‘Fidan en Renze zijn alsof je appelmoes met vlees eet’

Fidan Ekiz en Renze Klamer zijn een beetje als appelmoes bij je vlees eten. Het smaakt prima, maar het is het net niet. Dat zegt tv-kenner Rob Goossens bij Privé TV. Rob, die struikelt over de onnozele metaforen, vindt dat het presentatieduo van De Vooravond het prima doet, maar is tegelijkertijd ook weer niet héél erg onder de indruk. “Renze doet het tot nu toe best wel goed, zou ik zeggen. Het is wel zo dat ik nog steeds niet helemaal zie wat nou de chemie tussen die twee is.

Het is volgens Rob geen legendarisch duo. “Ze hebben het op zich gezellig, maar het is een beetje zoals: je kunt bij elk gerecht op je bord appelmoes gooien en op zich smaakt het dan prima, maar of dan echt appelmoes bij een stuk vlees hoort, om maar wat te noemen, dat is maar de vraag. Dat heb ik bij hen ook een beetje.”

Toch krijgen ze van Rob het voordeel van de twijfel. Hij heeft wel eens slechtere duo’s gezien op televisie. “Het is op zich geen ongemakkelijke samenwerking. Ik heb wel eens ongemakkelijkere duo’s op televisie gezien.”

Seizoensfinale

Fidan en Renze namen vrijdagavond afscheid van de Vooravond-kijker: 963.000 mensen zagen hoe de twee een afscheidsliedje zongen. Ze moeten plaatsmaken voor M en keren pas na de jaarwisseling weer terug.

Met name Renze heeft torenhoge tv-ambities, dus hij zit er helemaal in. “Je staat ermee op en gaat ermee naar bed“, legde hij deze week uit op de radio.

Het eerste wat je doet als je wakker wordt is de kijkcijfers bekijken en daarna overleg je alweer op de app.

Foto: NPO, RTL

48 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
M Hunter
oktober 26, 2020 01:00

de chemie komt vanzelf als Renze Fidan gaat volblaffen

Gast
Het Ware Woord
oktober 25, 2020 15:04

‘What’s in a name’ nietwaar CURRYWORST….

Gast
Het Ware Woord
oktober 25, 2020 14:56

JOHAN Goed programma, dánkzij Fidan!! Het domineeszoontje met z’n reuze ‘coole’ verblindend witte sneakers onder z’n brave grijzige resp. bruinige pak moet éérst eens leren mensen uit-te-laten-praten!! Hij wil zó graag zelf aan het woord zijn dat hij zowel Fidan als de gasten in de rede valt, waardoor je níemand meer verstaat… Vréselijk irritant. Les 2: Beter naar Fidan luísteren, zo kan de ijdeltuit leren zinnige én kritische vragen te stellen. Les 3: Stóppen met z’n pianogepingel en al helemáál met zingen, dat doet ie thuis maar. Tot slot: ik kijk altijd pas laat naar dit programma en het retro-decor past wónderwel bij dat late tijdstip!! BB King zong al ‘Night time is the right time’, hahaha.

Gast
Cas
oktober 25, 2020 14:23

De vooravond is wat mij betreft een verademing. Niet meer dat elitaire gedoe van M of DWDD. Jammer dat ze stoppen. Verheug me er op dat ze in het voorjaar weer komen.

Gast
Jaapww
oktober 25, 2020 13:56

Prima programma en 2 uitstekende presentatoren heb meestal van hun genoten. Van M zal ik waarschijnlijk weer maagzuur krijgen en na 2 keer besluiten niet meer te kijken.

3e rang “journalist” van een roddelbladen heeft ook een mening.

Gast
Evo
oktober 25, 2020 12:59

Ah privé tv. Hahaha who cares wat rob vindt.

Gast
Antonios
oktober 25, 2020 08:40

Rob wie? Oh die saaie gehaktbal.

Gast
Vrange Lans
oktober 25, 2020 09:10

Ik heb ECHT medelijden met die arme mensen die echt geloven wat de linkse lesbot allemaal uitkraait. Waarschuwing om kinderen niet mee te laten kijken is een MUST! Uiteindelijke doel is om de linkse subsidie kranen voluit open te zetten.

Gast
Curryworst
oktober 25, 2020 01:49

Er is al een penis een piemel en een worst voorbij gekomen, wat komt er nog meer?. Even jullie op weg helpen, het wordt ook wel pretpaal genoemd. Nu moeten jullie het zelf verder doen.

Gast
Naxo
oktober 25, 2020 01:42

Vroeger op school noemden we Rob ‘Pietje Penispijp’. Vraag het hem maar eens. Vindt hij vast leuk.

Gast
Corona-hoax
oktober 25, 2020 00:27

Haha. Wat ben jij dan Rob? Frietje oorlog zonder saté is het helemaal niet. Stamppot zonder aardappelen?

Gast
@Curryworst
oktober 24, 2020 22:05

@Curryworst
za 24 okt 2020 om 21:49

Leer Nederlands, ongeletterde nietsnut …

Gast
Curryworst
oktober 24, 2020 21:49

Eten?, laat M maar een worst met curry eten. dat gebeurd namelijk meerdere dagen per week, Zo lekker.

Gast
Marry Hens
oktober 24, 2020 20:29

Rob is een begenadigd journalist en koppelt intellectueel vernuft aan een brede belangstelling voor de medemens in al zijn facetten. Past dus niet in het profiel van de Telegraaf en Boulevard. Wens Rob veel succes bij het vinden van een passende werkkring.

Gast
M
oktober 24, 2020 19:00

Wim Lubbers pas maar op, nog 2 dagen dan keer ik met mijn linkse meningen weer terug op tv. Het wordt allemaal nog net iets linkser dan dat jullie al gewend waren, dat kan ik jullie al vast zeggen.

Gast
Wim Lubbers
oktober 24, 2020 18:43

Het is nog lang geen DWDD, maar een verademing vergeleken met M. Maar laat Renze in godsnaam niet zingen. Hij is toondoof.

Gast
Henry
oktober 24, 2020 18:02

Fidan is een topvrouw

Gast
Paul Jansen
oktober 24, 2020 17:07

Rob is DE journalist van onze schoolkrant.

Gast
Garry glamour
oktober 24, 2020 17:02

Alles is beter dan M , SBS grijp je kans .

Gast
Petertje
oktober 24, 2020 16:41

Er moeten toch wel echt complete randdebielen werken achter de schermen bij Boulevard om die Goosens een podium te geven, de slechtste “deskundige” ooit aan hun desk.

Gast
Lotti
oktober 24, 2020 15:45

Ik heb altijd het gevoel dat ik naar een kinderprogramma kijk als ik Renze en Fidan zie.
Het zijn geen echte interviewers en al helemaal geen persoonlijkheden. Ze willen zo graag maar hebben het niet.

Gast
Jan
oktober 24, 2020 14:45

De Vooravond was best aardig om te zien. Renze, het braafste jongetje van de klas en Fidan soms schurend door haar eigen mening te geven. Ben benieuwd naar het tweede seizoen.

M, eerste seizoen was verschrikkelijk, tweede seizoen een stuk beter en het afgelopen seizoen leek wel te kapzeisen onder corona (“de actie vergadering”) en meer van dat geneuzel. Ben benieuwd of er maandag een betere balans is.

Gast
Youp
oktober 24, 2020 14:37

Komende maanden om 7 uur weer met gillende banden wegzappen bij NPO1
Mannelijk lesbo alarm met hoog slachtoffergehalte voor alle minderheidsgroepen.

Gast
Bart
oktober 24, 2020 14:35

Ha Ha! Rob die over anderen gaat zeggen dat het net niet is op televisie. Het moet niet gekker worden!

Gast
Black Panther
oktober 24, 2020 14:31

Beter dit gerecht dan een droge pruim a la M op je bord

Gast
annoniemus
oktober 24, 2020 13:44

Die Rob is zo dom he , en hij gelooft vooral zich zelf !

Gast
Ruud
oktober 24, 2020 13:42

De Vooravond was een verademing na M maar zeker ook na het zwaar overgewaardeerde DWDD. Het programma van DWDD leunde op de grachtengordelcultuur en Van Nieuwkerk kon alleen een leuk programma maken als De Grachtengordel aanschoof. Bij M moet je een hekel hebben aan alle mooie kanten van onze samenleving en liefst een beetje terroristisch ingesteld zijn. De Vooravond is daarbij een mooie uitzondering, de sfeer is heel goed en eindelijk, ja eindelijk hebben we in Fidan iemand die de lef heeft haar mond open te doen. We houden van je, Fidan. En … wat Gelauf deed is zo ongelofelijk dom. Hoop dan 2021 wordt verrijkt met 52 weken Vooravond.

Gast
Karbonade
oktober 24, 2020 13:22

Hoe dan ook, zo slecht als het duo Tijs van den Brink en Giovanca zonder achternaam zal het nooit worden.

Gast
Anti Kip
oktober 24, 2020 13:06

Robje Goossens is het helemaal niet achter de desk bij roddelrubriek Boulevard.

Gast
Turnpike
oktober 24, 2020 13:03

@colette
za 24 okt 2020 om 13:00

@Teuntje. Nee, jij trekt volle zalen, miezerig stuk vreten.

Gast
Televisieman
oktober 24, 2020 13:02

Hoogste tijd dat MC nooit meer aandacht besteedt aan die Goossens.

Gast
Mink Vaillant
oktober 24, 2020 13:02

Ik vind dat ze heel erg goed bij elkaar passen. En dat gevoel doet het programma goed. Verdrietig dat we nu weer weg moeten zappen van Margriet en haar voorspelbare bubbel.

Gast
colette
oktober 24, 2020 13:00

Dit duo is prima beter dan die linkse trut M de hele LBTH zal wel weer langs komen ik kijk niet irriteer me gek aan dat lelijke wijf met het foute kapsel

Gast
Marion
oktober 24, 2020 12:59

Liever appelmoes over een stuk vlees, dan appelmoes over een krant die fout was in de oorlog.

Gast
Frits
oktober 24, 2020 12:55

Ik vind het een leuk programma, wat de deskundigen vinden zal me verder een worst zijn.

Gast
Snuifje
oktober 24, 2020 12:53

Ik vind de Vooravond een verademing. Niet dat politieke correcte gedoe en meehuilen met de meute. Inhoudelijk sterk en prima chemie. Straks weer M, denk dat Akwasi weer direct aanschuift.

Gast
Bart
oktober 24, 2020 12:51

Goossens= nono

Gast
Johan
oktober 24, 2020 12:26

Vind dit toch wel één van de meer zinnige uitspraken van Rob. Want het is een best mooie metafoor voor wat het is. Net niet.

Dat het programma toch nog redelijk overeind blijft is dankzij de goede redactie. Renze is prima op zijn plek als presentator. Fidan past beter in een rol als side kick, waarbij ze vrij haar mening kan geven. In presenteren is ze wat minder sterk.

Iets anders; het decor van de Vooravond is echt vreselijk. Net alsof ze in de jaren ’80 zijn blijven hangen.

Gast
Frans
oktober 24, 2020 12:22

Personality die ze alleen deelt met Vic. Zeker niet met mij en naar ik hoop de rest van Nederland

Gast
Gerard
oktober 24, 2020 12:22

Kijkcijfers zoals door SKO gemeten, zeggen niets.
1250 kastjes en partner van NPO.

Gast
Koos
oktober 24, 2020 12:19

Dagelijks 1 miljoen kijkers…. over vlees en appelmoes gesproken. Kijkcijfers zeggen alles. Hoeveel kijkertjes heeft Boulevard? Rob Zuur kunnen ze hem beter gaan noemen!

Gast
Vic
oktober 24, 2020 12:15

Fidan en Renze zijn vlees nog vis. M heeft personality. De negativiteit die dit oproept zegt niets over haar.

Gast
Viola
oktober 24, 2020 12:12

Ik zie ze liever dan M.
Dat wordt weer zappen naar ned 2 de komende tijd.

Gast
ZeerNetteDame
oktober 24, 2020 12:06

Laten we eerlijk zijn: Rob Goossens hoort helemaal niet op televisie. Maar omdat hij een transman is en bekend staat als zeer gewillige bottom in de gayscene wordt hij door zendermeester Van der Vorst steeds weer uitgenodigd. Zijn collega’s moeten het er maar mee doen, uit angst voor hun baan.

Gast
Henk
oktober 24, 2020 11:56

Alles beter dan straks weer die ultralinkse, lesbische wegkijkkutclown Margriet vd Lintworm!!!

Gast
Marloes
oktober 24, 2020 11:55

Hahaha die lieve Rob. Blijft toch altijd een beetje het gehandicapte broertje van Angela de jong. Hij wil zo graag haar populariteit maar hij snapt zo het media vak niet. Zit er zo vaak naast dat het bijna lief wordt. Ach lieve Rob. Kijk nou eens wat minder maar jouw grote zus en maak je eigen stijl of misschien moet jij zelf eens gaan concluderen dat jij de appelmoes bent. Is niks mis mee onze lieve Rob. We blijven toch van jou houden

Gast
Duco van Deugen
oktober 24, 2020 11:54

Dus omdat ene Rob het zegt is het de waarheid? Wees eens wat pragmatischer en kijk eens naar de kijkcijfers. Fidan is een topwijf en ‘haar’ programma scoort vrijwel elke avond mooie cijfers. Bovendien neemt ze geen blad voor haar mond en rekent ze regelmatig af met het laffe politiek-correcte geleuter…

Gast
Steef
oktober 24, 2020 11:49

Het smaakt prima, maar het is het net niet? Nee, dan Robje zelf. Het ziet er niet uit, er komt meer stront uit zijn mond dan uit zijn kont en het ziet er nog uit als een vaatdoek die is gebruikt om in klaar te komen ook.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen