Tv-god Matthijs van Nieuwkerk vanavond bij Eva Jinek

Televisiegod Matthijs van Nieuwkerk zit vanavond in de talkshow van Eva Jinek op RTL 4. Hij schuift aan om over zijn vereeuwiging in de Wall of Fame van Beeld en Geluid te praten. Dat heeft haar redactie laten weten. De Jinke-redactie is blij met de komst van Matthijs. “Er valt een hoop te bespreken, want Matthijs heeft de laatste tijd niet stil gezeten. Hij wordt vanavond vereeuwigd in de Wall of Fame van Beeld en Geluid en hij is bezig met zijn nieuwe programma“, aldus de redactie.

Dat is niet het enige. “Hij neemt ook iets bijzonders mee, namelijk een korte film die hij maakte!“, klinkt het.

Eva en Matthijs zijn zo’n beetje op hetzelfde moment gestopt bij de NPO. Toen ze haar overstap naar RTL 4 eind september vorig jaar bekendmaakte, wilde hij haar even in De Wereld Draait Door hebben, maar dat weigerde ze toen.

Matthijs zei: “Het is mijn buurvrouw, dus ik heb ook gevraagd: ‘Zou je het leuk vinden om heel even hier te komen?’ Het is een kleine moeite, maar ik begrijp dat haar hoofd daar op dit moment niet helemaal naar staat. We hadden het leuk gevonden, maar ze zei: ‘Ik moet me nu concentreren en er komt heel veel op me af.’ Daar begreep ik ook iets van.

Ik heb haar uiteraard gefeliciteerd, want ze is blij en heeft er vast goed over nagedacht – dat weet ik bijna wel zeker – en ze denkt: ik doe het, ik spring.

Er zit ook een radiogrootheid in Jinek, namelijk Edwin Evers. Verder gaat het met Michiel Vos en Joost Eerdmans over de coronabesmetting van Donald Trump en zit Hans Wiegel aan tafel.

Concurrent Op1 zendt vanavnd uit vanaf het Nederlands Film Festival en heeft allemaal Nederlandse-film-bobo’s aan tafel zitten.

Foto: NPO

40 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
arie
oktober 3, 2020 16:06

Vroeger had je in de TV en omroep wereld de mythe over de ” Gooise matras”!

Tegenwoordig is het gewijzigd in : de elkaar de bal toespelen van de linkse kartelkliek die Staatsomroep heet.
NPO/Staatsomroep is nu de Hilversumse matras.
Immers “ons kent ons”, jij krapt mijn rug ik de jouwe.
En wij maar belastinggeld ( 1 miljard euro ) naar die hobbyisten overmaken elk jaar.

Wie veegt die NPO matrasclub eens helemaal schoon?

Gast
Gort droge
oktober 3, 2020 14:25

Nog meer van hetzelfde. Links geleuter en nietszeggende figuren die óf 13 in een dozijn óf uitgerangeerd zijn. Express worden er uitgekauwde films en programma’s omheen gezet zodat het net lijkt of er onwijs veel animo is voor janknek! Helaas.

Gast
colette
oktober 3, 2020 11:46

Laat Thijsje lekker wegblijven niemand heeft behoeft aan een extreem linkse rakker met zn grachtengordelkliek heeft hij nu nog niet genoeg centen binnengeharkt die geldwolf

Gast
Peter
oktober 3, 2020 11:37

Garry glamour,

Jaloers zoals zo velen hierboven volgende keer beter in je glazen bol kijken.
Ze zit boven 1.300000 kijkers, ze heeft de hatelijke personen mooi
de mond gesnoerd.

Gast
Fliperdeflap
oktober 3, 2020 10:00

Ik ben helaas, niet intelligent genoeg, want dan zouden mijn IQ punten twee derde lager moeten zijn , om naar dat soort programma’s, te kijken. Het gaat ver onder mijn pet. Ik ben niet in staat, om naar geleuter, gezever, oh, kijk mij eens, ik ben op TV narcisme te kijken, daar is mijn tijd veel te kostbaar voor. Voor de simpele van geest, een walgelijk programma. Ik noem dat dan ook altijd “”genaaid worden, met de broek aan.

Gast
Bart
oktober 3, 2020 09:12

Eva vroeg nog of hij eerder op tv terugkeerde dan 31 december. Het antwoord had ze kunnen weten want hij gaat gewoon zoals elk jaar De TOP 2000 a gogo en quiz doen. Hopelijk wordt Frans Klein eindelijk eens wakker en zet hij beide op NPO1 waar het hoort i.p.v. NPO3.

Nieuwe programma van Matthijs wordt denk ik een beetje een mix van Voor de Vuist weg en Kopspijkers.

Gast
Jurgen
oktober 3, 2020 06:14

De wereld is te vol en daaromis er Corona.
Dan verdwijnen er een zooi koolstofeenheden van deze planeet wat beter is voor het milieu.

Gast
Donald Dump
oktober 3, 2020 00:30

Ik heb het helemaal af gekeken, but it was low. Kijk naar mij als president, I don’t make mistakes.

Gast
Het Ware Woord
oktober 3, 2020 00:22

TV-MAN, er is níks elitairs aan de in een van de zijstegen op de Wallen geboren Matthijs. Een man van eenvoudige komaf die Nederlands is gaan studeren en voor hij DWDD ging presenteren, journalist en later hoofdredacteur van Het Parool was. Prima, ik mag hem wel.

Gast
Het Ware Woord
oktober 2, 2020 23:54

Danielle de Kat, geen mens hier weet wie jij bent, dus als jij van een flat springt, is dat triest voor je ouders en héél vervelend en vies voor degenen die de bloederige troep moeten verwijderen die jij veroorzaakt hebt. Meer niet, dramaqueen!!

Gast
Wil van Bil
oktober 2, 2020 23:53

De twee onbenullen bij elkaar. Van Nieuwkerk die hortend en stotend probeert autocue te lezen in sneltreinvaart en Jinek die overdreven lallend en blèrend hetzelfde probeert te doen. God en Godin….laat me niet lachen ordinaire geldgraaiers meer niet!

Gast
Het Ware Woord
oktober 2, 2020 23:27

WENDY, Matthijs las alléén de introductie van de autocue, tijdens de gesprekken keek hij zijn gasten áán!! Jinek hangt avond aan avond díep voorovergebogen over een stapel papieren die voor haar neus liggen, met daarop alle ‘haar’ door de redáctie bedachte en uitgeprinte vragen, mogelijke antwoorden van de gasten plús ‘haar’ reactie daarop…. Dit alles wordt luíd en rátelend door haar opgelezen….. Echt een ‘vakvrouw’ hahahaha.

Gast
Tv man
oktober 2, 2020 23:23

Mathijs zegt net; “Mart Smeets en ik schrijven elkaar graag brieven over heren zaken…”
Walgelijk elitair. Hoezo tv-god? Een omhoog gevallen elitaire linkse grachtengordel rakkker. Nog nooit interessant gevonden.

Gast
Joe Banana
oktober 2, 2020 21:42

De zelfbevlekking neemt grootse vormen aan.

Gast
Turnpike
oktober 2, 2020 21:11

@Teuntje
vr 02 okt 2020 om 21:00

Rot op, randdebiel. Leer eerst fatsoenlijk schrijven, zatlap. Wat je schrijft ben je zelf, miezerig stuk vreten.

Gast
Teuntje
oktober 2, 2020 21:00

Laaat die kwal wegblijven gelijm weer ik kijkniet meer naar die alcohilst Janknek

Gast
Bob Oeverloos
oktober 2, 2020 20:57

Lekker shinen met die dooie bos stro op die ouwe kop. Reclame van carglass is informatiever en tenminste niet zo drammerig.

Gast
Pleestation
oktober 2, 2020 20:30

Goed hoor

Gast
Zomaar
oktober 2, 2020 20:30

Matthijs gebruikte de autocue alleen bij zijn razendsnelle mededelingen, en niet tijdens de interviews.
En heeft zonder twijfel met DWDD een groots en succesvol programma gemaakt.
Niet zo lang geleden was hij ook bij Beau, en nu bij Jinek.
Dat is om het publiek er een beetje aan te laten wennen, want voor zijn pensioen zal hij nog een grote financiële slag slaan.
En dat kan alleen bij een boodschappen omroep.

Gast
Wendy's dealertje
oktober 2, 2020 20:26

Ah, Mr. Autocue, skip dus.

Gast
Klaas Vaak
oktober 2, 2020 20:18

Zo dat mag nauwelijks een pandemie genoemd worden. Zelfs geen pandemietje. Maar dan is die man bij Jinek ook geen tv-godheid. Zelfs geen demi’tje ofwel halfgodje.

Gast
Garry glamour
oktober 2, 2020 20:17

Matthijs, de meest overschatte presentator ooit , samen met Wiegel en Michiel Bos in 1 programma , nou Eva daar gaan je kijkcijfers.
Alle 3 denken ze dat ze God zijn , maar Eva glijd weer van haar stoel . Heeft er iemand een teiltje ? .
Dat word vanavond OP 1 kijken.

Gast
MaGa
oktober 2, 2020 20:16

..oh en sterftePERCENTAGE is wel degelijk hoger.

Gast
MaGa
oktober 2, 2020 20:15

@Echt een heel klein PANdemietje, wat een vergelijking van lik me vestje. Totaal andere tijd, totaal andere hygiene en totaal andere zorg.

Gast
Echt een heel klein PANdemietje
oktober 2, 2020 20:13

Spaanse griep
begin vorige eeuw wereldwijd 250 miljoen doden
Covid-19 in het jaar 2020
wereldwijd 1 miljoen doden

PAN IS DIE GODHEID MET HORENTJES

Gast
Martien meiland
oktober 2, 2020 20:05

Wat goeoeoeoeoeoeoeoeoeoeod

Gast
Hoop doet leven
oktober 2, 2020 20:00

Het kletsmeiergehalte zal weer van een ongekend niveau zijn met dit soort wauwelaars in een ruimte verzameld. Hopelijk valt het ‘oortje’ van Jinek uit, dan hebben degenen die zich de moeite hebben getroost om dit soort onzin met allemaal betweters te aanschouwen, nog iets te lachen…

Gast
Cees
oktober 2, 2020 19:53

Eva Quirinius
vr 02 okt 2020 om 18:41:
In de studio’s waren ze buren..

Gast
Gerard
oktober 2, 2020 19:49

Er is maar een god en dat is die van de Rooms Katholieken.

Gast
Corry Jankbal
oktober 2, 2020 19:34

TV presentator. Geen idee waarom sommige mensen zo overdrijven en slijmen als het om de heer van Nieuwkerk gaat?

Gast
CB
oktober 2, 2020 19:17

Nou, zo te zien vind ik de line-up van Jinek interessanter.

Gast
Robbie D
oktober 2, 2020 19:12

Tv-god ??? Autocue-lezer eerste klas.

Gast
Ron
oktober 2, 2020 18:47

Goh, waarom moet je het het over een positief geteste president hebben met milde symptomen naar nu blijkt? Wat een hysterie, ik sla weer over vanavond!

Gast
Eva Quirinius
oktober 2, 2020 18:41

Buurvrouw? Matthijs woont toch ergens bij Zutphen?

Gast
Danielle de Kat
oktober 2, 2020 18:41

Als ik tvgod zou worden genoemd, dan zou ik meteen van een flat afspringen.
TV is dood, net als de kijkers.

Gast
Bennie Dood
oktober 2, 2020 18:41

Op1 zendt vanavond live uit vanaf het Nederlands Filmfestival (NFF) in Utrecht. De Gouden Kalveren, de belangrijkste Nederlandse filmprijzen, worden daar deze avond uitgereikt. Het is tevens een jubileum, het NFF is toe aan de veertigste editie.

Sophie Hilbrand en Hugo Logtenberg praten in de Utrechtse Stadsschouwburg natuurlijk met kersverse Kalfwinnaars. Maar ook met drie regisseurs die in het afgelopen jaar met opvallende films kwamen, de grote publiekstrekker ‘De Beentjes van Sint Hildegard’ van Johan Nijenhuis (twee Kalfnominaties), Mees Peijnenburgs ‘Paradise Drifters’ (drie nominaties) en Eché Janga’s alom geprezen festival-openingsfilm ‘Bulado’ (twee nominaties).

En vanwege het jubileum schuiven drie grande dames van de Nederlandse film aan: Renée Soutendijk, Willeke van Ammelrooy en viervoudig Gouden Kalf-winnaar Monic Hendrickx.

Filmjournalist René Mioch is de hele avond tafelheer.

Gast
Stikmijmaarindefik
oktober 2, 2020 18:39

Jeuhhh, slands grootste proleet te gast bij slands grootste stoephoer.

Gast
Bennie Dood
oktober 2, 2020 18:38

Alweer een avond vol met dezelfde gasten.

Gast
Jesse
oktober 2, 2020 18:36

Michiel Vos praat over Trump en over Corona!

Gast
Jesse
oktober 2, 2020 18:35

Perfekt!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen