Cornald: ‘Onevenredig veel aandacht voor Des Bouvrie’

Cornald Maas vindt dat er onevenredig veel aandacht is voor het overlijden van de beroemde interieurontwerper Jan des Bouvrie. Hij hoort veel minder over het overlijden van de Japanse modeontwerper Kenzo Takada. Dat laat hij weten in een ontevreden bericht op Twitter. Het is typisch Nederlands om zo groot uit te pakken met het nieuws over het overlijden van Jan des Bouvrie, maar het nieuws over Kenzo’s overlijden klein te houden, vindt Cornald. Hij vindt het heel erg onkies.

Het is heel erg naar binnen gekeerd, aldus Cornald. “Ow ow. Alles Hollands Glorie kennelijk. Mooi, de uitgebreide aandacht voor overleden ontwerper Jan des Bouvrie in het NOS Journaal, maar NIKS over de ook overleden Japanse mode-ontwerper Kenzo, met grootse internationale reputatie?

Het overlijden van Kenzo stond wel op de voorpagina van de NOS-site. “Ja? Is geen Journaal NOS.

Als een ander hem op de NOS-site wijst en Cornald ervan beschuldigt te mopperen, reageert hij geprikkeld: “Wat is hier precies het gemopper? #begrijpendlezen.

De laatste tijd zit Cornald niet helemaal lekker in zijn velletje en dat heeft voor een groot deel te maken met het effect van de coronamaatregelen op de door hem zo geliefde cultuursector.

Hij ergert zich vooral aan het feit dat veel theaters ineens weer aan het 30-mensen-maximum moeten voldoen. “Schande. De theaters die zo tegen de klippen op coronaproof zijn en ingrijpende maatregelen hebben genomen. Nee, leg vliegmaatschappijen intussen vooral niks in de weg en test vooral niet mensen die op Schiphol landen vanuit risicogebieden.

Foto: BNNVARA

37 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Morten
oktober 6, 2020 10:09

Vanaf nu dan ook maar geen enkele aandacht meer besteden aan de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Gayfestival.

Dat is namelijk wel héél erg naar binnen gekeerd, om met de woorden van Maas te spreken.

Gast
HBaz
oktober 5, 2020 20:40

Dat commentaar tijdens het alternatieve songfestival was pas onkies. Hopelijk ziet de AvroTros dat ook in en kiezen ze voor iemand anders.

Gast
Lies
oktober 5, 2020 19:42

@mediakaal: serieus gast?

Gast
Jan x
oktober 5, 2020 19:12

Moeten we ook al jappen gaan gedenken
Cornald ga zelf met je bakkes tussen 6 planken liggen.

Gast
Ome Cor
oktober 5, 2020 19:01

Maas is een typisch dwars menneke. Zeggen hullie A dan zeg ik lekker B.
Kijk mij eens de betweter zijn.
Allerergste vond ik zijn optreden in DWDD, samen aan tafel met kinderen (!) die hun kennis toonden van het songfestival. Die kennis was wonderbaarlijk goed maar Maasje moest toch zonodig wat mierenneukerige opmerkingen en verbeteringen melden, zoooooo infantiel onder het motto: die kindertjes weten het verdorie toch niet zo goed als ik, de grote Cornald.
Het is een stampvoetend kleutertje dat graag uitdeelt maar zodra op z’n heel lange teentjes getrapt, verongelijkt reageert en om zich heen begint te slaan.

Gast
Anne
oktober 5, 2020 17:09

Jan zal niet divers en inclusief genoeg zijn. En niet woke en te wit.

Gast
henkie
oktober 5, 2020 17:07

Wat een nichterig zeikertje die Cornald.
Onze jan is een begrip in Nederland en Takada staat veel verder af van ‘ons’ Nederlanders .
Waarschijnlijk heeft die wereldwijd meer aandacht gehad dan Jan ,dus zeur niet zo .

Gast
Pettie Fart
oktober 5, 2020 14:35

Ik vind de aandacht voor het overlijden van meneer Des Bouvrie juist heel erg meevallen. Normaliter krijgt een BN’er die doodgaat de hele week tot vervelens toe een paar keer per dag de aandacht.

Gast
Paul Lamote
oktober 5, 2020 14:03

JdB was wereldberoemd in Amsterdam en op het Mediapark, Takada wereldberoemd in de rest van wereld. Cornald heeft op zich dus wel een punt.

Gast
Anita
oktober 5, 2020 14:01

Ik heb een boormachine van Kenzo.

Gast
Oudemanvan74weethet
oktober 5, 2020 13:21

Jan zijn echte naam was Jan-de-Kopie.
Dat heeft hij echt verdiend. Ongetwijfeld een aardige man maar totaal idee-loos. Jan de Kopie.

Gast
Marlies
oktober 5, 2020 13:10

Kenzo Takada, is dat een nieuw gerecht bij de afhaal Chinees?

Gast
mediakaal
oktober 5, 2020 13:06

Ik moet het Cornald hierin wel wat gelijkgeven. Het was geen 20 seconde itempje in het Journaal. Of het nu gebrek aan ander belangrijker nieuws was of dat er andere belangen waren/zijn, wie zou het zeggen. Ik vond het ook een opmerkelijk lang item met o.a. Joris van Poppel bij een of andere interieurontwerper/verkoper. Dat hadden ze snel opgenomen, want het nieuws was pas kort voor achten algemeen bekend. Of had het journaal voorkennis. Of lag het item met Joris al op te plank te wachten op de dag dat… Menig oud minister, presentator, of andere BNer die overlijd krijgt meer aandacht

Gast
Sjaak Trekhaak
oktober 5, 2020 13:03

wat een klagende beroepsnicht zeg…

Gast
Ad
oktober 5, 2020 12:41

Als de serieuze media aandacht hadden besteed én aan De Bouvrie én aan Kenzo, had hij nog zitten mispeuteren omdat hij de aandacht voor de eerste dan nog ongepast vond.

Gast
Axl
oktober 5, 2020 12:39

@aldus
Dat maken we zelf wel uit vind je ook niet?

Gast
Luister
oktober 5, 2020 12:37

Rustig maar, Cornald…… Als jij dood gaat zullen we ook groots uitpakken!

Gast
Logicus
oktober 5, 2020 12:36

Wst een zeurpiet. Kenzo kent vrijwel niemand in Nederland. En Kenzo vindt het niet erg dat hij minder aandacht krijgt dan de blanke witte ontwerper.

Gast
Gerda
oktober 5, 2020 12:35

Kenzo behoorde tot de cult mode ontwerpers en na zijn pensionering ontwierp hij ook meubilair en servies.. Zijn parfum zijn nog steeds te koop. Maar de man was een Japanner en gestorven aan corona op zijn 81e. Met Nederland had hij in feite niets.. Wel met Frankrijk..
En zoals Cornald wel weet was de Bouvrie een echte Gooienaar, dus die zijn nu in rouw en die hebben in Nederland het meest te vertellen..

Gast
aldus
oktober 5, 2020 12:33

Al die oliedomme mensen die niet weten wie Kenzo is moeten even naar Wikipedia, dan besef je misschien dat er iemand overleden is die wereldberoemd is geworden met o.a. zijn kleding ontwerp. Doe even 2-3 minuten, in plaats van dat stomme wie is Kenzo, nooit van gehoord etc.

Gast
snoezigkleinhertje
oktober 5, 2020 12:29

Wat minder aandacht voor dat domme songfestival graag.

Gast
Huismaker
oktober 5, 2020 12:27

De BN-ertjes gaan nu vechten wie de meeste aandacht krijgt. En dat vult weer hun relnichtenprogramma’s, waar uitsluitend bejaarden en wanhopige huisvrouwtjes naar kijken.
Ik zou zeggen: geniet er nog van, want jongeren kijken hier niet naar en weten bij god niet wie die man was.

Gast
Witte de Witstraat 14G
oktober 5, 2020 12:17

Was Jan dB een grootafnemer van extra witte latex van de groothandel? Dit ivm zn overmatig gebruik voor zn klantjes en bij hemzelf. Vandaar al die zonnebrillen op zn feestjes.

Gast
Jantien Visser
oktober 5, 2020 12:12

Qua ontwerper was des Bouvrie niet mijn favoriet, maar in de jaren van Glamourland leerde ik van zijn bestaan. En hij is daarna nooit echt meer uit beeld verdwenen. Dus mogen wij best stilstaan bij zijn dood, Cornald!
Maar wie is Takada? Zijn dood zal in in de modewereld van Japan e.o. wel veel besproken zijn, denk je niet?

Gast
Marijke
oktober 5, 2020 12:12

Niet iedereen staat kosmopolitisch in de wereld. Jans overlijden is nu eenmaal voor veel Nederlanders groter nieuws dan dat van Kenzo.

Gast
Arie Schoenlepel
oktober 5, 2020 12:12

Totaal niet boeiend dat een Japanner dood is gegaan. Daar zijn er sowieso veel meer van dan Nederlanders. Flappie moet niet zo zeuren.

Gast
man pan
oktober 5, 2020 12:08

Enige wat ik heb is een tafelventilator die de naam Jan des Bouvrie draagt. Die man verpatste op het laatst zijn naam aan allerlei prutdingen, zolang het maar geld opbracht.

Gast
Remi
oktober 5, 2020 12:07

Kenzo Takada kwam ter wereld als vrouw, werd later ‘man’.
Vandaar Cornald’s meer dan gemiddelde belangstelling voor Kenzo.

Gast
Zomaar
oktober 5, 2020 12:07

Cornald sprak voor zijn beurt, het was een item in het NOS-journaal.

Gast
Ikke
oktober 5, 2020 12:03

Cornald wie??

Gast
Wilfred Gemeen
oktober 5, 2020 11:58

Cornald vind des Bouvrie een zak hooi omdat hij nog nooit een darkroom heeft ontworpen. Niet mogelijk door al dat wit!

Gast
Is Bert Ernie?
oktober 5, 2020 11:55

En terecht want wie is Kenzo Takada.

O wacht, een vriendje van Cornald.

Gast
Zalmneusje
oktober 5, 2020 11:55

Cornald is zo iemand die zijn eigen interesses aan anderen op wil dringen.

Gast
JB
oktober 5, 2020 11:53

Erg relevant voor NL ook, Cornald. De meeste mensen hebben nog nooit van hem (of haar?) gehoord. Waarom zou je groots uitpakken met documentaires, nieuwsberichten, levensverloop, etc. terwijl dit werkelijk geen hond kan boeien.

Gast
Gwendolyn
oktober 5, 2020 11:48

Hij is aan het knoteren.

Gast
Dries Roel Vink
oktober 5, 2020 11:48

Heeft die valse nicht niet iets anders om zich druk om te maken?

Gast
Miriam
oktober 5, 2020 11:48

Leuke zangeresjes uit Moldavië kleineren is pas onkies.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen