Zondag met Lubach in voorjaar 2021 voor laatst op tv

Het einde van de Arjen Lubach-hit Zondag met Lubach is in zicht. Er volgt nog één serie in het voorjaar van 2021. Dat heeft de VPRO zojuist laten weten. Arjen maakte eerder al bekend met zijn programma te gaan stoppen. “In eerste instantie zou Lubach begin volgend jaar een nieuwe theatertour gaan spelen, maar vanwege corona is die uitgesteld. Daardoor komt er ruimte voor één laatste reeks van acht afleveringen, rond de Tweede Kamerverkiezingen in 2021“, aldus de omroep.

De presentator ziet dit niet als een definitief afscheid van televisiesatire. “Ik denk dat ik namens het hele team spreek als ik zeg dat we trots zijn op het succes van Zondag met Lubach, maar we willen onszelf ook blijven vernieuwen. Daarom stopt ZML, maar ik denk al wel hard na over een nieuw programma”, laat hij weten.

Zondag met Zondag met Lubach is een van de grootste hits van de Nederlandse televisie. Afgelopen weekend keken er bijna 2 miljoen mensen naar het programma op NPO 3. Daarmee werd bijna een kijkcijferrecord gevestigd: de meest bekeken aflevering ooit trok bijna 2,1 miljoen kijkers.

Het programma van Arjen was in november 2013 voor het eerst te zien. De eerste aflevering kwam niet verder dan 319.000 kijkers. Op het dieptepunt keken er 207.000 mensen naar de tv-show.

Het huidige, twaalfde seizoen van Zondag met Lubach loopt nog tot en met 22 november.

Foto: David Cenzer, VPRO

17 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
oktober 23, 2020 23:01

Lubach is een ruggengraatloze kruiper, die gewillig de kwatten van Ollongren oplikt. Blij dat hij opkankert.

Gast
Feitje
oktober 23, 2020 18:54

En hoe gaat het bij Talpa heten?

Gast
Ron
oktober 23, 2020 17:09

@Suomynona: Klopt wat je zegt over Koot en Bie etc., maar het is dit seizoen over de hele linie matig. Lui, niet scherp en flauw. Dus het heeft niet specifiek met afgelopen uitzending te maken maar iets wat een tijdje speelt. En ik heb op zondagavond wel wat beters te doen. Er zijn zoveel alternatieven tegenwoordig die ik net iets interessanter vind.

Gast
Suomynona
oktober 23, 2020 16:41

@ Ron

Ach gossie, normaal waren de superlatieven niet van de lucht (“huzarenstukjes, waardige opvolger Koot & Bie,” etc.), maar nu Lubach zeer terecht de bedenkelijke fabeltjesfuik op YouTube en social media aan de kaak stelt stop je resoluut met kijken. Wat een droeve snowflake ben je dan :’)

Gast
Tycho Graagnat
oktober 23, 2020 16:35

Heel erg zonde.
Simpel en kort. Vaak schudde het zelfs de Tweede Kamer wakker als die weer eens even niet hadden opgelet of de zoveeslste steek laten vallen.
Bedankt Arjen en team.

Gast
Joris
oktober 23, 2020 16:07

2 leuke seizoenen gehad.
Daarna ging het snel bergafwaarts met deze one trick pony
Goed dat het stopt maar 3 jaar te laat.

Gast
Joris
oktober 23, 2020 16:07

2 leuke seizoen gehad.
Daarna ging het snel bergafwaarts met deze one trick pony
Goed dat het stopt maar 3 jaar te laat.

Gast
Dirk
oktober 23, 2020 15:55

Fijn dat er nog een reeks komt. Hoop dat Arjen met een ijzersterk nieuw format terugkomt, want zijn messcherpe analyses kunnen eigenlijk niet worden gemist. Of het u om die malafide T-shirt-tokkies of om sjoemelende multinationals gaat: hij spaart niemand. Het is zo ongeveer het enige programma waarvoor ik echt de tv aanzet.

Gast
Gwendolyn
oktober 23, 2020 15:46

Jammer dat er nog een reeks komt, maar heerlijk dat het ophoudt.

Gast
Don
oktober 23, 2020 15:36

Gelukkig!!!

Gast
Piet Grijs (zoon van Klaas de Wit en Jannie de Zwart)
oktober 23, 2020 15:25

Hoogtijd dat Lubach stopt. Arjan is maar een vies, achterbaks ventje.

Gast
Uuuh
oktober 23, 2020 14:48

Prima dat het stopt.

Nu gaan bewijzen dat ie geen one trick pony is…..

Gast
Ron
oktober 23, 2020 14:32

Vorige week was echt de limit, ik kijk (voorlopig) niet meer. Wat is Lubach afgegleden. Eerst ijzersterk maar het is flauw en totaal niet meer die ijzersterke onderzoeksjournalistiek vermengt met satire. Pas als dit weer terug is ga ik het weer een kans geven.

Gast
Midi
oktober 23, 2020 14:31

@Youp
Geef eens een definitie van ‘cultuur marxistische extreem linkse teringzooi’. Kan me hierbij helemaal niets bij voorstellen, zeker niet i.r.t. ZML.

Gast
Youp
oktober 23, 2020 14:26

Wat zal D66 blij zijn.
Maar waarom moet ik in de communistische staat der Nederlanden meebetalen aan die cultuur marxistische extreem linkse teringzooi?

Gast
Lange Frans
oktober 23, 2020 14:22

Interessant.

Gast
Asjemenou
oktober 23, 2020 14:18

Eerste uitzending was november 2014, geen 2013 ;)

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen