‘Angela Groothuizen mogelijk schuldig aan diefstal’

Angela Groothuizen is mogelijk zélf schuldig aan diefstal nu ze haar eigen fiets heeft teruggestolen. Dat heeft misdaadjournalist John van den Heuvel dinsdagavond gezegd in RTL Boulevard. De fiets van Angela is dinsdagochtend gestolen, maar er zat gps in haar Sparta-model. Ze heeft de fiets opgespoord bij de Amsterdamse Dappermarkt en stal hem terug, inclusief de gloednieuwe sloten die erop zaten. Klinkt fair, maar mogelijk is ze hier toch illegaal te werk gegaan, aldus John.

Als de fiets in de tussentijd al was doorverkocht, had Angela hem niet zomaar mogen stelen van de nieuwe eigenaar, legde John uit in de showrubriek.

John wijst erop dat je een gestolen fiets niet zomaar terug kan nemen. “Je zou zeggen van wel, maar dat hangt een beetje af van het moment waarop je de fiets terugvindt.”

Het maakt een groot verschil of de fiets al is doorverkocht of niet. “Als de fiets wordt teruggevonden vlak na de diefstal, en er misschien nog niet eens aangifte is gedaan, dan mag je hem gewoon terughalen, maar als de fiets inmiddels weer bij een andere eigenaar is, die de fiets gewoon te goeder trouw heeft gekocht, dan mag je hem niet terugpakken.”

Wat had ze dan moeten doen? “Dan moet hij in beslag worden genomen en dan moet de rechter erover oordelen. Ik denk dat Angela veel mazzel heeft gehad.”

Zelf reageert Angela op Twitter: “Ik geloof dat het niet mag maar ik kan bewijzen dat ie van mij is. Ik heb mijn fiets terug yeah!

Foto: RTL

30 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
kaas
oktober 8, 2020 00:56

wat een onzin weer zeg! niks beter te lullen ofzo?
wordt echt triest met dit soort figuren….

iedereen snapt dat als iemand zijn eigen fiets ziet staan
het meeneemt,of op de dief wacht of op de ter slechte trouwe koper..

ga toch lekker fietsen man.. met je broodje poep verhaal met dat poephoofd van je.

Gast
Verveelde hoge piefen zoals bijvoorbeeld rechters
oktober 7, 2020 23:46

Satanisch/vrijmetselaars beïnvloede rechtspraak. Omdraaiing van waarden en normen. Dief is slachtoffer en slachtoffer is dief.

Satan is niet knettergek, maar hij vindt het ontzettend gaaf, om mensen voortdurend op het verkeerde been te zetten en te zien hoe zij het nog pikken ook.
Zie de volkomen idiote en tegenstrijdige maatregelen tegen het coronavirus.
Domme mensen vinden mij nu een wappie.
Maar hier geldt, wat je zegt, dat ben je zelf. Want waarom eisen de slimpies dan niet zelf meer duidelijkheid als zij vinden dat het om zo´n gevaarlijk virus gaat? Dat durven zij niet. Schelden is veiliger. Bang, bang, bang.

Gast
Bewijslast GPS = Corona app??
oktober 7, 2020 23:27

Als GPS geen bewijs is, waarom zou een corona app dan wel bewijs mogen leveren?

Gast
De Roverheid
oktober 7, 2020 23:24

Alleen de overheid mag legaal stelen.

Gast
Tobias
oktober 7, 2020 13:30

Fietsendiefstal is geen prioriteit meer voor de politie dus moet je het als burger zelf maar oplossen.

Gast
Lariekoek
oktober 7, 2020 13:13

Dan mag John VDS’s Heuvel ook geen kinderen terug jatten als 1 van de ouders ze naar een ander land heeft gebracht. Gewoon alles netjes via de rechter regelen!

Gast
Geronimo
oktober 7, 2020 12:46

Told you so…

Gast
Frank
oktober 7, 2020 12:32

Het wordt tijd dat in ons liberale Nederland met softe wetten die niet werken, maar eens het heft in eigen hand te nemen.
Al het schorem en liegende asielzoekers krijgen een podium van journalisten.

Angela heeft als actie en reactie groot gelijk.

Gast
A.M.
oktober 7, 2020 12:29

Goed gedaan Angela, zou iedereen toch doen!

Gast
colette
oktober 7, 2020 11:51

5 x van mij een fiets gestolen gewoon terugjatten

Gast
René
oktober 7, 2020 11:29

Als ie al doorverkocht was heeft Angela de koper een plezier gedaan door het niet via de politie te spelen. De koper zou anders van heling verdacht zijn

Gast
Sjaak Trekhaak
oktober 7, 2020 10:48

@Sl precies dit dus

Gast
Sjaak Trekhaak
oktober 7, 2020 10:47

omgekeerde wereld haha

Gast
SL
oktober 7, 2020 10:25

Typisch Nederlands dit, waar van een slachtoffer een dader word gemaakt en van een dader een slachtoffer. Knettergek.

Gast
Michael
oktober 7, 2020 10:21

Dus als iemand een ander slot op jouw fiets zet moet je eraf blijven want hij is niet meer van jou tenzij de rechter anders beslist? Wat een gelul.

Gast
Anita
oktober 7, 2020 09:59

Vreselijke zelfingenomen eikel. Ik word gewoonweg misselijk als ik die volgevreten zelfvoldane kop zie.

Gast
Zomaar
oktober 7, 2020 09:56

Terug gestolen? Teruggepakt!

Gast
maffe kees
oktober 7, 2020 09:50

John vd Heuvel presenteert zichzelf nu als nog roomser dan de Paus, het moet toch echt niet gekker worden in dit land ! Ik zou het trouwens geen terug stelen noemen maar gewoon je eigen fiets weer ophalen. Wat een achterlijkheid.

Gast
Ammereetsia
oktober 7, 2020 09:22

John, weet je nog dat je zei dat er naar de geest van de wet moet worden gehandeld ipv naar de letter? OK, het is alweer jaren terug maar toch….

Gast
Henny Spekken-Bonen
oktober 7, 2020 09:13

Gisteren al voorspelt

Fiets laten jatten en dan terug jatten en als groot nieuws vertellen bij Boulevard. De dief Angela zet nog niet niet naast de ex crimineel bij Jinek.

Gast
Stefie
oktober 7, 2020 09:10

Wat een gelul! Ze zijn helemaal ziek geworden in dit land

Gast
Ray
oktober 7, 2020 09:03

“Te goeder trouw” voor twintig euro een fiets van een junkie kopen? Ja ja…

Gast
Lachgas
oktober 7, 2020 09:03

Dat is de theorie. Koper zal geus niet de hoofdprijs hebben betaald. Als uit koopbedrag kan opmaken dat het diefstall is, dan is koper ook deel van de diefstal.

Gast
Woordkunstenaar Sjors van Kempen
oktober 7, 2020 08:59

@Piet

Haha, dat een ‘serieuze misdaadjournalist’ zich leent voor een opgeklopt verhaal van die mislukte zanger, ondernemer en marktkoopman.

Gast
Piet de Zwart
oktober 7, 2020 08:51

Wat een lul is die John van de Heuvel.
Ga toch Gordon interviewen, man.

Gast
LD
oktober 7, 2020 08:47

In beslag nemen, en dan naar de rechter om een fiets. Veel te veel kosten en moeite, en dat is precies waar die fietsdieven op gokken.

Goed gedaan Angela!

Gast
Eva Quirinius
oktober 7, 2020 08:47

Pffff, is John van den Heuvel links of PC geworden?

Gast
Dreetje H.
oktober 7, 2020 08:44

Ik heb het geleerd op een oude fiets!

Gast
[MikE]
oktober 7, 2020 08:40

Ze heeft toch gewoon 100% gelijk als ze dat kan aantonen door middel van GPS, wat de wet er ook van mag vinden. Ook wat mij betreft als iemand anders die fiets al ‘gekocht’ heeft. Laat die persoon het dan lekker even afstemmen met de dief in kwestie.

Gast
Henny Spekken-Bonen
oktober 7, 2020 08:31

Mogelijk? Ze is schuldig!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen