ik zou nooit op deze gek stemmen. Doordat het bejaardenpersoneel zonder fatsoenlijke bescherming rond moest lopen, omdat de steunpakketten ergens van betaald moesten, is zijn eigen moeder bezweken aan cojona. Rutte geeft dus het gezegde “Hij zou zijn eigen moeder nog verkopen” een concreet en vulgair gezichtje. Het is dus een moedermoordenaar dus. Deze ruggengraatloze paath, deze buikspreekpop is een personificatie van wat er mis is in dit land. We worden bestuurd door willoze, visieloze en meningloze yes-men. Ik vrees alleen dat die verschrikkelijke peilingen wel ergens op gebaseerd zijn. Ik vrees dat het volk echt zo dom is op deze gek te stemmen. Laten we eerlijk zijn: wat heeft de gek nu eigenlijk concreet achtergelaten? Heeft hij dit land beter achtergelaten zoals hij het aangetroffen heeft? Heeft hij überhaupt iets wezenlijks bereikt. Maar toch zullen weer vele mensen op deze paljas stemmen. Tijdens deze cojonacrisis heb ik het respect voor veel mensen verloren, mensen waarvan ik dacht dat ze iets voor me betekenden. Het bleken zielloze schapen te zijn, die hun eigen bloed niet meer willen zien omdat de Grote Leider het zegt. Op hen kan deze gek rekenen. Ik schaam me voor waar ik vandaan kom.

Gast
Marco
oktober 31, 2020 17:52

@ Rutte

Is vanavond de opening van het RTL nieuws, is dus geen onzin helaas: “27.000 statushouders moeten volgend jaar een woning krijgen. Maar met de huidige toestand op de woningmarkt is dat eigenlijk niet te doen. Het kabinet spreekt in een vertrouwelijke brief aan provincies en gemeenten van een ‘enorme opgave’. De brief is in handen van de politieke redactie van RTL Nieuws.”

Het is de wereld op z’n kop. Je zou dus kunnen zeggen dat het hele stikstof-beleid er is om de asielzoekers aan een nieuwe woning te helpen.

Gast
Rutte
oktober 31, 2020 17:49

Marco ben jij het hele land door gegaan?, hou op met onzin typen. Eerst leren kijken, dan leren oordelen.

Gast
Marco
oktober 31, 2020 17:44

Hoera ! Lang leve Rutte ! Er is in heel Nederland geen huis meer te krijgen, maar volgend jaar moeten maar liefst 27.000 asielzoekers een nieuw huis krijgen. En die krijgen voorrang op alles en iedereen + gratis meubelgeld.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 31, 2020 15:56

Sorry, en dan moet je echt niet bij de PVV zijn of FvD zijn maar VVD?

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 31, 2020 14:57

Lariekoek, Het is vooral de jeugd die VVD stemt waarom ik weet het niet, ze willen rechts en dan moet echt niet bij de PVV zijn of FvD zijn maar VVD?

Gast
Lariekoek
oktober 31, 2020 14:50

@Matthijs Zelf.
Het klopt dat de VVD voorheen de derde partij was, maar dat had een reden! Tegenwoordig zijn er veel meer mensen die driemaal modaal verdienen (en meer) en daarom op de VVD stemmen.

Gast
Ex van Debby.
oktober 31, 2020 14:45

Paulus

Je praat poep.

Gast
Momo
oktober 31, 2020 14:30

Wat een smeerlap is het toch.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 31, 2020 14:22

Lariekoek, Dat is van de laatste 10 jaar, daarvoor was het de derde partij van NL. CDA en toen ook nog de PvdA als grootste partijen met 50 zetels of meer.

Gast
Lariekoek
oktober 31, 2020 14:17

@Rob
Jouw oproep: STEM NIET OP RUTTE, zal geen gehoor vinden! Er is een vaste kern van mensen, die altijd op de VVD zullen stemmen!

Gast
Dorine
oktober 31, 2020 13:48

Uiterste denkbeelden geven over het algemeen weinig ruimte voor nuance, reflectie, relativering en bijstelling.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 31, 2020 13:41

Tristan, zeg maar wie dan druk op mijn naam.

Gast
😷Paulus
oktober 31, 2020 13:38

😷Rutte moet net zolang doorgaan als het kan. Zo eentje krijgen we niet meer. Rutte heeft geen gezin en daarom kan hij zich 200% inzetten voor het land. Ik heb niks met politiek, vindt wel dat elk land een leider moet hebben. Zoniet, dan krijg je wildwest taferelen. Rutte doet wat hij doen moet. Het ow zo nuchtere hamsterende wc-papier volkje moet het accepteren. Rutte, respect! 🙂

Gast
Tristan
oktober 31, 2020 13:36

Rutte behoord achter tralies

Als je Rutte geweldig vind ben je een ronduit slecht persoon.

Gast
Sender
oktober 31, 2020 13:29
Gast
Sender
oktober 31, 2020 13:28

Het AD schreef van de week ( 18 okt) een artikel over de wooncrisis.
Er is een actie op touw gezet door: De Goede Zaak en de Woonbond over de jaren voortdurende crisis. Weinig woningen. Belachelijk hoge huren( worden nog veelllll duurder door de ‘ van het gas af plannen’)…en slecht onderhouden.
De verhuurdersheffing die corporaties moeten betalen wordt door de huurder betaalt en verdwijnt in de grote pot. Belasting op huren in feite.

De tekst ( stukje) uit het AD artikel:

Huurders zijn er de afgelopen tien jaar veel minder op vooruit gegaan dan huizenkopers. De wachttijd voor een sociale huurwoning is flink toegenomen, de huurprijzen zijn gestegen en huurders zijn meer kwijt aan woonlasten dan kopers. Dat schrijft het AD vandaag, naar aanleing van onze analyse.

,,De huurder is onder Rutte slecht af’’, zegt directeur Zeno Winkels van de Woonbond in de krant. ,,Het kabinetsbeleid was de afgelopen tien jaar gericht op een kleinere corporatiesector en meer commerciële verhuur. Daarvan zijn huurders de dupe geworden.’

Er is een petitie die je kunt tekenen. Het moet afgelopen zijn met exhorbitant hoge huren ( een verlaging zou beter zijn) en dus ook met 10 jaar Rutte.
Het is goed geweest. We willen weer lucht krijgen

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 31, 2020 13:17

Je bedoelt de fabeltjesfuik.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 31, 2020 13:16

@MatthijsZelf 12:47 je gebruikt een account met veel namen en die linken allemaal naar Ziggo dat valt op.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 31, 2020 13:13

Openlijke twijfels over Baudet als lijsttrekker FvD.
Binnen de partij van Baudet gist het al langer, onder meer doordat partijleden zich inlaten met complotdenkers die de ernst van het coronavirus ontkennen. In de peilingen is de wind ook uit de zeilen: de partij zou nu nog goed zijn voor vijf tot tien zetels, de helft van voorheen.
https://www.parool.nl/nederland/openlijke-twijfels-over-baudet-als-lijsttrekker-fvd~bc3ab032/

Gast
@MatthijsZelf 12:47
oktober 31, 2020 13:13

Goed gezien.
Wat ik al zei de Fabeltjeskrant.
Ga maar eens lezen en koop daarna een Oostenrijkse fabeltjeskrant.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 31, 2020 13:12

Geert Wilders 57 zit sinds 1999 in de Tweede Kamer eerst voor VVD en sinds 2004 Groep Wilders, later de beweging PVV, en daar zit hij prima met een goed inkomen en wij betalen zijn bescherming wel, hij zal nog 1 a 2 jaar door schreeuwen en dan als een Tweede Kamerlid aftreedt heeft hij recht op wachtgeld tot zijn pensioen.

Gast
Meindert Kramp
oktober 31, 2020 13:09

@Dorine
Wegzetten is alleen gevaarlijk als het betekent op slot zetten, weghouden bij anderen, monddood maken.

Wegzetten als doen, als actie, als geweld dus.

Gast
Dit is niet MatthijsZelf.
oktober 31, 2020 13:06

Het ware zelf van Matthijs zou namelijk op onderzoek uitgaan.
Het neppe Matthijs hakt altijd zonder argumenten in op mensen, die wel onderzoeken.

Gast
G.ossip
oktober 31, 2020 12:59

Het oude Heers en Verdeel zorgt voor onrust,blind varen op de overheid kan nog wel eens pijnlijk uitpakken,met de onnadenkende en van ach het zal zo een vaart niet lopen die komen van een koude kermis thuis,maar SOIR

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 31, 2020 12:52

Ook Van der Pijl Café Weltschmerz gelooft niets van het officiële verhaal over de aanslag. ‘Niet Saoedi’s, maar Israëliërs bliezen de Twin Towers op met hulp van zionisten binnen de Amerikaanse overheid’, twittert hij in 2018. Als bewijs plaatst hij er een link naar de complotsite Wikispooks bij. Als er vervolgens een storm van kritiek opsteekt, graaft Van der Pijl zich verder in met een 39 pagina’s tellende toelichting, getiteld Academische corruptie, de Israël-lobby en 9/11.

Gast
Dorine
oktober 31, 2020 12:49

Complottheorieën kunnen net zo gevaarlijk zijn , als alles wat niet uitkomt wegzetten als complottheorie.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 31, 2020 12:47

Breaking! Uit Kajsa’s Fabeltjeskrant, je haalt je nieuws van een complotsite ninefornews.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 31, 2020 12:45

Zoek op Peilingwijzer alle peilingen bij elkaar.

Gast
Breaking! Uit Kajsa's Fabeltjeskrant
oktober 31, 2020 12:44

Oostenrijks Hof verklaart lockdownmaatregelen ongrondwettelijk
Uiteraard zwijgt de NOS als het graf.

Bijzonder dat een rechter dit moet uitspreken. Als het volk het zegt, is het complotdenken, en als een rechter het zegt ineens gezond verstand. Dit moet natuurlijk overal gaan gelden, gezien wij allemaal dezelfde mensenrechten behoren te hebben. Vrij in- en uitademen is nog wel de allerbelangrijkste,”

En nu jij Rutte!!!!!!!

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 31, 2020 12:43

Complotdenkers vormen een hechte club — ze komen elkaar overal tegen, interviewen elkaar geregeld, en steken hun bewondering voor elkaar niet onder stoelen of banken. Café Weltschmerz is hun favoriete podium.

Gast
Duco van Deugen
oktober 31, 2020 12:41

Het trieste is dat de VVD toch waarschijnlijk weer de grootste van de kleine partijen wordt. Want “zo lekker veilig”, nietwaar?. De VVD heeft in feite de ‘veilige’ rol van het CDA overgenomen. Op zich een verdienste, maar het land schiet er niks mee op.

Gast
Realist
oktober 31, 2020 12:39

Op Cafe weltschmerz (Youtube): Het psychopathie-virus. Jorn Lukaszczyk in gesprek met Jan Storms. (deel 2)

Jan Storms is bewustzijnsdeskundige. Hij schreef het boek ‘Destructieve relaties op de schop’. Een standaardwerk op het gebied van psychopathie voor het grote publiek.

In dit gesprek gaan Jorn en Jan verder in gesprek en praten ze over de fundamenten van kennis, de valkuilen van blind geloof in de wetenschap en medisch onderzoek. Hij deelt zijn visie op huidige overheidsmaatregelen.

Gast
Josefien
oktober 31, 2020 12:33

Een man zonder empathie voor het volk. Die heeft ook niet voor niks geen relatie.

Gast
Sender
oktober 31, 2020 12:30

Toevoeging.

Ik was er vergeten bij te zeggen dat de lijst met het verdriet dat 10 jaar Rutte heeft betekent voor de gewone man nadien van internet is verwijderd.
Vreemd!!

Gast
Rutte
oktober 31, 2020 11:51

Ja mensen er komt weer een nieuw kabinet Rutte aan. jullie zijn nog niet van mij af. Nog eens 4 jaar Rutte.

Gast
Donald
oktober 31, 2020 11:33

Het volk krijgt de leiders die het verdient.
In dit geval een pathologische leugenaar met een narcistische persoonlijkheidsstoornis zonder enig geweten.

Gast
Geox
oktober 31, 2020 11:28

Dat is niet zo Robb, samenwerking met de PVV wordt bij voorbaat uitgesloten.
Dat lijkt me niet echt democratisch.

Gast
robb
oktober 31, 2020 11:25

Geox : Dat ligt aan die 20% niet aan de 80% het is geven en nemen en wil die 20% niet.

Gast
Dorine
oktober 31, 2020 11:22

‘Een volk krijgt de leider, dat het verdiend’ .

In de naoorlogse tijd, was er de mentaliteit om het land weer op te willen bouwen en er samen de schouders onder te zetten. Dr. Drees was toen de bewogen sociale leider van een positief volk.
Zich bewust van de noodzaak om te zorgen dat iedereen op een menswaardig nivo zou moeten en kunnen leven in vrede.
Een tijd dat de economie in dienst stond van de volk en ten dienst was van het welzijn van het volk.
In deze tijd is het volk in dienst van de economie. De rijken worden rijker en de armen worden armer. Een zeer gevaarlijke ontwikkeling. Dit speelt zich wereldwijd af.

Voorbeelden van oorzaken waarom mensen zich gaan misdragen en crimineel gedrag in een maatschappij kan zijn: armoede, verwaarlozing, slechte jeugd, opvoeding en ontbreken van onderwijs en goede huisvesting, discriminatie,gebrek aan vertrouwen in de politiek , enz

Aan de andere kant van de maatschappij zijn de oorzaken voor misdragingen en misdaden : overdreven rijkdom, hebzucht, overdaad, machtwellust, corruptie, misbruik positie, afstandelijke opvoeding, misbruik/mishandeling emotionele armoede, lust naar kapitaal, egoïsme, onverschilligheid tav medemens enz.

De rijken worden rijker en de armen worden rijker, dus……aan beide zijden zullen misdaden en crimineel gedrag toenemen als we zo door gaan.

Dat moet men echt niet willen.
Gelukkig zijn er aan beide kanten ook zeer bewogen en integere mensen! !! Mensen die zich steeds meer bewust worden van de noodzaak om het tij te keren. Zowel voor de mensheid als voor de aarde.

De overdreven overdaad aan de ene kant en het grote gebrek van een menswaardig bestaan door armoede aan de andere kant, moeten we als mensheid niet willen.
Juiste politieke keuzes zijn nu van groot belang om in een prettige en leefbare maatschappij te kunnen leven in vrede. Een maatschappij waarin meer mét elkaar en áán elkaar gedacht wordt in verdraagzaamheid.

Gast
Ron
oktober 31, 2020 10:42

Iedereen is maar vrij kort van geheugen blijkbaar. In tijden van ‘crisis’ zie je dat terug, dan blijft de goegemeente hun leiders steunen en vergeten eventjes waarom ze hem ook al weer weg wilde hebben. Hypocriet. Dus hij mag wel lekker door gaan en zich verkiesbaar stellen, maar minister president? Nee, zeer zeker niet!.
Die reacties van die schapen die hem nu ineens helemaal geweldig vinden, hypocriet.

Gast
Geox
oktober 31, 2020 10:36

@10:33
Een aanzienlijk deel van de bevolking bij voorbaat structureel buiten spel zetten. Eigenlijk idioot als je erover nadenkt. 20% van de bevolking mag gewoon niet meedoen.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 31, 2020 10:33

Een minderheidskabinet en een gedoogakkoord met de PVV zal er nooit weer komen, Wilders staat geheel buiten spel, het is en zal tot zijn pensioen een beweging blijven.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen