Sander Schimmelpenninck fan van Greta Thunberg

Sander Schimmelpenninck is fan van de vrolijke klimaatmeid Greta Thunberg. Hij was in het begin wat sceptisch, maar ziet haar nu als een spiegel voor ons allemaal. Dat heeft de beroemde graaf gisteren gezegd in De Vooravond. Er draait een film over Greta in de bioscopen en daar kreeg Sander behoorlijk kippenvel van. “Ja, toch wel. Ik weet nog heel goed toen zij twee jaar geleden opkwam en ik het er voor het eerst over had met mijn Zweedse vriendinnetje“, begon hij zijn verhaal.

Sander was destijds nog sceptisch. “Ik had een soort Nederlandse onderbuikreflex van: hé, moet dat nou? Dat kan toch ook wel een beetje gezelliger zo’n boodschap? Het is toch wel een beetje wat je proeft bij veel mensen, van: is dit nou de manier om dit complexe probleem voor iedereen bespreekbaar te maken en te zorgen dat we er met z’n allen wat aan gaan doen?

Dat gevoel heeft Sander nu niet meer. “Is dit de stijl? Het antwoord is ja. Dit is de manier. Zeker als je jong bent en je niets te verliezen hebt. Zij is de spreekbuis van een jongere generatie die veel te weinig gehoord, terwijl het die generatie is die er last van gaat krijgen. Dan is dit de stijl.”

Omdat Greta ook wel iets engs heeft, is ze door sommige media behoorlijk door de mangel gehaald. Zelfs wereldleiders als Donald Trump hebben haar niet gespaard. “Het laat toch zien hoe kleinzielig die kerels eigenlijk zijn? Dat je je zo laat verleiden om een jong meisje zo toe te spreken?

Sander vindt haar een topper. “Ze is natuurlijk in zekere zin een spiegel voor ons allemaal. Ze heeft het over een existentieel probleem en zegt: jullie zijn te veel bezig met dingen die daarvan afleiden.”

Foto: NPO

40 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Karin Ittelaar
oktober 27, 2020 12:37

schimmelpennik heeft een sneeuwwitje syndroom omdat hij als kabouter nooit gehoord is en die schade wil die 3kwart nu inhalen!

Gast
Leonardo Zuid
oktober 22, 2020 22:20

Lekker zo een dwerg zonder borsten en geslachtskenmerken. Zij is trouwens een grote kanshebber voor een verbouwing omdat autistische meisjes zich gemakkelijk laten aanpraten dat ze in een verkeerd lichaam zitten.

Gast
Ronald
oktober 22, 2020 09:53

Sander laat een scheet en dit moet gemeld worden op Mediacourant omdat….

Gast
Sjors
oktober 22, 2020 02:03

BREAKING News: Greta is gecast voor The Exorcist Part 5

Gast
Boulevardkijker
oktober 21, 2020 23:09

Quote Sander S: ”Dat je je zo laat verleiden om een jong meisje zo toe te spreken?”

SORRY SANDER, MAAR HOE SPRAK JE ONLANGS OVER PRINSES ALEXIA?????

Vreemd hoor die ogenschijnlijke voorkeur om zo over jonge meisjes te praten…. Beetje wereldvreemd lijkt hij zo hij overkomt en de mensen waar hij kennelijk mee omgaat …

Gast
Vrange Lans
oktober 21, 2020 22:01

Vind zn vriendin het niet gek dat hij alleen maar over kleine meisjes praat? Zijn toch zo hoog opgeleid om dat te snappen?

Gast
Chelsey
oktober 21, 2020 21:14

Greta Thunberg is volgens jou dé spreekbuis van de jongere generatie die veel te weinig wordt gehoord, écht waar, je méént het?! Oh zó, en jij bent dán een spreekbuis van, …uuh? Van wie eigenlijk? De gevestigde orde, de vele luisteraars van je Podcast, misschien? Of is het eigenlijk gewoon domweg van je eigen portemonnee! Ach, ga toch een keer voorgoed naar Zweden, en kom dán alsjeblieft ook nóóit meer terug en ga toch eens flink aan de slag met het bezwangeren van dat Zweedse Prinsesje van je jochie! Denk je nu werkelijk dat we je geloven, man, je bent nog steeds even sceptisch over Greta zoals in het begin, misschien wel nóg sceptischer! Meehuilen met de wolven in het bos is voor jou te laat, daar is jouw ziek Piemeltje reeds té belegen voor Sandertje! Immers de ziekelijke stank is er al, per ongeluk, uit ontsnapt! Het zal je dus nog heel veel tevergeefse moeite gaan kosten om de massa ervan te overtuigen dat het niet ging om schimmelstank, al helemaal wanneer je, tegen beter weten in, alsmaar blijft beweren dat het niet van je eigen pijnlijk stinkend piemeltje afkomt! Het devies is iets vaker met je piemeltje spelen en minder klagen in de media over dat au-piemeltje van je, beste ontstoken eikel!

Gast
Curryworst
oktober 21, 2020 20:16

Ik ben groot fan van mij worst, M heeft zelfs mijn lekkere worst nagetekend op papier.

Gast
Duco van Deugen
oktober 21, 2020 19:52

Hij heeft kennelijk iets met jonge meisjes. Was hij het niet die ook een mogal dubieuze opmerking maakte over Alexia?

Gast
pip
oktober 21, 2020 19:19

Hij val op jonge kinderen.

Gast
Nick
oktober 21, 2020 19:00

Deze debiel is 36 en praat over zijn ‘vriendinnetje’.

Gast
Johan
oktober 21, 2020 18:59

Ze zijn ongeveer even groot dat schept een band. Dat ze allebei klimaatgekkies zijn dat wist ik niet. Vooral naar zo’n kutkind luisteren en talloze befaamde wetenschappers die de klimaatgekte bullshit vinden negeren. Domlinks in een notendop!

Gast
Fox Mulder
oktober 21, 2020 18:51

Is Greta het zusje van Chucky?

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
oktober 21, 2020 18:37

Zie waar indoctrinatie van je autistische kindje toe leidt. Je speelt jezelf ermee in de kijker van een ‘kinderliefhebber’. De ouders van Greta zou uit haar ouderlijke macht ontzegd moeten worden.

Gast
Wilfred Degens
oktober 21, 2020 17:25

Wat zouden die twee in een ‘prachtige’ kinderen krijgen.

Gast
Gerda
oktober 21, 2020 17:20

We wisten toch al dat Sander op kleine meisjes valt?

Gast
Sander S.
oktober 21, 2020 17:15

Ik vind Greta ook een lekker ding.

Gast
Pullekie
oktober 21, 2020 16:56

Greta Thunberg het geframede en gehersenspoelde meisje uit Zweden die louter teksten van klimaatgestoorden na sprak !!!

Gast
Luister
oktober 21, 2020 16:15

Afschuwlijke kop, die Greta Thunberg!

Gast
Paulus
oktober 21, 2020 15:58

Sandertje voelt het inkomensverlies iets teveel!
Zoekt nieuw verdienmodelletje met nieuwe volgertjes.
Wat is er dan beter voor een kleine jongen dan aansluiting te zoeken bij kleine meisjes. Zijn vriendinnetje vindt het ook toch?
Sandertje is opportuun en een gluiperd.

Gast
Karbonade
oktober 21, 2020 15:49

Wat verslapt de aandacht toch snel in de media.
Om de zoveel tijd is er weer iets anders wat een tijdlang in de media alle aandacht opeist:
IS -> voorbij
MeToo -> voorbij
Greta Thunberg -> voorbij
BLM -> voorbij
Complotdenkers -> is de nieuwe rage

Gast
Patty Koot
oktober 21, 2020 15:46

Ook slappe Sander begint door te draaien.
Het zijn sterke benen die de weelde kunnen dragen.

Gast
Turnpike
oktober 21, 2020 15:27

@colette aka @Teuntje
wo 21 okt 2020 om 15:09

@Teuntje. Randdebiel Teuntje, die zich weer eens als afval van de maatschappij presenteert.

Gast
Sookie Stackhouse
oktober 21, 2020 15:27

Vind ie dat ook een lekker ding?

Gast
De Spiegeloog
oktober 21, 2020 15:20

Zij is geen spiegel voor ons allemaal.
Mensen laat je niet voor de gek houden door graaf Alekschander de Grote.

Laat iedereen zijn eigenste innerlijke spiegeloog ontdekken.

Gast
colette
oktober 21, 2020 15:09

Hij is gek op jonge meissies die engerd

Gast
Bastiaan
oktober 21, 2020 14:59

Boeit totaal niet wat Sander vindt!

Gast
FUALL
oktober 21, 2020 14:57

waarom zo veel aandacht voor schimmelpik, volgens mij krijgt de redactrice van mc een nat slipje van hem.

Gast
ZeerNetteDame
oktober 21, 2020 14:51

Deze schimmel heeft een ongezonde obsessie voor minderjarige meisjes met een geestelijke beperking, is gebleken. Goed in de gaten houden dit sujet.

Gast
Huismaker
oktober 21, 2020 14:44

haat= haar

Gast
Huismaker
oktober 21, 2020 14:44

Ze is gewoon een trekpop, een toneelstukje gefabriceerd door haat ouders (verdienmodel). Die S. neem ik niet meer serieus. Doet er alles aan om toch maar in de media te blijven.

Gast
Patty b
oktober 21, 2020 14:24

Soort zoekt soort.

Gast
Connie Klapstklapsoel
oktober 21, 2020 14:23

Ik verheug me al op Zwarte Piet.
Alle neegurs weer boos hahahaha!

Gast
Helio
oktober 21, 2020 14:17

Hij zegt dit alleen om te jennen en te provoceren.

Levert vast weer wat extra geld voor zijn podcast op.

Gast
Fikkie
oktober 21, 2020 14:17

Mijn idee van een “PRACHTMEID”, is toch echt een andere, maar smaken verschillen natuurlijk. Maar ik het niets met schreeuwers. Die denken meestal ik gooi mijn klep open en iedereen luistert naar MIJ!!
Niet dus. Kijk alleen maar wat Rijkswaterstaat doet. Wat Rusland doet, Wat Polen doet. Wat Roemenie doet. Wat ons eigen land doet met o.a. plastic. Dus die klep van haar mag wat mij betreft goed dichtgeplakt worden. Wij moeten dat zelf oplossen en daar hebben we Gretha helemaal niet voor nodig.

Gast
Geurtje Tabak
oktober 21, 2020 14:13

En terecht. Wat een pracht meid!

Gast
Remi
oktober 21, 2020 14:09

Snap het even niet … Sander (weer eens) aan tafel hier in Nederland.
Word dit Sandertje vanuit Zweden telkens ‘ingevlogen’ ?

Zoiets als die voetbal-deskundige bij dat voetbal-praatprogramma.
Vliegt in vanuit Denemarken.

Hoeveel bomen moeten we kappen om deze gekkigheid mogelijk te maken ?

Gast
Corry Jankbal
oktober 21, 2020 14:07

Sanders’ “Zweedse vriendinnetje”…zou ze minderjarig zijn, of is ze “petite”?

Gast
Sjaak Trekhaak
oktober 21, 2020 14:05

zien er allebei een beetje incesteus uit

Gast
Dries Roel Vink
oktober 21, 2020 14:05

Wat boeit het iemand dat die Schimmelrat fan is van Thunberg. Beide sporen niet!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen