Robert ten Brink bang: ‘Land moet in lockdown’

Robert ten Brink is doodsbang voor de tweede coronagolf. Hij vindt dat het land wederom in een strenge lockdown moet. Dat heeft de RTL 4-presentator gisteren gezegd in Jinek. De All You Need Is Love-ster is vreselijk angstig. Hij vindt dat de regering van Mark Rutte een te afwachtende houding heeft en pleit ervoor dat we met z’n allen weer teruggaan in een lockdown, zoals in de lente. “Ik ben bang eigenlijk, banger dan in de eerste golf. Ik denk dat er nu echt iets gaat en moet gebeuren.

Je moet keihard ingrijpen, denkt Robert. “Als het aan mij ligt – en dat klinkt misschien raar uit mijn mond, want ik ben ook nog caféhouder (met miljoenen op de bank, red.) – gaan we de hele zaak weer dichtgooien en mondkapjes op en avondklok.”

Hoe lang moeten we dan in een lockdown? “Gewoon voor drie weken. Als dat niet helpt, dan weet ik het ook niet meer. Maar er moet nu gewoon iets gebeuren.”

Robert weet niet precies waarom hij zo bang is. “Dat weet ik niet. Je bent er nog bewuster van ofzo. Bij de eerste golf was iedereen er heel serieus mee en nu lapt iedereen het aan zijn laars en wordt het een beetje een spelletje. Als je door Amsterdam loopt, doet iedereen maar wat.”

Zelf heeft Robert zijn gedrag ook weer aangepast. “We zijn nu weer stukken voorzichtiger geworden. Drie weken geleden hebben we nog een familiefoto gemaakt met alle kinderen en weet ik wat. Dat doen we nu ook niet meer.”

Foto: RTL

78 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Xxxx
oktober 11, 2020 09:01

Ed: sorry je hebt gelijk! Al die mede-Nederlanders.

Gast
Ed
oktober 11, 2020 08:40

Xxxx, Nederlands leren!

Gast
Xxxx
oktober 11, 2020 08:32

Die tweede lockdown hebben we te danken aan al mede-Nederlanders die het verrekken om zich aan deze, voor niemand leuke, situatie aan te passen. Zo snap ik ook niet dat er groeperingen in onze samenleving zijn die gaan lopen demonstreren tegen de Corona-regels van deze regering. Ze lijken wel gek. Robert ten Brink heeft helemaal gelijk, of hij veel geld heeft of niet doet niet ter zake. Dat hadden ze veel eerder moeten doen. Nederland staat in de Top 3 wat Corona betreft. Er is een oud gezegde die luidt: Wie niet horen wil die moet het maar voelen!

Gast
Miriam
oktober 9, 2020 23:25

Zal Gordon blij mee zijn.

Gast
Poe-Poe
oktober 9, 2020 23:05

Veel vals positieve testen

Gast
anoniem
oktober 9, 2020 21:18

Ok, dank voor deze discussie. We worden het niet eens denk ik… :-)

Nog een fijne avond, ik surf weer verder!

Gast
Boerenverstand
oktober 9, 2020 21:13

Het is geen onwil om meer te produceren. Er moeten ook voldoende goede grondstoffen zijn. Ik zie de gemiddelde consument ook niet iedere maand honderden euro’s uitgeven aan medische mondkapjes, en de overheid gaat daar ook geen miljarden per maand aan uitgeven. Gewoon afstand houden is effectiever en goedkoper!

Gast
Boerenverstand
oktober 9, 2020 21:10

Omdat er gewoon te weinig medische mondkapjes geproduceerd kunnen worden. Bovendien is een medisch mondkapje alleen dan nog niet genoeg als mensen geen afstand houden. Je zou dan ook handschoenen, een plastic overgooier e.d. moeten dragen. En het werkt ook niet als mensen steeds hetzelfde medische mondkapje gebruiken.

Gast
anoniem
oktober 9, 2020 21:06

En waarom zou een mondkapje die ook burgers beschermt, alleen maar geschikt zijn voor medisch gebruik? Wat ik constateer is een grote onwil om betrouwbare producten op de markt te brengen. En er wordt grof geld verdiend aan al die gels en mondkapjes zonder keurmerk.

Gast
anoniem
oktober 9, 2020 21:03

Je ziet nu ook weer een stijgende lijn in Zweden. Het is afwachten of deze doorzet..

En dat het in verpleeghuizen zo mis kon gaan, heeft er misschien mee te maken dat men het probleem niet serieus genoeg nam. Ook in Nederland was dat lange tijd het geval..

En verkeerd gebruik van mondkapjes, is inderdaad misschien schadelijker dan zonder..

Gast
Boerenverstand
oktober 9, 2020 21:02

@anoniem 20:34: je betoog gaat nog steeds over medische mondkapjes. En die moeten we niet voor 17 miljoen Nederlanders in de supermarkt of de trein gaan verkwisten, maar reserveren voor de zorg. Precies zoals je zegt: voor het helpen van kwetsbare personen. Het is een schande dan de thuiszorg geen medische mondkapjes krijgt.
Maar niet-medische mondkapjes dragen is flauwekul. Beschermt helemaal niets. Zeker niet bij een kapper die verder lijfelijk aan je zit.

Gast
Boerenverstand
oktober 9, 2020 20:55

Je verhaal over Zweden gaat over maanden terug. De vergissing was dat de ouderentehuizen te slecht beschermd werden, en dat zieke ouderen niet naar het ziekenhuis gebracht werden. Daar zijn excuses voor aangeboden. Zelfde fouten als in Nederland eigenlijk, maar hier geen excuses, en we maken de fouten hier weer opnieuw. Corona heeft in veel Nederlandse verzorgings- en verpleeghuizen weer de kop opgestoken. Maar in Zweden gaat het al maandenlang goed. Ook Noorwegen en Finland kennen geen mondkapjesplicht, zelfs niet in het OV (alleen een advies), en ook daar gaat het goed. Want afstand houden, daar houden ze zich in die landen behoorlijk goed aan.

De strengste mondkapjesplicht is er daarentegen in Frankrijk. Sinds 1 september moeten de Fransen in alle binnenruimtes mondkapjes dragen, zelfs op het werk. Alleen thuis niet. In in veel Franse steden zijn mondkapjes ook op straat verplicht. Het effect van de mondkapjesplicht kunnen we nu dus al meer dan een maand zien: dat is ook in Frankrijk 0,0. De mondkapjes dragen niet bij aan vermindering van de besmettingen.

Gast
anoniem
oktober 9, 2020 20:38

En over Zweden zijn de meningen verdeeld. Het sterftecijfer lag daar veel hoger dan in de omringende landen. En verschillende beleidsmakers aldaar hebben erkend zich daarin te hebben vergist. Het is even afwachten hoe het daar verder zal gaan. Tot nu toe heeft dit virus veel deskundigen verrast en bij de bestrijding ervan loop je het risico achter de ontwikkelingen aan te lopen.

Gast
anoniem
oktober 9, 2020 20:34

Boerenverstand: Mondkapjes helpen als de kapper terwijl hij bezig is, moet kuchen bijvoorbeeld. En deze misschien ongemerkt besmet is. Dat geldt ook als je bijvoorbeeld een kwetsbaar persoon helpt. Of in de trein moet hoesten. Helaas bieden veel mondkapjes die je nu kunt kopen die bescherming niet voldoende. Ook zetten mensen hun mondkapjes steeds op en af of hangen het onder hun kin of neus. Afstand houden is tot nu toe de meest beproefde methode bij pandemieën, maar een goed mondkapje kan een toegevoegde waarde hebben.

Gast
Boerenverstand
oktober 9, 2020 20:31

In Zweden wordt het dragen van mondkapjes zelfs afgeraden. Laat dat nou net een van de laatste Europese landen zijn waar niet een tweede golf gaande is.

Gast
Boerenverstand
oktober 9, 2020 20:24

@anoniem: er is geen enkel bewijs dat niet-medische mondkapjes besmetting van een ander helpt voorkomen. Zeker niet als mensen daardoor geen afstand houden. Als mensen in een volle trein tegen elkaar aanstaan, of in een volle rij in de supermarkt, besmetten ze elkaar door de korte afstand. Mondkapje of niet. Mondkapjes helpen hooguit tegen verre verspreiding bij een hoestbui, maar mensen met symptonen horen volgens de richtlijnen gewoon thuis te blijven.

Gast
anoniem
oktober 9, 2020 20:23

Ze helpen in situaties waar besmetting van een ander voorkomen moet worden. Maar we zijn inmiddels bijna een jaar verder en nog steeds zijn we grote voorraden waardeloze mondkapjes aan het opmaken, omdat het nu eenmaal verplicht is… Enige intelligentie lijkt te ontbreken bij deze aanpak..

Gast
Er ist wieder da
oktober 9, 2020 20:19

Bekkleppen helpen niet…

Gast
anoniem
oktober 9, 2020 20:13

En ik geloof gewoon niet dat het niet mogelijk is om goedkope mondkapjes te produceren die ook jezelf beschermen. Er wordt grof geld verdiend met de verkoop van waardeloos spul…

Gast
anoniem
oktober 9, 2020 20:10

@Boerenverstand: Als 1 1/2 meter niet mogelijk is kan een mondkapje die je nu overal kan kopen en die eigenlijk waardeloos zijn en vaak veel te veel kosten, besmetting van een ander voorkomen. Maar dat verwacht dan wel dat mensen bereid zijn elkaar te beschermen… Wat ik tot nu toe zie is veel verkeerd gebruik van mondkapjes. Wat eerder een risico voor jezelf vormt.

Gast
Boerenverstand
oktober 9, 2020 20:07

@anoniem: niet-medische mondkapjes bieden geen bescherming. Medische mondkapjes zijn broodnodig voor de zorg, en moeten we niet gaan verspillen. Gewoon afstand houden is voor jou, mij en de rest van de bevolking bescherming genoeg!

Gast
Boerenverstand
oktober 9, 2020 20:05

Die achterlijke mondkapjes die we aan gelobby van Halsema en Aboutaleb te danken hebben, hebben nu al anderhalve week lang geen enkel positief effect. Precies zoals het RIVM altijd al gezegd heeft. Tijd om met die schijnveiligheid te stoppen. Laat mensen gewoon weer normaal afstand houden. Ook geen uitzonderingen meer voor jongeren en amateur- en profsport, want het is nu toch wel duidelijk dat veel besmettingen door deze uitzonderingen plaatsvinden.

Gast
anoniem
oktober 9, 2020 20:02

Ik denk dat we al heel wat verder zouden komen met betaalbare mondkapjes, die daadwerkelijk bescherming bieden. Waarom zijn die er nog niet?

Gast
Boerenverstand
oktober 9, 2020 19:58

40% van Nederland werkt al verplicht thuis, net als in maart. Heel veel Nederlanders gaan al maanden niet meer op bezoek bij familie en vrienden of naar de horeca. Robert ten Brink zelf had blijkbaar drie weken terug nog schijt aan de regels door een familiefoto te maken; juist dat soort mensen heeft corona weer helpen verspreiden, zeker in Ten Brinks woonplaats Amsterdam. Dan zouden door aso’s als Ten Brink nu de scholen weer dichtmoeten? Of wil Ten Brink alleen maar de horeca, sportscholen en tv-studio’s sluiten? Weet ie zelf wel wat ie bedoelt met een lockdown?

Gast
Geneuzel
oktober 9, 2020 19:44

Blijf lekker zelf thuis als je bang bent. Wie ben jij om voor anderen te bepalen dat ze opgesloten moeten worden? Stalin, Mao, Kim?

Of dik geld ontvangen voor deze propaganda?

Gast
Sandra Reijers
oktober 9, 2020 18:17

Ik ben benieuwd wat Robert Ten Brink heeft gekregen van het RIVM. ER is werkelijk niets aan de hand in Nederland alleen een leugen. Corona is nog minder dan de griep. Van de besmettingen is niemand ziek dus er imminuteit. Laten we alsjeblieft normaal met elkaar gaan doen en ophouden de leugen aandacht te geven. Dan stopt de onzin vanzelf.
Ik ben klaar met de onzin.

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
oktober 9, 2020 17:46

Robert begint dement te worden. Ik mag hopen dat zijn baas hem hier minimaal voor berispt. Waar denkt die klapmongool van betaald te worden? Of zijn collegae?

Gast
Geox
oktober 9, 2020 16:19

Goede argumenten, Ron! U is een topdebater.

Gast
Ron
oktober 9, 2020 16:16

@Mario: je bent dus een trol. Laat dan maar. Tegen zulke domheid kan ik niet op.

Gast
Jan x
oktober 9, 2020 16:10

Vooral veel reizen op kosten van RTL.
En in je kerstprogramma weer veel ielegalen over de grens trekken ook op kosten van RTL.

Gast
Help
oktober 9, 2020 15:19

MEDIA=VIRUS
Alles voor baantje Robert.
En veel plezier met je vele wereldreizen.

Gast
Corona scam
oktober 9, 2020 15:16

@Realist

Helemaal met u eens.

Gast
Realist
oktober 9, 2020 15:12

Media=virus
De angstcampagne voor “het virus” zoals die door de mainstream media wordt gevoerd, werkt uitstekend. De angst onder het volk is zo groot dat ze schreeuwen om de ene na de andere maatregel. Maatregelen waarvan dictators alleen maar kunnen dromen.

Eén van de meest gehate dingen tijdens de Tweede Wereldoorlog was de door de Duitsers ingevoerde spertijd. De avondklok, de tijd waarop je je niet meer op straat mocht vertonen, de tijd dat je jezelf moest opsluiten.

Dit gaf een vreselijk gevoel van gevangen zijn, geen baas meer over je eigen handelingen, je vrijheid was je afgenomen. Na de oorlog konden mensen weer ademhalen, ze konden weer doen en laten wat ze wilden, ze konden weer gaan en staan waar ze wilden, ze wisten waarvoor ze hadden gevochten en grote offers hadden gebracht.

En nu? Nu staat het achterlijke volk op het punt om aan de vrijmetselaars uit Den Haag te vragen hen wederom ’s avonds op te sluiten. Alstublieft overheid, doe iets, sluit ons op, want het vreselijke virus.

Gast
Mario
oktober 9, 2020 15:04

@Ron, de jeugd is de enige groep die op scholen op minder 1,5 meter mogen komen zowel in klas als gangen als in aula. Daarbij zij zijn massaal in hun vrije tijd tegen elkaar aan het schuuren dus wat lul jij nou.

Gast
Miami vice
oktober 9, 2020 15:03

Makkelijk om te roepen dat we in lockdown moeten als je zelf miljoenen op de bank hebt. Corona is een hoax. Het zou mij niet verbazen als Robert geld van het RIVM heeft gehad om deze propaganda te verspreiden. Hij zou niet de eerste zijn en ook niet de laatste.

Gast
Van Duits bloed
oktober 9, 2020 14:58

Nederlanders zijn een stelletje angsthazen die zich laten onderdrukken door een Bilderberg clubje van Duits bloed. Staan ze die grootste bijstandstrekkers van het land die geen belasting betalen nog toe te zwaaien met oranje vlaggetjes. Als je zo dom bent, dan verdien je het gewoon om onderdrukt en uitgebuit te worden.

Gast
Sheeple meh meh
oktober 9, 2020 14:55

The sheeple only believe what the government-controlled news media tells them to believe.

Gast
Ron
oktober 9, 2020 14:40

@LLRV: lol, laat Lubach het daar eens over hebben! Ironiseer die hele hysterie maar eens.

Gast
LLRV
oktober 9, 2020 13:54

Robert kan zelf in lockdown gaan en vooral niet reizen. Dus BN’ers: blijf weg van de talkshows. Lekker thuis blijven en mondkapje op, goed voorbeeld voor anderen. Dan is het gauw afgelopen met de talkshows als er een avondklok komt … of hoeven zich BN’ers dan niet aan een avondklok te houden?

In binnenruimtes is het dringende advies: mondkapjes op! Dus vanavond hoop ik dat iedereen bij De Vooravond, Ab1 en Jinek een mondkapje gaat dragen. Tijdens de gehele uitzending. Moeten de zenders zo afspreken want alleen dan is het duidelijk. En twee derde van Nederland wil meer duidelijkheid. Dus duidelijk iedereen op tv met mondkapje op in de studios. Alleen met duidelijkheid en strengere regels krijgen we corona en BN’ers onder controle. Aangezien corona ook bij milde klachten toch ernstige schade kan veroorzaken zoals hersenschade moeten we iedereen op tv beschermen. Hup, mondkapjes op!

Gast
Ahc
oktober 9, 2020 13:46

Wat is ahc?

Gast
steef
oktober 9, 2020 13:42

ach ahc meneertje heeft ook weer iets te roeptoeteren

Gast
Master Beer
oktober 9, 2020 13:34

Wederom in een strenge lock down? Lol, wut? Die vorige was een zogenaamde “intelligente” lockdown. Verre van streng, eerder lachwekkend zo slecht. Zo eentje wat een lockdown was maar eigenlijk ook niet. Kortom, alleen maar verwarrend en vooral onnodig. Maar ja…. Onze Wijze Rutte weet het beter.

Gast
Ron
oktober 9, 2020 13:25

@Mario: ga je lekker met je shaming en framing? Lekker wijzen naar andere, tuurlijk joh.

Gast
Mario
oktober 9, 2020 13:16

dat die tyfus jeugd maar in lock-down gaat. Ze worden dan wel niet ziek maar kunnen het wel verspreiden en dat doen ze massaal onderling en naar hun ouders die dan weer gaan werken en de rest van de ouderen aansteken. Het is de jeugd die de boel verspreid en zich niet aan die regels houd.

Gast
Ronnie
oktober 9, 2020 13:16

Er is gewoon geen lange termijn plan. Nu alles 3 weken dicht heeft even effect, maar daarna laait het gewoon weer op (denk ik). En er zijn allerlei branches waar geen besmettingen voorkomen (bioscoop, theaters), die raak je weer keihard als alles dicht moet. Ik las dat horeca nog eerder dicht moet wellicht en er geen koopavonden meer zijn, maar ik zou toch die mondkapjes plicht maar invoeren. Kwaad kan het niet

Gast
Mondkapjes helpen niet
oktober 9, 2020 13:14

@Guus: beste gozer, jij bent al net zo’n roeptoeter als de meeste in dit land die in massa hypnose verkeerd zij en in de hele sekte is opgeslokt net als al die roeptoeters in de media zoals deze Robert ten Brink maar ook Johan Derksen. Gevaarlijke mensen die ons land weer in een lockdown proberen te praten en die nu gezorgd hebben in het kader van de druk van de ‘publieke opinie’ nu mondkapjes gedragen worden, en zelfs buiten terwijl dat helemaal niet hoeft. Dat zijn de erge gevallen in onze samenleving. Als je dat doet ben je erg diep gezonken.
Dus ga nu niet andere de maat nemen, en ander voor domoren uitmaken want door jouw soort en types als BN’ers met een mening gaat dit land kapot.

Gast
Pussutatoj
oktober 9, 2020 13:03

Collette@ Je bedoelt wellicht ‘gedateerde oubollige shows?

Gast
Guus
oktober 9, 2020 12:57

@Bmw m8 competition
vr 09 okt 2020 om 11:52

En in de mars van domoren loop jij vooraan!

Gast
Guus
oktober 9, 2020 12:44

jelle
vr 09 okt 2020 om 10:48

Aan testen heb je helemaal niets als mensen niet bereid zijn de consequenties te accepteren. En aan deze discipline ontbreekt het bij ons eigenwijze klootjesvolk.
Tijd voor harde maatregelen, we willen blijkbaar niet anders.

Gast
colette
oktober 9, 2020 12:35

Bah Robert moet eens ophouden met steeds op het scherm te komen met die oudbollige shows zwaar over de datum

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen