AvroTros mikt op verjonging met hysterisch nieuw logo

Geplaatst op do 01 okt 2020 om 10:40

De timing is opvallend: de van AvroTros naar Omroep MAX overgestapte radiomaker Daniël Dekker haalde gisteren in De Telegraaf nog fel uit naar het saaie, grijze logo van AvroTros. Hij vindt dat de omroep kleurloos geworden is. “Dat was ik toch een beetje kwijt bij AvroTros, ik vond het bijna net zo grijs worden als het logo“, bitchte hij. Nu, een dag later, pakt de brede publieke omroep ineens uit met een vrij bombastisch en bovendien kleurrijk logo. De huisstijl is ronduit hysterisch.

De showkenner van RTL Boulevard, Eric de Munck, is enigszins verbaasd. “Het nieuwe logo van AvroTros. Ze denken daar dat het één april is denk ik. Hoop ik. #ogentest

De nieuwe huisstijl van AvroTros is vrij hysterisch, blijkt uit onderstaande video. “O! Ik zie dat AvroTros per direct een hysterische jongerenomroep is geworden. #bijzonder.

Het oude logo van AvroTros bestond uit grijze letters.

Het filmpje:

Foto: AvroTros








45 Reacties op “AvroTros mikt op verjonging met hysterisch nieuw logo”


  1. Ron

    Dat kan die die Munck wel vinden, maar bij dat RTL van hem zitten ze al jaren met een saai logo waar ook broodnodig eens verandering in moet gaan komen.

  2. S. Stokvis

    Net logo… erg mooi

  3. Greet

    Ja nu gaat de jeugd echt AVROTROS kijken denk ik ja

  4. Dr. Bibber

    Zo hysterisch is het nou ook weer niet toch?

  5. Albert Verhinderd

    De showkenner van RTL Boulevard, Eric de Munck…

    Dus als showkenner heb je ook verstand van grafisch ontwerp?

    Mensen moeten eens het verschil leren tussen een (ongevraagde) mening en gelijk hebben. Is echt niet moeilijk hoor.

  6. idioot

    was ’t een stage opdracht?

  7. Zomaar een persoon

    Het logo oogt prima. De rest van de huisstijl in dat filmpje gek genoeg niet, terwijl de kleuren hetzelfde zijn, en de letters zo goed als hetzelfde.

  8. alexh

    Valt wel mee toch? Ik vind het niet heel mooi, maar hysterisch is ook lichteiljk overdreven.

  9. dominicusmaximuts

    Wat een rampenlogo. Een nieuwe huisstijl kost tonnen, waarom dat niet in programma’s stoppen?

  10. robb

    BNNVARA is heeft toch een leader dat jongeren kan aanspreken meer dan deze .

  11. Mick

    Ik vind het heel erg lijken op de jaren 70. Alsof dit op een bardkartonnen decor staat en Mies Bouwman de set op komt lopen.

    Het vorige vond ik te saai, dit is wel minder saai. Het oude TROS logo is het mooiste.

  12. Frank Rijk

    Wat een prachtig logo!

  13. Garry glamour

    Het lijkt inderdaad een beetje op de jaren 70 , niks mis mee en herkenbaar.

  14. Tycho Graagnat

    Ik vind het juist eerder allemaal ‘back to sevnties’look. Zag dat van de week ook met een supermarkt merk koffie. Het lijkt allemaal alsof we het al veel eerder zagen. Logisch, bronnen raken uitgeput. Kleding die jaren ongedragen in de kast lag zie je ineens weer terug met een iets ander frutseltje en dan 2 x zo duur.

    En gevoelig als we zijn voor het woord nieuw….ben je helemaal hip vanaf dat moment. AVROTROS wil natuurlijk verjongen en met de tijd mee maar is in wezen een oude, stoffige omroep met een dito imago. Alleen de kunstdocumentaires steken met kop en schouder boven alles uit.
    Dekker was en is niet minder stoffig en daarom wel op zijn plaats bij MAX radio.
    Max radio laat Jeroen van Inkel vertrekken en die komt net als Beelen naar Radio2.

  15. Chelsey

    Beste AVROTROS ga toch gewoon een keer commercieel en toon kloten en ga eens praten met Talpa Network van John de Mol?! Jullie kunnen daar zo twee kanalen succesvol gaan vullen met jullie content en rtL-Luxembourg zó in no time een loer draaien voor die uiterst domme beslissing van 1989 in het Nederlandse Medialandschap van éénoog regering Nederland! Jan Slaghter van NPO/MAX heeft reeds een voorzet genomen in een terechte discussie die eigenlijk gewoon moet worden gevoerd!

  16. Ria Visser

    Prima logo. En waar hebben we het over, een logo. Godallemachtig het is ook nooit goed blijkbaar.

  17. Pascal

    Dit is een grap toch? :)

  18. Storm

    Veel belachelijker dan de logo’s zijn de namen AVROTROS, KRO-NCRV en BNNVARA.

  19. Sookie Stackhouse

    Hysterisch? Uit het jaar 0 zul jaar bedoelen!

  20. Zomaar een persoon

    De ‘thuis bij AvroTros’-bumpertjes ga ik vast wel missen. Wat je ook van het vorige logo vond, de bumpertjes waren fraai.

  21. Mark

    Dat nieuwe logo van de EO is ook niet om aan te zien. Wat was er trouwens mis met het oude? Ze weten van gekkigheid niet waar ze al die overheid miljoenen aan moeten besteden. Ook hierover zullen weer maanden aan vergaderingen tot in de nachtelijke uurtjes aan zijn besteed.

  22. Michel

    Best een mooi logo toch?

  23. Observant

    De laatste stuiptrekkingen. Ouderen gaan dood en jongeren kijken geen tv meer. Zelfs (minder) ouderen kijken steeds minder tv en vaker uitgesteld. Dat laatste aspect is ook meteen de doodsteek voor de commerciële zenders.

  24. Flip de Beer

    Verschrikkelijk

  25. Huismaker

    Vraag ?
    Wat heeft dat gekost. Want we hebben ervaring met “logo’s”. Het lijkt een fantastisch verdienmodel.

  26. Falco Buteo

    Ogentest dat vat het redelijk samen. Meer iets voor MAX.

  27. Ikke

    Hilarische ondertitel: “DE OMROEP VOOR ONS”. Zegt alles over de identiteit en missie van AVRO TROS… Oneindige leegheid van het bestaan.

  28. Gwendolyn

    Ik vind het oude logo mooi, dit vind ik stom. Is ook nauwelijks logo te noemen. Dit staat natuurlijk weer in kleur in beeld (linker bovenhoek)?

  29. Youri

    @Gwendolyn
    Het logo op tv heeft een witte kleur (maar niet transparant).

  30. annoniemus

    Dit heeft een kind bedacht ??

  31. Ra de Maker

    Nou die Chelsey 11:23 snapt het hoor!

    Denk je nou werkelijk dat er ook maar één partij in Nederland is die zich op dit moment wil aansluiten bij Talpa? #Amateur #Kansloos

  32. Downald Twump

    Het lijkt het logo van The Thunderbirds wel. Hahaha

  33. robert

    Het is knap lelijk, kun je wel zeggen.

  34. ,WEST*DE ENIGE ECHTE

    @Chelsey De Tros zou misschien wel willen, maar de AVRO wil zeker niet.
    Maar het zou wel een goed idee zijn !
    En over de nieuwe huisstijl… 17 miljoen mensen, 17 miljoen meningen
    maar moet een omroep zich daar iets van aantrekken? De kijkers hebben niets te maken met het beleid van een omroepvereniging , ze kunnen wel meepraten op de ledenvergaderingen van omroepverenigingen !

  35. Suomynona

    Dit is met de beste wil van de wereld geen logo te noemen.

  36. Sport 7 kijker

    Dit lijkt wel een wordart logo van een boekbespreking uit 1997

  37. Penny Wise

    De letters staan ergens voor… aflopende zaak.

    Dolly Parton zou zeggen: Hoeveel heeft het wel niet gekost om er zo goedkoop uit te zien?

  38. Bart

    AVROTROS kan zich beter richten op commercieel en verder gaan in een andere vorm dan binnen de NPO i.p.v. een nieuw logo en verjongen.

  39. AlexF

    Zonde

  40. Sander

    Lijkt wel of ik naar FoxKids, Kindernet of Nickelodeon zit te kijken

  41. Brian

    Mooi, eigentijds, beter!

  42. Lenze Kramer

    Je wil niet weten hoe belangrijk een goeie identiteit is. Het is je gezicht en je stem. Heel goed van avrotos om te vernieuwen, want die oude huisstijl kon echt niet. Te lullig en oubollig. En ja, dat ontwerpen en toepassen kost geld, net als alle andere professionele diensten.
    Dit belooft veel goeds en is meer uitgesproken en van deze tijd. Geen frutsellogo, maar de hele identiteit in alle uitvoeringen en bepaalt het gezicht. Heel fijn, goed kleurenpalet ook.

  43. Wil van Bil

    Niks mis met dat logo en AVROTROS moet zeker niet commercieel gaan want er is al genoeg van die k*treclame, ook bij de NPO. En het wordt stiekem aan steeds meer!

  44. Bart

    @West Het zijn geen losse clubs meer. AVROTROS wil niet vanwege veel medewerkers en deels de achterban die het niet willen. Echter moet de raad van bestuur daar in dit geval niet naar luisteren. Als de merken in de toekomst nog willen blijven bestaan dan is nu ongeveer het moment om het te doen. Eigenlijk had het een paar jaar geleden al moeten gebeuren.

    @Ra de Maker Jij snapt het zeker niet!
    @Chelsey Helemaal mee eens!

  45. Bart

    @Wil van Bil Wat een reden. Met reclame heeft het helemaal niets te maken. Als u zorg dat iedereen meer gaat betalen en/of kopen dan kan die reclame morgen weg hoor.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.