Eigen Huis-kijker massaal overgestapt naar SBS 6

Zelden was de Nederlander zó aan huis gekluisterd als nu. Een gezellig huis en een mooie tuin zijn tijdens deze coronacrisis belangrijker dan ooit. Toch besloot RTL 4 in april om de stekker uit tv-klassieker Eigen Huis & Tuin te trekken en dat is toch wel de grootste blunder van Peter van der Vorst als RTL-baas tot nu toe. De afgelopen weken blijkt de liefhebber van het genre massaal naar SBS 6 te zijn verhuisd, waar Kees Tol nog wél een soortgelijke show maakt, namelijk vtwonen.

Het gaat bijzonder goed met vtwonen. De zondagse vooravondshow van SBS 6 zit nu al twee weken op rij boven de 800.000 kijkers en dat is voor die zender een erg hoge score, al helemaal voor dat tijdstip: 19.20 uur.

Gisteren zette vtwonen een record neer. De uitzending wist 808.000 kijkers te vermaken, goed voor een marktaandeel van 13,5 procent.

Met deze scores doet vtwonen het nog beter dan RTL Boulevard van de grotere commerciële concurrent RTL 4. Daar keken gisteren 773.000 mensen naar.

De merknaam van Eigen Huis & Tuin is wél bewaard gebleven. RTL 4 zendt momenteel elke werkdag om 17.00 uur het programma Eigen Huis & Tuin: Lekker Leven uit, maar dat is meer een lifestylerubriek.

Foto: SBS

31 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Bert
oktober 29, 2020 10:33

In het begin werd er in klusprogramma’s, ook in de voorgangers zoals door Dennis op SBS, nog echt geklust, dus met tips over verstekzagen en hollewandpluggen en soorten grondverf en zo. Nu is het vooral prut met stylisten en ander drama.

Gast
Wendeline
oktober 27, 2020 14:51

VT wonen, leuk!!!

Gast
Tr
oktober 27, 2020 10:05

Froukje staat altijd met de benen wijd geen gezicht

Gast
Chelsey
oktober 27, 2020 08:06

Sinds hij aan het roer is gezet als kapitein op het zinkend schip van rtL-Nederland, heeft Peppi van der Vorst inmiddels véle programmaflops op zijn naam staan! Schaamteloos noemt hij de aangekochte Noord Koreaanse Kleutershow als 1 van Zijn verdienste?! Kinderlijk belachelijk dan ook van rtL’s grootse flop tv-directeur ooit!

Gast
WEST*
oktober 27, 2020 07:06

kijkers zijn niet gek zoals ik, ziet uiteindelijk dat veel SBS6 programma`s slechts een blik met 0.0 inhoud is met daaromheen reclame Kinderen mogen opblijven voor op jeugd gerichte programma`s bij TALPA Voor de rest moesten ze zich schamen, om zo`n slecht tv aanbod aan te bieden De laatste jaren.
De huis tuin en woonprogramma`s en de Britse huize programma`s zijn veel beter bij de BBC.
Daarom krijgt RTL steeds meer kijkers SBS gaat het gewoon verliezen op den duur,

Bij Talpa zijn ze niet gek en de puzzle zal zo in elkaar gezet worden , dat SBS RTL
vaker voorbij zal gaan

Gast
Lau
oktober 26, 2020 21:57

Als SBS slim is, verplaatsen ze De Grote Tuinverbouwing op zaterdag ook naar het tijdstip van 19:00 uur – 20:00 uur (Funniest Homevideo´s dan enkel nog als zomervulling!) Nu EH&T weg is, kan dat programma ook verder groeien.

Gast
Carl
oktober 26, 2020 21:28

Terwijl dat programma van VTWonen, net als het gelijknamige meutentijdschrift, verschrikkelijk is. Altijd hetzelfde sleetse stijltje met dezelfde fletse kleuren en zogenaamde stoere accenten. En dan als kers op de taart de spuuglelijke traprenovaties door hun vaste sponsor.

Gast
Enzo Voorthuijsen.
oktober 26, 2020 20:39

“Eigen Huis-kijker massaal overgestapt naar SBS 6” Logisch; 3 x 7 minuten reclame in een uur’ je wilt zo je eigen huis wel uit.

Gast
Alternatief
oktober 26, 2020 19:51

Wij kijken naar live voetbal, wielrennen of autosport via FoxSports of Ziggo op dit tijdstip….

Gast
Stelletje Amateurs
oktober 26, 2020 19:48

Hoe dom is MC?
Ik zeg heeeel dom.
Lees de kop en vergelijk!
EH&T werd altijd uitgezonden op de zaterdag vooravond. VT Wonen word uitgezonden op de zondag vooravond!!!
Kortom er zijn GEEN kijkers massal overgestapt van 4 naar 6…

Gast
Sip
oktober 26, 2020 18:41

Het is een kookprogramma met iets van inrichting en verkoop. Slecht programma met slechte presentatrice.

Gast
Kleine Kees
oktober 26, 2020 18:40

Kees is overtollig.

Gast
🤔 Ingrid
oktober 26, 2020 18:30

Vt wonen is een erg leuk programma! Kees doet het erg leuk! leuk zijn band met de stylisten!

Eigen huis en tuin met Froukje is gewoon een snel in elkaar geflanst programma
en Froukje heeft niet echt een fijne uitstraling! O,wat een lekker gerecht?, Dat ziet er lekker uit,meer als kreten hoor je niet!
Het is gewoon een grote flop!

Gast
Patty Harpenoo
oktober 26, 2020 17:23

Leuk programma, goede stylisten… alleen die vreselijk plat pratende Kees Tol, één groot onbenul, moet acuut vervangen worden door iemand met klasse .

Gast
johan
oktober 26, 2020 17:21

Ook De Grote Tuinverbouwing doet het erg goed, vast mede hierdoor….

Gast
WEST*
oktober 26, 2020 17:16

kijkers zijn niet gek en ziet uiteindelijk dat veel RTL programma`s slechts een blik met 0.0 inhoud is met daaromheen reclame Kinderen mogen opblijven voor op jeugd gerichte programma`s bij RTL Voor de rest moesten ze zich schamen, om zo`n slecht tv aanbod aan te bieden
De huis tuin en woonprogramma`s en de Britse huize programma`s zijn veel beter bij SBS
Daarom krijgt SBS steeds meer kijkers RTL gaat het gewoon verliezem op ten duur

Bij Talpa zijn ze niet gek en de puzzle zal zo in elkaar gezet worden , dat SBS RTL
vaker voorbij zal gaan

Gast
DOMBO
oktober 26, 2020 17:07

Wat een blunder dit! EHET is een een kroonjuweel van RTL. Het is exact waar RTL altijd voor heeft gestaan. Los van het feit dat het inhoudelijk al niet meer best was de afgelopen jaren is het wel een belangrijke vaste waarde in de routine van de kijker op zaterdag… Dit zomaar overboord gooien als ware het een onbeduidend formatje is echt een kapitale fout. Talpa maakt daar nu wel heel makkelijk gebruik van… Zo langzamerhand zie je de SBS weer opkrabbelen en laat RTL t liggen.

Gast
Jannes van Loon
oktober 26, 2020 17:02

Het programma heeft het wel verdiend mede dankzij Kees hij doet het op een leuke manier.

Gast
Mark
oktober 26, 2020 16:52

Slipstream van Studio Sport Eredivisie, 1 miljoen mogelijke zappers om 19:50 uur, en dan beland je automatisch bij SBS 6. Vroeger was dat 3 Op Reis, dat haalde ook altijd 800.000 in pre-coronatijd (nu niet meer, zijn zeker herhalingen?). RTL 4 heeft 10 min. reclame om 19:50 uur.

Ook opvallend: programma’s vóór VT Wonen halen 550.000. Als ik SBS 6 was zou ik daar de zondag op inrichten. Kan ook met herhaling van De Grote Tuinverbouwing van zaterdag. Dat zit nu om half 10 ’s morgens, kan ’s middags om 16:00 uur ook nog best 350.000 halen. Ik zou ook Chateau Meiland 2 x hh achter elkaar doen tussen 2 en 4 uur. Waar zijn die herhalingen gebleven? Stonden eerst late night op zaterdag en zondag. Echt iets om op een zondagmiddag 2 uur lang te bingewatchen. Zullen best nog wel mensen zijn die het dan dubbel willen zien als alternatief voor sport op andere zenders. RTL 4 heeft ook alleen maar sponsor tv.

Gast
Nelly Veenendaal
oktober 26, 2020 16:25

Het is op zich ook wel fijn dat rtl 4 de actuele vooravond doorprogrammeert in het weekend.

Gast
ef
oktober 26, 2020 16:18

Wat een onzin inderdaad. Boulevard is te zien van 18:35 tot 19:20 en dan begint VT wonen pas. Bovendien is de zondag van boulevard altijd iets lager. Appels met peren. Of in mediacourant termen; stemmingmakerij.

Gast
Dennis
oktober 26, 2020 16:13

VTWonen is een heel ander soort programma dan EHET.
Het had geen relnichten die een huis tot een Ikea woonkamer omtoverde.
EHET bracht praktische (met klussen) bijdrages aan bepaalde kamers en had er ook een tuin gedeelte bij. Evelien deed het stukje VTWonen.

Totaal niet te vergelijken!

Gast
Alfonso
oktober 26, 2020 16:11

MASSAAL OVERGESTAPT

hahahaha wat een belachelijk jubel bericht, hoeveel heeft John hiervoor betaald?

Gast
HalloJumbo
oktober 26, 2020 16:10

Ik wil Froukje in de mondplassen. #bucketlist

Gast
Mart
oktober 26, 2020 16:04

Ehm.. RTL Boulevard zendt uit van 18:30 tot 19:30 uur en vtwonen begint pas als Boulevard afgelopen is. Programma’s hebben niks met elkaar te maken.

Gast
jmp
oktober 26, 2020 16:01

Zolang hij daar directeur is bij dat RTL schakelt hij de ene na de andere blunder aan één. Uitgezonderd het programma ‘The Masked Singe’ is erkelijk alles geflopt onder zijn leiding. Peter v/d Vorst wil vooral de heilige huisjes bij RTL in stand houden, hoe uitgemolken en dus hoe laag de kijkcijfers ook zijn.

Gast
Woordkunstenaar Sjors van Kempen
oktober 26, 2020 15:57

Het grootste non-talent sinds Jamai Loman heeft met zijn gesponsorde tv-rubriekje bijna een miljoen kijkers. Dit land is verloren.

Gast
Kijker
oktober 26, 2020 15:56

Dit is appels met peren vergelijken. Eigen Huis was altijd op zaterdag, VTwonen is op zondag.

Gast
Corrie
oktober 26, 2020 15:55

Wat een slecht stuk dit. De zondag uitzending van Blvd vergelijken met de reguliere. En 13 procent is toch niks. Daar wil geen sponsor zich aan verbinden. Dus het is absoluut niet de grootste blunder van Peter van der Vorst geweest. Doe toch eens echt warenonderzoek eigenaar van deze site.

Gast
MichaelDH
oktober 26, 2020 15:54

Wat doet de broer van Maik de Boer links op die foto?

Gast
NPO kijker
oktober 26, 2020 15:48

Kees Tol in zijn eentje wint wekelijks van de roddel trollen achter de desk bij Boulevard.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen