Matthijs van Nieuwkerk: ‘Verzint Trump corona?’

Matthijs van Nieuwkerk sluit niet uit dat Donald Trump zijn coronabesmetting verzonnen heeft, om dat op enige wijze in te zetten voor zijn verkiezingscampagne. Dat heeft hij vrijdagavond gezegd in de talkshow van Eva Jinek. Amerika is in shock nu Trump besmet is met het coronavirus en hij bovendien is opgenomen in het ziekenhuis. Matthijs schrok er behoorlijk van. “Het is wel een idiote saga inmiddels. Ik werd natuurlijk wakker met hetzelfde nieuws“, zei hij aan tafel.

Matthijs ziet er een complot in. “Ik ben nogal een fan van House of Cards en dan kun je denken: zou dit nou nog een zet zijn in het spel? Zo ver zijn we al. Althans, zo ver was ik. Ik denk het wel even dan.”

Eva Jinek: “Bedoel je het dat hij het gefabriceerd heeft dat hij besmet is?

Matthijs: “Voilà.”

Eva: “Ik geloof – ik weet het niet zeker – dat de arts van de president niet mag liegen over de toestand van de president.”

Amerikakenner Michiel Vos: “Ik neem het zo aan, laten we daar vanuit gaan.”

Shownieuws

Bij Shownieuws klonk eenzelfde soort geluid. Anouk Smulders: “Het klinkt bijna als een – ik wil het niet zo in de mond leggen – maar dat het gepland is. Het is misschien ook een bepaalde strategie die hier wordt geprobeerd. Over een aantal weken zijn de verkiezingen en misschien kan de eerste van de twee komende debatten niet plaatsvinden. En als hieruit blijkt dat hem iets toegediend wat hem sneller beter maakt…

Is het een verkiezingsstunt? “Nou, een verkiezingsstunt… Maar ik denk wel dat hier een positieve draai aan gegeven wordt. Ik ben heel erg benieuwd.”

Voormalig topadvocaat Bram Moszkowicz: “Dat is wat anders, maar ik denk wel dat hij echt ziek is. Wat Anouk zegt – ik ga heel ver met ze mee – maar als ze bedoelen dat hij niet ziek is… Dat gaat mij te ver.”

Foto: RTL, SBS

59 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Ben
oktober 5, 2020 01:53

Bij de noordkoreaanse omroep moet je steeds je “trouw” bewijzen. Zeg maar een soort “contributie”. En natuurlijk doet dit engnekje dit vanzelfsprekend. Hup weer jarenlang een vorstelijke “beloning” voor onze snelste nationale voorleesmoeder.
En net als de rest van dit soort uiteraard je kroost ook “pushen”.
Die van thuis meekrijgen om om de andere zin te roeptoeteren dat je het vooral “allemaal op eigen benen” wil bereiken. Ach wist t arme kind maar van de “borsatolijstjes” die de heren uitwisselen.

Gast
Maggoos
oktober 4, 2020 17:04

Links = niet kunnen uitleggen of met een voorbeeld komen waarom iemand een leugenaar is of racist. Niet kunnen inzien dat degene voor wie ze een blinde haat hebben ook zeer goede acties heeft verricht.

Gast
Solo
oktober 4, 2020 12:31

Ik mag toch hopen dat zo’n idiote complotdenker niet meer terugkeert op de NPO. Laat hem maar bij Jinek blijven.

Gast
Willie
oktober 4, 2020 09:46

Daar hoor hij wel thuis bij die Der Stürmer krant.

Gast
Claudia B.
oktober 4, 2020 07:53

Waarom toch altijd die Hilversumse obsessie met Trump? Me dunkt dat we meer dan genoeg zendtijd kunnen vullen met berichten over onze eigen liegende en bedriegende politici.

Gast
annoniemus
oktober 4, 2020 06:51

Het is dat Matthijs v Nieuwkerk bij Jinek zat , maar niemand had hem nog gemist !

Gast
Gort droge
oktober 4, 2020 06:43

Hoop dat mr President weer hersteld. Beterschap en veel succes op weg naar het 2e termijn!

Gast
Jan de 💩
oktober 4, 2020 06:00

Gaat die droplul nou weer z’n bek opentrekken in de media ? Een duidelijk voorbeeld dat je van boeken lezen niet slimmer word .

Gast
anoniem
oktober 3, 2020 23:28

Oeps, ik zie dat al iemand hetzelfde getypt heeft.. :-)

Gast
anoniem
oktober 3, 2020 22:56

Als het nep is, lekt dat binnen de kortste keren uit… Zo heel veel mensen kan hij niet vertrouwen denk ik..

Gast
Lariekoek
oktober 3, 2020 22:32

Heeft Trump Corona of is het FAKE NEWS?

Gast
Dreetje Hazes
oktober 3, 2020 22:12

Die man heeft veel te veel onbetrouwbare ratten om zich heen om zoiets te kunnen faken. Dat zou binnen een dag al uitgelekt worden.

Gast
Trumpfanszijngek
oktober 3, 2020 21:17

Is er ook maar iemand met een IQ van boven de 70 die denkt dat Trumpje echt corona heeft? Deze Koning van de Inferieure Tokkies is over een paar dagen opeens miraculeus genezen, fitter dan ooit en claimt Corona hoogstpersoonlijk te hebben verslagen. Ik geloof er geen reet Van dat ie ziek is. Matthijs is een flapdrol, maar heeft helemaal gelijk.

Gast
Theo
oktober 3, 2020 19:11

En met Jinek denk ik maar aan 1 ding,wat zou ik me vraag voortplanten met dat lekkere meisje.

Gast
Theo
oktober 3, 2020 19:09

Ik ben geen fan van van Nieuwkerk maar ik denk dat ie in dit geval gelijk heeft.

Gast
robb
oktober 3, 2020 18:40

Zou Trump al een slokje gloor hebben gehad .

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
oktober 3, 2020 17:26

@Ome Cor
De essentie van een EU-associatieverdrag is best in een aantal bullets samen te vatten hoor. Ik doe een poging:
– Is het geopolitiek verstandig om in de achtertuin van Poetin te gaan klooien of nemen we dat risico voor lief;
– In hoeverre is het economisch interessant voor Nederland om Ukraine in de EEZ op te nemen?
– Is het de bedoeling om 41 miljoen burgers toe gang te geven tot de EU en zitten we daar al dan niet op te wachten?
In Zwitserland zijn burgers blij met de mogelijkheid tot een correctief referendum. Het zorgt ervoor dat politici minder eigengereid te werk gaan zonder de belangen van burgers (die de partijkassen niet of nauwelijks spekken) volkomen te reageren. Het werkt er dermate goed dat er een soort spreukje ontstaan is: het beste referendum is het referendum dat niet gehouden is. Het mooie van een referendum is, is dat juist de mensen die geïnteresseerd zijn in een bepaald maatschappelijk onderwerp reageren, wat het argument van het stellen van een opkomstvereiste minder valide maakt. Ik denk daarom dat een referendum in het ‘land van de smeulende veenbrand’ een goede zaak zou zijn. Juist in een corporatistisch bestuurd land waar bepaalde bedrijven en belangengroepen de agenda bepalen is een referendum een mogelijkheid om de bevolking ook een stem te geven.

Gast
man pan
oktober 3, 2020 16:43

@magriet
Regeneron van Roche, Remdesivir van Gilead

Gast
Ron
oktober 3, 2020 16:40

Complotten komen er vanzelf, daar hoef je niets voor te doen. Zolang er niet bewezen wordt dat het geen complotten zijn hou je dat. Zo hou je die voedingsbodem voor complotdenkers.

Gast
margriet
oktober 3, 2020 16:36

man pan: hij krijgt o.a.het “experimentele” melatonine. potje van 500 pilletjes voor 5,19 te koop bij Kruidvat. Te gebruiken als je slecht in slaap kunt komen. In USA onbekend zeker

Gast
man pan
oktober 3, 2020 16:14

.. en al die Trump gekkies die hem op Twitter beterschap wensen met hydroxychloroquine en zink. Hij slikt nu allerlei peperdure experimentele medicijnen, allesbehalve dat hydroxychloroquine.

Gast
Frank Zweers
oktober 3, 2020 16:01

Ik dacht dat ook om eerlijk te zijn. Die man kan niet oprecht zijn.

Gast
Elevator
oktober 3, 2020 15:57

Je kunt niet zeggen dat Trump nooit liegt maar ik zie er geen voordeel in voor hem

Gast
margriet
oktober 3, 2020 15:54

Ik vertrouw die man voor geen meter. Alles kun je van hem verwachten, het komt hem wel goed uit nu; ziek, geen interviews, geen verantwoording afleggen. Experimentele behandelwijze en dan een week voor de verkiezingsdatum als een Messias herboren met veel tam-tam terugkomen. “Kijk eens, mensen, ik ben onoverwinnelijk; voor jullie heb ik mij als proefkonijn aangemeld voor experimentele medicatie. Binnen kort is het voor iedereen beschikbaar. I Make Amerika great”. ( zou hij ook een provisie van dit medicijn geëist hebben? Alles is mogelijk). Wij wachten maar af, maar ik verbaas mij nergens meer om.

Gast
man pan
oktober 3, 2020 15:49

Het lijkt erop dat het een klassieke “super-spread” event de oorzaak is, een Republikeins bijeenkomst op de Witte Huis om de opvolger van rechter Ruth Bader Ginsburg voor te stellen. Geen afstand, handjes schudden enz. enz. Teller staat nu op 6 besmettingen.

Sukkels…

Gast
Dirk
oktober 3, 2020 15:45

van Nieuwkerk is een narcist en gek van zichzelf en zijn verwrongen eigen meningen.
Een links gedrocht, die zijn zakken rechts vult en vooral links lult, want dat is zijn verdienmodel bij de staatsomroepen.

Gaat hij dit ook zeggen als straks Jo Biden de andere candidaat MP van Amerika
ook dit virus oploopt ?

Schande van Nieuwkerk om zo’n naar, eenzijdig bericht de wereld in te gooien.
Mislukte gozer ben je.

Gast
b
oktober 3, 2020 15:17

Ik zou er niet van opkijken , de man is zo gestoord dat het mogelijk zou zijn . Hij is bang voor het einde van zijn presidentschap daar hij eigenlijk gigantisch failliet is . Hij gebruikt het om er zelf giga van te profiteren samen met zijn vriendjes. De Deutsche bank zijn grote financierder zou de stekker er wel eens uit kunnen trekken.

Gast
YeahhRight
oktober 3, 2020 15:04

Zonder Matthijs had helemaal niemand geweten wat een Akwasi of een Sylvana was… en bedankt hè !

Gast
Fliperdeflap
oktober 3, 2020 14:57

@ Jantien Visser
Gooi eerst eens je pakkie zware shag weg! Gooi die fles drank, waar je de gehele dag aan ligt te lurken, door de gootsteen. Was je eigen eens! Zeg je uitkering op en ga naar buiten presteer zelf eens wat, als alleen maar stompzinnige en haatdragende flauwekul hier te plaatsen, waarbij een redelijk intelligent persoon, al van verre kan opmaken, wat voor ontevreden trol “U” bent!

Gast
ton
oktober 3, 2020 14:26

Weer zo´n echte LINKSE COMPLOT DENKER.

DIT ZIJN DE ECHTE……………..

Gast
BertRoermond
oktober 3, 2020 14:25

Vuile Marxistische linkse kliek. Na de oorlog zijn op de Waalsdorpervlakte de ergste NSB-ers doodgeschoten, ik voorspel na deze oorlog dat deze plek weer zeer nuttig gaat worden.

Gast
Piet
oktober 3, 2020 14:12

Nick

Ik kon niet uit Hilversum, hij is een grote leugenaar
en dat is bewezen.

Gast
Piet
oktober 3, 2020 14:10

Nick,

Ik kom niet uit Hilversum een grote leugenaar en dat is bewezen.

Gast
Peter
oktober 3, 2020 14:05

Pettie Flart,

Hij liegt toch alles aan elkaar, als hij corona geeft kan hij zich nu
laten behandelen met gloor.

Gast
Van Halen
oktober 3, 2020 14:00

Hou een op Matthijs een tv God te noemen, wat een flauwekul! Wat is dan bv Andre van Duin wel niet? Misselijke titel voor iemand die 14 jaar een talkshow heeft gedaan.

Gast
Nick
oktober 3, 2020 13:43

De haat richting Trump vanuit Hilversum is met geen pen meer te beschrijven.

Gast
Donald Dump
oktober 3, 2020 13:35

Ik verzin niets, I’m too good foor that.

Gast
gerdien
oktober 3, 2020 13:35

Trump liegt en bedriegt zijn hele leven alles bij elkaar en het voordeel is dat niemand het nu nog over zijn idiote debatoptreden heeft en zijn belastingen. Maar wat kan hij hier verder mee bereiken? Maandenlang was Corona volgens Trump een hoax, een griepje, hij en zijn fans hadden goede genen en kregen het toch niet, alleen grote steden en staten met veel Democraten werden getroffen, net goed, mondkapjes waren belachelijk, voorzorgsmaatregelen overbodig etc.etc. Hij staat compleet voor gek nu het halve Witte Huis inclusief hijzelf is besmet.

Gast
Sjonnie Witteman (wandelaar)
oktober 3, 2020 13:33

Ik word zo gek van die mensen die er altijd maar vanuit gaan dat alles klopt en dat mensen nooit zullen liegen of bedriegen.
Zo sneu.

Gast
Is Bert Ernie?
oktober 3, 2020 13:30

Al is de leugen nog zo snel ………

Gast
Willie
oktober 3, 2020 13:22

Typisch voorbeeld van idioot links denken

Gast
Corry Jankbal
oktober 3, 2020 13:21

Matthijs van Nieuwkerk is zo’n typische links lullen rechts vullen hypocriet die fake nieuws verspreidt. Hij doe precies waar zijn soort mensen Trump steeds van beschuldigen.

Het chinese virus is immers wetenschappelijk meetbaar en aantoonbaar.

Gast
Ome Cor
oktober 3, 2020 13:08

@Huismaker
Wegwezen met die referenda. Neem nou zoiets als dat Oekraïne referendum van een aantal jaren geleden. Zeer complexe materie, vuistdikke documenten….. en dat krijgen wij voorgelegd als ‘bent u voor of tegen een associatieverdrag tussen Oekraïne’ en de Europese unie’?
Natuurlijk is dat ondoorzichtig voor de leek, natuurlijk is dat politiek omdat Rusland indirect betrokken is/raakt hierdoor. Het zijn machtsspelletjes. En natuurlijk trok dit referendum meer tegen dan voorstanders omdat tegenstanders gemotiveerder zijn om hun stem te laten spreken.
We hebben een regering, een parlement om hierover te beslissen. Daarmee zeg ik niet dat daarmee altijd de juiste (en wat is juist?) beslissing genomen wordt want wat riepen de politici toch hard dat het toch vooral geen eerste stap zou zijn richting EU-lidmaatschap.

Gast
Jantien Visser
oktober 3, 2020 13:06

Gelukkig, ik dacht dat ik de enige ‘idioot’ was die deze besmetting van Trump als stunt zag. In zijn debatten gedraagt hij zich als een asociale straatvechter met weinig intellect. Nu gaan alle die debatten niet door. Mooie tactiek en ineens zoemt er in het nieuws een hele andere toon.
Maar ik hoop toch dat het echt is, en van mij mag deze obese bejaarde narcist net zo ziek worden als elke andere oudere ondanks de inname van allerlei pilletjes en poedertjes die zouden moeten helpen.

Gast
Michel Schut
oktober 3, 2020 13:06

Zo’n gekke gedachte is het helemaal niet. Hij loopt achter in de peilingen, Trump, en als dit een manier is om de opinie te wijzigen in zijn richting, dan waarom niet? Tja, en wie Trump nou nog gelooft in alles wat hij zegt, die heeft echt onder een steen geleefd. Hij liegt alles aan elkaar, en hem nou opeens wel geloven??

Gast
Hermann Boring
oktober 3, 2020 13:01

Van Nieuwkerk, de linkse Jensen.

Gast
Tja
oktober 3, 2020 13:01

Dit is nu hoe Huilie Huilie eruit ziet.. oftewel angst voor Trump.
Niet met argumenten komen, maar heel LAF persoonlijk aanvallen. Volgende hoofdstuk..Trump verzint corona besmetting… Zie Het Linkse intellect/failliet anno 2020 LoL

Gast
Huismaker
oktober 3, 2020 12:53

Altijd maar weer de verhaaltjes kloppend maken.
Matthijs ? Wat vind je van Ollengren, die binnen no-time onze democratie om zeep hielp dood onze referenda af te schaffen ? Want daar zijn wij, het gepeupel, te dom voor. Toch ? Of opgescheept met Burgermeestertjes, die dat baantje kregen van hun vriendjes. Want waarom niet als alle andere landen ter wereld een GEKOZEN Burgemeester ? Maak je daar eens druk om.
Of dienen we in de pas te lopen en is het verboden om een eigen mening te hebben ?

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
oktober 3, 2020 12:53

Heerlijk om zo’n slinkse hond nu ook voor complotgekkie te kunnen uitmaken.

Gast
Garry glamour
oktober 3, 2020 12:53

Matthijs moet zijn programma weer verkopen , dus na maanden van afwezigheid zoekt ie weer de publiciteit .
Sorry Mathijs , dit trucje kennen we al .

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen