Linda de Mol ook met jubileum niet langs Arjen Lubach


De kijkcijfers van zondag 4 oktober 2020 (SKO)

Het is Linda de Mol niet gelukt om met de jubileumspecial van Postcode Loterij: Miljoenenjacht goud te pakken op zondagavond prime time. Voor de tweede week op rij staat ze nét achter Arjen Lubach op het erepodium. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Miljoenenjacht zette een voor SBS 6 gigantische bijna 1,7 miljoen kijkers (26 procent) neer, maar Zondag met Lubach had er op het kleine NPO 3 nog net iets meer, namelijk ruim 1,7 miljoen (25 procent).

Arjen en Linda stonden niet recht tegenover elkaar. Ze zorgden beiden voor flink wat zapmomenten. Tegenover Miljoenenjacht trok NPO 3 slechts 319.000 kijkers (5 procent) met Commando’s, terwijl SBS 6 tegenover Lubach ‘slechts’ 637.000 kijkers (12 procent) overhield met Split Screen.

NPO 1 pakte brons op prime time: Yvon Jaspers en Onze Boerderij kwamen uit op 1,3 miljoen kijkers (21 procent), waarna Anita Wordt Opgenomen uitkwam op 842.000 kijkers (14 procent).

Ondanks de vierde plek, kwam RTL 4 toch nog boven de miljoengrens uit: Weet Ik Veel had 1 miljoen kijkers (16 procent). Dossier Van den Heuvel trok erna 796.000 kijkers (16 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 528.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 242.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Armageddon: 241.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met The Coroner: 199.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Acts of Vengeance: 156.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Dierenkliniek Down Under: 108.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,4 miljoen), Studio Sport Eredivisie (2,1 miljoen), Half acht nieuws (986.000), Studio Sport (770.000), vtwonen (681.000), RTL Boulevard (565.000) en Editie NL (510.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (1,1 miljoen), Shownieuws (728.000) en Studio voetbal (582.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, SBS 6 pakte zilver met 19 procent en RTL 4 brons met 14 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.393.000
02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.090.000
03. Zondag met Lubach (NPO3) 1.739.000
04. Postcode Loterij Miljoenenjacht (SBS6) 1.657.000
05. Onze Boerderij (NPO1) 1.338.000

06. Hart van Nederland (SBS6) 1.081.000
07. Weet ik veel (RTL4) 1.023.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 986.000
09. Anita Wordt Opgenomen (NPO1) 842.000
10. Dossier Van den Heuvel (RTL4) 796.000


11. Studio Sport (NPO1) 770.000
12. Shownieuws (SBS6) 728.000
13. Vtwonen (SBS6) 681.000
14. Split Screen (SBS6) 637.000
15. All Stars en Zonen (NPO3) 614.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.6%
2. SBS6 / 18.7%
3. RTL4 / 14.0%
4. NPO3 / 7.9%
5. Vero / 4.5%

6. NPO2 / 4.2%
7. RTL8 / 3.1%
8. NET5 / 2.5%
9. RTL5 / 1.9%
10. RTL7 / 1.9%


11. FS1 / 2.3%
12. Ziggo / 1.8%
13. Eurosp / 1.1%
14. Comedy / 1.0%
15. BBC / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,7%
2. Talpa TV 26,2%
3. RTL Nederland 20,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: Talpa

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen