The Masked Singer nóg verder omhoog: 2,7 miljoen


De kijkcijfers van vrijdag 23 oktober 2020 (SKO)

The Masked Singer zet scores neer die RTL 4 al járen niet meer gewend is. Met ruim 2,7 miljoen kijkers (42 procent) werd gisteren wederom een kijkcijferrecord gevestigd. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het zijn verbijsterend hoge scores voor RTL 4. De eerste afleveringen waren met 2 miljoen, 2,2 miljoen, 2,3 miljoen en 2,6 miljoen kijkers ook al enorme hits. Die aantallen stijgen nu alleen nog maar verder door en het goede nieuws voor RTL is: er volgen nog drie shows.

Een heel verrassende ontknoping had The Masked Singer gisteren niet: zoals verwacht zat Mattie Valk in het pak van de Astronaut. In het pak van de Yeti bleek Ernst Daniël Smid te zitten.

Pas op 20 november keert The Voice of Holland weer terug op de vrijdagavond van RTL 4. Dat programma trok de afgelopen jaren beduidend minder kijkers, al zou het zomaar kunnen dat de lockdown de tv-show weer een flinke impuls geeft.

Het meest bekeken alternatief voor het RTL 4-kanon was NPO 2’s Twee voor Twaalf met 1,2 miljoen kijkers (18 procent). Direct erna hield Nieuwsuur er 414.000 (7 procent) over.

Het brons is voor NPO 1, maar alleen dankzij het om half tien uitgezonden De Rijdende Rechter (909.000 kijkers en 15 procent). Om half negen zakte NPO 1 zeldzaam diep door het ijs met slechts 339.000 kijkers (5 procent) voor 75 Jaar Bevrijding Verenigde Naties.

De nummer vier op prime time was Veronica met de damesvoetbalwedstrijd Nederland – Estland. Daar keken 606.000 mensen (10 procent) naar. Veronica Inside trok erna 438.000 kijkers (8 procent).

SBS 6 stelde teleur met de programma’s Thank you for the music (269.000 en 4 procent) en Ik geloof in mij (334.000 en 6 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • SBS 6 scoorde met Ik geloof in mij: 334.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Poirot: 221.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Mission Impossible: 206.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Voor de rechter: 201.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Girl on the Train: 169.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Louis Theroux: 167.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Half acht nieuws (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), Gesprek met premier (1,3 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), De Vooravond (963.000), RTL Boulevard (765.000), Editie NL (593.000) en Tijd voor MAX (550.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (1,4 miljoen), Op1 (805.000), Journaal laat (627.000), Hart van Nederland (507.000) en het late RTL Nieuws (394.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 31 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 18 procent en Veronica brons met 8 procent.

Top 15
01. The Masked Singer (RTL4) 2.746.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.964.000
03. Jinek (RTL4) 1.364.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.327.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.304.000


06. Gesprek met premier (NPO1) 1.290.000
07. Twee voor twaalf (NPO2) 1.194.000
08. EenVandaag (NPO1) 1.183.000
09. De Vooravond (NPO1) 963.000
10. De Rijdende Rechter (NPO1) 909.000


11. Op1 (NPO1) 805.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 765.000
13. Journaal laat (NPO1) 627.000
14. Nederland – Estland (Vero) 606.000
15. Editie NL (RTL4) 593.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 31.2%
2. NPO1 / 17.6%
3. Vero / 7.5%
4. NPO2 / 6.8%
5. SBS6 / 5.8%


6. RTL8 / 3.3%
7. NPO3 / 3.2%
8. NET5 / 3.1%
9. RTL5 / 2.9%
10. RTL7 / 2.4%


11. Discov / 1.3%
12. RTLZ / 1.2%
13. TLC / 1.1%
14. Ziggo / 1.1%
15. Spike / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 39,8%
2. Publieke Omroep 27,6%
3. Talpa TV 16,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

79 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Gtstfan
oktober 25, 2020 23:49

Zou alleen wel korter mogen, deze aflevering duurde 100 minuten zonder de reklame. Ruim 130 met de vier reklames.

Gast
Mike
oktober 25, 2020 08:54

Animo… tms goed voor het gezinsleven??? Onderneem zelf eens actie, speel een spel of heb s ex, maar zeg dat aub niet!!! Triest…

Gast
RTL - Talpa
oktober 24, 2020 23:41

Op Twitter veel ophef over het gedrag van Johnny de Mol in Thank You For The Music. Nog niet opgepikt door de media want er keek weer eens geen hond naar SBS gisteren.

Gast
Peter
november 2, 2020 13:49
Antwoord op  RTL - Talpa

Vernam uit betrouwbare bron dat Maurice de HOND gisteren wel heeft gekeken!

Gast
Fox Mulder
oktober 24, 2020 18:43

Heeft SBS gisteren wel uitgezonden?

Gast
RTL zet zomerprogrammering voort
oktober 24, 2020 17:51

Vanavond:

RTL 5 – nagenoeg alleen herhalingen
RTL 7 – alleen maar herhalingen
RTL 8 – alleen maar herhalingen

Gast
Lieke van Lexmond Lover
oktober 24, 2020 17:35

Dat damesvoetbal is toch niet om aan te gluren? wisten jullie dat 80% van de voetbalvrouwen potten zijn?
en dan na afloop van de wedstrijd zo’n dom dansje doen, leken wel een stel kinderen.
Nee dit was werkelijk om te janken!

Gast
Sprookjesland Nederland
oktober 24, 2020 17:10

The Masked Singer en ons Koningshuis.
Nederlanders zijn er dol op.

Gast
Anti Kip
oktober 24, 2020 16:01

Klein klein kleutertje
Wat doe je in mijn hof
Je plukt er alle bloempjes af
Je maakt het veel te grof

O mijn lieve mamaatje
Zeg het niet tegen papaatje
Ik zal zoet naar school toe gaan
En de bloemetjes laten staan

Klein klein kleutertje
Wat doe je in mijn hof
Je plukt er alle bloempjes af
Je maakt het veel te grof

O mijn lieve mamaatje
Zeg het niet tegen papaatje
Ik zal zoet naar school toe gaan
En de bloemetjes laten staan

Gast
robert
oktober 24, 2020 15:45

Wat is dat toch een saai programma. Wat kan het mij schelen wie daar onder dat pak een liedje aan het burlen is.

Gast
Johm
oktober 24, 2020 15:26

Jeetje kijkcijfers van widm vergelijken met TMS? Neem dan ook even de kijkcijfers van 2001 met onbekende Nederlanders.
Begin van widm werd namelijk minder goed bekeken.

WIDM S2 A5: 955.000 kijkers
TMS S2 A5: 2.700.000 kijkers

Cijfers zeggen alles.

Xxx schatje

Gast
Mark
oktober 24, 2020 15:14

Kijkers willen idd groot amusement voor de hele familie. The Masked Singer vindt iedereen leuk. Kids vinden de karakters en pakken leuk, die zien het als één groot kinderprogramma, de ouders/ouderen zien het als een soort van WIDM, raden wei wat kan zijn.

SBS 6 had vroeger ook zoiets met Sterren Dansen Op Het IJs en Sterren Springen. Dat kan best nog steeds op tv, wel live! Huur een groot zwembad af en er kan ook nog veel publiek in ook met 1,5 meter.

SBS 6 heeft nu Split Screen (gelukkig afgelopen); megatraag. Net als die Bingo quiz van vanavond, zit niks in, lijkt wel 50/50. Geen publiek, kost allemaal geen drol om te maken, die 100.000 komt van de Vriendenloterij. En die gaat er misschien maar één keer uit, want wie controleert daar in welke koker die ton zit? Is geen notaris of niks bij.

Gast
Mark
oktober 24, 2020 15:06

Schande van NPO 1, dat bevrijdingsconcert met 339.000. Kan echt niet op prime time! Zet dat op NPO 2.

En dat hebben ze nog 2 van die rare avonden komende week:

Vanavond klimaat quiz van HUMAN. Zoiets zou normaal hooguit 400.000 halen, want er kijkt geen hond naar programma’s van HUMAN. Nu komt het na de finale van WIDM, maar ik vrees nog steeds hooguit 700.000.

Woensdag Concert van Hoop van de EO, dat worden weer 400.000 kijkers voor NPO 1.

Gast
Mark
oktober 24, 2020 14:52

Volgende week The Masked Singer 2.800.000 (46%) (weer 2 eruit).

Vrijdag 6 november (halve finale) 2.950.000 (50%) (laatste 2 gaan eruit).

Vrijdag 13 november (finale) 3.300.000 (56%) (laatste 4 onthullen zich).

Heel NL in de ban! Beter bekeken dan de WIDM finale van vanavond!

SBS 6 kan wel op zwart, avondmarktaandeel van 4%. RTL 4 42%!

Gast
aangifte fraude
oktober 24, 2020 14:17

Let op: de email/naam/woonplaats hacker/misbruiker is weer aanwezig.

Gast
Tv junkie xl
oktober 24, 2020 14:08

@Rood Mond Kapje zo is het schat en volgende week kijk je gewoon weer. Dag schaaaat!

Gast
Rood Mond Kapje
oktober 24, 2020 13:59

Dat 2.7 miljoen kijkers na zo’n verkleedshow kijken met nietszeggende BN’ers.
Wat een armoede.

Gast
tim
oktober 24, 2020 13:17

Corona doet rare dingen met mensen

Gast
Brabants boerke
oktober 24, 2020 12:59

@ Piet grijs kan je die mening onderbouwen, of is het maar natte vinger werk?

Gast
Tv junkie xl
oktober 24, 2020 12:39

@ Don vind je het zo moeilijk om.toe te geven dat je ook elke week kijkt. Dag schaaaatttt!

Gast
Tv junkie xl
oktober 24, 2020 12:38

@ Jaap en toch kijk jij weer iedere week
Dag schaaaaattt!

Gast
Tv junkie xl
oktober 24, 2020 12:37

@WIDM versus TMS ach schat, ga je nou gewoon uitgestelde kijkcijfers van WIDM vergelijken met de echte cijfers van TMS? Ten eerste rond je wel heel erg af naar boven bij WIDM want het is 3.526.000 incl uitgesteld. Laten we volgende week verder praten als de uitgestelde kijkcijfers van TMS binnen zijn…..dag schaaaattt!

Gast
Don
oktober 24, 2020 12:14

Best wel sneu om te scoren met dit soort rommel, maar ach.. de gem. kijker vreet blijkbaar alles tegenwoordig.. helaas!

Gast
Piet
oktober 24, 2020 11:59

@Jaap
Waaron noem jij je Jaap, Achmed?

Gast
Jaap
oktober 24, 2020 11:56

Wat is toch zo geweldig aan deze show? Het is een enorm kinderachtig iets met die pakken. Kleuterklaswerk.

Gast
Zingen met mondkapje op gaat veel lekkerderder. Probeer maar eens.
oktober 24, 2020 11:39

The Masked Singer?

In tijden van corona en Mondkapje?

Toeval?

Interessante vraag zou kunnen zijn, hoe een simpel tv-programma het onderbewustzijn van kijkers zodanig zou kunnen beïnvloeden, dat zij onbewust vrede hebben met het verplicht dragen van een mondkapje, ook al beweren degenen die het dragen ervan opleggen, er zelf niet in te geloven en dat rustig kunnen blijven herhalen.
Als dat niet duivels lachwekkend is en men in occulte organisaties met macht achter de schermen over die hersenloze volgzaamheid van mensen niet in een deuk ligt, nou dan weet ik het ook niet meer.

Gast
Nelly Veenendaal
oktober 24, 2020 11:35

WIDM: 3.600.000 kijkers
TMS: 2.700.000 kijkers

Cijfers zeggen alles. NPO en RTL hebben beide een hit in het weekend, Talpa brengt weer nergens iets van terecht.

Gast
Alleen intelligente mensen dragen maskers
oktober 24, 2020 11:31

https://mondkapjeseffecten.nl/effecten/

Geloof het maar niet, wat zij daar allemaal voor slechts over mondkapjes op die website zeggen. Zij hebben gestudeerd en zijn dus dom. Dus niet kijken hoor. Ga niet in op deze duivelse verleiding.
Schoolmeester Hugo is natuurlijk veel slimmer dan al die deskundigen met hun kritiek op mondkapjes en jullie zijn natuurlijk nog veel slimmer dan Hugo.
Geloof ze maar niet de wappies, complottertjes, deskundigen en ervaren krachten in de zorg, want de NOS is pas slim. Kijk maar eens naar een foto van Marcel Gelauff, baas van de NOS. Wat kijkt die man daar een partij slim uit z’n ogen. Niet te geloven, zeg.

Gast
animo
oktober 24, 2020 11:12

The Masked Singer is goed voor het gezins leven , alleen in deze corona tijd samen op de bank denk ik dat er meer gevallen bij komen .

Gast
greet
oktober 24, 2020 11:10

5. SBS6 / 5.8%

Cijfers zeggen alles !

Daaaaag Talpa

Gast
aammehoela
oktober 24, 2020 11:07

Onbegrijpelijk dat er zoveel mensen naar dat Masked gedoe zitten te kijken. Ik geef wel toe dat NPO 1 gisteravond geen alternatief was, kijkcijfers zeggen genoeg, maar genoeg andere zenders om te kijken. Vandaag veel sport, wielrennen bij Eurosport en natuurlijk voetbal. Samenvattingen bij de ARD, NOS en BBC. Vanaf maandag is er nog de Vuelta, dagelijks nu al bij Sporza (Belgie) en Eurosport (met reclames) en natuurlijk weer Europees voetbal met wel heel erg laat de samenvattingen. Bij SBS vanwege HVN en Shownieuws en bij RTL 7 omdat er wel heel lang nagekletst moet worden over de gespeelde wedstrijden. Toch niemand die na twaalven nog een keertje de samenvattingen zit te kijken.

Gast
Zomaar
oktober 24, 2020 10:59

NPO1 werkte wel mee om op die tijd het herdenkingsprogramma 75 jaar VN te brengen op de vrijdagavond.

Gast
Nelly Veenendaal
oktober 24, 2020 10:53

WIDM versus TMS
za 24 okt 2020 om 9:43

Kun je dan ook aangeven wat die cijfers zeggen volgens jou? Volgens mij dat beiden een heel groot succes zijn!

Gast
Nelly Veenendaal (de echte, enige echte)
oktober 24, 2020 10:48

Al die kansloze opmerkingen van alle RTL fanboys hier… Man, man, man…

Gast
robb
oktober 24, 2020 10:36

Toen Gommers wegging bij jinek en Kuipers bij op1 had ik het ook wel gezien bij beide talkshows .

Gast
MC bezoeker 43
oktober 24, 2020 10:30

TMS heeft volgens mij bij deze het record marktaandeel van The Voice overtroffen.

Gast
Kansloos, Ongeletterd en Beperkt
oktober 24, 2020 10:01

De doelgroep van TMS is snel in kaart gebracht.

Gast
TopSport Zapdag
oktober 24, 2020 10:00

Ik zit hier wel een beetje interessant over sport te doen, maar de enige sport die ik zelf beoefen is voorhuidjoggen.

Gast
Top TV
oktober 24, 2020 09:56

Vanavond leuke tv met Hollands Got Talent, Geubels & de Hollanders en Wie Van De Drie.

Gast
TopSport Zapdag
oktober 24, 2020 09:52

Vandaag op deze lekkere herfstdag wel weer veel topsport op tv.

De F1 3de training (12:00 uur) en de kwalificatie (15:00 uur) op Ziggo, gevolgd door El Clásico Barcelona (met Frenkie de Jong) – Real Madrid en Man. United (hopelijk eindelijk eens met Donny van de Beek!) – Chelsea.

Ajax moet al vroeg aan de bak tegen VVV (15.30 uur) op Fox Sports1.

Op Eurosport1 is het vanaf 12.30 uur schakelen geblazen tussen de laatste bergetappe in de Giro d´Italia met Wilco Kelderman (Sunweb) in het Roze en de Vuelta en Espana met Roglic (in het rood) en de Jumbo-Visma trein.

De Moto 3,2 en GP traingen en kwalificatie is de gehele dag te volgen op Eurosport2….

Gast
WIDM versus TMS
oktober 24, 2020 09:43

WIDM: 3.600.000 kijkers
TMS: 2.700.000 kijkers

Cijfers zeggen alles.

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
oktober 24, 2020 09:39

Heb je een verkleedpartijtje, begint diegene te zingen. Blijkt er een rat in het pak te zitten. Nou mensen, het is me wat!

Gast
TopShow
oktober 24, 2020 09:35

Een uurtje later als normaal, maar VI was weer genieten geblazen.
Vooraf was er de EK kwalificatie wedstrijd van de Oranje dames zonder Oranje Klapvee op de tribunes.
Ze hebben zich makkelijk geplaatst voor het EK. Proficiat. Echt leuk voor die meiden.

Ondanks dat het niet om aan te gluren is, werd de wedstrijd weer goed bekeken (600.000). Ach wat maakt het uit of het op voetbal lijkt. Het Oranje kijkers klapvee weet toch niet of er lucht of zand in een bal zit!

Gast
Top TV
oktober 24, 2020 09:26

Gisteren was er weer heerlijke vrijdagavond tv.
The Masked Singer, VI, F1 Café en Jinek.

Gast
Henk
oktober 24, 2020 09:23

Met z`on pak kan je niet zingen. Wat is dit toch een vreemd programma. De jury klapt en complimenteert de deelnemers alsof het kleine kinderen zijn die hun eerste woordjes uitspreken.

Gast
ome H
oktober 24, 2020 09:22

75 jaar VN was niet om aan te gluren

Gast
Pieter
oktober 24, 2020 09:16

Nou fantastisch.
Dat verklaart gelijk ook ht grote aantal gekkies en tokkies op straat zoals bij ‘ Danny op straat’ van de week op tv.

Gast
Piet Grijs (zoon van Klaas de Wit en Jannie de Zwart)
oktober 24, 2020 09:08

En nu zijn de kijkcijfers van SKO wel weer goed? Kom op mensen, de cijfers worden gemanipuleerd. Iedere dag. We worden allemaal grotelijks bedonderd!

Gast
WEST*
oktober 24, 2020 09:03

Talpa doet niet meer mee in televisieland. Het zou zelfs niet eens meer opvallen wanneer de uitzendingen stoppen.

Gast
Bart
oktober 24, 2020 09:02

@Maria Het gaat dan ook niet om de zangkunsten

Gast
aangifte fraude
oktober 24, 2020 09:01

Pas op: de email hacker is weer aanwezig!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen