Catherine Keyl: ‘DVN geflopt door mijn collega’s’

Catherine Keyl begrijpt wel waarom Dit Vindt Nederland is geflopt in de vooravond van SBS 6. Er zaten te weinig opiniemakers met échte kennis van zaken in, zoals zijzelf. Dat legt de presentatrice uit in Weekend. Catherine voelde zich omringd door allerlei nono’s. Andere deskundigen in het programma waren onder meer Olcay Gulsen en Dennis van der Geest. “Ik vind het heel jammer (dat het geflopt is, red.), al snap ik precies wat er mis mee was“, begint ze haar relaas.

Het format op zich was heel goed, vindt Catherine. “Het was een briljant idee om nieuws op deze nieuwe manier te brengen, alleen was de uitvoering ervan wat minder. Zo duurde het programma veel te lang. In plaats van een uur had het ook 35 minuten kunnen zijn.”

Het grootste probleem was volgens Catherine echter het gebrek aan deskundigheid. “Er waren te veel zogenaamde deskundigen. Ik ga geen namen noemen van wie ze hadden moeten vervangen, maar als iemand een acteur of actrice is, vind ik niet dat diegene daardoor een enorme visie op de wereldpolitiek heeft.

Het liefst had ze alleen maar met mensen van haar eigen niveau gediscussieerd. “Zo’n programma wint aan kracht als je er échte deskundigen neerzet, dan krijg je interessantere discussies.”

Was het beter geweest als Natacha Harlequin door een échte presentator was vervangen? “Dat is niet wat ik zeg. Hoe ze het heeft geaan? Daar laat ik me ook niet over uit.

Catherine mailt John

Wél heeft Catherine stiekem aan de bel getrokken bij John de Mol. Ze stuurde hem wat verbeterpunten op. “Hij kon het wel waarderen. John vindt mijn betrokkenheid leuk, maar hij vindt niet dat ik hem daarop aan moet spreken. Omdat híj dat niet bepaalt, maar diegene die daar de leiding heeft.

Het is jammer dat Dit Vindt Nederland door zo veel onkunde is geflopt, besluit ze. “Ik vind het zeer spijtig dat ze niet het geduld konden opbrengen om het programma ’n beetje bij te schaven om het wél goed te krijgen.”

Catherine haat Tim

Er lopen volgens Catherine wel meer nono’s rond in tv-land? “Ik heb Tim Hofman een paar keer bij de talkshow Op1 gezien en toen vond ik hem echt verschrikkelijk. Hij is veel te agressief in zijn manier van ondervragen, hij komt niet sympathiek over.

Foto: SBS

50 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Jimmy
oktober 26, 2020 20:23

Èèn ding is zeker als TH op1 presenteerd dan is op1 voor mij op die dag ook verleden tijd.Wat een galabal is die kerel!

Gast
GerritDekzeil
oktober 26, 2020 18:25

@Albert

Het gaat hier niet over haar prachtige staat van dienst met juweeltjes als de “5 uur show”, of het zoveelste “spraakmakende” programma waarin ze voor de zoveelste keer iets met sex ging bespreken met een publiek. Allemaal keurig en prima.
Maar ze lult blijkbaar met de baas over het functioneren van haar collega’s achter hun rug om? Aan haar kon het niet liggen immers? Mensch wat een zelfoverschatting… Fijne “collega”… Nee echt een teamplayer die Catherine…

Gast
Albert
oktober 26, 2020 14:17

Catherine Keyl is een vrouw met een lange staat van dienst.
Het programma DVN is mislukt , dat kan gebeuren en zij geeft hier haar mening over.
En dit recht heeft zij. Ik verbaas me er over hoe sommige mensen hierop reageren.
Ranzige, beledigende reacties worden geplaatst. Met welke reden vraag ik me af..Misschien moeten dit soort mensen eerst even kritisch naar hun eigen gedrag kijken voordat zij hun mening over een ander ventileren.

Gast
anonymous
oktober 26, 2020 13:22

Het is juist geflopt door Catherine zelf.
Iedereen walgt van die kop van haar en zapt weg.

Gast
snoezigkleinhertje
oktober 26, 2020 11:25

Kan dat enge wijf niet lekker in een mausoleum gaan zitten ?

Gast
A.M.
oktober 26, 2020 10:06

Misschien had Cathérine het zelf moeten presenteren!

Gast
Geesje
oktober 26, 2020 09:35

Ik vond haar en Dennis vd Geest juist de reden niet meer te kijken.

Gast
Bassie (van Adriaan)
oktober 26, 2020 09:28

Uit betrouwbare bron weet ik, dat Keyl mij ook liever als deskundige aan de tafel had willen staan maar ze kozen voor die clown, die de journalist wil uithangen, Weirdo Duck! ☺

Gast
robert
oktober 26, 2020 08:25

Het grootste probleem van Keyl is haar zelfbeeld. Zij ziet zichzelf als opinieleider maar is eigenlijk gewoon een vervelende wijsneus, zo’n oma die je niet wilt hebben omdat ze je de hele tijd verbetert.

Gast
Jeffre
oktober 26, 2020 07:55

Ze heeft volkomen gelijk. En met haar verdiensten mag ze zich hier ook over uitspreken!
Helaas zal de tegenreactie vast wel iets zijn dat gebaseerd is op haar leeftijd. Triest maar zo gaat het.

Gast
annoniemus
oktober 26, 2020 06:57

” Laten we praten “Alleen dat al !!!!!!!!

Gast
Tini Prikkeldraad-Kots ter Spin
oktober 25, 2020 22:18

Catharine (Katrien) Kutje Keijl en ik hebben een decennium lang een lesbische sm- relatie onderhouden, zij sloeg mij altijd met een lege whisky fles op m’n hoofd als zij schreeuwend klaar kwam. Vrolijke Kerstdagen, ik doe het tegenwoordig solo met een piek en een orale condoom. De lampjes hangen al in de boom. Ik zit erop.

Gast
Wyatt
oktober 25, 2020 16:37

Johnny de Mol baby bloed drinkende elite. 🤣

Gast
Tristan
oktober 25, 2020 16:36

Klopt programma was te lang.

Gast
Veerkamp
oktober 25, 2020 16:23

snitch

Gast
Nare mensen bij Talpa !
oktober 25, 2020 16:15

Johnny de Mol onder vuur na uitzending.
In de bewuste beelden die circuleren op sociale media is te zien dat Johnny tijdens een optreden van een van de deelnemers van Thank You For The Music op het podium klimt. Hij gaat achter hem staan en ruikt een paar keer in zijn nek. Marlayne Sahupala trekt Johnny hoofdschuddend weg.
Twitteraars reppen van ‘ongepast gedrag.’

Gast
Yvonne
oktober 25, 2020 16:13

@Bart: ff jou uitlachen… hahahahahahahah!!!

Gast
Annie Temeier
oktober 25, 2020 16:10

Flops bij Talpa zijn schering en inslag.

Gast
Frans
oktober 25, 2020 16:04

@Guttegut, Kijk is in de spiegel en zeg eens hetzelfde over jezelf. (Beneden alle peil)

Gast
Maup Caransa
oktober 25, 2020 15:59

De oude garde hier de eerste drie beter dan Schimmelpenninck.

Gast
colette
oktober 25, 2020 15:56

Katrien heeft gelijk smap niet dat ze ipv Giovanca Katrien neerzetten op 1

Gast
man pan
oktober 25, 2020 15:46

Keyl, waar is zij dan een expert van? Tena lady?

Gast
Guttegut
oktober 25, 2020 15:39

Keyl het ouwe lelijke spook waar mijn hond nog niet op wil schijten heeft ook weer een mening

Gast
Bart
oktober 25, 2020 15:33

Dit vindt Nederland had gewoon dagelijks een half uur gemoeten achter gewoon Nieuws en Hart van Nederland aan. Presentatie bijvoorbeeld Merel Westrik en Hidde van Warmerdam. Er achteraan Shownieuws. In een totaal blok van 17:30/18:00 tot 19:00u Dan had het best wel wat kunnen worden.

Gast
Wendy's dealertje
oktober 25, 2020 15:21

Catherine, jij geile geile gilf

Gast
Westdeck
oktober 25, 2020 15:12

Nog geen nieuwsbericht hier over Johnny de Mol? Hij komt ermee weg. Machtige pa.

Gast
Miranda
oktober 25, 2020 15:06

Nog geen nieuwsbericht hier over Johnny de Mol? Bijzonder..

Gast
Mick
oktober 25, 2020 15:04

Catherine mag de 5 Uur Show wel gaan presenteren. Als zij daar zit dan stelt zij de vragen die interessant zijn, niet Brecht. Catherine en Gallyon. Dat format bijschaven en het kan werken.

Gast
Jan van Eerten
oktober 25, 2020 14:36

Waar bemoeit dat mens zich mee, ze leeft ook al in blessuretijd

Gast
Klauwn
oktober 25, 2020 14:28

Ze heeft gelijk EN een te hoge dunk van zichzelf.

Gast
Carl
oktober 25, 2020 14:23

Dit is precies waarom Boulevard ook niet meer te harden is. Elke randdebiel met een beetje naamsbekendheid mag er nu zijn/haar ‘deskundigheid’ ventileren. Nikkie Plessen dreunt haar modelesjes altijd van een kaartje op, ze weet helemaal niets.

Gast
maatje te groot
oktober 25, 2020 14:22

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden. Dit krijg je als je in plaats van kwaliteit kiest voor kleur. Dus eigen schuld dikke bult.

Gast
COkijker
oktober 25, 2020 14:11

Het hele programma was niets

Gast
COkijker
oktober 25, 2020 14:11

Het hele programma was niets, net als de talpa versie van de 5 uur show

Gast
Olcay
oktober 25, 2020 14:10

Klapstoel 14.07. Walgelijke racist.

Gast
Carrie Kunstbeen
oktober 25, 2020 14:08

Ik was altijd al benieuwd naar de mening van die judoka die alles doet om op TV te komen maar eigenlijk de holmaat van Arie Boomsma (…) is.

Gast
CB
oktober 25, 2020 14:08

Natuurlijk, en La Keyl is weer de heilige maagd Maria…..

Och du liebe….

Gast
Harrie Hangmat
oktober 25, 2020 14:07

Nee en dat opgegraven lijk mist ook de brille.

Gast
Connie Klapstoel
oktober 25, 2020 14:06

Die Clowntje Harlekijn gaat het niet worden. Kan beter bananen gaan vreten in haar eigen land.

Gast
Kuis
oktober 25, 2020 14:02

Programma’s met meningen hebben we al in overvloed.

Net zoals een nieuwe soap of een nieuw journaal/sport of spel programma/weerbericht hetzelfde lot zal ondergaan.

Het moet minstens hetzelfde niveau halen als wat er al is.

Gast
Ome Cor
oktober 25, 2020 13:45

Ja, klopt, ik miste een aantal beroeps-betweters zoals bv ‘n Peter R., Prem R., Willibrord F., Emil R., Maxim H., Akwasi en ga zo maar even door. Alleen was 60min, onderbroken door 1 reclameblok, natuurlijk bij lange na niet genoeg geweest om al die ego’s te strelen.

Gast
robb
oktober 25, 2020 13:36

Dat zie je ook bij Jinek bij veel onderwerpen worden BN’ers uitgezocht als deskundigen ,voorbeeld over stotteren waar waren de stotteraren die er dagelijks mee te maken hebben , bij bvn moesten sbs medewerkers langskomen , Tim Hofman is wel een man je houd er van of niet er is geen tussenweg.

Gast
iemand
oktober 25, 2020 13:26

Waarom durft ze haar mening niet te geven over Natacha Harlequin maar wel over Tim Hofman. Is dat omdat hij blank is.

Gast
Olcay
oktober 25, 2020 13:25

Het gekke ouwe menske weet het weer beter, terug naar huize Avondrood.

Gast
Cathy Geyl
oktober 25, 2020 13:18

Kan Catherine niet beter, net als vroeger een s3x programma gaan maken? Zoals s3x voor senioren, of 70+ en botergeyl oid.

Gast
Kroes
oktober 25, 2020 13:16

Had Martien Meiland er maar neergezet, dan zou het sbs publiek wel kijken. Nu zijn ze op de camping door het dolle dat lingo weer terug is. Groen, groen , groen horen we massaal.

Gast
Karbonade
oktober 25, 2020 13:14

Als ze niet wil zeggen hoe Natacha Harlequin het heeft gedaan dan weet de goede verstaander al voldoende.

Gast
Arseen
oktober 25, 2020 13:12

Catherine laat een mens op een regenachtige, donkere, zondagmiddag in een tijd dat iedereen depressief is en een burn-out heeft door Covid19 nog eens heel hartelijk lachen……dank je wel Mop.

Gast
T.E.D.
oktober 25, 2020 13:06

Ze heeft natuurlijk gelijk, maar goed… het zal wel weer verkeerd vallen bij het volk!

Gast
NPO kijker
oktober 25, 2020 13:02

Ik vond Keyl juist de minste van het stel.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen