Alwéér nieuw record The Masked Singer: 2,3 miljoen


De kijkcijfers van vrijdag 9 oktober 2020 (SKO)

De Ruben Nicolai-show The Masked Singer ontpopt zich meer en meer als een enorm kijkcijferkanon: voor de derde week op rij noteert de show een nieuw record op RTL 4. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het tweede seizoen van The Masked Singer begon al uitermate goed met bijna 2 miljoen kijkers, vorige week waren het er bijna 2,2 miljoen en nu zijn het er bijna 2,3 miljoen, goed voor een torenhoog marktaandeel van 36 procent. Een megascore voor RTL.

Na Willeke Alberti en Churanday Martina, kwam Mariska Bauer in de derde aflevering uit de kast als vermomde BN’er. Zij zat in het pak van de Muis.

NPO 1 bood een prima alternatief voor het weekendamusement van RTL 4: Bed en Breakfast scoorde 1,2 miljoen kijkers (18 procent) en De Rijdende Rechter had er 1,1 miljoen (18 procent).

Het brons is voor NPO 2, waar Twee voor Twaalf 985.000 kijkers (15 procent) wist te amuseren.

Verder was de SBS 6-show Familie Gillis: Massa is Kassa het meest in trek met 637.000 kijkers (12 procent). Thank You For The Music trok ervoor 222.000 kijkers (3 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • Veronica scoorde met Veronica Inside: 488.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Girl with the dragon tattoo: 392.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Poirot: 164.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Louis Theroux: 162.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Voor de rechter: 131.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Darts World Grand Prix: 114.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Half acht nieuws (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Gesprek met premier (1 miljoen), De Vooravond (966.000), RTL Boulevard (802.000), Editie NL (714.000) en Tijd voor MAX (554.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (1,3 miljoen), Op1 (812.000), Journaal laat (730.000), Editie NL (714.000) en Hart van Nederland (575.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 28 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 21 procent en NPO 2 brons met 7 procent.

Top 15
01. The Masked Singer (RTL4) 2.299.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.899.000
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.366.000
04. Jinek (RTL4) 1.296.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.243.000


06. Bed en Breakfast (NPO1) 1.183.000
07. De Rijdende Rechter (NPO1) 1.148.000
08. EenVandaag (NPO1) 1.138.000
09. Gesprek met premier (NPO1) 1.025.000
10. Twee voor twaalf (NPO2) 985.000


11. De Vooravond (NPO1) 966.000
12. Op1 (NPO1) 812.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 802.000
14. Journaal laat (NPO1) 730.000
15. Editie NL (RTL4) 714.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 27.9%
2. NPO1 / 21.1%
3. NPO2 / 7.2%
4. SBS6 / 6.2%
5. NET5 / 5.7%


6. Vero / 4.3%
7. NPO3 / 3.3%
8. RTL5 / 2.7%
9. RTL8 / 2.5%
10. RTL7 / 2.3%


11. Eurosp / 1.7%
12. BBC / 1.4%
13. RTLZ / 1.3%
14. Ziggo / 0.9%
15. Comedy / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 35,4%
2. Publieke Omroep 31,6%
3. Talpa TV 16,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen