Tijs van den Brink trots op lovende Sonja Barend

Tijs van den Brink is er trots op dat tv-grootheid Sonja Barend donderdag wederom lovende woorden over hem uitsprak bij de uitreiking van de naar haar vernoemde interviewprijs. Dat laat hij weten op Twitter. Sonja reikte de prijs uit aan Coen Verbraak, maar nam ook uitgebreid de tijd om Tijs van den Brink te prijzen. De 80-jarige oud-tv-ster gaf aan te hopen dat hij de prijs ook een keer krijgt; zelf zit ze namelijk niet in de jury van de Sonja Barend Award. Tijs is verguld van trots.

Sonja is fan van Tijs. “Het is een grote favoriet van mij. Ik hoop ieder jaar ook dat hij wint. Ik ben ook heel blij met de winnaar van vandaag, maar Tijs maakt echt prachtige gesprekken.”

Tijs was genomineerd met Adieu God. “Het mooie en het leuke van die gesprekken is dat hij dus heel erg godsdienstig is, een echte gelovige is, maar dat hij heel vrijuit kan praten met mensen die daar niets mee hebben. Er valt ook altijd wat te lachen, hij ziet de betrekkelijkheid ervan in en dat zie je bij echt stevige christenen niet zoals bij hem. De relativering en het gemak van een prettig gesprek.”

De presentator reageert op Twitter: “Opnieuw niet de Sonja-Barend-award gewonnen (#adieuGod? met Theo Maassen was genomineerd), opnieuw wel prachtige woorden van Sonja Barend zelf. Ook mooi.

Misschien moet er een algemeen meerjarenklassement komen bij de Sonja-Barendaward, misschien maak ik dan meer kans… 😉

Foto: NPO

25 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Annemiek
oktober 26, 2020 17:56

Lees dit nu pas. Walgelijk gewoon hoe respectloos er over Sonia Barend wordt gesproken! Kennelijk een bepaald alooi wat dit doet😨

Gast
Jan de 💩
oktober 25, 2020 11:12

Goed om te weten dat de oudere generatie ook geen visie had .

Gast
HEINO
oktober 25, 2020 08:44

Sonja Barend is inderdaad al lang geleden overleden dit was ook een aflevering van lucky tv

Gast
Joris Mul
oktober 25, 2020 08:43

Ik vind Tijs van den Brink een erg spookgriezelachtige engerd, een doodgraver en deugoma Sonja Barend zeer overschat. Waarom drinkt zij by the way geen paar emmers Botox? Mijn hemel wat een verregaand vergaan hoofd! Daar kan je toch iets aan doen!! Ja ok ze was al zeer vroeg oud, maar dit is wel erg zombie-like.

Gast
Liefhebbende Moeder
oktober 25, 2020 08:39

Sonja Barend is een stiefmoeder.

Gast
Corona-hoax
oktober 25, 2020 00:32

Het is duidelijk dat Sonja ze niet meer op een rijtje heeft als ze met deze uitspraken komt.
Niet erg. Maar kan het dan ook niet serieus nemen.

Gast
ViesOudMannetje
oktober 24, 2020 21:47

@ZeerNetteDame, jij van boven blinken en van onderen stinken.

Gast
Van Halen
oktober 24, 2020 19:57

Ik vind haar er veel ouder uitzien dan 80, wat een rimpels en dan dat haar….vre-se-lijk.

Gast
Help
oktober 24, 2020 19:10

Wij van WC Eend …
Dit gaan ze nog serieus nemen ook.

Gast
Anti Kip
oktober 24, 2020 14:19

Sonja heeft gelijk!

Gast
o.p. lichter
oktober 24, 2020 14:17

Hebben ze dat ouwe lijk weer opgegraven

Gast
Zomaar een persoon
oktober 24, 2020 13:23

@colette – Zullen we ook zo over jou praten als je de 80 haalt? “Wat een spook, weg ermee.”

Gast
Lotti
oktober 24, 2020 13:23

Had ze zeker zijn optreden in Op1 niet gezien waarin hij bleef volharden dat de coronacijfers aan het afvlakken waren.

Gast
colette
oktober 24, 2020 13:01

God wat moet dat mens nog op het scherm schrik me dood ze hoort in een spookhuis

Gast
Marion
oktober 24, 2020 12:53

@ZeerNetteDame 12:09 Hahaha :)

Gast
Luister
oktober 24, 2020 12:39

Is die Sonja Barend de oudste inwoner van Nederland of zo?
Wat een fossil!

Gast
Jantje
oktober 24, 2020 12:36

Sonja ziet er heel erg oud uit, ik schrok er van. OK ze is 80 maar 80 is toch het nieuwe 60. Aan veel mensen zie je het af. Of het ligt aan de grime van De vooravond.

Gast
ZeerNetteDame
oktober 24, 2020 12:35

@TiTa
Dat had je moeder moeten doen. Bij jouw geboorte is de verloskundige zó geschrokken van jouw lelijkheid dat ze je op je hoofd liet vallen. Ze dacht even dat Satan zelf deze kersverse mama had geïmpregneerd. En al je familieleden die langskwamen waren het eens dat ze blij waren dat je geen tweeling was. Maar goed dat was geen probleem geweest als je persoonlijkheid wel mooi was geweest. Helaas ook dat niet.

Gast
Sapperdeflap zeg!
oktober 24, 2020 12:19

Iets in mij zegt dat Tijs meer kans op de prijs had gehad, als hij een ‘progressieve christen’ was geweest. Los daarvan is zo’n award niet zo belangrijk.
Tijs vliegt als interviewer ook wel eens uit de bocht, maar ik vind hem over het algemeen erg goed. Hij laat meestal zien dat hij zich goed op het onderwerp heeft voorbereid en durft door te vragen.

Gast
Ti Ta Tijsenaar
oktober 24, 2020 12:16

@ZeerNetteDame
Ga je vieze flamoes wassen, mormel.

Gast
ZeerNetteDame
oktober 24, 2020 12:09

Tijs van den Brink is afstammeling van een aparte lijn aap & oermens die volgens sommige wetenschappers duizenden jaren geleden al uitgestorven was. Iets dat hij krampachtig probeert te ontkennen door met de Bijbel te zwaaien. Een heel bijzonder mannetje.

Gast
Erno-BE
oktober 24, 2020 11:48

Wie wilt binnenkort ons debuutalbum proefluisteren? Wij vinden meningen over ons album erg belangrijk voor we hem officieel uitbrengen

Gast
Stanislav
oktober 24, 2020 11:34

De Sonja Barend Award.. Een plank met 2 erwtjes erop vastgelijmd

Gast
Jean Paul
oktober 24, 2020 11:18

Hij is ook goed ingevoerd en durft vervelende vragen te stellen. Een groot verschil met die dame die bij Op1 naast hem zit.

Gast
Ralf
oktober 24, 2020 11:16

Ik dacht dat Sonja Barend overleden was

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen