Henk Westbroek moe van media-aandacht voor Akwasi

Henk Westbroek wordt heel erg moe van de aanhoudende media-aandacht voor de rellerige rapper Akwasi. Hij vindt dat hij heel veel ‘idioterie’ uitkraamt. Dat laat de zanger weten in een bericht op Twitter. Akwasi haalde dit weekend weer het nieuws omdat hij wil dat de directie van het Afrika Museum in Berg en Dal opstapt. De reden? Ze zijn wit. Het museum wil nu in gesprek gaan met de pietactivist. “Een dag geen Akwasi, is een dag geen idioterie“, reageert een geërgerde Henk.

De witte mensen van het Afrika Museum zetten het continent te veel neer als onderontwikkeld, eenvoudig en primitief, vindt Akwasi. “Terwijl Afrika op dit moment het bloeiendste continent van de wereld is. Er is een behoorlijke ommezwaai nodig. De managers moeten zich afvragen of ze wel op de juiste plek zitten.

Henk vindt het allemaal maar geblaat. “Volgens woordgoochelaar Akwasi is Afrika ‘het meest bloeiende continent op aarde’. Helaas vergist Akwasi zich routineus, dus ik vermoed dat hij bedoelde; het meest bloedende continent.

De Sinterklaas Wie Kent Hem Niet-zanger zit in het kamp van Johan Derksen. Hij vindt de commotie die ontstond na Johans grapje over Akwasi lachwekkend.

Cynisch zegt Henk: “Laten we nooit, he-le-maal nooit vergeten hoe walgelijk het was, is en altijd blijven zal dat Johan Derksen een grapje maakte over de zo vaak getreiterde, hulpeloze èn onschuldige Akwasi.

Foto: NPO

52 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Sjoerd
oktober 28, 2020 14:46

Hunk. Sorry er viel een letter weg.

Gast
Sjoerd
oktober 28, 2020 14:45

Akwasi is een kwasi activist. Miljonairszoontje met een geestelijke disbalans, waardoor hij altijd denkt nog steeds te weinig te krijgen. Eigenlijk wil Akwasi alles. Heel Nederland bezitten en alles uitmaken wat er uit te maken valt. Normaliter wordt zo iemand veilig opgeborgen in een inrichting, waar hij geen kwaad kan voor zichzelf en anderen. Maar door zijn geld en de domme Nederlandse NPO achtige media en tv rennen journalisten achter deze verloren ziel aan alsof het de koning van Akwasiland is. Ze komen er nog achter. Zijn bedoelingen zijn h e l e m a a l niet goed namelijk. Dat snapt iedereen behalve de journalisten al lang. Hij is dan ook totaal niet populair, integendeel, wordt gehaat door iedereen die ik ken. Zelf denkt hij echter een hun te zijn of zoiets. Overigens ook een kenmerk van hetzelfde ziektebeeld…

Gast
Marcel
oktober 28, 2020 13:49

Verdiep u eens in wat er momenteel in Zuid-Afrika aan de gang is… Genocide op blanke boeren, in veel gevallen op de meest barbaarse wijze denkbaar. Een blinde blanke man waarvan de ogen levend werden uitgestoken is een van de recente voorvallen… Maar goed deze slachtingen hebben geen nieuwswaarde blijkbaar voor onze corrupte, hypocriete en eenzijdig nieuws verspreidende NPO.
Maar dit is wel ons voorland als we die Aknazi telkens zijn zin geven! Hetgeen overigens ook geld voor de door Rutte in 10 jaar massaal geïmporteerde randdebielen.

Gast
Gemeente
oktober 28, 2020 11:36

Weg met Akwasi de smerige geld profiteur en kwasi aktivist. Rechten voor zwarten interesseren hem in werkelijkheid geen reet. Hij lacht om onze gastvrijheid die hij voor iets doms en naiefs aanziet. Vanuit de roversmentaliteit die hij heeft, is die ook dom en naief. Psychopaten denken altijd dat vriendelijke mensen dom en naief zijn. Daarom zijn het ook psychopaten en horen ze in een inrichting of horen zware ´begeleiding´ (ahum) te hebben. Nooit meer interviewen die vent. Hij is niet populair, dat denkt hij wel, maar is eerder een vijand van ons hele volk. En zo denkt het hele Nederlandse volk dus.

Gast
Johannes
oktober 28, 2020 11:30

Deze miljonair met 6,5 miljoen vastgoed die een speculant is, en als zodanig de Nederlandse maatschappij leegzuigt qua geld, en ook op alle andere manier die hij kan bedenken zoveel mogelijk PROFITEERT van Nederland, van onze subsidies, van onze staatssteun, en daar nog niet genoeg van heeft, maar ook nog SOROS geld aanneemt , denkt dat hij naast al deze GELDGRAAIERIJ nog een groot activist is ook. Maar dat is hij dus niet. Hij is gewoon een smerige draaier en profiteur die grenzeloos MISBRUIK maakt van al het goed dat onze maatschappij biedt. Hij hoort absoluut niet constant geholpen te worden door de media met waardeloze ´interviews´ zonder enig kritisch geluid door waardeloze lieden die de naam journalist niet eens verdienene. Zwijg hem liever dood. Veel beter.

Gast
joke wildschut
oktober 28, 2020 10:54

Zulke mensen horen dan ook zeker geen podium te krijgen.

Gast
eus
oktober 28, 2020 01:43

Tja. Akwasi . Hij zoekt steeds iets nieuws om verontwaardigd iets over te roepen, en onze taak is dan over hem heen vallen , omdat het steeds zulke belachelijke dingen zijn. Hij denkt dat hij geliefd is, en is dat niet. Naar mijn mening is dit een heel gestoorde meneer, gezien zijn uitspraken. Een psychiatrisch gestoord geval. Dat de media achter zijn kont aan blijven lopen is nogal vreemd. Laat lekker kraaien, zonder media doet hij geen kwaad. Media houdt op hem een podium te bieden. Het is genoeg geweest. Hij verknalt meer voor zwarte mensen dan dat hij opbouwt.

Gast
Momo
oktober 27, 2020 18:27

“Terwijl Afrika op dit moment het bloeiendste continent van de wereld”

Wat doet Aquarium dan hier?

Gast
Eheheherben Wennemars (Schaats L U L )
oktober 27, 2020 14:30

Laat die benanavreter terugkeren naar zijn thuisland en snel een beetje, NKKKR!

Gast
Geen complotdenker
oktober 26, 2020 23:42

Anoniem@ Het is inderdaad heel vreemd dat de grootste racist van Nederland zoveel aandacht krijgt van de pers. Er zijn genoeg boze (dikke) zwartjes die wel op een beschaafde en eloquente wijze hard kunnen maken dat racisme bestaat in Nederland.

Gast
Wil van Bil
oktober 26, 2020 23:40

Gewoon totaal negeren die flapdrol

Gast
iemand
oktober 26, 2020 21:38

Anoniem het zijn de zwarten die iedere keer boos zijn. Waarom steken ze niet eens een keer de handen uit de mouwen zitten alleen te zeiken op de blanken omdat ze uit zichzelf niets maar dan ook niets kunnen. Waarom gaan er altijd blanken naar Afrika om deze mensen iets bij te brengen maar zodra de blanken weer weg zijn stort de hele zooi gelijk weer in. Blanken en joden bouwen alleen maar op zwarten en moslims breken alles af. Sorry maar waar.

Gast
anoniem
oktober 26, 2020 21:24

Het is natuurlijk heel slim om alle aandacht te vestigen op Akwasi. Zo kunnen de boze (dikke) witte mensjes om de hete brij heen blijven draaien.. :-)

Gast
edwin
oktober 26, 2020 20:45

IN GESPREK GAAN????? Hou nou toch op, MET KOP EN KONT HET LAND UIT DAT SNEUE FIGUUR!!!!!!

Gast
Anti-racist
oktober 26, 2020 20:42

Witte cijfers, een wit voetje halen, witboek, trouwen in het wit, witte vlag. Wit betekent ook wijsheid, kennis. Vandaar nitwit en niet-witten.

Gast
Ali Bim Salami
oktober 26, 2020 20:09

In taal is zwart werken ook een negatief iets. Iemand zwart maken is niet positief. Iemand de zwarte piet toespelen …. nou dat wil je ook niet. Zwart moet nog heel wat doen om wit te worden ….. wit werken is toegestaan zwartwerken weer niet…. raar he.

Gast
Ali Bim Salami
oktober 26, 2020 20:03

Ramenreiniger Awassie heeft nu wel eens gelijk. Hoe kan het dat er witte mensen directeur zijn van het afrika museum. je maakt katholieken ook geen directeur van het islamitisch historisch centrum. Nederland = Gekkeland

Gast
Tanaka Toshida
oktober 26, 2020 20:00

Laat het museum een expositie openen over;
Corruptie
Slavenhandel
Burgeroorlogen
Genocide’s
Grove schending mensenrechten
Moderne slavernij
Drugs en professionele grootschalige zwendel praktijken
Afhankelijkheid van westers kapitaal
Mensensmokkel
dus… akwassi….. overtuig ons van het tegenovergestelde

Gast
Achtmet
oktober 26, 2020 19:53

@WITTE Pater ,hartelijk dank voor het sparen van het zilverpapier ,het smaakte errug lekkerrr .

Gast
Tobias
oktober 26, 2020 19:07

Binnenkort is in het Afrika museum niets meer te zien, omdat de collectie terug naar Afrika wordt gestuurd. Dan kan het gebouw worden omgebouwd tot een azc. Heerlijk voor de mensen, want het ligt in een mooie omgeving. Het Tropenmuseum in Amsterdam wordt ook steeds leger. De biblotheekboeken zijn inmiddels al naar Egypte verscheept en rest van de museumcollectie wordt binnenkort ook weggegeven aan dictators in derde wereldlanden. In dat nu nog fraaie gebouw is vast wel plaats voor duizend uitgeprocedeerde we are here Mandelakids. Of het wordt weer een hotel. Jammer voor Akwasi, kan hij straks niet meer museumdirecteurtje gaan spelen.

Gast
Witte pater
oktober 26, 2020 18:38

Apen schamen zich te pletter voor oerwoud gedrocht!

Gast
Witte pater
oktober 26, 2020 18:35

Voor dit zwart gespuis hebben wij dus 100 jaren zilverpapier gespaard

Gast
Tanaka Toshida
oktober 26, 2020 18:02

Mijn Geisha werd berooft door een afrikaan. Zijn hoofd hebben we teruggestuurd naar zijn vrienden.

Gast
Harrie Hangmat
oktober 26, 2020 17:44

laat die bruine aap terug naar zijn thuisland in het mooie Afrika gaan.
Joep doei de mazzel vuile aap.

Gast
WEST*
oktober 26, 2020 17:30

er lopen 11 omroepen te schreeuwen om een vergunning dat moet dan wel een bijzonder gekleurd gezelschap zijn
OMROEP ZWART
OMROEP WIT
OMROEP ROOD
OMROEP BLAUW
OMROEP GROEN
OMROEP GEEL
OMROEP KLEURLOOS
OMROEP COLLORED
OMROEP Z. M zwijgende meerderheid
OMROEP TEGEN GELUID
OMROEP R.T Nederland Zusje van RTL die graag publiek omroep wil worden

Gast
H. Zwetsbroek
oktober 26, 2020 17:16

Ik kan ook een aardig potje ouwehoeren hoor mensen.

Gast
Patty Harpenoo
oktober 26, 2020 17:12

Akwasi is knettergek én dient dit land uitgetrapt te worden. Overgepigmenteerde hufter!

Gast
Objectivicus
oktober 26, 2020 17:10

Aux Raus@ ‘Raus kan je (dus jou) geen Nederlands leren’, is inderdaad correct. ‘Rais kun je (dus jij) geen Nederlands leren’ ook, als je zo eigenwijs blijft en domme taaladviseurs serieus neemt.

Gast
Jannes van Loon
oktober 26, 2020 17:05

Gelijk heb je Henk.

Gast
Gerda
oktober 26, 2020 17:03

Akwasi is nu genuanceerd, hij wil die ‘witte mensen’ niet eens in het gezicht trappen, alleen maar ontslaan… Daar kun je niks tegen doen natuurlijk.. Net zoals Sylvana nu Ziggo wil laten onteigenen, weg met die ‘witte’ oplichters…
Het wordt steeds leuker voor de gekleurde medemensen in Nederland.. Die ‘witten’ durven toch niets meer terug te zeggen.. Nu zeggen ze nog “ontslaan” … Ooit komen de ‘witten’ in kampen terecht… Als het aan de militante gekleurde medemensen ligt tenminste.. Er zijn ook nog wel aardige…

Gast
Geert Wil Wel
oktober 26, 2020 16:53

Afrikanen zijn alleen goed in internetoplichting vanuit hun smerige stadjes. De rest van de Afrikaanse economie is overgenomen door Chinezen.

Gast
Bert van Meerwijk
oktober 26, 2020 16:22

Opsporing verzocht is TÉ zwart! Kan iemand hier iets aan doen???? We willen ook witte dieven en aanranders zien. Ouwe wijven oplichten met mooie beloftes van erfenissen enz is ook een afrikaanse ‘uitvinding’

Gast
Bloeiendste uitvreter van de wereld
oktober 26, 2020 16:13

Als Afrika het bloeiendste continent van de wereld is, dan zit Akwasi hier verkeerd.
Om iets bloeiend te maken, moet je werken.
Om te vangen zonder werken, moet je in Nederland zijn.

Gast
annoniemus
oktober 26, 2020 15:58

Akwasi is een haatzaaier en roept op tot geweld tegen Nederlanders , laat de burgeroorlog maar komen , daar zitten we niet ver vanaf , gezien de onrust en onzekerheid in de samenleving !
Bovendien gaat het Akwasi clubhuis M weer open vanavond onder leiding van M oslimvrouw M argriet v d Linden !

Gast
Ronaldz
oktober 26, 2020 15:50

Wij Nederlanders hebben andere landen leeggeplunderd en daardoor rijkdom vergaard. En nu komen die donkere mensen ze terughalen? Hell no! Zo werkt dat niet. Blanke mensen kunnen ook werken als slaven…wat let jullie? Moeten wij altijd het goede voorbeeld geven?

Gast
Aux Raus
oktober 26, 2020 15:46

Objectivicus, beide mogelijkheden zijn correct. Sta jij even voor lul!

Gast
poepluier
oktober 26, 2020 15:44

@Sip. Engineer? Nu in het Nederlands, eikel! Was je ingenieur? Of technicus? Of machinebouwer?

Gast
A. Quasi
oktober 26, 2020 15:41

Het klopt dat Afrika het bloeiendste continent is. Maar dat komt uiteraard omdat Afrika het werelddeel is dat op alle andere werelddelen achterloopt in de ontwikkeling. Akwasi is als een familie die vol verbazing constateert dat baby Wimpie veel harder groeit dan zijn papa, mama, ooms, tantes, opa’s en oma’s.

Gast
NPO kijker
oktober 26, 2020 15:40

Objectivicus
ma 26 okt 2020 om 15:35

Hij KAN alleen maar dom zijn. Jij niet, of toch wel!

Gast
Analist
oktober 26, 2020 15:39

Akwasi is en racist. Hij noemt tropisch Afrikanen negatief zwart en blanke Europeanen positief wit. Verder is zijn verhaal ook racistisch ten opzichte van blanken.

Gast
Zwarte Sylvana
oktober 26, 2020 15:36

Ha, weer een topic over mensen van kleur.
Even een nieuwe onderbroek aantrekken.

Gast
Objectivicus
oktober 26, 2020 15:35

NPOkijker@ Hoe dom kUn jij zijn.

Gast
Pàkme van Agteren
oktober 26, 2020 15:35

Is het niet juist racistisch om te denken dat zwarte mensen alles over Afrika weten? Veel zwarte Nederlanders zijn al eeuwen weg uit dat continent en daarnaast is Afrika ook heel groot, dus iemand die oorspronkelijk uit Ghana komt hoeft dan bijvoorbeeld niet per se veel te weten over Zimbabwe. Dan kan je beter een witte Nederlander daar neerzetten die zich tijdens studie/carriere op Afrika heeft gefocust.

Gast
Ramax
oktober 26, 2020 15:32

Ik was die vent al moe voordat hij in ER zat. Wat een lul van een vent.

Gast
Eva Braun
oktober 26, 2020 15:25

Akwasi is de nieuwe Adolf met een tintje.

Gast
Albert Verhinderd
oktober 26, 2020 15:20

Woordgoochelaar, haha. Goeie Henk! Jammer dat ie ‘m niet per ongeluk Aquarium noemde…

Gast
Sip
oktober 26, 2020 15:17

Akwasi moet zijn huiswerk eens maken. Ik ben vroeger engineer geweest voor de installaties in dit museum. Dit museum is opgericht door missionarissen dit terug kwamen uit de missie en zo veel museumstukken meekregen van de Afrikaanse bevolking. Niets gejat of zoiets, nee dankbaarheid. In dit museum kan je de cultuur proeven en is vaak een plaats voor onderwijs. Stop met die Akwasi en die mensen die denken dat wij alles gejat hebben.

Gast
Mark
oktober 26, 2020 15:17

Zegt de zanger van de nieuwe versie van Sinterklaas Wie Kent Hem Niet waar geen zwarte piet meer in voorkomt, waardoor die doodsbedreigingen kreeg op Twitter.

Gast
b
oktober 26, 2020 15:13

#teamhenk

Gast
Gerda Havertong
oktober 26, 2020 15:11

Jullie witte luitjes moeten eens stoppen met ons zwarte mensen zo te bashen.
Ook deze Bijlmer Bokoe Boy komt op voor onze rechten.
Waar blijven de herstelbetalingen?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen