RTL-ster Jamai kan huis niet uit: ‘Mijn straat is te druk’

RTL 4-ster Jamai Loman kan zijn woning in de dure Amsterdamse binnenstad nauwelijks verlaten zonder risico te lopen op een coronabesmetting. Zijn straat is namelijk erg druk. Dat heeft hij gisteren gezegd in de talkshow Jinek. Jamai loopt normaal gesproken door de Utrechtsestraat als hij zijn huis uitkomt, maar hij vindt de winkelstraat erg druk en als nierpatiënt moet hij extra waakzaam zijn met betrekking tot het coronavirus. “Dat vind ik dan wel heel vervelend“, zegt hij.

Het is in coronabrandhaard Amsterdam mogelijk lastig vertoeven voor Jamai. “Ik woon dichtbij de Utrechtsestraat, hier in Amsterdam. Voor de mensen die niet weten hoe dat eruit ziet: het is een kleine straat en er rijden trams doorheen, auto’s, fietsers en dan heb je aan beide kanten een stoepje van anderhalve meter.

Veel te krap, vindt Jamai. “Ik ga dan gewoon niet die straat in als ik zie dat het heel druk is en de mensen toch gewoon op elkaar lopen en staan en geen mondkapje dragen. Dat vind ik dan wel heel vervelend, maar dan loop ik om. Dan denk ik: laat maar zitten.”

Hij vindt het jammer dat veel menen zich niet aan de adviezen houden. “We hebben best wel simpele maatregelen – heel heftig, maar ze zijn heel duidelijk en simpel – maar als men er zich niet aan houdt, heeft het dus geen zin.”

Zanger Glenn Faria: “Ja, want jij kan niet eens in jouw straat naar buiten af en toe.”

Jamai: “Nou ja, het klinkt wat dramatisch, maar…

Glenn: “Maar het is wel wat er aan de hand is.”

Eva: “Omdat de groep zich niet houdt aan het gedrag.”

Jamai: “Dat is het. Ik zeg ook niet dat het makkelijk is. Het is ook lastig om je eraan te houden, maar daar begint het toch wel mee.”

Soms begrijpt Jamai wel dat bepaalde mensen er met de pet naar gooien. “Ik vind de berichtgeving ook echt wel verwarrend. Vorige week was het kritisch en was het heftig wat er in de ziekenhuizen gebeurt en dan wordt nu tijdens die persconferentie gezegd: ‘Het was nog niet kritisch genoeg.’ Maar wat is dan kritisch? De ic’s lopen al vol.”

Foto: RTL

35 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Prive is mijn naam
oktober 29, 2020 14:32

hmm jinek

Gast
Hans
oktober 28, 2020 21:15

Hier kan ik zo boos om worden dat commentaar geven op anderen en daar zelf gewoon gaan zitten ZONDER MONDKAPJE OM in een te kleine tv studio met teveel gasten en mensen op de vloer!
Echt he!

Gast
🗣wordt snel verwijderd...
oktober 28, 2020 16:37

Met een mondkapje op kun je toch niet worden besmet? Of snap ik iets niet?

Gast
Overwinnaars gaan altijd de deur uit.
oktober 28, 2020 15:21

Je bent een Idol of niet.

Gast
Mark
oktober 28, 2020 15:09

Bij mij in de straat is het ook heel druk. En dat terwijl ik in een zeer rustige buurt woon. Er staat wel een school voor speciaal onderwijs waar de hele dag ADHD kinderen aan het jengelen en krijsen zijn. Dat zal die drukte wel zijn.

Gast
Lariekoek
oktober 28, 2020 13:57

Ik beken schuld! Het komt door mij dat de Utrechtse straat zo druk is. Ik loop namelijk iedere dag van de Nederlandse Bank naar het Rembrandtplein (en terug). Dit doe ik van 07:00 uur tot 18:00 uur. Soms loop ik door naar de Dam of Centraal Station.

Gast
Bastiaan
oktober 28, 2020 13:40

lul, je bent niet enige. Kotsmisselijk wordt je van dit soort types

Gast
Wendy's dealertje
oktober 28, 2020 13:37

Mislukt zangertje/presentatortjes, eigenlijk mislukt alles wat hij aanraakt.

Gast
LLRV
oktober 28, 2020 13:34

Blijft die toch lekker binnen! Vrijwillige lockdown, klaar.

Zoals al die BN’ers die al maanden in geen talkshow meer komen want reisbewegingen kunnen echt niet meer. Alle tafels zijn al weken leeg. De divi-stalinisten van Ab1, Jinek, het helder-communistische M. Niemand heeft meer gasten, ze zijn allemaal bang, houden zich aan de RIVM regels en “werken” (kuch) van thuis. Moeten hologrammen zijn die hier worden geciteerd.

Gast
Master Ollie
oktober 28, 2020 13:22

@Master Beer

U hebt ondanks het te diep in bierglaasjes kijken toch een opmerkelijk waarnemingsvermogen.

Was het nou Jamai of was het Kamahl die zanger van The Elephant Song.
Ging het over de Indiase olifant of was het een autobiografische song over het Indische kamerolifantje Jamai?

Gast
Master Beer
oktober 28, 2020 12:58

Jamai bewijst het…. bij een lockdown, vrijwillig of niet, ga je veel meer vreten.

Gast
Domheid of onzekerheid? Wat van de twee?
oktober 28, 2020 12:56

“Ik ga dan gewoon niet die straat in als ik zie dat het heel druk is en de mensen toch gewoon op elkaar lopen en staan en geen mondkapje dragen.”

Tom Staal tegen Geert Wilders: “Waar is uw mondkapje?”
Geert Wilders tegen Tom Staal: “Jij draagt het”.

Ai ai domme Jamai. Als je werkelijk zo dom bent te geloven, dat die dingen echt helpen, dan zet je toch lekker zelf zo’n ding op. Niemand kan jou besmetten, immers? Of is er toch iets anders aan de hand? Durf je niet toe te geven, dat je twijfelt aan de overheid?

Gast
Brittney Skye
oktober 28, 2020 12:33

@Mark

De rechter stoep? Wat ben jij voor idioot? Welke is de rechter?

Gast
Cees
oktober 28, 2020 12:32

Dan maar terug naar Schoonhoven lieverd.

Gast
Mark
oktober 28, 2020 12:07

Woon ook om de hoek Utrechtsestraat en het is er nog nooit zo stil geweest. Je moet echt je best doen om binnen 1.5 van iemand te komen, zeker als je de rechter stoep gebruikt. En dan doe je toch een mondkapje op als je bang bent? Gevalletje aandacht trekken van BN-er lijkt me want blijkbaar wel in staat om naar studio Jinek te komen…

Gast
Whitedog
oktober 28, 2020 11:52

Ehhh, hallo schrijvende stagair, de Utrechtsestraat is geen winkelstraat.

@ snoezigkleinhertje: Snoezig is wel het laatste wat jij bent. Discrimineren op internet, wat een f—ing held ben jij dan zeg.

Gast
snoezigkleinhertje
oktober 28, 2020 11:47

Dat zielige figuur had er allang uitgelazerd moeten worden maar hij is een homo dus zielig.
Dat die pisnicht weer veel te duur woont komt omdat hij zwaar overbetaald word maar dat is normaal voor die zielige figuren.

Gast
Black Panther
oktober 28, 2020 11:42

Echt zo’n type om in een pak te zingen bij The Masked Singer.

Gast
Mijn naam is geheim
oktober 28, 2020 11:38

Wat een grapjas!

Hij gaat wel naar bacterie hol Jinek waar de bacteriën van ART nog hangen !

Gast
Warmoes
oktober 28, 2020 11:33

@Robert: zijn naam staat in de titel, try hard.

Gast
Richard de Bie
oktober 28, 2020 11:26

Goedendag die BN-ers toch en dan willen ze dat we allemaal ziek worden van een niet werkend mondkapje (schijnveiligheid heet dat ) want het baat niet Het Schaad wel Toevallig . En ja Bekend of niet je heb al een verlenging van de leven als nierpatiënt en dan is het sowieso uitkijken geblazen maar goed we kunnen natuurlijk ook gewoon aanvaarden dat kinderen dood gaan door een muilkorf natuurlijk en lees meer van de bijwerkingen van een muilkorf (mondkapje) of ben je vergeten wat de minister zei het werkt niet staat ook op de site van het (r i v m )te lezen kortom doe je onderzoek en check dingen niet papegaaien

Gast
Garry glamour
oktober 28, 2020 11:23

Het was een verademing om Jamai te zien .
Geen aanstellerig type maar oprecht geïnteresseerd in mensen , zonder eigen gewin .
Ik ben blij om te zien , dat het weer goed met hem gaat .

Gast
Huismaker
oktober 28, 2020 11:14

Later lijsten we dit soort uitspaken in.

“Papa, wat zijn BN-ers ?”
“Nou jongen. Er was toen Televisie. Je weet wel, dat ding dat oma naar de vuilnisbak heeft gebracht. En op de televisie werden mensen neergezet, verzonnen door allemaal omroepen en de noemden ze BN-ers”. En die BN-ers moesten elke avond dingen doen op de televisie. Zoals schapen hoeden, in een pak een liedje zingen, van de duikplank springen, leuk doen, elkaars liedjes zingen, elkaar pesten (dat noemden ze mollen), beroepen raden en ga zo maar door.”
“Maar papa. Was dat iedere avond ?”
“Ja jongen. Ze wisten gewoon niet meer wat ze moesten verzinnen. Als het maar met BN-ers was.”.
“En papa. Waren dat dan steeds dezelfde mensen ?”
“Ja jongen. Ze hadden een soort trommel en daar haalden ze iedere keer dezelfde BN-ers uit”
“Pffff. En keek jij daar naar ?”
“Nou jongen. Ik niet meer. Maar wel de oma’s en opa’s en wanhopige huisvrouwtjes !”
“Nou papa. Gelukkig is dat nu afgelopen. Ga snel weer gamen”.
“Veel plezier jongen”.

Gast
robert
oktober 28, 2020 11:13

Ik woon ook in de buurt van de Utrechtsestraat en weet niet waar die Jamai / Jamal, hoe heet die ook alweer, het over heeft. De straat is smal en heeft haast geen stoep waardoor je elkaar bij passeren nauwelijks kunt vermijden maar dat is al drie eeuwen zo. Rustig is het zeker, tel alleen maar even de etalages van alle winkels die inmiddels zijn gesloten. Dan weet je hoe laat het echt is. Hij moet zichzelf gewoon in acht nemen, basta.

Gast
Gerard Cocks
oktober 28, 2020 11:07

Jamai…Leeft die nog dan. Deed toch iets met Jim, begin deze eeuw? Talentenjachtje?

Gast
Witte pater
oktober 28, 2020 11:04

nederland, het land van laffaards bnners en pissnichten, de muselmannen hebben daarom vrijspel,,, WIJ ZIJN VERLOREN,,, Ik ga terug naar de missie!! daar zijn we veilig, het gespaarde zilverpapier is mijn fortuin!!!

Gast
idioot
oktober 28, 2020 10:59

@Idioot 10.48, dank je, ik zal m met liefde gebruiken :-)

Gast
wat een heftig probleem toch weer
oktober 28, 2020 10:53

Dan verkast hij toch lekker naar een andere plek! Dat gejank en gezeik om helemaal niks door BN’rs ben ik strontzat!

Gast
Zieke hond
oktober 28, 2020 10:49

Wat een vreselijke proleet is die nicht.

Gast
idioot
oktober 28, 2020 10:48

voor de meesten diehier al gereageerd hebben: jullie mogen mijn naam gebruiken hoor!

Gast
Frank Drebbing
oktober 28, 2020 10:46

HOE is deze dappere held dan bij jinkek gekomen? Zijn leven gewaagd en met doodsverachting moet dit hebben plaatsgevonden!
Applaus mensen. Applaus!!

Gast
Remi
oktober 28, 2020 10:44

Glenn Faria heeft z’n agenda leeggemaakt LOL

Gast
Zomaar een persoon
oktober 28, 2020 10:43

Tijd om te verhuizen naar een wat ruimere wijk – ofwel in Amsterdam, ofwel in Diemen oid? Eentje met normale, brede stoepen? Tja, dat er corona zou komen wist hij natuurlijk nog niet toen hij vlakbij de Utrechtsestraat ging wonen.

Gast
M
oktober 28, 2020 10:40

@ ZeerNetteDame:

Gefrustreerde lul dat je bent.

Gast
ZeerNetteDame
oktober 28, 2020 10:35

Waarom is Jamai nog op televisie, ondanks dat hij niet kan presenteren? Omdat hij zo zielig is? Of omdat hij ook wel het knuffelmongooltje van Nederland wordt genoemd? Graag van televisie verbannen deze ellende.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen