Nikkie Plessen voorstander van lelijke mondkapjes

Nikkie Plessen is voorstander van het dragen van chirurgische mondkapjes op straat in plaats van exemplaren die een beetje fashionable zijn. Dat heeft de mode-ontwerpster woensdagavond gezegd in RTL Boulevard. We moeten mondkapjes volgens Nikkie niet mooi gaan vinden en daarom heeft haar modemerk ook geen mondkapjeslijn. “Het heeft voor mij meer een medische factor; het moet lelijk zijn. We moeten het niet mooi vinden, dit moet gewoon echt helpen“, zegt ze.

Sommige experts stellen dat mondkapjes alleen werken, omdat men dan het besef heeft dat er iets aan de hand is. “Er zijn heel veel mondkapjes waarvan we zeggen: helpt het wel? Dan zeggen ze: ‘Ja, het schrikt af.’ Nou, dan moet het ook afschrikken. Dan moeten we het niet mooi vinden. Dat is wat ik erover denk.”

Het koningspaar heeft nu een eigen, blauw mondkapje laten ontwerpen. De Britten pakken uit met een bloemetjesmotief. “Je ziet echt verschillen. Het mooie van ons koningshuis is dat ze het mondkapje echt zien als iets medisch en wat moet zorgen voor het tegenhouden van het virus. Ze zien het niet als een soort fashion-item.”

Nikkie vervolgt: “Als je het vergelijkt met Kate Middleton; zij draagt een soort bloemetjesmakser, waardoor het een beetje onschuldig en lieflijk lijkt, maar dat is het niet. Dat is ook niet wat we willen volgens mij met z’n allen. Dat vind ik het mooie van ons en van het Spaanse koningshuis.

Het zal er nog even zijn, maar ik denk niet dat we dit als een soort van het nieuwe gewoon moeten zien, maar echt als het voorkomen van het verspreiden van een virus. Niet dat we het gaan omarmen.

Foto: RTL

35 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
AlexF
oktober 30, 2020 17:52

Ze waait te veel met winden mee.

Gast
Douwe Egberts
oktober 29, 2020 22:58

Ik draag een koffiefilter met twee veters eraan.

Gast
volgeling van de grote sekteleider
oktober 29, 2020 22:56

Als alle corona gelovigen mochten kiezen uit 5 rattenvangers van Hamelen:
1. Mark Rutte
2. Rob Jetten
3. Ollongren
4. Kaag
5. Willem Engel
Dan kozen ze massaal Mark Rutte. Want met Rutte gaan ze beslist naar de verdommenis en Jesse Klaver met de heksen Ollongren en Kaag krijgen ze er gratis bij.

Gast
Philips de Goede
oktober 29, 2020 20:28

Nikkie P. is alweer 35,5 jaartjes. De wijsheid komt met de jaren. Maar deesze sopdoos wacht er nog even mee haha.

Gast
Top RTL
oktober 29, 2020 17:30

Nikkie is met mondkapje helemáál een ster.

Gast
Ron
oktober 29, 2020 15:37

@MM: Beter kijk jij het item dan nog eens terug en interpreteer je het dan beter. Het zijn juist niet de druppels maar de aerosolen die overal tussendoor kunnen, die druppels vallen op de grond. Het komt maar zelden voor dat deze in iemands gelaat belanden.

Gast
Mijn naam is geheim
oktober 29, 2020 15:16

Ik heb in mijn mooie designkapje een zeer betrouwbaar getest filter.

Gast
MM
oktober 29, 2020 15:07

@Ron
do 29 okt 2020 om 13:30

Nog maar een keer gaan kijken!
Aerosolen worden idd niet tegen gehouden maar wel de zwaardere druppels tgv van hard praten,lachen, hoesten, proesten en niezen. Het heeft dus wel degelijk effect.

Gast
Mijn naam is privé
oktober 29, 2020 14:51

N e l l y V e e n e n d a a l
do 29 okt 2020 om 13:50

Ja en, wat bedoel je naamjatter?

Gast
C
oktober 29, 2020 14:47

De kleutertjes zijn weer actief

Klein klein kleutertje!!!

Gast
Mark
oktober 29, 2020 14:41

Eens met haar beter dan zo,n halve slip voor je bakkes

Gast
Prive is mijn naam
oktober 29, 2020 14:31

Ik laat mij nie muilkorven!

Gast
man pan
oktober 29, 2020 14:29

Er zijn meerdere studies verricht naar mondkapjes, ze spreken mekaar tegen omdat ze totaal andere uitgangspunten hebben. Als je de onderzoeken van Duke en Hong Kong universiteiten leest, zijn goedkope niet medische mondkapjes nuttig omdat ze ervoor zorgen dat er veel minder transmissie via luchtdruppels plaatsvindt.
De test van Kassa en TUDelft was welk mondkapjes 100% veiligheid bood. Het is niet verwonderlijk dat alleen de KN95 mondkapjes hierin slaagde.

Gast
Nocorona
oktober 29, 2020 14:21

Geregeld handen wassen met afwasmiddel tegen corona

Gast
Jantien Visser
oktober 29, 2020 14:20

Als ik dan toch door de knieën moet en verplicht een mondkapje op moet, dan wil ik een lollig of kleurrijk model. Ik ben al lelijk en dan ook nog zo’n lelijk lichtblauw ding op? NEE!

Gast
Albert Verhinderd
oktober 29, 2020 14:14

Ooit iemand haar een domme kut genoemd? Bij deze dan.

Gast
Duco van Deugen
oktober 29, 2020 14:03

Het maakt niet uit of ze gelijk heeft. Wij (het publiek) moeten geen medische muilkorven gaan kopen, want dan ontstaan er weer tekorten in de zorg. Leren wij dan nooit van onze eerdere fouten..?

Gast
Beatrice
oktober 29, 2020 14:02

De fuhrer, fuhrung, staatspropaganda en staatsinstructie tav de covid lijkt toch veel op serieus gerommel tav feiten, data en wetenschap. En de fuhrer is niets anders dan de rattenvanger van hamelen die de kindertjes in de afgrond leidt.

Gast
Mijn naam is privé
oktober 29, 2020 14:00

Andre
do 29 okt 2020 om 13:57

Ze bedoelt het wel.

Gast
Nikkie Plassert
oktober 29, 2020 13:59

Sinds Nikkie niet meer kan wildplassen is ze steeds radicaler geworden. Straks wil ze nog een hoogst gekwalificeerd masker voor ieder verplichten.

Gast
Andre
oktober 29, 2020 13:57

@Mijn naam is privé, ja dat stat er, maar dat zei ze gisteren niet. Dat maakt MC er maar weer eens van. Lekker rellen.

Gast
Huismaker
oktober 29, 2020 13:56

Beste schapen:
MEDIA=VIRUS

Durven jullie zelf te denken, of ga je blind de führer volgen ?
En straks is het “Wir haben es nicht gewüsst”
Verdiep je eens in andere voorbedachte meningen, zoals Mr Hulleman, Dr Wellens of Prof Van Wolferen (Youtube).
Durf eens niet te luisteren naar de dagelijkse staatspropaganda van Ab O, Gommers enz.

Gast
Cohen
oktober 29, 2020 13:53

Ze gaan iets verplichten wat bewezen niet werkt!
What’s next?
Straks allemaal verplicht een konijnenpootje in de broekzak om het virus te weren?

Gast
Nelly Veenendaal
oktober 29, 2020 13:50

Mijn naam is privé
do 29 okt 2020 om 13:49

Chirurgische mondkapjes zijn minder goed dan medische en zijn gewoon toegestaan, waar maak je je druk om?

Gast
Mijn naam is privé
oktober 29, 2020 13:49

Nikkie Plessen is voorstander van het dragen van chirurgische mondkapjes
——
Staat er toch ECHT

Gast
Andre
oktober 29, 2020 13:45

@Mijn naam is privé, Nikkie heeft het helemaal niet over medische mondkapjes nog over chirurgische mondkapjes.

Dit zei Nikkie: “het heeft voor mij meer een medische factor; het moet lelijk zijn”, en verder niets. PUNT

Gast
Bep
oktober 29, 2020 13:45

Als Nikkie iets zegt neig ik naar het tegenovergestelde.

Gast
Mijn naam is privé
oktober 29, 2020 13:37

Lees: chirurgische mondkapjes

Nog erger.

Gast
Mijn naam is privé
oktober 29, 2020 13:35

Dragen van medische mondkapjes is strafbaar.

Het woord medisch is zelfs nog niet genoeg om door te dringen tot deze hersenloze RTL egoïsten.

Gast
Plessen Jatbedrijf Ltd.
oktober 29, 2020 13:34

Zij moet haar muil houden, lelijk wijf! Bekend en beloond geworden door het jatten van andermans kledinglijn met het geld van haar vent.
Ik bepaal altijd zelf nog wel of ik een lelijk kapje met een printje gebruik dat past bij de rest van mijn outfit!!! Beter een lelijk kapje dan zonder zoals alle mongooltjes aan de desk.

Gast
Merle
oktober 29, 2020 13:34

@Ron, waarom is Nikkie een staatsidioot. Ze keurt juist die zelfgemaakte mondkapjes af.

Niet goed geluisterd en/of gelezen.

Gast
Anymouse1
oktober 29, 2020 13:31

@Karbonade, er staan wel vaker de zelfde “experten” aan de desk.

Is nou eenmaal het gevolg van de huidige maatregelen, dat ze slechts met z’n vijven aanwezig kunnen / mogen zijn. Het zijn meestal diegene die in verhouding het dichtstbij wonen. Anders gaat het via skype of op andere wijze, maar op afstand.

Gast
Ron
oktober 29, 2020 13:30

Wat een staatsidioot. Deze dingen helpen al helemaal niet. Alles gaat er langs en overheen. Kassa zeker niet gezien.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 29, 2020 13:24

Een mooie dame ik ben voor mondkapjes, maar toch jammer van dat leuke koppie.

Gast
Karbonade
oktober 29, 2020 13:23

Woont Plessen soms in de Boulevard studio?
Er gaat blijkbaar geen dag voorbij of zij mag haar leeghoofdige niemendalletjes uitbr@ken.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen