Voorspelling Henny Huisman komt uit: niet in top 25

De voorspelling van Henny Huisman is uitgekomen. Hij is donderdagavond met het nieuwe programma van hem en Marijn Frank, Een programma over de jaren negentig, niet in de kijkcijfer top 25 terechtgekomen. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De première van de tv-reeks over de jaren negentig wist om half tien 335.000 kijkers (6 procent) te boeien op NPO 3, terwijl voor een plek in de kijkcijfer top 25 minstens 469.000 kijkers nodig waren. Geen teleurstelling voor Henny.

Henny had hier namelijk van tevoren al op gerekend. “Ik verwacht niet dat het programma in de top 25 komt, het is gewoon echt een VPRO-geschiedenisprogramma“, zei hij voorafgaand aan de eerste uitzending tegen NU.nl.

Tijdens de opnames maakte Henny regelmatig grapjes over de lage kijkcijferverwachting. “We grapten er ook vaak over als iets niet goed ging. Dan zei ik: ‘Wat jammer voor die 22.000 kijkers.’

De oud-tv-ster heeft genoten van de opnames, maar gaat niet meer van dit soort televisie maken. “Er wordt met een script gewerkt, je moet regel voor regel uit je hoofd leren“, zegt hij.

Ik moet het toch van het improviseren hebben en ik ben meer de man van de spontaniteit.

Foto: VPRO

27 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Bob
november 1, 2020 22:45

Genoten van dit programma!

Gast
Gerard
november 1, 2020 20:00

#Johan Voorhaar, wat een zeer slappe opmerking over een man die zo lang aan de top stond en nu een programma doet voor de vpro televisie. Jij moet een ongelooflijke domoor zijn die werkelijk niks in zijn leven bereikt heeft anders l.l je niet zo dom! Zielig mannetje dat je bent.

Gast
Johan Voorhaar
november 1, 2020 11:24

Huisman, je krijgt nog eens COPD met als je geblaas in de media. NARCISTISCHE BULTRUG uit de vorige eeuw.

Gast
colette
oktober 31, 2020 18:50

Ga volgende x zeker kijken

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
oktober 31, 2020 16:48

Bedankt MC dat je me wijst op dit programma! Zojuist geweldig genoten hiervan.

Gast
Onze Held Geert
oktober 31, 2020 11:07

Wel een lekker mokkel, mmmh

Gast
Bea
oktober 31, 2020 09:59

Als Henny later groot is, kan ie zn mond open doen.

Gast
Gerard
oktober 31, 2020 09:47

#Sjoerd, slecht gepromoot, nou dan ben je echt lelijk in de war, de vprogids was helemaal retro met een uitstekend interview met Frank en Huisman, Huisman stond vorige week op de voorpagina van de Telegraaf over dit programma en het stond in zo’n beetje alle gidsen groot aangekondigd maar ik ben blij dat je het alsnog gevonden hebt want het is zeker de moeite van het kijken waard. Op social-media zijn de reacties echt fantastisch!

Gast
nico
oktober 31, 2020 09:15

Die man hoort in een bejaarden tehuis.

Gast
robert
oktober 31, 2020 09:13

Ik snap er ook niks van met die NPO tegenwoordig. Begin jaren ’90 heb ik I love 90s gemaak naar BBC format. Daar zat de echte Captain Jack bijvoorbeeld in. Waarom zo’n slap aftreksel van iets dat al gemaakt is. Zelfde was onlangs aan de hand met TopPop. Ook dat heb ik tien jaar geleden veel beter gemaakt en hadden ze zo uit de kast kunnen trekken of mij kunnen bellen voor alles research die nog beschikbaar was. Vreemd.

Gast
Wyatt
oktober 31, 2020 08:01

Wat doet deze dinosaurus op een jongerenzender?

Gast
Dreetje
oktober 31, 2020 03:34

Tjeezis, die Marijn lijkt op deze foto wel een bouwvakker.

Gast
paul van Dam
oktober 31, 2020 01:33

Ik presenteer al rim 11 jaar een radioprogramma, paul in the 90’s.nl en was uiteraard zeer belangstellend. Henny Huisman is natuurlijk een echte 90’s man of je wilt of niet.
heb dus een stukje gezien en het is een echt vpro programma, maar zeker te doen.

het verhaal van o a Captain Jack was verhelderend.

Gast
Cancel Angela de Jong
oktober 30, 2020 22:22

Fantastisch mooi programma vond ik het.

Gast
Kreeg na Hennie trek in "Chineesje"
oktober 30, 2020 21:07

Programma in setting Chinees restaurant. Weer eens wat anders dan snackbar

Gast
Kreeg na kijken trek in Chinees nummertje 34
oktober 30, 2020 21:04

Vond dit aspect van de Euro disco toen verschrikkelijke muziek, maar het vormde wel het decor van mijn bestaantje destijds en daarom wel weer leuk vooral vanwege het weetje dat die muziek geïnspireerd was door Amerikaanse militairen in Duitsland. Ook werd weer eens duidelijk dat muziek een merk is en de muzikanten vervangbaar.
Marijn Frank die presenteerde had ik nooit eerder gezien en was lekker VPRO naturel.

Gast
ANoniem
oktober 30, 2020 20:21

Heeel leuk programma! eens wat anders!

Gast
ome H
oktober 30, 2020 18:50

Vond het een heel apart programma

Gast
Gerard
oktober 30, 2020 18:20

Het programma is zeer mooi gemaakt, Huisman heeft een top-rol als verteller, veel humor erin en idd echt een vpro programma. De reacties zijn enorm goed, op social media wordt het echt gewaardeerd en Trouw vindt het ook zeer mooi gemaakt en leuk.

Gast
Sjoerd
oktober 30, 2020 17:37

Ik zapte toevallig voorbij en het was echt heel erg leuk. Slecht gepromoot want ik wist niets van dit programma. Even terug gekeken, maar erg leuk.

Gast
document
oktober 30, 2020 17:20

Waarom zien mannen er standaard uit als vrouw en gedragen zich ook zo op NPO3. Voor vrouwen geldt het omgekeerde.

Gast
Dit was het dan
oktober 30, 2020 17:06

Een stukje gezien en was niet langer vol te houden dan anderhalve minuut. Wat slecht! Hennie denkt dat zijn manier van ´presenteren’ zoals hij 170 jaar geleden al klungelig deed nog steeds werkt. Dus niet! Tenenkrommend gewoon.
Hennie moet accepteren dat zijn carriere op tv reeds al 80 jaar voorbij is.

Gast
Tycho Graagnat
oktober 30, 2020 16:52

Ja moest ook lachen omdat NPO3 jongerenzender is. Zie ik daar bultrug Huisman.
Maar ook als t programma niet ( gelijk ) aan slaat, Marijn Frank, nice chick zet zich toch buiten KVW om beter op de kaart en het kan zomaar een opstapje zijn.
Ze heeft een prettige stem e persoonlijkheid en is in tegenstelling tot velen op de treurbuis allerminst dom.

Gast
Leo
oktober 30, 2020 16:52

Ze deden in de aflevering gewoon een kopje uit het 90’s hits boek “No Limit”. Waarom kwamen zoveel zangers uit het leger? Wel erg niche hoor, maar vond de setting grappig, echt VPRO.

Gast
ZeerNetteDame
oktober 30, 2020 16:37

Fossiel Henny Huisman krijgt keer op keer de kans om wederom te falen en Catherine Keyl wordt niet eens uitgenodigd. Een schande is het. Graag dat veenlijk Keyl ook een kans geven.

Gast
Karbonade
oktober 30, 2020 16:33

NPO3 is toch dé jongerenzender?
Wat doet een Huisman daar dan? En in de jaren negentig waren jongeren nog niet eens een za adcelletje.

Gast
Mijn naam is privé
oktober 30, 2020 16:32

Voorlopig meer kijkers dan het snolletje (zondagavond) dat vetrokken is naar RTL.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen