Waldemar Torenstra wil extreem dure vliegtickets

Waldemar Torenstra wil dat vliegtickets zó duur worden dat mensen met een gewoon inkomen daar jaren voor moeten sparen. Dat zegt de acteur, die momenteel te zien is bij de NPO met een reisprogramma in Afrika, in de Volkskrant. Zelf genieten Waldemar en zijn verloofde Sophie Hilbrand volop van verre vliegreizen: niet alleen voor hun werk, maar ook met hun gezin. Als rijke BN’ers kunnen zij zich ook wel wat veroorloven. Voor de massa moet je dat vliegen echter wat beperken, denkt hij.

Vanwege de belasting op het milieu moet je van vliegen weer iets exclusiefs maken, adviseert Waldemar. “Ik dat het veel duurder moet worden, omdat het zo belastend is voor het milieu. Wat mij betreft wordt het meer zoals vroeger: vliegen is iets waarvoor je spaart, dat je een keer in de zoveel jaar doet.”

Gelukkig hebben duurdere vliegtickets weinig effect op Waldemar en Sophie. Hij blijft zelf wél gewoon vliegen. “Ik vlieg zo min mogelijk, maar wil er niet mee stoppen. Ik vind het enorm verrijkend met mijn gezin naar de andere kant van de wereld te reizen.”

Is het niet een beetje oneerlijk? Dat Waldemar en Sophie met hun tv-salarissen wél ver op vakantie mogen, maar Mien uit Assen in de zomer naar Center Parcs moet?

Om te voorkomen dat alleen rijken nog in een vliegtuig stappen, zou je mensen die het niet kunnen betalen een soort subsidie kunnen geven.”

Ongelofelijk.

Foto: BNNVARA

61 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Ria
oktober 26, 2020 00:03

Wat een dom mannetje eigenlijk mafklapper.

Gast
colette
oktober 24, 2020 13:18

Laat die latente homo zich eens gaan schamen poep smeren op de deur van Thierry Baudet dat durft die klootzak

Gast
Mink Vaillant
oktober 24, 2020 10:25

Ik ben het helemaal met Waldemar eens.

Gast
Piet Pannelap
oktober 24, 2020 10:21

Helemaal gelijk…!!!

De massa, synoniem voor Henk en Anita uit Almere, Purmerend en degelijke, moet gewoon weer met de 20 jaar oude doorgerotte Mercedes voorzien van Tabbert aan de trekhaak naar Benidorm….

Dat platte ordinaire schreeuwvolk wil je toch niet in de vliegmasjien naast je hebben?! En, godbetert, ook nog langs je tafel zien lopen als je van de lunch zit te genieten op een fijn terras.

Het goede leven moet weer een privilege worden.

Gast
Sookie Stackhouse
oktober 24, 2020 09:04

Dat laat nog maar eens zien hoe dat linkse zooitje tegen ons aankijkt……. Talentloze zak mrt kansloos wijf mazr bij de juiste club. Bij bnnvarz werken alleen van dit soort mongolen!

Gast
Tobias
oktober 24, 2020 07:41

Waldemar: is dat niet een kwaadaardige tovenaar uit Harry Potter?

Gast
Ria
oktober 23, 2020 23:25

Soort Arie Boomsma de tweede echt wat een walgelijke mannetje.kijk voortaan eerst programma, s .wil ze beide nooit meer zien.wat een dom mannetje

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
oktober 23, 2020 22:54

Links lullen, rechts vullen. Het gras is groen, de hond die blaft en linkse mensen zijn veelal uiterst hypocriet.

Gast
Jezus
oktober 23, 2020 22:26

Opper dan voor extra kosten in verhouding tot iemands vermogen en dat de kosten van een vliegtuig daarnaast niet te declareren zijn als vliegreisjes voor zogenaamde tv-programma’s. Oh nee, dan heeft onder andere deze hypocriete BN’er er geen profijt van, laat maar :(

Gast
G.ossip
oktober 23, 2020 19:54

Een trein kaartje Nijmegen /Amsterdam is nog duurder dan een enkeltje London met het vliegtuig,dat is toch ook raar,ik vind dat daar iets heel erg niet klopt.

Gast
snoezigkleinhertje
oktober 23, 2020 19:37

Als die halvegare deugkneuzen nou zelf eens NIET door Afrika reden met hun motor zou al een hoop schelen.

Gast
Maartje
oktober 23, 2020 19:20

Waldemar wil dus niet dat wij, de gewone burger, ons leven kunnen verrijken, dat is nl alleen weggeld voor linkse deugmensen. Het riekt naar discriminatie en racisme.

Gast
Maartje
oktober 23, 2020 19:17

Waarom denkt die Waldemar dat die beter is dan het klootjesvolk ? Alleen maar omdat hij meer geld heeft ? Dit is dus het voorland als groenlinks met dit soort figuren achter zich aan de macht komt.

Gast
Karin
oktober 23, 2020 19:16

als we nou eens de rijken heel veel belasting op het ticket laten betalen kunnen we allemaal vliegen en kunnen de maatschappijen van die belasting groene vliegtuigen bouwen ipv dit elitair plan en het klootjesvolk hun verre vakantie ontnemen, wat is die Waldemar een domme links woke sjw deugend mens is het toch.

Gast
ingenieur
oktober 23, 2020 17:11

Sip@ In zee? met de stijgende zeespiegel? Geld kun je beter investeren in schone geluidsarme elektrische vliegtuigen.

Gast
sip
oktober 23, 2020 16:56

Ik denk dat op iedere vliegreis een tax mag komen in percentage op de prijs; deze tax gebruiken om een vliegveld in zee te realiseren. Geen groot bedrag, maar wel op iedere vliegreis. Waldernar is natuurlijk een vreselijke hypocriet, want hij kan vaak gratis reizen voor programma’s waar ik overigens niet naar kijk.

Gast
Mick
oktober 23, 2020 16:53

Hypocriete zak dus. Net als A. Groothuizen.

Gast
Willie
oktober 23, 2020 16:51

Er zijn mensen met minder domme opmerkingen door het volk onder het hakmes gelegd

Gast
Niet verkeerd
oktober 23, 2020 16:38

En de kosten van het openbaar vervoer leggen we dan bij de rijken neer. Dan kan iedereen gratis reizen en tegelijkertijd sparen voor een vliegreis.

Gast
Huib
oktober 23, 2020 16:33

Sophie is ook altijd zo begaan met de migranten in Griekenland. Die wil ze allemaal hier naar toe halen. Ze weet natuurlijk best wel dat die niet naast haar komen wonen. Nee, naast mensen met een laag inkomen. En als die er wat van zeggen dan zijn het racisten! Ze moeten hun mond houden! En vooral niet gaan vliegen!

Gast
ikweethetbeter
oktober 23, 2020 16:28

Om te kotsen dat van die super knotsgekke kerel .

Gast
Job
oktober 23, 2020 16:23

Nog zo’n deugneus, hij heeft het hier wel over het zuurverdiende salaris van duizenden mensen als vliegen duurder wordt en er niet/minder gevlogen wordt.

Gast
koos
oktober 23, 2020 16:20

Tuurlijk, gaat hij dan ook de uitkering van al die ontslagen mensen betalen, als de vliegwereld er niet meer bovenop komt.?

Gast
Zuur pruim - de gemiddelde MC bijdrager
oktober 23, 2020 16:17

En ik vind dat mensen die zo praten poep moeten eten, dunne wel te verstaan.

Gast
Magnus Dickendorfer
oktober 23, 2020 16:10

Wat een ontzettende eikel. Bovendien een zeer matig acteur. Maar het is wel tekenend hoe dit soort figuren dus denkt. Zij mogen alles maar gert en hermien en de kids mogen in ranzige centerparcs huisjes zitten. Schoft! En je vrouw is ook afschuwelijk!

Gast
angela groot huizen
oktober 23, 2020 15:54

Heb altijd een beetje medelijden met Waldemar. Je zult maar elke ochtend wakker worden naast Sophie Hilbrand.

Maar alle gekheid op een stokje. Deze mensen stellen altijd dit soort absurde dingen voor zodat zij, die al grootverbruikers van vliegreizen zijn, dit gewoon kunnen blijven doen maar de gewone jan l*u*l die een heel jaar krom moet liggen voor een weekje vliegvakantie naar de blablabla eilanden net voor Griekenland dit niet meer kan betalen. Want “do as I say, don’t do as I do”.

Gast
rob
oktober 23, 2020 15:47

meneer heeft een bv met een eigen vermogen van bijna 1 miljoen euro. Lekker makkelijk lullen

Gast
zoe
oktober 23, 2020 15:31

Arrogante kwal.

Gast
Lariekoek
oktober 23, 2020 15:28

Ik zou het verrijkend vinden als Waldemar op een onbewoond eiland gedropt zou worden. Sofietje mag ook mee! Ze krijgen wel wat ‘dingen’ mee op de hele dag te spuiten en te slikken! De kinderen mogen niet mee, want ze moeten heropgevoed worden!

Gast
robert
oktober 23, 2020 15:21

Volkomen overbodig programma over Afrika. Alleen maar leuk voor Waldemar en de cameracrew.

Gast
Ray
oktober 23, 2020 15:15

Of wel eerlijk, gewoon een beperking opleggen. Iedereen mag één keer per jaar voor de lol vliegen. En snoepreisjes voor een tv-programma vallen daar ook onder, wat mij betreft.

Gast
Nick
oktober 23, 2020 15:11

Dit is toch die meneer die het prima vond dat het huis van Baudet beklad werd?

Gast
jim67
oktober 23, 2020 14:57

hij kan beter zijn geld besteden aan een fles shampoo voor zijn vrouw, die constant met een vette bos touw op TV verschijnt, verschrikkelijk wat ziet dat mens eruit zeg !

Gast
Uuuh
oktober 23, 2020 14:57

Zegt een man die alleen al ‘meerdere keren’ alleen en met zijn gezin in Afrika is geweest. Er zijn mensen die nog nooit in Afrika zijn geweest…..

Beter is het om iedereen het recht te geven om eenmaal per zoveel jaar een vliegreis te maken. Dan kan Mien uit Enschede ook een keer naar Torremolinos en moet Waldemar gewoon op zijn beurt wachten….

Gast
Ik
oktober 23, 2020 14:44

Gewoon dat arogante bekkie houden. Lijkt me het beste. Vooral een ander niks gunnen. Wat een arogante kwal. Heb het programma niet gezien en wil het ook niet zien. Ben zelf al overal geweest. Heb die niksnut niet nodig. Omroep moet eens nagaan waar ze geld aan uitgeven.

Gast
Henk
oktober 23, 2020 14:33

Wally, lees het nu zelf eens terug…….

Zie je het voor je, de hele grachtengordel op Schiphol?

Voortaan eerst nadenken Wally.Ik hoop op veel fietsvakanties voor jou.

Gast
Eva
oktober 23, 2020 14:21

De arrogantie, zum kotzen

Gast
queen
oktober 23, 2020 14:20

Waldemar wekt de indruk dat hij stinkend rijk is, als dat zo is, zal dat niet lang meer duren, want corona raakt iedereen. Zo’n man gun je een inheemse dodelijke ziekte en dat heeft zich nog voortgeplant ook, kan daar ook een limiet aan gesteld worden ??? heel graag

Gast
Leo Leuteraar
oktober 23, 2020 14:13

Hoe vaak wordt zijn ‘knappe’ vrouw uit de rij gehaald voor nadere controle? Heeft het voorkomen van een verslaafde drugskoerier.

Gast
Runny Nose
oktober 23, 2020 14:07

@Sander
vr 23 okt 2020 om 13:57
Niks hoog in zijn bol gestegen.

Torenstra blijkt een nazaat te zijn van de oudste, buitenechtelijke zoon van Frederik Hendrik, prins van Oranje, die weer de jongste zoon was van Willem van Oranje!

Torenstra: ”Ik ben dus net zoveel familie van deze meneer als koningin ­Beatrix?”
(Bron: Maaike Bos,12 oktober 2019, Trouw)

Volkomen terecht dan ook dat Torenstra, wezen van koninklijke komaf, mag neerkijken op het plebs. Plebs dat zo dom is zich jaar in, jaar uit uit de naad te werken voor een – wat deze bevolkingsgroep noemt – welverdiende vakantie.

Gast
Joram
oktober 23, 2020 14:04

Ik mag hopen dat Waldemar er niet heel lang over heeft gedaan om tot deze mening te komen. Ieder weldenkend mens weet dat dit totaal geen oplossing is. Vooral zijn laatste zin getuigt van bijzonder weinig inzicht.

Gast
Marijke
oktober 23, 2020 14:03

Hij heeft gelijk. Maar dan toch zó hypocriet en zijn eigen pleziertjes niet op willen geven. Schaamteloos, geen verdere woorden voor!

Gast
Kuis
oktober 23, 2020 14:01

Als links/progressief nederland, voor elke keer dat ze het woord subsidie uitspreken, een euro overmaken naar de staatskas, zijn we in no-time van de staatsschuld af.

Gast
Zwartkijker
oktober 23, 2020 13:58

De westerse beschaving is aan z´n eind gekomen. Daarna valt er weinig meer te vliegen. Corona is als afleiding en katalysator bedoeld.
Dan mogen Waldemar en Sophie hun tijd besteden aan het kweken van hun eigen voedsel en dan maar hopen, dat het klimaat geen roet in het eten gooit, of arme hongerigen, die de oogst komen stelen, je het mes op de keel zetten.

Gast
Sander
oktober 23, 2020 13:57

Hoe hypocriet! Waldemar was een leuke vent maar is het nu een beetje te hoog in zijn bol gestegen.

Gast
Sociale denker
oktober 23, 2020 13:57

Ik heb een beter plan. Mensen die tien keer het minimumloon ontvangen (ik schrijf bewust niet ‘verdienen’) betalen tien keer meer. Twee keer meer het dubbele enz.
Met het geld wat dit oplevert mogen ‘onder het minimumloonwerkers’ de jeugd, gratis vliegen.

Gast
Jack
oktober 23, 2020 13:56

Het zijn altijd de ‘anderen’ die iets moeten laten.
Blijkbaar dringt het niet tot hem door dat juist mensen zoals hij veel vaker vliegen dan ‘Mien uit Assen’. Echt walgelijk dat dédain. Koop een spiegel Waldemar.

Gast
Remi
oktober 23, 2020 13:55

… Van onder naar boven Afrika in beeld brengen op z’n brommertje.
Heeft ook nog eens iets gebroken, deze Deugert … tuurlijk … ‘Ik heb áfgezien”.

… Dat andere NPO vakantie-meisje (!) blijft intussen thuis, maar niet deze Waldemar.

Waldemar is ons vakantie-vriendje 2.0 ;)

Gast
azijnzeiker
oktober 23, 2020 13:51

Zomaar wat probeer je te zeggen, het is meer een als dit als dat verhaal zonder een eigen mening.

Gast
Bennie
oktober 23, 2020 13:50

Heel goed idee voor de Publieke Omroep! Eerst sparen en dan een reisprogramma!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen