RTL getipt om Opsporing Verzocht weg te kapen bij NPO

John van den Heuvel heeft de tv-baas van RTL, Peter van der Vorst, getipt om Opsporing Verzocht weg te kapen bij de NPO, nu er bij de politie grote onvrede heerst over de samenwerking. Dat heeft hij woensdagavond gezegd in RTL Boulevard. De NPO gaat morrelen aan het bijna veertig jaar oude programma. Opsporing Verzocht verhuist per januari van dinsdag 20.30 uur naar 21.30 uur, gaat terug van 50 naar 30 minuten én krijgt een 14 weken lange zomerstop: behoorlijk fors.

De politie is behoorlijk over de zeik en noemt met name de lange zomerstop ‘wel echt een probleem’. “Criminaliteit stopt niet in de zomer“, klinkt het.

Misdaadjournalist John van den Heuvel vindt het ook schandalig. “Je moet je voorstellen dat als ergens de zomerperiode begint en er een moord wordt gepleegd of een ernstige overval en de politie heel graag de hulp van het publiek wil, dat ze moeten wachten tot het najaar tot Opsporing Verzocht weer op de buis is.”

John heeft RTL getipt om Opsporing weg te kapen bij de NPO. “Ik heb vanochtend – dat wil ik best toegeven – meteen Peter van der Vorst gebeld en gezegd: ‘Haal het naar RTL dit hele programma. Haal het lekker weg. Het is een enorme misser. Dat programma is al sinds 1975 op de buis.”

Wat vindt tv-kenner Rob Goossens ervan? “Het past heel erg bij wat Peter van der Vorst wil met RTL 5, dus wat dat betreft… Als de politie het niet ongemakkelijk vindt om op een commerciële zender aan zo’n programma mee te werken, dan zou ik het helemaal niet gek vinden.”

Ah, RTL 5. Inderdaad veel beter dan om 21.30 uur op NPO 1. Goed plan van Rob.

Foto: Avrotros

67 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Shadow1100
oktober 31, 2020 10:46

Zijn er meer Marokkanen op televisie komen er weer problemen.

Gast
gtstfites
oktober 29, 2020 20:57

Aniko terug naar RTL, maar gewoon op RTL4.

Gast
Art rooijakkers
oktober 29, 2020 17:49

Ik wil wel presenteren

Gast
AlexF
oktober 29, 2020 17:18

Waarom opsporings verzocht naar Talpa of naar RTL?
Waarom zou ze in hun eigen dosier kennis laten maken?

Gast
Bart
oktober 29, 2020 16:26

@M@rk Etten-Leur Dan moet de NPO niet zo aan de haal gaan met Opsporing verzocht. Dat zelfde geld voor Vermist. Dat had nooit mogen verdwijnen en moet gewoon terug komen bij NPO1.

Waarom het niet scoorde bij SBS6? Het stond op de verkeerde avond en het was een uitgeklede versie van het origineel met ook nog een andere naam. SBS wilde het hebben maar het mocht blijkbaar niets kosten. Overigens waren de wisselende verslaggevers ter plaatste die in de SBS6 versie zaten weer wel een goede vondst.

Gast
M@rk - Etten-Leur
oktober 29, 2020 16:16

“Opsporing Verzocht” met Anniko van Santen horen gewoon op NPO1 thuis en niet bij één of andere commerciële omroep (met bergen reclame)!
“Vermist” is ook ooit een blauwe maandag bij SBS te zien geweest. Na een zeer korte periode werd het van het scherm gehaald!

Gast
Statisticus
oktober 29, 2020 15:49

Net zoals de z wartjes, bruintjes en mohammedanen het sociale stelsel en de verworven vrijheden, door blank Nederland geschapen, misbruiken.

Gast
Statisticus
oktober 29, 2020 15:35

Christiaan@ CBS: Antillianen en Marokkanen worden zes keer meer verdacht van een misdrijf dan Blanke Nederlanders. Andere gekleurderen vier tot vijf keer. Omdat er vier tot vijf keer meer Nederlanders zijn lijkt het slechts redelijk evenwichtig te zijn. Jij misbruikt dus de CBS-statistieken.

Gast
Annie van Achteren
oktober 29, 2020 14:21

Jullie zijn allemaal racisten. Allemaal!!!!

Gast
Mark
oktober 29, 2020 13:50

SBS 6 heeft op de late zondag wel eens zo’n soort opsporingsprogramma gehad met alle camerabeelden van de regionale omroepen. Toch een beetje sensatie tv, als er heftige beelden tussen zitten. Dat zal de voornaamste reden zijn dat Talpa dat zo graag wilde hebben.

Opsporing Verzocht zou prima op SBS 6 passen, eventueel zonder reclame omdat het programma urgent is. Op de dinsdag samen met die andere dinsdag hit van NPO 1 die al naar SBS 6 is gegaan: Vermist. Alleen stond Vermist bij SBS 6 op de verkeerde dag, vandaar lage kijkcijfers. Ben benieuwd of dat nog terugkomt. En op zondag kan ook nog Cold Case: Dader Gezocht en Betrapt terugkomen bij SBS 6.

Gast
Jan
oktober 29, 2020 13:35

Bij Talpa krijgt iedereen toch een eigen platform? Ik pleit voor een “opsporing verzocht” platform.

en misschien een Anniko van Santen platform en magazine. En een Podcast

Gast
Corry Jankbal
oktober 29, 2020 13:34

Is er eindelijk een TV programma waar het minimum aan “diversiteit” en “inclusiviteit” iedere week moeiteloos wordt gehaald, en dan probeert de Linkse Kerk het de nek om te draaien!
Je zou bijna in complotten gaan geloven….

Gast
Toonkunstenaar
oktober 29, 2020 13:19

RTL gaat het presenteren, gebruik makend van een licht getint decor aangevuld met diverse andere schutkleuren.
Thierry bood zijn kogelvrij vest reeds aan, maar daar kon men niets mee. Een zandkleurig vest valt minder uit de toon en ik als toonkunstenaar vind dat het juist de toon is, die de muziek maakt.

Gast
Christiaan
oktober 29, 2020 12:58

@ Nancy:

Hier zijn gewoon cijfers voor van het CBS. In 2019 was 2,4% van de niet-westerse allochtonen verdacht van een misdrijf. Dat laat 97,6% over wat niet verdacht was. Ik kijk niet weg voor de 2,4% en erken prima wat er gebeurt in Nice of Arnhem. Jij bent degene die wegkijkt, jij obsedeert over de 2,4% en mist volslagen de overige 97,6% die helemaal niks fout doet, maar in jouw ogen slecht zijn want in één element hebben ze een overeenkomst.

Vervolgens negeer je ook het daaropvolgende programma, Tros Opgelicht, waar de ene na de andere autochtoon veel grotere bedragen afhandig maakt. Dat selectieve kiezen in wat jou boos maakt is toch écht wegkijken van de realiteit.

Gast
Merle
oktober 29, 2020 12:48

@G.ossip, is inderdaad weer verschrikkelijk en uitermate triest wat er weer in Nice is gebeurd.
Maar vergeet ook Avignon niet, ook daar was een aanslag vanochtend.

Gast
Dick Deadbolt
oktober 29, 2020 12:47

Ook al is de zendtijd 30 seconden. Zelfs dan nog helrmaal gevuld met lichtgetinte , noordafrikaans uiterlijk. Het is gewoon niet anders. Dankzij wat tv op NPO is de gehele marokkaanse gemeenschap verschoond van kritiek en zijn de nieuwe verdachten plotseling autochtone en BLANKE senioren! Een blik op straat, waar de politie op de vlucht slaat voor allochtonen, zegt voldoende.

Gast
G.ossip
oktober 29, 2020 12:40

Maar even off topic, ik vraag mij oprecht af of zaterdag op de Dam ook een mega protest is tegen de terreuraanslagen in Frankrijk,waar weer een aanslag en onthoofding heeft plaats gevonden, werkelijk waar schandalig wat er gebeurd.

Gast
Flauwe Kul
oktober 29, 2020 12:40

En dan kan Chantal Janzen de presentatie doen!

Glazig en semi-verbaasd kijken als een agent een zaak uitlegt, dat zal ze heel goed kunnen! ☺

Gast
maatje te groot
oktober 29, 2020 12:37

@robert was dat niks voor de nieuwe omroep ZWART? Hadden ze meteen een programma gericht op hun doelgroep.

Gast
robert
oktober 29, 2020 12:22

In de boezem van de politie wordt al heel lang gedacht aan een eigen kanaal voor politieprogramma’s. Dat zou met name voor Opsporing Verzocht gelden. Misschien moeten ze die knoop nu maar eens doorhakken.

Gast
jmp
oktober 29, 2020 12:21

De reden dat NPO en AVRO TROS dit programma inkorten, dat is niet zo moeilijk te raden. 99% van de ‘hoofdrolspelers’ uit dit programma is van allochtone afkomst. Hoe de per dag extreem linkser wordende NPO in de allochtonen discussie en de Black Live Matters discussie staat hebben we natuurlijk vorige week kunnen horen en lezen met hun trieste boycot van het programma ‘De Vooravond’.
Opsporing Verzocht past niet meer in de linkse propaganda van de NPO en AVROTROS, zo simpel is het.
Ik vrees alleen bij het idee van John v/d Heuvel, dat Peter v/d Vorst zo mogelijk nog linkser is als de mensen bij de publieke omroep.

Gast
Mick
oktober 29, 2020 12:14

De NPO. Daar moet ALLES pro-diversiteit zijn, waar alles links moet zijn anders wordt het van de buis geknikkerd of niet eens toegelaten, waar kolonialistische kunstroof continu belicht moet worden, waar slavernij continu belicht moet worden, waar linkse cabaretiers dagelijks gepromoot worden (Dolf Jansen, Soundos, Erik van Muiswinkel, Freek de Jonge en ga zo maar door), waar nono’s zoals Tim Hofman Op1 mogen presenteren, waar narcistische minigraafjes met een gouden lepel Op1 mogen presenteren, waar de NOS een divibokaal heeft, waar continu gecast wordt op ras en niet op inhoud, waar Sylvana Simons opgehemeld wordt en waar crimineel Marokkaans straattuig de hand boven het hoofd gehouden wordt.

Opdoeken die NPO.

Gast
Moneylover
oktober 29, 2020 12:10

Money…its a crime…

Gast
Juist
oktober 29, 2020 11:56

Zou het niet een keer tijd worden om de hele top van de NPO eruit te schoppen.

Gast
Peter
oktober 29, 2020 11:44

Nee, dit programma hoort gewoon bij de NPO. Hier nooit aankomen. Zodra het bij RTL zit, is alle geloofwaardigheid weg. Komen reclameblokken tussen en het doelmatige effect is totaal weg. Onbegrijpelijk dat de NPO dit doet.

Gast
Nancy
oktober 29, 2020 11:39

@Christiaan
Daar ging het niet over.
Meer dan 90% van alle criminele activiteiten wordt gepleegd door islamieten.
Check Nice vandaag.
Check Arnhem gisteravond.
Etc.
Etc.
Je probeert het te verdraaien en dat maakt jou een wegkijker!

Gast
L. Koopmans
oktober 29, 2020 11:36

Opsporing Verzocht doet pijn aan je ogen, vooral het knullige en houterige optreden van de politiewoordvoerders in het programma. Het is een archaïsch gebeuren, totaal uit de tijd. Maak een mooie ‘Opsporings-app’ met duidelijke, vlotte filmpjes in plaats van 1x in de week een show.

Gast
Geilneef
oktober 29, 2020 11:20

Omroep zwart gaat het uitzenden

Gast
Zalmneusje
oktober 29, 2020 11:05

De NPO vindt het knuffelen van allochtonentuig belangrijker dan het aanpakken van criminaliteit. Maar wij zijn niet achterlijk hoor. We weten toch wel wie het land verzieken. Met of zonder beelden.

Gast
Christiaan
oktober 29, 2020 10:50

@ Nancy:

Jij bent degene die wegkijkt. Je negeert mijn volledig schone appartement, en concentreert je alleen maar op het vuilnis in de vuilnisbak en concludeert daarop dat mijn appartement smerig is.

99% van de criminelen is man ≠ 99% van de mannen is crimineel.

Gast
Nancy
oktober 29, 2020 10:47

@Christiaan
Wegkijker!

Gast
Cohen
oktober 29, 2020 10:37

Misschien kan de politie meteen die koppen van die bruintjes op tv gooien en niet pas na 6 maanden als ze al lang gevlucnt zijn naar het Rifgebergte.

Gast
Christiaan
oktober 29, 2020 10:36

@ Donald:

Welke ongemakkelijkheid doel je op? Dat 99% van de criminelen man is?

Gast
MM
oktober 29, 2020 10:34

Deze dader wordt u aangeboden door Marokko.nl

Gast
ome H
oktober 29, 2020 10:31

Laat Jan Slagter dit maar oppakken!

Gast
Harry
oktober 29, 2020 10:31

AVROTROS moet de NPO lekker gedag zeggen . Eerst een fusie afdwingen. Dan geen amusement meer willen. En nu kan zelfs dit niet meer.

Gast
Lies
oktober 29, 2020 10:30

Akwasie meld zich voor opsporing verzocht

Gast
CB
oktober 29, 2020 10:25

Trouwens … RTL5? Ik zou die recht tegenover M zetten op RTL4. Dan moet BLVD maar inleveren…

Gast
G.ossip
oktober 29, 2020 10:24

Opsporing verzocht blijkt te zwart/donker gerelateerde onderwerpen te hebben dat valt dan weer onder het kopje discriminatie dus moet het programma flink ingekort worden zodat het een stille dood tegemoet gaat,die 19 miljoen belastinggeld moet daar natuurlijk niet voor gebruikt worden🤪

Gast
Black Panther
oktober 29, 2020 10:23

Ik vind het al jaren belachelijk dat ze een zomerstop hebben. Alsof de criminaliteit even er niet toe doet en de kijkers even niet nodig zijn om vervolgens na zo’n pauze weer te roepen dat de kijkers zo belangrijk zijn. Lachwekkend. Dat John en co dit nu pas door hebben is ook wel pijnlijk.

Gast
Ma Ma Jo
oktober 29, 2020 10:17

@Karbonade,
Vergis je niet, het is een crime om vagin6le schimmel weg te krijgen. Geloof me dat wil je niet meemaken.

Gast
CB
oktober 29, 2020 10:13

Oh, ik wilde net opperen dat RTL in ’t gat moest springen. Zucht…

Gast
Karbonade
oktober 29, 2020 10:03

RTL5:
Hotter than my Daughter, Borato’s Budget Bruiloft, Ranking the Stars, Ambulance Down Under. Om maar wat te noemen.
Daar staat Opsporing Verzocht dan tussen?
En dan de onderbrekingen door de reclames van de Lidl en middeltjes tegen va ginale schimmelin fecties.
Nee. Dank U.

Gast
anonymous
oktober 29, 2020 09:57

Te veel lichtgetint, wil de NPO niet meer

Gast
Bart
oktober 29, 2020 09:57

@Donald Juist, dat is de reden. Helemaal stoppen kan niet want dan zou het opvallen dus nu langzaam aan zendtijd en budget inperken richting de achterdeur.

Gast
Analist
oktober 29, 2020 09:57

Het is heel simpel. De NPO wil af van programma’s waar een negatief stereotypisch beeld van de niet-westerse mens (lees: getintere man) wordt gecreëerd. Zo voorspelbaar.

Gast
anonymous
oktober 29, 2020 09:56

We hebben duidelijke beelden van de dader…..
na de reclame.

Gast
Deep throat
oktober 29, 2020 09:55

Het is heel simpel. De NPO wil af van programma’s waar een negatief stereotypisch beeld van de niet-westerse mens (lees: getintere man) wordt gecreëerd. Zo voorspelbaar.

Gast
Lies
oktober 29, 2020 09:53

Mooi programma voor omroep akwasie

Gast
Louis Tinner
oktober 29, 2020 09:53

Is John van den Heuvel die gast die nooit wat oplost in zijn programma waar zij alles spannend maken maar er niks aan het handje is.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen